Ο αγωνοδίκης της F1, Garry Connelly, μίλησε για την συνομιλία που είχε με τον Lewis Hamilton για την ποινή που δέχθηκε στην Monza.
Στο GP Ιταλίας, ο Βρετανός όντας στην πρωτοπορία μπήκε στα pit με το pit-lane κλειστό. Το Safety Car είχε βγει λίγα δευτερόλεπτα πριν και η ομάδα δεν πρόλαβε να συνεννοηθεί έγκαιρα με τον οδηγό. Οι αγωνοδίκες εξέτασαν το συμβάν και έδωσαν στον Hamilton ποινή 10s stop/go.
Διαβάστε επίσης: Newey: «Χαμένη ευκαιρία οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί»
Ως αποτέλεσμα έχασε κάθε ελπίδα για νίκη, όμως κατάφερε να πλασαριστεί στους βαθμούς. Κατά τη διάρκεια της κόκκινης σημαίας λόγω εξόδου του Charles Leclerc, ο Βρετανός πήγε στους αγωνοδίκες να συζητήσει την ποινή.
Ο Connelly αποκάλυψε την συζήτηση που είχε με τον Hamilton και τόνισε πως όταν εξηγείς μια ποινή έχει το ιδανικό αποτέλεσμα.
Ο Lewis ανέβηκε στο σκούτερ του και ήρθε να μας επισκεφτεί. Ήταν εξαιρετικά ευγενής. Μας είπε: «Μπορείτε να μου εξηγήσετε γιατί πήρα ποινή;». Εμείς είπαμε γιατί μπήκες στα pit ενώ είχε κλείσει το pit lane. Μας απάντησε: «Μάλιστα, μπορείτε να μου δείξετε;». Του δείξαμε το βίντεο. Του δείξαμε από την onboard κάμερα. Δείξαμε τις δύο ενδείξεις στα δεξιά του. Και μας είπε: «Α εντάξει, το δέχομαι τότε. Αλλά γιατί τόσο βαριά ποινή;». Του εξηγήσαμε ως μια τέτοια ποινή είναι το δεδικασμένο σε τέτοιες περιπτώσεις και δεν είχαμε άλλη επιλογή. Παρότι δεν ήταν ευχαριστημένος το δέχθηκε. Ήταν ιδιαίτερα ευγενικός όπως πάντα και αποχώρησε από το δωμάτιο. Είναι ένα τρανό παράδειγμα που αν εξηγήσεις μια απόφαση, την κάνεις αποδεκτή τόσο στους οδηγούς αλλά και στο κοινό.
Ακούστε την εκπομπή “Slipstream” #38 με όλες τις τελευταίες εξελίξεις της F1.
Στη συνέχεια, μίλησε για την άποψη που είχαν οι αγωνοδίκες στο σύνολό τους με ποινές οι οποίες είναι γραμμένες στο βιβλίο κανονισμών.
Δεν είχαμε άλλη επιλογή από το να δώσουμε μια ποινή που δεν άρεσε σε κανέναν, όπως οι υποχρεωτικές ποινές. Για παράδειγμα, οι περισσότεροι αγωνοδίκες στην F1 είναι κατά των περισσότερων υποχρεωτικών ποινών. Οι ποινές αυτές υπάρχουν μετά από αίτημα των ομάδων. Στην περίπτωση του Hamilton, προβλεπόταν ποινή 10s stop/go.
Τα λόγια του Connelly είναι ιδιαίτερα σημαντικά. Μας βάζουν στο σκεπτικό των αγωνοδικών την ώρα ενός αγώνα. Μας δείχνουν ένα παράδειγμα από το πώς λειτουργούν, όπου σε άλλες περιπτώσεις δεν θα το είχαμε. Η συγκεκριμένη συζήτηση, με την ποινή του Hamilton στην Monza, ήταν ιδιαίτερα αποκαλυπτική.