Ο Pecco Bagnaia ήταν ο μεγάλος πρωταγωνιστής του GP Αυστρίας στην πίστα του Red Bull Ring, παίρνοντας μία νίκη που τον επανέφερε στη μάχη του πρωταθλήματος.
Το Grand Prix Αυστρίας του 2022 «βάφτηκε» κόκκινο, με τον Πέκο Μπανάια της Ducati Corse να είναι ο μεγάλος πρωταγωνιστής και να κερδίζει τον αγώνα με μία εξαιρετική εμφάνιση. Ο Ιταλός έκανε μία φοβερή εκκίνηση, δεν κοίταξε ποτέ πίσω τους και έγινε ο πρώτος αναβάτης της ιταλικής εταιρείας μετά τον Κέισι Στότερ που παίρνει τρεις συνεχόμενες νίκες. Πίσω του ακολούθησε ο Φάμπιο Κουαρταραρό της Yamaha, o οποίος έκανε έναν φανταστικό αγώνα και πραγματοποίησε το προσπέρασμα της χρονιάς πάνω στον Τζακ Μίλερ στη στροφή 2 που του έδωσε τη θέση αυτή.
Ο Αυστραλός έκλεισε το βάθρο, όμως έπρεπε να δώσει σκληρή μάχη με τον Χόρχε Μαρτίν που είχε πτώση στον τελευταίο γύρο στην προσπάθειά του να πάρει την 3η θέση. Μέτρια εμφάνιση από τον Αλέιξ Εσπαργκαρό που πλασαρίστηκε στην 6 θέση, ενώ φανταστικό το αποτέλεσμα του Λούκα Μαρίνι της VR46 στην 4η θέση του αγώνα.
Ο Αγώνας
Στην εκκίνηση, ο Μπανάια είχε το καλύτερο πέταγμα και έστριψε πρώτος μπροστά από τους Μπαστιανίνι και Μίλερ. Ο Κουαρταραρό έχασε την 5η θέση από τον Βινιάλες, ενώ ο Ζοάν Μιρ έχασε τον έλεγχο στη στροφή 4 και είχε για ακόμα έναν αγώνα πτώση. Παρά το γεγονός πως έχασε θέσεις στην αρχή, ο Αλέιξ Εσπαργκαρό κατάφερε να ανέβει 7ος, πίσω από τον μεγάλο του αντίπαλο στο πρωτάθλημα.
Στον τέταρτο γύρο του αγώνα, ο Μπαστιανίνι έχασε δύο θέσεις από τους Μίλερ και Μαρτίν, πέφτοντας στην 4η θέση. Η μάχη των δύο ήταν έντονη με πολλά αλληλοπροσπεράσματα και αυτό επέτρεψε στον Κουαρταραρό να τους πιάσει.
Στον έκτο γύρο, ο Ιταλός της Gresini αντιμετώπισε μηχανικό πρόβλημα, κάτι το οποίο τον ανάγκασε αρχικά να χάσει θέσεις, με τον Ζαρκό να τον αποφεύγει τελευταία στιγμή στη στροφή 4. Το πρόβλημα ήταν πολύ σοβαρό και τον έθεσε εκτός μάχης.
Με τον Μπαστιανίνι εκτός μάχης, είχαν απομείνει τρεις Ducati στη μάχη της νίκης. Οι Μπανάια και Μίλερ έδιναν σκληρή μάχη, ενώ ο Μαρτίν τους πλησίασε και έδειχνε απειλητικός. Με συνεχόμενους ταχύτερους γύρους, ο Ισπανός είχε κολλήσει πίσω από τους εργοστασιακούς αναβάτες στο 12ο γύρο του Grand Prix. Την ίδια ώρα, άνοιγε συνεχώς τη διαφορά από τον Κουαρταραρό που τον ακολουθούσε.
Στους επόμενους γύρους δεν είχαμε ιδιαίτερες αλλαγές, όμως οι διαφορές είχαν μειωθεί. Ο Μαρτίν δεν μπορούσε να επιτεθεί στον Μίλερ και πίσω του ο Κουαρταραρό ξεκίνησε ένα κρεσέντο πολύ γρήγορων γύρων και η διαφορά του από τις θέσεις του βάθρου εξατμίστηκε άμεσα. Στο 17ο γύρο ο Μαρτίν έχασε τα φρένα στο σικέιν της στροφής 2 και έδωσε την ευκαιρία στον Κουαρταραρό να ανέβει στην 3η θέση.
Μπαίνοντας στους τελευταίους 10 γύρους, ο Μπανία είχε ανοίξει τη διαφορά του από τον Μίλερ στο ένα δευτερόλεπτο, ενώ ο Κουαρταραρό ακολουθούσε 0,6 δευτ. πίσω από τον Αυστραλό. Οι δύο αναβάτες της Aprilia συνάντησνα προβλήματα σε εκείνο το σημείο, με τους Εσπαργκαρό και Βινιάλες να χάνουν χρόνο και θέσεις.
Με τέσσερις γύρους να απομένουν, ο Κουαρταραρό ήξερε πως πρέπει να επιτεθεί. Με μία φοβερή κίνηση στο σικέιν της στροφής 2, πέρασε τον Μίλερ και ανέβηκε στη 2η θέση. Την ίδια ώρα ο Εσπαργκαρό είχε πέσει στην 7η θέση και απειλούνταν.
Στον τελευταίο γύρο o Μαρτίν μπήκε στην εσωτερική του Μίλερ στη στροφή 1, όμως έχασε το εμπρός ελαστικό και είχε πτώση, χάνοντας την ευκαιρία να ανέβει στο βάθρο. Ευτυχώς για τον ίδιο κατάφερε να συνεχίσει και να τερματίσει εντός της πρώτης 10άδας.
Όμως αυτός που πανηγύρισε στο τέλος ήταν ο Πέκο Μπανάια, ο οποίος με μία εξαιρετική εμφάνιση πήρε τη νίκη για την Ducati, την τρίτη του συνεχόμενη και μπήκε δυναμικά στη μάχη του τίτλου. Πίσω του βρέθηκε ο Κουαρταραρό, ενώ το βάθρο έκλεισε ο Μίλερ με τη δεύτερη εργοστασιακή GP22.