Σύμφωνα με δηλώσεις του Christian Horner, η περσινή σεζόν άφησε μια πικρή γεύση στην Red Bull εξαιτίας του παράνομου κινητήρα της Ferrari.
Η ομάδα του Maranello κέρδισε τρεις αγώνες μέσα στο 2019 κι έστρεψε την προσοχή της στο 2020, ελπίζοντας πως θα αποτελέσει μία από τις βασικές διεκδικήτριες του πρωταθλήματος. Ωστόσο, η νέα σεζόν έως τώρα την βλέπει να έχει σημειώσει μια κατακόρυφη πτώση στην απόδοσή της και να παλεύει με τις υπόλοιπες ομάδες του midfield σε πολλές περιπτώσεις.
Βασικότατος παράγοντας σε αυτήν την απότομη αλλαγή σκηνικού υπήρξε μια ιδιωτική συμφωνία που έκανε η ομάδα με την FIA μέσα στον περασμένο χειμώνα, ώστε να αναπροσαρμόσει τον κινητήρα της και να τον καταστήσει σύμφωνο με τους τεχνικούς κανονισμούς.
Παρά την μυστικότητα που εξασφάλισε η FIA γύρω από την όλη διαδικασία, σχεδόν όλοι είχαν διαπιστώσει πως ο κινητήρας της Ferrari για το 2019 δεν ήταν νόμιμος. Η νέα τάξη πραγμάτων δεν έχει επηρεάσει μόνο την ίδια τη Ferrari αλλά και τις ομάδες που η ίδια προμηθεύει με τους πελατειακούς της κινητήρες.
Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 30 Αυγούστου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό
Η Ferrari ολοκλήρωσε τη σεζόν του 2019 στη δεύτερη θέση των κατασκευαστών, μπροστά από τη Red Bull κατά 87 βαθμούς, με αποτέλεσμα να προσθέσει στον προϋπολογισμό της μερικές δεκάδες εκατομμυρίων παραπάνω από την αυστριακή ομάδα.
Το φετινό Βελγικό Grand Prix είδε τα δύο κόκκινα μονοθέσια να βρίσκονται στο πουθενά και να τερματίζουν στις θέσεις 13 και 14. Ο Christian Horner δήλωσε, μετά το πέρας του αγώνα, πως η ομάδα του αδικήθηκε σημαντικά μέσα στο 2019 λόγω του άδικου πλεονεκτήματος που παρείχε ο παράνομος κινητήρας της Ferrari.
Η όλη ιστορία μάς είχε αφήσει μια πικρή γεύση. Προφανώς τώρα μπορούν όλοι, βλέποντας την τωρινή φόρμα της Ferrari, να βγάλουν τα συμπεράσματά τους. Αλλά ναι, πέρυσι υπήρξαν αγώνες τους οποίους θα μπορούσαμε να κερδίσουμε, εφόσον η ίδια η Ferrari χρησιμοποιούσε έναν κινητήρα που δείχνει να είναι πιο διαφορετικός αποδοτικά απ’ ό,τι ήταν προηγουμένως. Οπωσδήποτε τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα για εκείνους, αλλά νομίζω πως τα προηγούμενα χρόνια είχαν επικεντρωθεί σε λάθος περιοχές. Αυτός είναι και ο λόγος που η αυτή η συμφωνία [με την FIA] φαίνεται να τους επηρέασε. Εφόσον υπάρχει η Mercedes ως ξεκάθαρος επικεφαλής, πιστεύω πως η Honda και η Renault είναι σχετικά κοντά βάσει των εκάστοτε πιστών και συνθηκών. Έπειτα ακολουθεί η Ferrari, προφανώς πιο πίσω από τους υπόλοιπους.