Η Pirelli αποδέχεται ότι θα πρέπει να σχεδιάσει ένα ελαστικό με διαφορετικό επίπεδο φθοράς τα ερχόμενα χρόνια στην F1, με το νέο concept να έρχεται, το νωρίτερο, το 2025.
Πρόσφατα, η Pirelli κατάφερε να κερδίσει τη μάχη με τη Bridgestone και απέκτησε νέο τριετές συμβόλαιο με τη Formula 1 απ’ το 2025 έως το 2027. Η υψηλή φθορά στα ελαστικά έχει ζητηθεί πολλές φορές απ’ την F1, με σκοπό να γίνονται αγώνες με πολλαπλά pitstops οι οποίοι προσφέρουν περισσότερο θέαμα, αλλά και “έντονους πονοκεφάλους” στους υπεύθυνους στρατηγικής της εκάστοτε ομάδας. Ωστόσο, δεν είναι λίγες οι φορές που ακούμε τους οδηγούς να κάνουν σχόλια για έντονη φθορά ή ότι δε μπορούν να πιέσουν όσο θέλουν.
Για το συγκεκριμένο ζήτημα, τοποθετήθηκε ο Διευθυντής μηχανοκίνητου αθλητισμού του Ιταλικού προμηθευτή, Mario Isola, ο οποίος δήλωσε:
«Χωρίς υψηλή φθορά στα ελαστικά, δεν υπάρχει λόγος να στοχεύσεις σε έναν αγώνα δύο pitstop. Πιστεύω ότι η περισσότερη δράση στην πίστα οφείλεται στη φθορά των ελαστικών και στο πως τη διαχειρίζεσαι. Αν το ελαττώσεις αυτό [τη φθορά στα σετ] είμαι πεπεισμένος ότι θα έχουμε τρενάκια μονοθεσίων, γιατί αν μπορείς να πιέσεις εσύ, τότε θα μπορώ και εγώ, και κατ’ επέκταση θα μπορούν όλοι. Δεν είναι διαφορετικό ελαστικό για κάθε οδηγό. Οπότε, καταλαβαίνω τους οδηγούς που παραπονιούνται για υψηλή φθορά επειδή θέλουν να πιέζουν περισσότερο, και αυτό είναι μια ξεκάθαρη ένδειξη».
Ακούστε την εκπομπή Slipstream για τη Formula 1 με την ανάλυση του Grand Prix Βραζιλίας. Για περισσότερα πατήστε στο παρακάτω βίντεο.
Ως αποτέλεσμα αυτών των παραπόνων, ο Isola και η Pirelli θα διερευνήσουν μια λύση που θα τεθεί σε ισχύ το 2025, το νωρίτερο, με τις συνθέσεις των ελαστικών για το 2024 να έχουν ήδη παγιωθεί. Η Pirelli, είναι ο μοναδικός προμηθευτής ελαστικών από το 2011, οπότε είναι λογικό να πέφτει πάνω της όλο το βάρος της σωστής ισορροπίας, όταν πρόκειται για μελλοντικές συνθέσεις ελαστικών. Για τα παραπάνω, ο Isola δήλωσε:
«Αυτό που πρέπει να καταλάβουμε είναι πώς θα μειώσουμε τη φθορά των ελαστικών, χωρίς να επηρεαστεί η δράση στους αγώνες. Αυτό είναι κάτι που μπορούμε να το καταφέρουμε. Αλλά είναι σημαντικό να καταλάβουμε αν υπάρχει κάποια ακούσια συνέπεια σε αυτό. Είναι σημαντικό, για το μέλλον, να έχουμε ξεκαθαρίσει εκ των προτέρων αυτού του είδους τους στόχους. Πρέπει να καταλάβουμε τι είναι καλό για το άθλημα, λαμβάνοντας υπόψην τις συμβουλές και τα σχόλια των οδηγών αλλά προς όφελος του αθλήματος».