Σύμφωνα με τον επικεφαλής της Ferrari, Mattia Binotto, η ομάδα δεν θα προβεί στην ίδια ενέργεια με τη Red Bull σχετικά με το ερώτημα για τη μονάδα ισχύος της Mercedes.
Λίγο πριν το GP Ολλανδίας διέρρευσε η είδηση πως η Red Bull κατέθεσε αίτημα στην FIA σχετικά με τους αισθητήρες στη μονάδα ισχύος της Mercedes, οι οποίοι μετράνε τις θερμοκρασίες στο χώρο αποθήκευσης του αέρα από το turbo (plenum). Η αυστριακή ομάδα υποψιάζεται πως οι πρωταθλητές κερδίζουν χρόνο ψύχοντας περισσότερο τον αέρα στο plenum, κάτι που δίνει επιπρόσθετη ισχύ στη μονάδα ισχύος.
Διαβάστε επίσης: Η καμπάνια “Road Safety” του Rally Ακρόπολις
Σύμφωνα με τους τεχνικούς κανονισμούς, η θερμοκρασία του αέρα στο plenum πρέπει να είναι 10 βαθμούς (τουλάχιστον) υψηλότερη από τη θερμοκρασία του περιβάλλοντος εκείνη τη στιγμή. Η FIA χρησιμοποιεί αισθητήρες για να “επιτηρήσει” τις θερμοκρασίες και να διασφαλίσει τη συμμόρφωση των ομάδων στους κανονισμούς. Όταν έγινε στον Christian Horner διευκρινιστική ερώτηση στο GP Ολλανδίας για το σκεπτικό της Red Bull πίσω από το αίτημα που υπέβαλε στη FIA, δεν αποκάλυψε τις προθέσεις τους.
Όπως συμβαίνει με όλες τις τεχνικές διευκρινήσεις, έτσι και σε αυτή την περίπτωση σκοπός είναι να εξακριβωθεί από την FIA αν μία τεχνική καινοτομία είναι αποδεκτή. Και αν γίνει αποδεκτή, τότε πιθανό να υιοθετηθεί από όλες τις ομάδες. Έγιναν αρκετές διευκρινήσεις στο φετινό μας μονοθέσιο και αυτό το πράγμα δε γίνεται μόνο στη Red Bull, αυτό το θέμα γενικά δεν αφορά μόνο τη δική μας ομάδα. Προφανώς, αυτός ο διάλογος ανάμεσα στους μηχανικούς και στα τεχνικά επιτελεία είναι μια διαδικασία σε εξέλιξη. Δεν είναι, πάντως, έκπληξη το γεγονός αυτό.
Ακούστε την εκπομπή “Slipstream” με την ανάλυση του GP Ολλανδίας.
Από την άλλη μεριά, ο επικεφαλής της Mercedes Toto Wolff έχει δηλώσει πως του αρέσει που ο αντίπαλός τους στο πρωτάθλημα αφιερώνει χρόνο για να εξετάσει τη μονάδα ισχύος της ομάδας του. Ταυτόχρονα, όμως, διαψεύδει την ύπαρξη μιας “ειδικής λύσης” για τη βελτίωση της απόδοσης της κινητήριας μονάδας της Mercedes.
Θα ευχόμουν να είχαμε μια “ειδική λύση” για τη μονάδα ισχύος μας, αλλά έτσι λειτουργεί ο κόσμος της Formula 1. Τα ερωτήματα γίνονται στην FIA από τις ομάδες συνέχεια, είναι κάτι φυσιολογικό.
Ο Christian Horner αποκάλυψε πως η Red Bull δεν είναι η μοναδική από τις κατασκευάστριες μονάδων ισχύος που θα υποβάλει σχετικό ερώτημα στην FIA. Ο επικεφαλής της Ferrari, Mattia Binotto, επιβεβαίωσε πως έχει συζητήσει το συγκεκριμένο ζήτημα με τη Red Bull. Τόνισε, όμως, πως η ομάδα του δεν έχει προβεί σε κάποια ενέργεια.
Όχι, δεν υποβάλαμε ερώτημα στην FIA. Νομίζω πως όλοι οι κατασκευαστές μονάδων ισχύος προσπαθούμε πάντα να κατανοήσουμε τι κάνουν οι αντίπαλοί μας. Κοιτάμε τα δεδομένα του GPS και αναλύουμε τις εικόνες που διαθέτουμε. Είχαμε κάποια ερωτηματικά σχετικά με τη Mercedes και τα συζητήσαμε με τη Red Bull. Έγινε μια κουβέντα με τον Christian Horner όμως εμείς, ως Ferrari, δεν έχουμε υποβάλλει ερώτημα στη FIA σχετικά με αυτό το ζήτημα, τουλάχιστον όχι ακόμα.
Είναι φανερό πως Mercedes και Red Bull μάχονται σε όλα τα επίπεδα για το φετινό πρωτάθλημα κατασκευαστών. Η Ferrari όμως ξεκαθαρίζει πως δεν επιθυμεί να εμπλακεί σε οποιοδήποτε παρασκηνιακό σενάριο.
Δείτε το GP Ιταλίας για το Ελληνικό eSports Πρωτάθλημα Formula 1.