Η Mercedes αγωνιά για να δει τη δύναμη που θα παράγει ο νέος κινητήρας της W13, που θα πατήσει πίστα σε λίγες ημέρες στη Βαρκελώνη.
Ο επικεφαλής του τμήματος κατασκευής κινητήρων της Mercedes, Hywel Thomas, δηλώνει πως οι μηχανικοί τους βιάζονται ν’ ανακαλύψουν πώς θα συμπεριφέρεται ο νέος κινητήρας στην W13. Το 2022 είναι μια χρονιά μεγάλων αλλαγών για τη Formula 1 και ορισμένες από αυτές αφορούν τις μονάδες ισχύος. Οι μηχανικοί κάνουν τις ρυθμίσεις που θεωρούν απαραίτητες, ώστε να καλύψουν την απώλεια ισχύος που θεωρητικά προέρχεται από την εισαγωγή των Ε10 καυσίμων στο άθλημα.
Διαβάστε επίσης: Formula 1 – Πώς προετοιμάζονται οι ομάδες για τη νέα σεζόν;
Παράλληλα, αλλάζει και η ταχύτητα διέλευσης των μονοθεσίων από τις στροφές, λόγω του διαφορετικού τρόπου παραγωγής κάθετης δύναμης. Συνεπώς, η γενικότερη συμπεριφορά των νέων μονοθεσίων αλλάζει και αυτή, με τη σειρά της, φέρνει την απαίτηση για αλλαγές στους κινητήρες με σκοπό την όσο μεγαλύτερη εξαγωγή ισχύος από αυτές.
Ο Hywel Thomas είναι το άτομο που διοικεί το τμήμα παραγωγής κινητήρων Formula 1 στη Mercedes, το Mercedes AMG High Performance Powertrains (Mercedes HPP). Ο Βρετανός σε video της ομάδας ανέφερε πως δουλεύουν σε συνεργασία με το τμήμα του σασί της Mercedes στο Brackley, όμως είναι έτοιμοι να κάνουν επιπλέον αλλαγές, αν αυτές χρειαστούν, μετά το πρώτο τεστ δοκιμών.
Το μονοθέσιο του 2022 είναι πολύ διαφορετικό, γνωρίζουμε πως η αεροδυναμική είναι διαφορετική. Και απ’ όσα μας έχουν πει και με βάση τη συνολική δουλειά μας με την ομάδα εδώ στο Brackley, πιστεύουμε πως το μονοθέσιο θα κάνει λίγο διαφορετικά πράγματα. Επίσης, οι απαιτήσεις από τον οδηγό θα είναι διαφορετικές καθώς θα διασχίζουν τις στροφές, συγκριτικά με τα προηγούμενα χρόνια. Διαθέτουμε προσομοιωτές, έχουμε κάνει όλους τους υπολογισμούς μας κι έχουμε τροποποιήσει τον κινητήρα και τον τρόπο που λειτουργεί ώστε να είμαστε έτοιμοι. Επομένως, θα είμαστε σε θέση ν’ αντιδράσουμε όταν ο οδηγός χρησιμοποιεί την ισχύ του πιθανόν μ’ ένα λίγο διαφορετικό τρόπο, ίσως σε διαφορετικό χρονικό σημείο. Φυσικά, ανυπομονούμε για τη διεξαγωγή του πρώτου τεστ δοκιμών, ώστε να διαπιστώσουμε αν αυτές οι προσομοιώσεις είναι σωστές, ελπίζουμε πως θα είναι. Εάν όχι, θα είμαστε έτοιμοι να τροποποιήσουμε τη μονάδα ισχύος όπως απαιτείται, για να είμαστε σίγουροι πως ο οδηγός θα έχει στη διάθεσή του ό,τι ζητήσει, όποτε το ζητήσει.»
Ακούστε την πρώτη εκπομπή “Slipstream” του 2022.
Ο Hywel Thomas πρόσθεσε πως οι νέοι κανονισμοί λειτούργησαν ως ευκαιρία στη Mercedes για αναθεώρηση του «πακεταρίσματος», αλλά και για βελτιστοποίηση της τοποθέτησης σχετικά με το τι είναι πιο αποδοτικό για τους κατασκευαστές του σασί.
Κάθε χρόνο κοιτάζουμε τη μονάδα ισχύος και τον τρόπο που «κάθεται» (τοποθετείται) μέσα στο σασί ώστε να έχουμε τον πιο γρήγορο χρόνο στην πίστα. Εφόσον το 2022 έχουμε να κάνουμε με ολοκαίνουριο σασί, αυτό σημαίνει πως μπορούμε να κοιτάξουμε τα πάντα ξανά. Υπάρχουν τομείς στο μονοθέσιο που θα είναι πολύ «ευαίσθητοι» στο χρόνο ενός γύρου και άλλοι που θα είναι λιγότερο «ευαίσθητοι». Και αυτό που προσπαθούμε να κάνουμε με τη μονάδα ισχύος είναι να είμαστε σίγουροι πως θα μείνουμε όσο γίνεται πιο μακριά μπορούμε από τις «ευαίσθητες» περιοχές και να δώσουμε όσο γίνεται μεγαλύτερη ευελιξία για τους κατασκευαστές του μονοθεσίου. Επιπλέον, θέλουμε να «συσκευάσουμε» τα εξαρτήματα της μονάδας ισχύος σε μέρη που θα υπάρχει μεγαλύτερη «ευαισθησία». Συνεπώς, αυτό σημαίνει πως δουλεύουμε σε συνεργασία με το τμήμα σασί και με όλους τους μηχανικούς για να εξασφαλίσουμε το γεγονός πως η μονάδα ισχύος θα τοποθετηθεί ακριβώς εκεί που χρειάζεται, ώστε να μπορέσουμε να έχουμε το γρηγορότερο συνολικό πακέτο.
Τέλος, ο Hywel Thomas εξέφρασε τους προβληματισμούς του για το «πάγωμα» στην εξέλιξη των κινητήρων μέχρι και το 2025, λέγοντας πως αυτό αποτελεί επιπλέον πρόκληση για τους ίδιους.
Οι μονάδες ισχύος θα έχουν «παγωμένες» προδιαγραφές απόδοσης. Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει πως, ξεκινώντας από το 2022, μέχρι τους νέους κινητήρες, τους οποίους αναμένουμε από το 2026, η απόδοση των μονάδων ισχύος είναι «παγωμένη». Και από το μέσον της φετινής χρονιάς, η απόδοση των ηλεκτρικών συστημάτων θα είναι επίσης «παγωμένη». Συνεπώς, αυτό σημαίνει πως δεν θα μπορούμε να φέρουμε αναβαθμίσεις στην απόδοση κατά τη διάρκεια της χρονιάς. Το μόνο που είναι εφικτό είναι να φέρουμε αναβαθμίσεις σχετικές με την αξιοπιστία. Συνολικά, έχουμε νέα καύσιμα, «πάγωμα» στην εξέλιξη των μονάδων ισχύος στη διάρκεια της σεζόν και ολοκαίνουριο μονοθέσιο, εντελώς καινούρια αεροδυναμική και το πώς θα «ταιριάξει» η μονάδα ισχύος στο μονοθέσιο. Ο συνδυασμός αυτών αποτελεί τεράστια πρόκληση για όλους όσους εμπλέκονται, και ειδικότερα στην ομάδα ατόμων που βρίσκεται στο τμήμα παραγωγής κινητήρων.
-
Κάντε μας like στο facebook
-
Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
-
Μπείτε στον server μας στο Discord
Το 2022 αλλάζουν πολλά στη Formula 1, με έναν από τους μεγαλύτερους «πονοκεφάλους» για τις ομάδες να είναι το «πάγωμα» στην εξέλιξη των κινητήρων για μια τετραετία (2022-2025). Τα νέα δεδομένα, αλλά και οι περιορισμοί που θέτουν οι κανονισμοί, δίνουν την ευκαιρία για αλλαγή δεδομένων στην κορυφή της κατάταξης.