Το θετικό ξεκίνημα στο 2023 έχει δώσει μεγάλη ώθηση στην Aston Martin, η οποία θα πιέσει να φέρει σύντομα όσες περισσότερες αναβαθμίσεις μπορεί για να βελτιώσει την απόδοσή της.
Αν μία ομάδα έχει εκπλήξει με την έως τώρα απόδοσή της στους πρώτους τρεις αγώνες του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1, αυτή δίχως αμφιβολία είναι η Aston Martin. Η βρετανική ομάδα έχει βρεθεί στο βάθρο τόσο στα νυχτερινά σκηνικά του Σακχίρ στο Μπαχρέιν και της Τζέντα στη Σαουδική Αραβία, όσο και στους δρόμους του Άλμπερτ Παρκ της Μελβούρνης.
Τρία βάθρα διά χειρός του αειθαλή Fernando Alonso, με τον Lance Stroll να ακολουθεί από κοντά στον πρώτο και τον τρίτο αγώνα του 2023, με αποτέλεσμα η Aston Martin να έχει βρεθεί στη δεύτερη θέση της βαθμολογίας των κατασκευαστών.
Με αυτά τα αποτελέσματα, οι «πράσινοι» αποδεικνύουν πως η περυσινή τους εξέλιξη μόνο τυχαία δεν ήταν. Μετά από τρεις αγώνες στο 2022, ήταν στο απόλυτο μηδέν και τελευταίοι. Στην πορεία ανασυγκροτήθηκαν, η AMR22 εξελίχθηκε σημαντικά και τελικά μάζεψαν 55 βαθμούς, όσου και η έκτη στην τελική κατάταξη Alfa Romeo. Μόνο η Red Bull Racing είχε αντίστοιχο ρυθμό εξέλιξης.
Φέτος είναι πάλι αυτές οι δύο οι ομάδες που ξεχωρίζουν, μόνο που υπάρχει μία διαφορά. Η αυστριακή ομάδα θα έχει το 63% του χρόνου που θα έχει η βρετανική στην αεροδυναμική σήραγγα. Πράγμα που θεωρητικά επιτρέπει στην Aston Martin να έχει πλεονέκτημα στο ρυθμό εξέλιξης. O Διευθυντής Απόδοσης της Aston Martin, Tom McCullough, είπε στην AS.
«Είναι σίγουρα πλεονέκτημα αυτό για εμάς, προσπαθούμε να το εκμεταλλευτούμε όσο γίνεται περισσότερο. Όσο περισσότερο χρόνο έχεις στη διάθεσή σου, τόσο περισσότερα δεδομένα έχεις να αναλύσεις. Είμαστε κάθε εβδομάδα στην αεροδυναμική σήραγγα ακολουθώντας δρόμους εξέλιξης που ενδεχομένως να μας χαρίσουν σημαντική βελτίωση. Έχοντας πάντα στο μυαλό το ταβάνι σχετικά με τα όρια δαπανών. Από το Μπακού και μετά, θα έρχονται νέα μέρη».
Ακούστε την εκπομπή Slipstream #111 με την ανάλυση του Grand Prix Αυστραλίας.
Η εξέλιξη μεσούσης της σεζόν θα είναι καθοριστικής σημασίας, αφού γίνεται μεγάλη μάχη για κάθε θέση στην κατάταξη της βαθμολογίας. Μη ξεχνάμε άλλωστε πως τις χωρίζουν και μερικά εκατομμύρια σε έσοδα από τα τηλεοπτικά δικαιώματα. O McCullough συνέχισε.
«Η Mercedes, η Ferrari κι εμείς, είμαστε πολύ κοντά από τις δοκιμές εξέλιξης ακόμα. Μεταξύ μας υπάρχουν μικρές διαφορές, σε αποτελεσματικότητα, έξοδο από αργές στροφές, περάσματα από γρήγορες καμπές. Τα μονοθέσιά μας κάνουν παρόμοιους χρόνους αλλά τους επιτυγχάνουν με διαφορετικούς τρόπους. Το δικό μας έχει ως ατού τις καμπές κι όχι την τελική ταχύτητα στην ευθεία. Πέρυσι είχαμε πολλές διαφορετικές πίσω αεροτομές, ώστε να έχουμε την ιδανικότερη σε κάθε σιρκουί, όμως αυτό κοστίζει πολύ. Φέτος είχαμε την ίδια για τρεις αγώνες! Θα έχουμε τη νέα στο Μπακού, εκεί όπου παίζει ρόλο η αποδοτικότητα. Όμως σχεδιάζουμε τα πάντα βάσει του ορίου δαπανών».
Δείτε το ανατρεπτικό Grand Prix Βελγίου για το ελληνικό πρωτάθλημα Formula G.