Ο Max Verstappen ήταν ο μεγάλος πρωταγωνιστής στο GP Βελγίου και με μία τρομερή εμφάνιση έφτασε σε ακόμη μία νίκη στο 2022 και ετοιμάζεται τώρα για το Zandvoort.
Η Red Bull Racing κυριάρχησε στο GP Βελγίου, με το Max Verstappen να παίρνει μία άνετη νίκη, παρόλο που εκκινούσε από τη 13η θέση τον αγώνα. Ο Sergio Perez πήρε, επίσης, εύκολα τη 2η θέση και ο Carlos Sainz συμπλήρωσε το podium.
Το GP Βελγίου εξελίχθηκε σε παράσταση για ένα ρόλο, με τη Red Bull Racing και το Max Verstappen, ειδικότερα, να είναι ασύλληπτα γρήγοροι. Ο Ολλανδός ανέκαμψε ταχύτατα από τη 13η θέση, από την οποία εκκινούσε, τέθηκε επικεφαλής στο 12ο γύρο και δεν απειλήθηκε μέχρι την ολοκλήρωση του αγώνα. Αυτή ήταν η 9η φετινή νίκη του σε 14 αγώνες και ίσως η ευκολότερη στη σεζόν.
Ο Max Verstappen με Red Bull Racing, συνεπώς, πήρε τη νίκη και στο Circuit de Spa-Francorchamps, με τον teammate του Sergio Perez να τερματίζει στη 2η θέση. Ο Carlos Sainz με Ferrari συμπλήρωσε το podium στην 3η θέση, μπροστά από τον George Russell με Mercedes στην 4η θέση. Την πρώτη πεντάδα ολοκλήρωσε ο Charles Leclerc με Ferrari, όμως δέχτηκε ποινή 5 δευτερολέπτων για παραβίαση ορίου ταχύτητας στα pit κι έχασε μία θέση.
Η Alpine είχε τους Fernando Alonso και Esteban Ocon στις θέσεις 5 και 7 αντίστοιχα. Ο Ισπανός ανέβηκε 5ος, μετά την ποινή του Leclerc. Ο Sebastian Vettel με Aston Martin ήταν στην 8η θέση, με τον Pierre Gasly με Alpha Tauri να έπεται στην 9η. Ο Alex Albon με Williams πήρε τον τελευταίο βαθμό, καθώς κράτησε μέχρι τέλους τη 10η θέση.
Εκτός δεκάδας βρέθηκε ο Lance Stroll με Aston Martin στην 11η θέση, με το Lando Norris με McLaren να τερματίζει στη 12η θέση. Ο Yuki Tsunoda με Alpha Tauri κατέλαβε τη 13η θέση. Την κατάταξη των οδηγών που τερμάτισαν συμπλήρωσαν οι Zhou Guanyu (Alfa Romeo), Daniel Ricciardo (McLaren), Kevin Magnussen και Mick Schumacher (Haas) και ο Nicholas Latifi (Williams).
Οι οδηγοί που δεν ολοκλήρωσαν το GP Βελγίου ήταν οι Valtteri Bottas (Alfa Romeo) και Lewis Hamilton (Mercedes).
Αγώνας
Ο καιρός ήταν ηλιόλουστος, σε αντίθεση με τις δύο προηγούμενες ημέρες. Οι θερμοκρασίες αέρα και οδοστρώματος ήταν στους 22 και 36 βαθμούς κελσίου αντίστοιχα στο ξεκίνημα του αγώνα.
Μία αλλαγή της τελευταίας στιγμής στο grid ήταν αυτή των Gasly και Tsunoda, ο οποίοι εκκινούσαν από το pitlane τελευταίοι. Η πλειοψηφία των οδηγών εκκινούσε με medium ελαστικά, οι Sainz, Bottas, Verstappen και Leclerc είχαν soft γόμα, ενώ ο Tsunoda επέλεξε hard.
Εκκίνηση και επαφή στα επόμενα μέτρα
Ο Sainz διατηρήθηκε εύκολα στην κορυφή, ενώ οι Alonso, Hamilton και Russell πέρασαν τον Perez. Πίσω τους στη δεκάδα ήταν οι Ricciardo, Vettel, Stroll, Albon και Verstappen. Στη στροφή Les Combes ο Alonso είχε επαφή με το Hamilton, η οποία προκάλεσε πρόβλημα στο πάτωμα το μονοθεσίου του και ο Βρετανός εγκατέλειψε πριν ολοκληρώσει τον πρώτο του γύρο. Ο Leclerc βρισκόταν πίσω από το Verstappen, με τους δύο να ανεβαίνουν στις θέσεις 9 και 10 με τη συμπλήρωση ενός γύρου. Παράλληλα, ο Perez είχε περάσει το Russell και με την επαφή κέρδισε και πάλι τη 2η θέση, ενώ και ο Vettel ήταν μπροστά από το Ricciardo στην 5η θέση. Ο Alonso μετά την επαφή με το Hamilton έπεσε στην 4η θέση.
Ανεβαίνουν Verstappen, Leclerc, επαφή στις πίσω θέσεις
Ενώ οι Verstappen και Leclerc πέρασαν το Stroll και ανέβηκαν στην 8η και 9η θέση αντίστοιχα, οι Bottas και Latifi είχαν κι αυτοί επαφή, με το Φινλανδό να αποτελεί τη δεύτερη εγκατάλειψη του GP Βελγίου.
Αυτοκίνητο ασφαλείας, pitstop για Leclerc
Το μονοθέσιο του Hamilton ήταν ακινητοποιημένο σε σημείο αρκετά επικίνδυνο και το αυτοκίνητο ασφαλείας εμφανίστηκε για να απομακρυνθεί. Παράλληλα, ο Leclerc είχε ένα μικρό πρόβλημα με τους αεραγωγούς φρένων σε ένα από τα ελαστικά του και μπήκε στα pit, έκανε αλλαγή σε medium, πέφτοντας στην τελευταία θέση (18η).
Ανακάμπτει ταχύτατα ο Verstappen
Η πρώτη δεκάδα είχε διαμορφωθεί ως εξής: Sainz, Perez, Russell, Alonso, Vettel, Ricciardo, Albon, Verstappen, Stroll και Magnussen. Η κανονική ροή του αγώνα συνεχίστηκε στον 5ο γύρο, με τον Alonso να διεκδικεί την 3η θέση. Ο Albon κατάφερε να περάσει το Ricciardo στον 6ο γύρο, ενώ ο Verstappen τους είχε ήδη περάσει. Στο τέλος του γύρου ο Ολλανδός είχε ήδη απαλλαχθεί και από το εμπόδιο του Vettel και ανέβηκε στην 5η θέση.
Ο Verstappen βρίσκεται ήδη στο podium
Στον 7ο γύρο ο Verstappen πέρασε στο τέλος της ευθείας Kemmel και τον Alonso, ενώ στο γύρο 8 ο Ολλανδός ήταν ήδη στην 3η θέση, έχοντας περάσει και το Russell! Παράλληλα, ο Leclerc είχε ανέβει στη 14η θέση.
Εμφάνιση φθοράς στα soft
Ο Sainz δεν είχε ανοίξει τη διαφορά του από τον Perez, με τα soft να φθείρονται αρκετά περίπου στο 10ο γύρο. Ο Verstappen είχε ήδη πλησιάσει το δίδυμο της κορυφής.
Pitstop νωρίς για Sainz, στην κορυφή ο Verstappen
Στο τέλος του 10ου γύρου, οι Albon και Gasly μπήκαν στα pit για αλλαγή από medium σε hard ελαστικά. Ο Verstappen βρέθηκε πίσω από τον Perez, όμως δεν πέρασε άμεσα. Στον επόμενο γύρο, ο Sainz έκανε το δικό του pitstop, βάζοντας medium. Ο Ισπανός έπεσε στην 6η θέση και πέρασε άμεσα το Ricciardo για την 5η, έχοντας πλεονέκτημα στα ελαστικά. Στο 12ο γύρο, ο Verstappen πέρασε τον Perez και τέθηκε επικεφαλής του αγώνα. Στα pit μπήκε και ο Alonso, που έπεσε στη 15η θέση.
Συνεχίζονται τα pitstop
Οι επόμενοι οδηγοί που έκαναν pitstop ήταν οι Ricciardo και Ocon από την πρώτη δεκάδα. Ο Leclerc ανέβηκε, με όλες τις παραπάνω αλλαγές ελαστικών, στην 7η θέση. Στο τέλος του γύρου 13, ο Russell έκανε τη δική του αλλαγή, βάζοντας νέο σετ medium ελαστικών, συνεπώς επέλεξε στρατηγική δύο pitstop. Ο Βρετανός έπεσε στην 7η θέση.
Αλλαγές ελαστικών και για τη Red Bull Racing
Η Red Bull Racing έβαλε στα pit τον Perez στο 14ο γύρο, που έβαλε και αυτός δεύτερο σετ medium ελαστικών. Ο Μεξικάνος βγήκε οριακά μπροστά από το Leclerc και οι δυο τους είχαν μία μικρή επαφή, χωρίς να αλλάξουν θέσεις. Ο Verstappen έκανε το δικό του pitstop στο γύρο 15, βάζοντας medium ελαστικά, και βγήκε στη 2η θέση. Η διαφορά του από το Sainz ήταν στα 5s. Λίγο πίσω, ο Russell πέρασε το Leclerc, έχοντας ελαστικά σε πολύ καλύτερη κατάσταση.
Ο Verstappen επανήλθε γρήγορα στην κορυφή
Μέσα σε ένα γύρο ο Verstappen είχε ήδη μειώσει στα 2s την απόστασή του από το Sainz. Το προσπέρασμα για την κορυφή ήταν θέμα χρόνου και συνέβη στο 18ο γύρο, με τον Ολλανδό να το κάνει να φαίνεται πολύ εύκολο. Παράλληλα, ο Vettel είχε περάσει τον Albon για την 8η θέση.
Λιγότερο από μισό αγώνα με hard ο Tsunoda
Ο Tsunoda έκανε το δικό του pitstop στο γύρο 18, αλλάζοντας από hard σε medium ελαστικά. Συνεπώς, ενδεχομένως όλοι οι οδηγοί να ακολουθούσαν στρατηγική δύο pitstop. Ο Ocon, με τη σειρά του, πέρασε τον Albon για την 8η θέση. Στην κορυφή, ο Verstappen με την ολοκλήρωση 20 γύρων ήταν ήδη 5s μπροστά από τη 2η θέση, με το Sainz να δέχεται το προσπέρασμα από τον Perez στον 21ο γύρο και να πέφτει τρίτος.
Πρώτη για δεύτερο pitstop η Ferrari
Στο τέλος του γύρου 25 η Ferrari έβαλε για δεύτερο pitstop τους οδηγούς της, με το Sainz να βάζει hard και το Leclerc να επιλέγει medium. Οι δυο τους έπεσαν στις θέσεις 4 και 7 αντίστοιχα. Παράλληλα, ο Alonso έκανε και αυτός το δεύτερό του pitstop, βάζοντας hard γόμα. Αυτοί που τους ακολούθησαν στον επόμενο γύρο ήταν οι Albon και Stroll, με τον οδηγό της Williams να μένει οριακά μπροστά, ενώ επέλεξαν medium και hard ελαστικά αντίστοιχα.
Απαντά η Red Bull Racing στη Ferrari
Ο Perez μπήκε στα pit για αλλαγή ελαστικών στον 27ο γύρο, με το Μεξικανό να βγαίνει εύκολα μπροστά από το Sainz στην 3η θέση.
Χάνει θέση ο Ocon, κερδίζει ο Alonso
Οι οδηγοί της Alpine βίωναν διαφορετικές καταστάσεις, με τον Ocon να δέχεται, φυσιολογικά, το προσπέρασμα από το Leclerc, ενώ ο Alonso πέρασε τους Norris και Ricciardo στους γύρους 28 και 29 αντίστοιχα. Ο Γάλλος παρέμεινε μπροστά στην 7η θέση, με τον Alonso να βρίσκεται πίσω του στην 8η.
Σύντομη στάση στη «βόλτα» του Verstappen
Ο Verstappen μπήκε στον 31ο γύρο για το δικό του δεύτερο pitstop, βάζοντας νέο σετ medium ελαστικών και παρέμεινε στην κορυφή, έχοντας διαφορά 7,8s από τον Perez. Λίγο νωρίτερα, ο Leclerc πέρασε το Vettel και επέστρεψε στην 5η θέση.
Τελευταία pitstop στη δεκάδα
Στον 32ο γύρο, οι Ocon και Ricciardo έκαναν ταυτόχρονα το δεύτερό τους pitstop (medium και οι δύο), πέφτοντας στις θέσεις 9 και 15 αντίστοιχα. Ένα γύρο αργότερα, ο Vettel ήταν ο τελευταίος από τη δεκάδα που μπήκε στα pit, βάζοντας medium ελαστικά. Ο Γερμανός έπεσε αρχικά 8ος, όμως πέρασε γρήγορα τον Gasly. Ωστόσο, ο Ocon ερχόμενος από πίσω εκμεταλλεύτηκε το slipstream, περνώντας και τους δύο για να ανέβει στην 7η θέση. Ο Γάλλος πραγματοποίησε κάτι ανάλογο για δεύτερη φορά στον αγώνα.
Pitstop για Leclerc, δεν πήρε τον ταχύτερο γύρο
Ο Leclerc μπήκε για 3ο pitstop στον 42ο γύρο, βάζοντας soft ελαστικά για να πάρει τον ταχύτερο γύρο. Ωστόσο, το σχέδιο της Ferrari δεν εξελίχθηκε με επιτυχία, καθώς έπεσε πίσω από τον Alonso στην 6η θέση. Ο Μονεγάσκος χρησιμοποίησε το slipstream του Ισπανού στον τελευταίο γύρο, επανήλθε στην 5η θέση, όμως έχασε τον ταχύτερο γύρο για 0,6s. Λίγα λεπτά αργότερα δέχθηκε ποινή για παραβίαση ορίου ταχύτητας στο pitlane, χάνοντας τη θέση που ανέκτησε.
Βόλτα στο δάσος των Αρδεννών ο Verstappen
Ο Verstappen ανακηρύχθηκε εύκολα νικητής του GP Βελγίου, έχοντας διαφορά 17,8s από τον teammate του, Perez. Ο Sainz συμπλήρωσε το podium, με το Russell να παραμένει στην 4η θέση. Ο Alonso, εν τέλει πήρε την 5η θέση από το Leclerc λόγω ποινής του τελευταίου, με τον Ocon να σκαρφαλώνει ως την 7η θέση. Τη βαθμολογούμενη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Vettel, Gasly και Albon.
Εκτός των πόντων τερμάτισαν οι Stroll, Norris, Tsunoda, Zhou, Ricciardo, Magnussen, Schumacher και Latifi. Οι οδηγοί που εγκατέλειψαν στο GP Βελγίου ήταν οι Bottas και Hamilton.
Αποτελέσματα GP Βελγίου