Η ισορροπία ανάμεσα στη Mercedes και τη Red Bull Racing αναφορικά με την ταχύτητα στις ευθείες άλλαξε στο τριήμερο του GP Κατάρ, με τη Red Bull να παίρνει το προβάδισμα, κάτι το οποίο δεν έχει ξεκάθαρη ερμηνεία.
Η Red Bull Racing εκφράζει τον εξής προβληματισμό από το GP Μεγάλης Βρετανίας κι έπειτα: «Για ποιον λόγο είναι η Mercedes τόσο γρήγορη στις ευθείες;». Στη διάρκεια της χρονιάς βγήκαν διάφορες θεωρίες γύρω από αυτό το φαινόμενο, όμως δεν επιβεβαιώνεται κάποια από αυτές. Οι βασικές θεωρίες βασίστηκαν στην αύξηση ισχύος μέσω της ψύξης του αέρα στο turbo, αλλά και στο χαμήλωμα του πίσω μέρους, πέρα από την πολυσυζητημένη εύκαμπτη πίσω αεροτομή. Φαίνεται, όμως, πως καμία από αυτές τις εκδοχές δεν έλυσε το γρίφο μακροπρόθεσμα.
Διαβάστε επίσης: Τέλος στο πλεονέκτημα της Mercedes στις ευθείες
Η σύγκριση σε ταχύτητα ανάμεσα σε Red Bull Racing και Mercedes, ωστόσο, άλλαξε στο GP Κατάρ. Πιο συγκεκριμένα, την ημέρα του αγώνα, ο Max Verstappen στον αγώνα είχε τελική ταχύτητα 1,1 περισσότερα χλμ/ώρα από τον Lewis Hamilton στην ευθεία εκκίνησης-τερματισμού. Η σύγκριση έχει, μάλλον, σημασία εφόσον κανένας από τους δύο οδηγούς δεν εκμεταλλεύτηκε το DRS, ούτε και το slipstream από κάποιο μονοθέσιο από τη στιγμή που έκαναν “μοναχικό” αγώνα στην κορυφή.
Την παραπάνω διαφορά επισήμανε ο τεχνικός διευθυντής της Mercedes, Andrew Shovlin:
Στους προηγούμενους αγώνες ήμασταν ισοδύναμοι με τη Red Bull στις στροφές κι επωφεληθήκαμε από την τελική μας ταχύτητα. Στο GP Κατάρ συνέβη το ακριβώς αντίθετο, ήμασταν απλά γρήγοροι στις ευθείες και κερδίζαμε συνεχώς σε χρόνο στις στροφές.
Ακούστε την εκπομπή “Slipstream” με την ανάλυση του GP Κατάρ.
Τα δεδομένα στους προηγούμενους αγώνες έδειχναν μεγάλη διαφορά ανάμεσα σε Mercedes και Red Bull στις ευθείες. Στο GP Μεξικό, η Mercedes είχε μεγαλύτερη τελική ταχύτητα κατά 7,2 χμ/ώρα το Σάββατο και 7,9 χλμ/ώρα στον αγώνα. Το πλεονέκτημα ήταν ακόμα μεγαλύτερο στο GP Βραζιλίας, με τη διαφορά να είναι 9,2 χλμ/ώρα την Παρασκευή, 21,7 χλμ/ώρα το Σάββατο και 15,2 χλμ/ώρα την Κυριακή. Η γερμανική ομάδα κέρδιζε από 0,2s έως 0,5s στα σημεία που περνούσαν με τέρμα γκάζι τα μονοθέσια.
Στο GP Κατάρ, στο ξεκίνημα του τριημέρου δεν άλλαξαν οι ισορροπίες στις δύο κορυφαίες ομάδες. Την Παρασκευή, η τελική ταχύτητα της Mercedes ήταν υψηλότερη κατά 7,7 χλμ/ώρα από την αντίστοιχη της Red Bull. Το Σάββατο η σχετική διαφορά ήταν στα 3,4 χλμ/ώρα ενώ την Κυριακή η αυστριακή ομάδα είχε μικρό προβάδισμα.
Η Red Bull αναγκάστηκε να χρησιμοποιήσει την πίσω αεροτομή που είχε στο GP Μονακό. Η προσπάθειά της να έχει μικρότερη κάθετη δύναμη δημιούργησε προβλήματα με το DRS και αναγκάστηκε ν’ αλλάξει την πίσω πτέρυγα πριν τις κατατακτήριες δοκιμές. Αυτό θα έπρεπε να μεγαλώσει τη μεταξύ τους διαφορά σε δυναμική στις ευθείες, εφόσον η Mercedes δεν άλλαξε το set-up ως προς την κάθετη δύναμη, όμως συνέβη ακριβώς το αντίθετο. Η Red Bull ισχυρίστηκε πως αυτό συνέβη επειδή η Mercedes δε χρησιμοποίησε τις εύκαμπτες αεροτομές της από τη στιγμή που η FIA αποφάσισε να κάνει πιο αυστηρούς ελέγχους, όμως η γερμανική ομάδα αρνήθηκε κάτι τέτοιο. Επιπλέον η γερμανική ομάδα χρησιμοποιούσε τον κινητήρα που φόρεσε ο Lewis Hamilton στην Τουρκία και όχι στη Βραζιλία.
-
Κάντε μας like στο facebook
-
Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
-
Μπείτε στον server μας στο Discord
Μια διαφορετική ερμηνεία για την αλλαγή της ισορροπίας έχει να κάνει με τις αλλαγές στο μονοθέσιο της Red Bull. Πιο συγκεκριμένα, η αυστριακή ομάδα άλλαξε την πίσω αεροτομή RB16B πριν τις κατατακτήριες δοκιμές. Οι μηχανικοί φόρεσαν μια νέα με υψηλότερα επίπεδα κάθετης δύναμης καθώς η αεροτομή με μικρότερη αεροδυναμική είχε προβλήματα με τον μηχανισμό του DRS. Παράλληλα με τη χρήση περισσότερου φτερού στο πίσω μέρος, να κρατήσει την ισορροπία του μονοθεσίου σε ικανοποιητικά επίπεδα.
Ένας άλλος λόγος που αναγκάστηκε η Red Bull να προχωρήσει σε αυτή την αλλαγή είχε να κάνει με τα μεγάλα kerbs που έχει η πίστα του Losail στην έξοδο των στροφών. Αυτά εξέθεταν περισσότερο την εμπρός πτέρυγα της Red Bull, η οποία βάσει σχεδιασμού βρίσκεται σε χαμηλότερο ύψος από τα υπόλοιπα μονοθέσια. Έτσι, όφειλε η αυστριακή ομάδα να χαμηλώσει το ύψος του πίσω άξονα, ώστε να αυξηθεί το ύψος του εμπρός άξονα και να προστατευτεί η εμπρός αεροτομή. Ο τρόπος, όμως, που σχεδιάζει τα μονοθέσια ο Adrian Newey, με την εμπρός αεροτομή να βρίσκεται σε οριακή απόσταση από το έδαφος, έχει το εξής μειονέκτημα: εάν η εμπρός αεροτομή δεν “ξύνει” την επιφάνεια του οδοστρώματος, η συνολική παραγωγή κάθετης δύναμης που έχει χάνεται και κάνει δυσκολότερη την ισορροπία του μονοθεσίου.
Ως αποτέλεσμα, το φαινόμενο της υποστροφής είναι αρκετά έντονο, κάτι από το οποίο υπέφεραν οι Max Verstappen και Sergio Perez στο GP Κατάρ.
Δείτε το GP Μονακό για το Ελληνικό eSports Πρωτάθλημα F1.