spot_img

Η Mercedes δεν ξόδεψε tokens για την εξέλιξη της W12

Έκπληξη αποτελεί η αποκάλυψη πως η Mercedes δεν χρησιμοποίησε κανένα token για την εξέλιξη του φετινού μονοθεσίου της (W12), παρά το γεγονός πως είχε αρκετή ταχύτητα για να κατακτήσει το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.

Η Formula 1 είχε ως βασικό στόχο να βοηθήσει τις ομάδες ν’ ανταπεξέλθουν στις οικονομικές δυσκολίες στον καιρό της Covid-19. Γι’ αυτό το λόγο, τις υποχρέωσε να «μεταφέρουν» το σασί που χρησιμοποιούσαν το 2020 στη φετινή σεζόν. Οι αλλαγές που επιτρέπονταν ήταν πολύ περιορισμένες, με τους κανονισμούς να υποδεικνύουν τη χρησιμοποίηση έως και 2 tokens. Αναλόγως με το πόσο σημαντικό ήταν το τμήμα του μονοθεσίου που ήθελαν να τροποποιήσουν, γινόταν και η βαθμολόγηση των αναβαθμίσεων με το σύστημα των tokens.

Διαβάστε επίσης: Απαρατήρητες ομάδες της Formula 1 – 1950s

Η Mercedes κρατούσε κρυφό το αν έχει χρησιμοποιήσει τα tokens της στο φετινό μονοθέσιο. Ο James Allison (τωρινός επικεφαλής τεχνικός διευθυντής) είχε δηλώσει:

Έχουμε ξοδέψει τα tokens μας, όμως δε θ’ αποκαλύψουμε πώς τα έχουμε χρησιμοποιήσει ακόμα. Αυτό θα γίνει σαφές την κατάλληλη στιγμή.

Η σεζόν του 2021 έληξε και η Mercedes κατέκτησε το 8ο συνεχόμενο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών στην ιστορία της. Αυτό που προέκυψε, όμως, είναι πως η γερμανική ομάδα στην πραγματικότητα δεν κινήθηκε ποτέ επίσημα στο να ξοδέψει tokens για το φετινό της μονοθέσιο. Αυτό το επιβεβαιώνει ο Τεχνικός Διευθυντής της ομάδας, Mike Elliott:

Σε ό,τι αφορά τη δική μας ομάδα, νομίζω πως τελικά δεν ξοδέψαμε τα tokens που διαθέταμε. Είχαμε ιδέες για πράγματα που θέλαμε να κάνουμε στο εμπρός μέρος του μονοθεσίου. Η πραγματικότητα είναι πως είχαμε στο μυαλό μας κάποια πράγματα να κάνουμε, στο τέλος όμως δεν το πραγματοποιήσαμε.

Σύμφωνα με την ιστοσελίδα motorsport.com, υπάρχει η εκτίμηση πως ο συνδυασμός των χρονικών περιθωρίων για τις εγκρίσεις των αλλαγών για το 2021 με τους νέους κανονισμούς για το πάτωμα των μονοθεσίων, οδήγησαν τη Mercedes στην απόφαση να μη χρησιμοποιήσει τα tokens της. Πιο συγκεκριμένα, ο κανονισμός για τη χρήση τους προέβλεπε να παρθούν οριστικές αποφάσεις τον Ιούλιο του 2020 και να ενημερώσουν οι ομάδες τη FIA για τις αλλαγές που ήθελαν να κάνουν και απαιτούσαν την έγκρισή της.

Η γερμανική ομάδα είχε πάρει την απόφαση, μέχρι το περιθώριο που είχε στις 22 Ιουλίου 2020, να ξοδέψει τα tokens της σε μια αναβαθμισμένη εμπρός πτέρυγα, καθώς πίστευαν πως αυτή θα βελτίωνε την αεροδυναμική του μονοθεσίου της. Ωστόσο, μετά το GP Μεγάλης Βρετανίας τον Αύγουστο της περασμένης χρονιάς, η FIA ενημέρωσε τις ομάδες πως θέλουν να κάνουν κάποιες αλλαγές στους κανονισμούς που αφορούσαν την αεροδυναμική, θέλοντας να μειώσουν την επίδρασή της στα μονοθέσια. Οι αλλαγές είχαν να κάνουν με τους περιορισμούς στις διαστάσεις του πατώματος, καθώς και διαφορετικά πλαϊνά αεροδυναμικά βοηθήματα (bargeboards).

Ακούστε την εκπομπή “Slipstream” με την ανασκόπηση της σεζόν και το τρίτο μας F1 Quiz.

Μετά τα νέα δεδομένα, ήταν σίγουρο πως οι ομάδες με χαμηλό rake (κλίση του μονοθεσίου) αναμενόταν να έχουν μεγαλύτερο μειονέκτημα. Ανάμεσα σ’ αυτές ήταν και η Mercedes. Η πιο προφανής λύση για τη γερμανική ομάδα ήταν να προχωρήσει σε αλλαγή θέσης στο κιβώτιο ταχυτήτων της, ώστε να μπορέσει το πίσω μέρος ν’ ανυψωθεί και να έχει καλύτερη αντιμετώπιση των νέων κανονισμών. Αυτό ωστόσο δεν κατέστη δυνατό, εφόσον οι περιορισμοί στις εγκρίσεις υποχρέωναν τις ομάδες να κάνουν αλλαγές στο κιβώτιο ταχυτήτων μέχρι τον Ιούνιο του 2020. Έτσι, η Mercedes δεν είχε άλλη επιλογή από το να προχωρήσει με το αρχικό της πλάνο και ν’ αλλάξει την εμπρός πτέρυγά της.

Όταν όμως ήρθε η ώρα να δοκιμάσουν τις αλλαγές στην πίστα, στις χειμερινές δοκιμές στο Μπαχρέιν, οι άνθρωποι της Mercedes άλλαξαν γνώμη. Ο Mike Elliott εξηγεί:

Νομίζω πως όταν έχεις ένα κυρίαρχο μονοθέσιο, το οποίο και διαθέταμε, η ισορροπία που έχει δεν απασχολεί ιδιαίτερα τους οδηγούς. Συνεπώς, πιστεύω πως το πρόβλημα που αντιμετωπίζαμε στο ξεκίνημα της χρονιάς δεν ήταν η ισορροπία, νομίζω πως απλά χάσαμε συνολικά πάρα πολύ σε αεροδυναμική απόδοση. Δεν μπορούμε να κρίνουμε αν στοίχισε περισσότερο σ’ εμάς παρά σε άλλες ομάδες, γιατί δεν ξέρουμε τι επίδραση είχε στα μονοθέσιά μας. Αυτό που σίγουρα γνωρίζουμε είναι πως όταν ολοκληρώσαμε τη δουλειά μας στη διάρκεια του χειμώνα και εμφανιστήκαμε στις πίστες, το πλεονέκτημα που είχαμε τη σεζόν του 2020, κυρίως στο μέσο της χρονιάς εκείνης, είχε εξαφανιστεί.

Η Mercedes γνώριζε πολύ καλά το μέγεθος της δουλειάς που χρειαζόταν να κάνει για να καλύψει το χαμένο έδαφος, ενώ ανασταλτικοί παράγοντες αποτελούσαν ο περιορισμένος χρόνος στην αεροδυναμική σήραγγα, αλλά και η εφαρμογή του ορίου κόστους. Η γερμανική ομάδα, λοιπόν, αποφάσισε να εστιάσει τις αλλαγές της στη W12 στο σχεδιασμό του σασί και όχι στο να φέρει νέα εμπρός πτέρυγα. Ουσιαστικά, αποφάσισαν οι άνθρωποί της να εγκαταλείψουν «αθόρυβα» το πλάνο τους και, κατά συνέπεια, να μην ξοδέψουν τα tokens τους.

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
  • Μπείτε στον server μας στο Discord

Παρά τις δυσκολίες που αντιμετώπισε με τη W12, η Mercedes εξασφάλισε τον Τίτλο στους Κατασκευαστές στον τελευταίο αγώνα, το GP Άμπου Ντάμπι. Σε ό,τι αφορά το Πρωτάθλημα οδηγών, ο Lewis Hamilton ήταν ισόβαθμος με τον Max Verstappen πριν τον τελευταίο αγώνα και φαινόταν πως θα κατακτούσε αυτός τον 8ο Τίτλο στην καριέρα του. Ωστόσο, η έξοδος του Nicholas Latifi και οι αποφάσεις του Michael Masi με το Αυτοκίνητο Ασφαλείας, άλλαξαν τα δεδομένα στον τελευταίο γύρο της σεζόν.

Δείτε το GP Βραζιλίας για το Ελληνικό eSports Πρωτάθλημα F1.

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles