spot_img

GP Βραζιλίας: Μεγαλιώδης παρθενική νίκη Russell

Ο George Russell ήταν ο μεγάλος νικητής του GP Βραζιλίας, σε έναν άκρως απολαυστικό αγώνα, με τη Mercedes-AMG να κάνει το 1-2.

Σε ένα «πάρτι» εξελίχθηκε το ανατρεπτικό και εντυπωσιακό Grand Prix Βραζιλίας, με τον George Russell να παίρνει την πρώτη νίκη της καριέρας του. Στο 1-2 η Mercedes-AMG με μία τρομερή επίδοση του Lewis Hamilton, o οποίος είχε επαφή με τον Max Verstappen.

Η Mercedes-AMG κυριάρχησε στο GP Βραζιλίας, έχοντας τους δύο οδηγούς της στην κορυφή, με τον George Russell να πανηγυρίζει την πρώτη του νίκη στη Formula 1. Οι Lewis Hamilton και Carlos Sainz συμπλήρωσαν το podium.

Η Mercedes-AMG επέστρεψε στην κορυφή της κατάταξης σε Grand Prix για πρώτη φορά μετά το GP Σαουδικής Αραβίας του 2021. Η γερμανική ομάδα ήταν ανώτερη σε όλη τη διάρκεια του αγώνα και κατάφερε να φύγει από την πίστα του Interlagos με το μέγιστο των πόντων. Σε αυτό συνέβαλε και η επαφή του Max Verstappen με το Lewis Hamilton, με τον Ολλανδό να πέφτει προσωρινά στις τελευταίες θέσεις. Αυτός ήταν, επίσης, ο δεύτερος φετινός αγώνας που δεν εξελίχθηκε θετικά για τη Red Bull Racing, μετά τη διπλή εγκατάλειψη στον εναρκτήριο γύρο, το GP Μπαχρέιν.

Η Mercedes-AMG, συνεπώς, έκανε το 1-2 στο Autodromo Jose Carlos Pace, με τον George Russell να είναι νικητής για πρώτη φορά στη Formula 1 , ενώ ο Lewis Hamilton τερμάτισε στη 2η θέση. Ο Carlos Sainz της Scuderia Ferrari συμπλήρωσε το podium στην 3η θέση, μπροστά από τον teammate του, Charles Leclerc, στην 4η θέση. Την πρώτη πεντάδα ολοκλήρωσε ο Fernando Alonso με Alpine. 

Η Red Bull Racing δεν είχε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα, έχοντας τους Max Verstappen και Sergio Perez στις θέσεις 6 και 7 αντίστοιχα. Ο Esteban Ocon με Alpine ήταν στην 8η θέση, με το Valtteri Bottas με Alfa Romeo να έπεται στην 9η θέση. Ο Lance Stroll με Aston Martin πήρε τον τελευταίο βαθμό στη 10η θέση, τερματίζοντας μπροστά από τον teammate του, Sebastian Vettel (11η θέση).

Ο Pierre Gasly με Alpha Tauri ήταν στη 12η θέση, με τον Zhou Guanyu να τον ακολουθεί στη 13η. Οι Mick Schumacher (Haas), Alex Albon και Nicholas Latifi (Williams), καθώς και ο Yuki Tsunoda (Alpha Tauri) συμπλήρωσαν την κατάταξη των οδηγών που τερμάτισαν. 

Οι οδηγοί που δεν ολοκλήρωσαν το GP Βραζιλίας ήταν οι Lando Norris και Daniel Ricciardo (McLaren), καθώς και ο Kevin Magnussen (Haas).

Ακούστε την εκπομπή Slipstream με την ανάλυση του Grand Prix Μεξικού και της ποινής της Red Bull για το cost cap.

Αγώνας

Ο καιρός ήταν ηλιόλουστος στην πίστα του Interlagos, με τις θερμοκρασίες αέρα και οδοστρώματος στους 23 και 50 βαθμούς κελσίου αντίστοιχα.

Αναφορικά με τις επιλογές ελαστικών, οι Leclerc, Sainz, Magnussen, Schumacher, Stroll, Alonso, Latifi και Tsunoda είχαν medium, ενώ ο Albon εκκινούσε με τη hard γόμα.

Εκκίνηση

Οι Russell και Hamilton διατήρησαν τις δύο πρώτες θέσεις, με το Verstappen και τον Perez να τους ακολουθούν. Ο Norris ξεπέρασε και τους δύο οδηγούς της Scuderia Ferrari και ανέβηκε στην 5η θέση, οι Leclerc και Sainz είχαν τις θέσεις 6 και 7 αντίστοιχα, ενώ οι Vettel, Gasly και Schumacher συμπλήρωσαν την πρώτη δεκάδα. Παράλληλα, ο Magnussen έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του στη στροφή 8 και είχε τετ-α-κε. Ο Ricciardo συγκρούστηκε μαζί του και ο αγώνας να ολοκληρώνεται πολύ νωρίς και για τους δύο. Το συμβάν έφερε την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας.

Συνεχίζεται ο αγώνας με επαφές!

Στη συνέχιση της κανονικής ροής του αγώνα, ο Verstappen επιχείρησε να προσπεράσει από την εξωτερική της στροφής 1 το Hamilton και οι δυο τους είχαν επαφή. Το ίδιο συνέβη πιο πίσω με τους Norris και Leclerc στο sector 2. Οι Verstappen και Leclerc μπήκαν στα pit για να κάνουν τις απαραίτητες επισκευές στα μονοθέσιά τους, έβαλαν medium ελαστικά κι έπεσαν στις τελευταίες θέσεις. Ο Hamilton έπεσε στην 8η θέση, πίσω από το Schumacher, τον οποίο και προσπέρασε στο γύρο 9.

Αρχίζει την αντεπίθεση ο Hamilton

Ο Sainz προσπέρασε το Norris στον 9ο γύρο και ανέβηκε στην 3η θέση, κάνοντας παράλληλα τον ταχύτερο χρόνο στο 1:15.917. Ταυτόχρονα, ο Hamilton είχε περάσει τους Gasly και Vettel για να ανέβει στην 5η θέση. Ο Βρετανός ξεπέρασε στο 15ο γύρο και το Norris και επανήλθε στην 4η θέση. Ο οδηγός της McLaren έχασε μία ακόμα θέση, βλέποντας το Vettel να τον προσπερνά και να ανεβαίνει 5ος.

Η Ferrari αλλάζει και πάλι τη στρατηγική της

Η Scuderia Ferrari ακολούθησε εναλλακτικό πλάνο με τη στρατηγική του Sainz. Παρόλο που ο Ισπανός είχε τα medium ελαστικά, μπήκε στα pit νωρίτερα από όλους τους πρωτοπόρους, αλλάζοντας σε soft. Στην ενδοεπικοινωνία, μετέπειτα, αναφέρθηκε ένα μικρό πρόβλημα με τους αγωγούς αέρα των φρένων του. Ο οδηγός της Scuderia Ferrari βγήκε στη 12η θέση, για να περάσει άμεσα τον Albon και να ανέβει 11ος.

Ενώ ο Gasly μπήκε στα pit (έβαλε medium), ο Sainz πέρασε και το Stroll για να ανέβει στην 9η θέση. Παράλληλα, ο Verstappen ήταν 12ος και ο Leclerc 15ος. Στην κορυφή, ο Russell είχε διαφορά 3,1s από τον Perez, ενώ ο Hamilton απείχε 6,6s από τη δεύτερη θέση. Ο Leclerc έκανε δεύτερο pitstop, βάζοντας soft ελαστικά, για να πέσει στη 17η θέση.

Pitstop για Perez, απαντά ο Russell

Ο Perez μπήκε στον 23ο γύρο στα pit για την πρώτη του αλλαγή ελαστικών, βάζοντας medium γόμα. Ο Μεξικάνος βγήκε στην 6η θέση, οριακά πίσω από τον Bottas. Στον ίδιο γύρο, την ίδια επιλογή ακολούθησε και ο Verstappen (έβαλε soft). Ένα γύρο αργότερα, η Mercedes-AMG απάντησε στη στρατηγική της Red Bull Racing κι έβαλε το Russell για αλλαγή σε medium ελαστικά. Το ίδιο έκαναν, πιο πίσω, οι Norris, Bottas, Ocon και Schumacher. Ο Albon έκανε το δικό του δεύτερο pitstop στον 25ο γύρο, βάζοντας επίσης medium.

Ολοκληρώνονται τα πρώτα pitstop

Ο Vettel μπήκε για το πρώτο του pitstop στον 26ο γύρο (medium, 9η θέση). Ο Bottas στον 27ο γύρο προσπέρασε τον Gasly για την 7η θέση. Ο Vettel έκανε το ίδιο δύο γύρους αργότερα.

 

Pitstop ο Hamilton από την πρωτοπορία

Ο Hamilton μπήκε για το δικό του pitstop στον 29ο γύρο, βάζοντας medium ελαστικά. Ο Βρετανός βγήκε στην 4η θέση, έχοντας 7s διαφορά από το Sainz στην 3η. Το ίδιο έκανε και ο Stroll, που έπεσε στη 15η θέση. Παράλληλα, ο Ocon πέρασε και αυτός τον Gasly για να βρεθεί στην 8η θέση. Ο Hamilton έκανε άμεσα στον ταχύτερο γύρο, κινούμενος κατά 1,4s ταχύτερα από το Sainz. Ο Leclerc βρισκόταν στη 13η θέση και ο Verstappen στη 16η.

Η Mercedes ελέγχει τον αγώνα

Ο Russell είχε «χτίσει» διαφορά 5,5s από τον Perez, ο οποίος είχε το Sainz στα 3,6s πίσω του. Ο Hamilton πλησίαζε ταχύτατα τον Ισπανό οδηγό.

Ξεκίνημα με τα δεύτερα pitstop

Οι Alonso και Gasly μπήκαν για το δεύτερο προγραμματισμένο τους pitstop στο γύρο 36. Ο Sainz έκανε το ίδιο στο γύρο 37 για νέο σετ medium ελαστικών κι έπεσε στην 4η θέση. Ο Verstappen πέρασε στον 41ο γύρο το Schumacher για να μπει στους βαθμούς (10η θέση). Λίγο αργότερα, ο Leclerc έκανε το ίδιο στο Norris για την 8η θέση.

Η Mercedes βρίσκεται στο 1-2

Ο Hamilton στον 45ο γύρο πέρασε τον Perez για τη 2η θέση, επιβεβαιώνοντας τον ανώτερο ρυθμό της Mercedes. Παράλληλα, ο Leclerc μπήκε στα pit για 3η φορά, βάζοντας νέο σετ soft ελαστικών. Οι Bottas, Vettel και Norris έκαναν στο γύρο 46 το δεύτερό τους pitstop (soft, medium και soft αντίστοιχα). Το ίδιο έκανε ο Schumacher ένα γύρο αργότερα, βάζοντας τη soft γόμα.

Δεύτερο pitstop οι πρωτοπόροι

Ο Perez έκανε στον 48ο γύρο το δεύτερό του pitstop, βάζοντας medium ελαστικά, για να πάει ως το τέλος με αυτά. Ο Hamilton, παρόλο που ένιωθε καλά τα ελαστικά του, μπήκε και αυτός αμέσως μετά για δεύτερο pitstop, βάζοντας soft ελαστικά. Το ίδιο έκανε και ο Russell, όμως παρέμεινε στην κορυφή, ενώ ο Sainz έμεινε στην πίστα στη 2η θέση. Παράλληλα, ο teammate του, Leclerc, πέρασε το Vettel για να ανέβει στην 7η θέση.

Εγκατάλειψη Norris και virtual safety car

Στον 53ο γύρο, ο Norris εγκατέλειψε λόγω μηχανικού προβλήματος, κάτι που έθεσε την πίστα σε καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας. Αυτή που εκμεταλλεύτηκαν τον αργότερο ρυθμό στην πίστα ήταν οι Sainz, Alonso και Gasly, που έβαλαν soft, soft και medium αντίστοιχα.

Αλλαγή σε safety car

Η καθυστέρηση στην απομάκρυνση της McLaren έφερε για 2η φορά την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας. Η δεκάδα είχε ως εξής: Russell, Hamilton, Perez, Sainz, Bottas, Leclerc, Vettel, Ocon, Alonso και Verstappen. Η κανονική ροή του αγώνα συνεχίστηκε για τους τελευταίους 12 γύρους.

Φινάλε με μεγάλες μάχες στην πίστα

Μετά την υπόδειξη της πράσινης σημαίας, ο Leclerc πέρασε τον Bottas για την 5η θέση. Παράλληλα, οι Ocon και Alonso πέρασαν το Vettel, ενώ ο Γάλλος άφησε τον Alonso να ανέβει 7ος, όπως του υπέδειξε η ομάδα του. Ο Alonso πέρασε και τον Bottas, για να ανέβει στην 6η θέση. Ο Russell, στην κορυφή, κρατούσε πίσω του το Hamilton, ενώ ο Perez δεχόταν ασφυκτική πίεση από το Sainz. Παράλληλα, ο Verstappen ανέβηκε στην 9η θέση, περνώντας το Vettel.

Ανεβαίνει στο podium η Ferrari

Ο Sainz πέρασε στον 63ο γύρο τον Perez για την 3η θέση, ενώ ο Verstappen έκανε διπλή προσπέραση σε Bottas και Ocon για την 7η θέση. Ο Leclerc προσπέρασε τον Perez στο γύρο 64, ανεβαίνοντας με τη σειρά του στην 4η θέση. Ο Μεξικάνος είχε μεγάλο μειονέκτημα με τα ελαστικά του, με τον Alonso να τον περνά και να ανεβαίνει στην 5η θέση. Στον 67ο γύρο, τα δύο μονοθέσια της Red Bull Racing άλλαξαν θέσεις, με το Verstappen να σκαρφαλώνει στην 6η θέση.

Η Mercedes θριάμβευσε, χωρίς team orders Ferrari-Red Bull

Τo GP Βραζιλίας ολοκληρώθηκε με τη Mercedes να θριαμβεύει και τον Russell να σημειώνει την πρώτη του νίκη στη Formula 1, με τον teammate του, Hamilton, να ακολουθεί. Οι Sainz και Leclerc ακολούθησαν για λογαριασμό της Ferrari στις θέσεις 3 και 4 αντίστοιχα, χωρίς να αλλάξουν θέσεις. Ο Alonso ήταν στην 5η θέση, ενώ και ο Verstappen έμεινε στην 6η θέση, μπροστά από τον teammate του, Perez, για λογαριασμό της Red Bull Racing.

Οι Ocon, Bottas και Stroll συμπλήρωσαν τη βαθμολογούμενη δεκάδα. Ο Vettel έμεινε εκτός βαθμών, πίσω από τον teammate του. Οι Gasly, Zhou, Schumacher, Albon, Latifi και Tsunoda ήταν οι υπόλοιποι που τερμάτισαν. Οι Norris, Ricciardo και Magnussen ήταν οι 3 οδηγοί που εγκατέλειψαν.

Αποτελέσματα GP Βραζιλίας

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles