Φόβοι για την ασφάλεια των οδηγών από τα ελαστικά της Pirelli ανάγκασαν την FIA να λάβει μέτρα ώστε να αποτρέψει το οποιοδήποτε δυσάρεστο.
Μπορεί επίσημα να μην εκδόθηκε από την FIA οδηγία τριών υποχρεωτικών pit stop στο αποψινό Grand Prix του Κατάρ της Formula 1, ωστόσο αυτός ο αριθμός επισκέψεων στο pit lane είναι αναπόφευκτος βάσει του ορίου χρήσης κάθε σετ ελαστικών που ανακοινώθηκε.
Κάθε νέο σετ θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί κατά μάξιμουμ 18 γύρους κι όποιος οδηγός ξεπεράσει αυτό τον αριθμό, θα βλέπει τη μαύρη σημαία – άρα θα τίθεται εκτός αγώνα. Με τη μάχη του Λουσέιλ να αφορά 57 γύρους, τα τρία (τουλάχιστον) pit-stop θα είναι αναπόφευκτα, πράγμα που θα ανακατέψει για τα καλά την τράπουλα στον τομέα της στρατηγικής.
Τα παραπάνω είναι το επόμενο βήμα στα μέτρα που λαμβάνει η Παγκόσμια Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού μετά τα ευρήματα της Pirelli που προέκυψαν το βράδυ της Παρασκευής.
ℹ️ There’s a limit on the number of laps allowed on a single set of tyres during today’s #QatarGP 🇶🇦
Here’s how many laps drivers have remaining on their used sets of tyres pre-race 👇 #Fit4F1 pic.twitter.com/eVAvejJcHA
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) October 8, 2023
Συγκεκριμένα, εντοπίστηκαν σκισίματα στο πλαϊνό μέρος ελαστικών, που οδηγούσαν σε μερική αποκόλληση της γόμας από τον σκελετό. Πηγή του κακού ήταν τα ψηλά κερμπ (ύψους 50mm) που τοποθετήθηκαν φέτος στην πίστα του Λουσέιλ.
Ακολούθησε αναθεώρηση των ορίων της πίστας στις στροφές 12 και 13, το Sprint Shootout ξεκίνησε με καθυστέρηση 20 λεπτών και πριν από αυτό υπήρξε μία δεκάλεπτη περίοδος δοκιμών ώστε να εξοικειωθούν οι οδηγοί με τα νέα δεδομένα. Για σήμερα αναμενόταν μία οριοθέτηση στη χρήση κάθε σετ, όπερ και εγένετο.