spot_img

Η δυναμική των ομάδων μετά στις χειμερινές δοκιμές

Το πρωτάθλημα της F1 είναι λίγες ημέρες μακριά, όμως ποιος έχει το πάνω χέρι στο πρωτάθλημα μετά το πέρας των δοκιμών της Βαρκελώνης;

Η μεγάλη διακοπή πλησιάζει σιγά σιγά στο τέλος της. Οι ομάδες βρίσκονται στα εργοστάσιά τους και προετοιμάζονται για το πρώτο από τα 21 ταξίδια της σεζόν. Η χρονιά προμηνύεται συναρπαστική, καθώς πλέον έχουμε την πρώτη εικόνα για το τι πρέπει να περιμένουμε στους πρώτους αγώνες.

Το δεύτερο 4ήμερο δοκιμών στη πίστα της Βαρκελώνης ήταν άκρως σημαντικο για όλους και μετά από μια εκτενή ανάλυση, μπορούμε κρίνουμε σε έναν βαθμό τη δυναμική των ομάδων πριν την Αυστραλία.

Έπειτα από ανάλυση γύρων και συνολικών χρόνων, η Mercedes φαίνεται πως έχει το προβάδισμα μέχρι στιγμής με το ταχύτερο μονοθέσιο. Αν κρίνουμε πως ο γύρος στο 1:18 πολύ που έκαναν οι Lewis Hamilton και Valtteri Bottas με την medium γόμα ήταν με λίγα καύσιμα, τότε με την hyper-soft μπορεί η Mercedes να κατέβει το 1:16 λίγο. Η διαφορά των δύο γομών είναι πάνω από 2s ανά γύρο, πράγμα που σημαίνει πως το 1:17.1 που έκαναν οι δύο Ferrari θα είχε σπάσει κατά πολύ. Επιπλέον, σε ρυθμό αγώνα, τα ασημί βέλη ήταν συνεχώς στο γυρολόγιο στο αμέσως κάτω δευτερόλεπτο από την Ferrari. Αυτό σημαίνει πως η διαφορά μεγάλωσε μέσα στον χειμώνα και οι πρωταθλητές ξεκινάνε από θέση ισχύος τη νέα αγωνιστική χρονιά. Ερωτηματικό παραμένει όμως, το κατά πόσο χρόνο μπορούν να βρουν όσο οι γόμες μαλακώνουν, κάτι που τους δυσκόλευε τα τελευταία χρόνια. Το σίγουρο είναι όμως, πως ξεκινάει ως φαβορί, πράγμα που φέρνει χαμόγελα στον Hamilton που κυνηγά το 5ο του πρωτάθλημα.

Στην δεύτερη θέση έχουμε ένα μεγάλο αίνιγμα, με τις Ferrari και Red Bull να είναι εκείνες που θα δώσουν τη μάχη πίσω από την Mercedes. Πολλοί είναι αυτοί που βάζουν τους ταύρους μπροστά, όμως ο ρυθμός αγώνα είναι αρκετά παραπλήσιος, πράγμα που αφήνει πολλά ερωτηματικά. Μπορεί ο ταχύτερος γύρος της Red Bull να ήταν την 6η ημέρα, όμως τις δύο επόμενες, η πίστα βελτιώθηκε πολύ και δοκίμασε μόνο μεγάλα stint και όχι γρήγορους γύρους όπως η Ferrari. Στην Scuderia, φαίνεται πως έχουν πρόβλημα με την κατανάλωση καυσίμου, ενώ οι νέοι περιορισμοί όσον αναφορά τη χρήση λαδιού για καύσιμο έχουν κοστίσει σε απόδοση. Τέλος, ακόμα ένα ενδιαφέρον θέμα, ήταν το γεγονός πως και οι δύο ομάδες δεν πήγαιναν με τέρμα γκάζι στη στροφή 9, ενώ η Mercedes το έκανε με άνεση. Εάν λοιπόν, η Ferrari δεν έχει κρυφτεί -για πολλούς από τα paddock το 1:17.1 ήταν χρόνος κατατακτηρίων με λίγα καύσιμα- τότε θα βρεθεί σε δύσκολη θέση σε σχέση με το που ήταν πριν 12 μήνες.

Στην 4η θέση, φαίνεται πως είναι η Renault. Οι Γάλλοι, έχουν κάνει ένα βήμα παραπέρα και η RS18 δείχνει να είναι ένα πολύ καλό μονοθέσιο, με αρκετές αναβαθμίσεις που φέρανε στο δεύτερο τεστ έχουν πάρει το πράσινο φως. Ο κινητήρας είναι αξιόπιστος και για την Αυστραλία φαίνεται πως αυτή θα είναι η ομάδα πίσω από τις Mercedes, Ferrari και Red Bull.

Η 5η ταχύτερη ομάδα, φαίνεται πως θα είναι η McLaren. H ομάδα του Woking μπορεί να έκανε τους λιγότερους γύρους στις χειμερινές δοκιμές, όμως έδειξε σταθερότητα στις προσομοιώσεις αγώνα, ενώ και ο 3ος ταχύτερος γύρος από τον Fernando Alonso, φέρνει χαμόγελα στην ομάδα. Άλλο ένα θετικό, είναι το γεγονός πως οι πρώτες μεγάλες αναβαθμίσεις θα έρθουν στην Αυστραλία, που θα δώσουν επιπλέον ώθηση στην ομάδα και θα κάνουν το μονοθέσιο ταχύτερο και θα πλησιάσει ακόμα περισσότερο την Renault.

Μια ομάδα που φαίνεται πως θα κάνει την έκπληξη, είναι η Haas. Η αμερικανική ομάδα, είναι το Dark Horse για την έναρξη του πρωταθλήματος και δεν αποκλείεται, τουλάχιστον στην Αυστραλία να φέρει σε δύσκολη θέση την McLaren. H Haas είναι γνωστή για τις καλές εμφανίσεις της στους πρώτους αγώνες κάθε χρονιάς και το μονοθέσιο που θυμίζει σε τεράστιο βαθμό τη Ferrari του 2017, δείχνει ικανό για δυνατά αποτελέσματα στους πρώτους αγώνες.

Άλλο ένα γκρουπ ομάδων που φαίνεται να μην υπολείπεται είναι εκείνο των Force India, Toro Rosso και Williams Η ομάδα που ήθελε να αλλάξει όνομα αλλά τελικά δεν φαίνεται πως θα το κάνει, έχει μια καλή βάση και με το μεγάλο πακέτο αναβαθμίσεων που θα φέρει στην Αυστραλία, θα τη φέρει σε μια καλή θέση για να διεκδικήσει θέση στη 10άδα. Διαθέτει ένα πολύ καλό δίδυμο οδηγών και είναι πάντα υπολογίσιμη δύναμη. Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε και την Toro Rosso, η οποία έχει ένα καλό μονοθέσιο και τον κινητήρα της Honda που είναι κατά πολύ βελτιωμένος σε σχέση με το 2017.

Η Williams ολοκληρώνει το γκρουπ για το μέσον του grid, καθώς η ομάδα του Grove έχει δυσκολευτεί πολύ με την FW41 και το στήσιμο του μονοθεσίου. Όμως, κουβέντες από τα paddock κάνουν λόγο για sandbagging από την ιστορική ομάδα. Στην Αυστραλία δεν θα δούμε το πραγματικό της πρόσωπο και οι δύο οδηγοί της με ελάχιστη εμπειρία έχουν μια δύσκολη πρόκληση μπροστά τους.

Στην τελευταία θέση και φέτος, φαίνεται πως είναι η Sauber. H Ελβετική ομάδα, έχει ένα εντελώς καινούργιο μονοθέσιο σε σχέση με το 2017 και ψάχνει τρόπους να ξεκλειδώσει τη πραγματική ταχύτητα που κρύβει. Διαθέτει δύο πολύ καλούς οδηγούς και δεν θα αργήσει να μάχεται σκληρά για είσοδο στο Q2.

Σημείωση 1η: Το grid φέτος αναμένεται άκρως ανταγωνιστικό, ειδικά στη μάχη για την 10άδα, με τέσσερις ή παραπάνω ομάδες να δίνουν σκληρή μάχη, τουλάχιστον στους πρώτους αγώνες. Δεν θα λείψουν φυσικά και οι εκπλήξεις, πράγμα που ανακατεύει την τράπουλα.

Σημείωση 2η: Το Albert Park δεν αποτελεί αντιπροσωπευτική πίστα όσον αναφορά τη δυναμική του κάθε μονοθεσίου. Το τοπίο θα ξεκαθαρίσει, αρχικά στην Κίνα, όπου η πίστα θα αναδείξει το ταχύτερο μονοθέσιο, ενώ στο Μπαχρέιν θα έχουμε τα πρώτα σοβαρά δείγματα για το που βρίσκεται ο καθένας.

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles