O Andrea Dovizioso ήταν ο μεγάλος πρωταγωνιστής στο GP Τσεχίας για το 2018 παίρνοντας τη δεύτερη φετινή του νίκη, με την Ducati να κάνει το 1-2.
Ο Ιταλός έκανε έναν φοβερό αγώνα και με εξαιρετική στρατηγική, κράτησε τα ελαστικά του μέχρι το τέλος και με τον τέλειο αγώνα πήρε μια εντυπωσιακή αγώνα στον 100ο του αγώνα με τα χρώματα της Ducati. Αυτή ήταν η δεύτερη φετινή του μετά το GP του Κατάρ, με το αποτέλεσμα αυτό να τον εκτοξεύει στην βαθμολογία. Για να κερδίσει όμως έπρεπε να αντέξει στην πίεση του Jorge Lorenzo, με τον Ισπανό να επιχειρεί αρκετές φορές να περάσει μπροστά, αλλά δεν τα κατάφερε και έμεινε στην 2η θέση και επέστρεψε στα καλά αποτελέσματα. Στην 3η θέση έμεινε ο Marc Marquez με την Honda, ο οποίος δεν ρίσκαρε περισσότερο απ’όσο έπρεπε και με το αποτέλεσμα αυτό αύξησε το προβάδισμα στη βαθμολογία στους 49 βαθμούς.
Στην 4η θέση τερμάτισε ο Valentino Rossi, ο οποίος ήταν στην 1η θέση για μερικούς γύρους, όμως στο τέλος δεν είχε τη ταχύτητα για να κρατηθεί στο group των τριών πρώτων. Μάλιστα, πέρασε στη τελευταία στροφή τον Cal Crutchlow που συμπλήρωσε την πρώτη 5άδα και ήταν ο πρώτος αναβάτης ιδιωτικής ομάδας.
Ακολούθησε ο Danilo Petrucci μπροστά από τον Johann Zarco, μπροστά από τους Dani Pedrosa, Alvaro Bautista και Andrea Iannone που έκλεισαν τη πρώτη 10άδα.
O Αγώνας
Στην εκκίνηση, ο Rossi είχε το καλύτερο πέταγμα από όλους και έστριψε στην κορυφή, όμως ο Dovizioso αντεπιτέθηκε και τον ξαναπέρασε. Ο Marquez είχε μια προσεκτική εκκίνηση και έμεινε 3ος ενώ ο Lorenzo ήταν στη 4η θέση. Στην στροφή 3 όμως, είχαμε πτώσεις, με τους Vinales, Bradl & Smith να έχουν επαφή και να βγαίνουν από νωρίς εκτός αγώνα.
Οι Rossi και Dovizioso έδωσαν σκληρή μάχη μεταξύ τους, με τον αναβάτη της Ducati να μένει στην κορυφή. Όμως ο Lorenzo δεν άφησε καμία ευκαιρία να του ξεφύγει και στον 2ο γύρο βρήκε ανοικτή πόρτα και πέρασε τον Marquez για την 3η θέση. Οι περισσότεροι αναβάτες είχαν το σκληρό πίσω ελαστικό, με τον Zarco να έχει μια πολύ διαφορετική στρατηγική.
Ο Petrucci είχε ανέβει στην 5η θέση, καθώς ο Crutchlow έχασε δύο θέσεις σε έναν γύρο και έπεσε 7ος, έχοντας τις δύο Suzuki και τον Pedrosa πίσω του να κλείνουν τη 10άδα.
Ο Marquez είδε πως δεν θέλει να χάσει άλλο χρόνο και πέρασε τον Lorenzo για να ανέβει στην 3η θέση, ενώ μπροστά του ο Rossi δεν έλεγε να χάσει ούτε ελάχιστο χρόνο. Ο Ιταλός ήταν κολλημένος πίσω από τον Dovi, με κανέναν όμως να μην κάνει κάποια κίνηση. Έχοντας ακόμα 15 γύρους για το τέλος του αγώνα, οι 11 πρώτοι μεταξύ τους είχαν διαφορά μικρότερη από 1s, δημιουργώντας ένα τεράστιο τρενάκι, με τις θέσεις να μένουν ίδιες όσο περνά η ώρα και οι γύροι.
Στον επόμενο όμως, ο Lorenzo επιτέθηκε και πέρασε τον Marquez στην στροφή 1 για να απαντήσει αμέως ο αναβάτης της Honda, όμως στη στροφή 3 ο Jorge πήρε την εσωτερική και κράτησε τη 3η θέση. Στην επόμενη στροφή όμως, είχεμε αλλαγή στη πρωτοπορία του αγώνα, με τον Rossi να παίρνει την εσωτερική του Dovi και με μια πολύ ωραία κίνηση ανέβηκε στην 1η θέση του αγώνα. Ο Marquez όμως δεν τα παράτησε και στην 6η στροφή ανέκτησε την 3η θέση, στο ίδιο σημείο που πέρασε και την προηγούμενη φορά. Στον επόμενο γύρο στο ίδιο σημείο επιχείρησε να περάσει τον Dovizioso αλλά βγήκε εκτός γραμμής και έμεινε στην 3η θέση. Πίσω, ο Crutchlow με μια πολύ επιθετική κίνηση πέρασε τον Lorenzo για την 4η θέση.
Έχοντας συμπληρώσει 10 γύρους αγώνα, ο Dovizioso στη στροφή 1 πήρε την εσωτερική του Rossi και πέρασε στη κορυφή του αγώνα, ενώ ο Marquez δίχως να θέλει να χάσει ευκαιρία, πήρε την εσωτερική στη στροφή 3 και πήρε την 2η θέση. Σα να μην έφτανε αυτό, ο Crutchlow ήταν εντυπωσιακός και με μια φοβερή κίνηση πέρασε τον Rossi και ανέβηκε εκείνος σε θέση βάθρου και μέσα σε 2 γύρους ο Vale έχασε 3 θέσεις.
Λίγες στροφές αργότερα, ο Rossi είδε να χάνει θέση και από τον Lorenzo, ο οποίος έβλεπε τους τρεις πρώτους να απομακρύνονται και δεν ήθελε να χάσει άλλο χρόνο αν ήθελε να ανέβει στο βάθρο.
Ο Dovizioso άρχισε να παίρνει αμυντικές γραμμές έναντι του Marquez που ήταν κολλημένος πίσω του, ενώ και ο Crutchlow έδειχνε επιθετικός. Ο αργός ρυθμός επέτρεψε αμέσως στους Lorenzo και Rossi να πλησιάσουν μέχρι το τέλος του γύρου. Σημαντικό ρόλο θα παίξει στους τελευταίους 6 γύρους ποιος θα έχει τα ελαστικά του στην καλύτερη κατάσταση.
Στην τελευταία στροφή, ο Lorenzo πέρασε στην 3η θέση και ξαφνικά όλοι μπαίνοντας στους τελευταίους 5 γύρους, όλοι ξεκίνησαν να πιέζουν. Χαρακτηριστικό του αργού ρυθμού ήταν το γεγονός πως ο Bautista είχε τον ταχύτερο γύρο ενώ ήταν στην 11η θέση.
Ο Lorenzo πήγε να κάνει κάτι το απίστευτο, καθώς στη στροφή 13 πέρασε από την εσωτερική τον Marquez και στην 14 που είναι και η τελευταία, έκανε κίνηση στον Dovizioso, πέρασε προσωρινά, αλλά ο Ιταλός είχε καλύτερη έξοδο. Το ίδιο σκηνικό είχαμε ανάμεσα στους δύο αναβάτες της Ducati στην έξοδο της στροφής 4, αλλά ο Dovi έμεινε μπροστά.
Στους δύο τελευταίους γύρους, οι τρεις πρώτοι είχαν κάνει διαφορά από τον Crutchlow που είχε τον Rossi πίσω του και ήταν εκείνοι που θα πάλευαν για τη νίκη. Ο Marquez έκανε κίνηση στη στροφή 13 αλλά δεν πέρασε στον Lorenzo και ο Dovizioso μπήκε μα μια μικρή διαφορά στον τελευταίο γύρο.
Ο Marquez πέρασε στην στροφή 3 τον Lorenzo, αλλά ο μελλοντικός teammate του έκανε μια τρομερή βουτιά στην 5 και τον ξαναπέρασε. Στις δύο τελευταίες στροφές, ο Dovi είχε μια μικρή διαφορά και βγαίνοντας από την τελευταία στροφή πέρασε τη γραμμή του τερματισμού στην 1η θέση και επέστρεψε στις νίκες μετά το Κατάρ. Ο Lorenzo κρατήθηκε και τερμάτισε στην 2η θέση μπροστά από τον Marquez που δεν χρειάστηκε να πιέσει πάνω από το όριο.
Πίσω, ο Rossi πέρασε στην 4η θέση, ενώ οι δύο Suzuki έπεσαν αρκετά στο τέλος.