Οι οδηγοί της Formula 1 συνεχίζουν να υποστηρίζουν πως οι Αγώνες Sprint δεν είναι προσφέρουν κάτι παραπάνω στο σπορ και το ενδιαφέρον τον θεατών είναι το ίδιο και χωρίς αυτούς.
Οι Αγώνες Sprint έκαναν την εμφάνισή τους στη Formula 1 πρώτη φορά το 2021 ώστε να αυξήσουν το θέαμα στα αγωνιστικά τριήμερα. Σύμφωνα με τους ιθύνοντες του σπορ, η μικρής διάρκειας αυτοί αγώνες έχουν ως στόχο να προσφέρουν περισσότερη αγωνιστική δράση στους οπαδούς του αθλήματος. Παράλληλα, υποστηρίζουν πως δίνουν την ευκαιρία στους οδηγούς να διεκδικήσουν περισσότερους βαθμούς, που δεν έχουν την δυνατότητα στις κατατακτήριες του Σαββάτου.
Αναμφισβήτητα στο πλάνο της Liberty Media ήταν να προσελκύσει με τον τρόπο αυτό περισσότερο κοινό -ειδικότερα νέους-, πέρα από το εδραιωμένο κοινό που έχει χτίσει τα τελευταία χρόνια. Μια προσπάθεια να παρουσιάσει φρέσκιες ιδέες, που ακολουθεί την επικαιρότητα και την νέα γενιά φιλάθλων. Το εγχείρημα αυτό ίσως στα νούμερα τηλεοπτικής ακροαματικότητας να έχει αποδώσει ως ένα βαθμό, το ίδιο όμως δεν ισχύει από την πλευρά των οδηγών και ομάδων, οι οποίοι σύμφωνα με επίσημες έρευνες δεν θέλουν τους Αγώνες Sprint
Πριν μια εβδομάδα στο χώρο του MotoGP ανακοινώθηκε πως στην σεζόν 2023 θα πραγματοποιούνται αγώνες sprint σε κάθε αγωνιστικό τριήμερο. Χαρακτηριστικά, ο Max Verstappen σε δηλώσεις του αποκάλυψε πως αυτή η δομή αγώνων του μένει παγερά αδιάφορη.
«Δεν θα το απολάμβανα καθόλου και προσωπικά δεν μου αρέσει καν. Θεωρώ ότι ο ενθουσιασμός και το συναίσθημα του αγώνα πρέπει να παραμείνει μοναδικό. Μόνο τότε αγωνίζεσαι πραγματικά. Εγώ έτσι μεγάλωσα, οι Κυριακές είναι μέρα αγώνα. Οι αγώνες sprint μέχρι τώρα στην σεζόν δεν έχουν αλλάξει και τόσο δραστικά το αποτέλεσμα. Πάνω κάτω όλοι εκκινούν με τα ίδια ελαστικά, τερματίζεις στην ίδια θέση γιατί απλά φοβάσαι μην συγκρουστείς με κάποιον ή βγεις εκτός και ξεκινήσεις τελευταίος τον αγώνα της Κυριακής που είναι και ο πιο σημαντικός. Όλοι έχουν την νοοτροπία απλά να ολοκληρώσουν τον αγώνα sprint χωρίς προβλήματα και εκεί χάνετε το όλο νόημα».
Ακούστε την εκπομπή μας για τη Formula 1, Slipstream.
Οι ομάδες ήδη αντιμετωπίζουν αρκετές δυσκολίες από τους οικονομικούς περιορισμούς που έχει επιφέρει το Budget Cap, καθώς το ενδεχόμενο ατυχήματος και ζημιάς στα μονοθέσια είναι απαγορευτικό. Επομένως, αυτή η συντηρητική προσέγγιση στον Αγώνα Sprint είναι σαφώς δικαιολογημένη, καθώς το ρίσκο είναι μεγαλύτερο από το όφελος.
Ένας οδηγός μπορεί να χάσει εξ ολοκλήρου τον αγώνα της Κυριακής, όπου μπορεί να διεκδικήσει περισσότερους βαθμούς, εάν οι μηχανικοί δεν προλάβουν να επισκευάσουν το μονοθέσιο. Στην θεωρία αναφερόμαστε για δυο αγώνες στο ίδιο αγωνιστικό τριήμερο, η πραγματικότητα είναι όμως πολύ μακριά από τις προσδοκίες που τίθενται χρησιμοποιώντας τον όρο “αγώνας”.
Μια ενδιαφέρουσα και παράλληλα εναλλακτική άποψη εξέφρασε ο οδηγός της Alfa Romeo, Valtteri Bottas. Υποστήριξε πως οι αγώνες θα είχαν περισσότερο ενδιαφέρον εάν οι οδηγοί και οι ομάδες του grid είχαν λιγότερο χρόνο στην διάθεσή τους κατά τις ελεύθερες δοκιμές. Θα έπρεπε να αξιοποιήσουν με στρατηγική την περίοδο δοκιμών, ώστε να συλλέξουν δεδομένα και να τρέξουν προσομοιώσεις αγώνα και κατατακτηρίων.
-
Κάντε μας like στο facebook
-
Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
- Ακούστε τις εκπομπές μας στο Spotify
- Μπείτε στον server μας στο Discord