Ο Aleix Espargaro ήταν ο πρωταγωνιστής στον αγώνα του MotoGP στο Σίλβερστον κάνοντας έναν εκπληκτικό αγώνα και προσπέρασμα στον τελευταίο γύρο.
Σε έναν αγώνα για γερά νεύρα, με τη βροχή να βάζει δύσκολα στους αναβάτες, ο Αλέιξ Εσπαργκαρό της Aprilia Racing «έλαμψε» στο Grand Prix Μ. Βρετανίας και κατέκτησε την πρώτη του φετινή νίκη και δεύτερη της καριέρας του. Ο Ισπανός είχε εξαιρετικό ρυθμό στην πίστα του Σίλβερστον και έκανε το καθοριστικό προσπέρασμα στον τελευταίο γύρο στον πρωταθλητή, Πέκο Μπανάια, σε έναν από τους καλύτερους αγώνες του 2023. Ο Ιταλός της Ducati οδήγησε εντυπωσιακά και τερμάτισε δεύτερος, αυξάνοντας τη διαφορά στο πρωτάθλημα αναβατών.
Το βάθρο συμπλήρωσε ο Μπραντ Μπίντερ της KTM, o οποίος έδωσε εξαιρετικές μάχες με τους αντιπάλους του και έφερε το αυστριακό εργοστάσιο και πάλι στο βάθρο. Τέταρτος ήταν ο εντυπωσιακός Μιγκέλ Ολιβέιρα της RFN, ο οποίος από τη 16η θέση στην εκκίνηση κατάφερε να διεκδικήσει τη νίκη. Την πρώτη 5άδα συμπλήρωσε ο Μάβερικ Βινιάλες.
Κακός αγώνας για τους αντίπαλους του Μπανάια στο πρωτάθλημα, με τον Χόρχε Μαρτίν να τερματίζει μόλις στην 6η θέση, έπειτα από έξοδο στον πρώτο γύρο. Ο Μάρκο Μπεζέκι έκανε μεγάλο λάθος στα πρώτα στάδια του αγώνα και είχε πτώση που του κοστίζει ακριβά στη μάχη του τίτλου. Για ένα ακόμη Grand Prix ο Μαρκ Μάρκεθ είχε πτώση, με τον αναβάτη της Honda να αγνοεί τερματισμό Κυριακή στη φετινή χρονιά.
Ακούστε την καλοκαιρινή μας εκπομπή για τον κόσμο της Formula 1.
Ο Αγώνας
Στην εκκίνηση, ο Μίλερ έκανε και πάλι ένα εξαιρετικό πέταγμα και αμέσως βρέθηκε στην κορυφή. Ο Μπανάια πίεσε τον Μπεζέκι, ενώ μικροεπαφή των Μπίντερ και Μαρτίν έριξε τον Ισπανό στις τελευταίες θέσεις. Πριν την ολοκλήρωση του πρώτου γύρου, ο Μπανάια πέρασε τον Μπεζέκι για τη 2η θέση, ενώ οι αναβάτες της Aprilia είχαν κερδίσει έδαφος στην εκκίνηση.
Με μία εκπληκτική κίνηση στο δεύτερο γύρο ο Μπανάια ενώ δεχόταν πίεση από τον Μπεζέκι κατάφερε να περάσει τον Μίλερ και πήρε την πρωτοπορία. Ο Ιταλός της VR46 απάντησε και πέρασε άμεσα την KTM του Αυστραλού.
Ο Μίλερ δέχθηκε ένα πολύ απότομο προσπέρασμα από τον Βινιάλες, με τους δύο να χάνουν θέσεις. Aυτό προβίβασε τρίτο τον Άλεξ Μάρκεθ, με τον Α. Εσπαργκαρό να είναι κολλημένος πίσω του. Η πρώτη πτώση της ημέρας ήταν ο Ζοάν Μιρ της Honda.
Στον πέμπτο γύρο ο Α. Εσπαργκαρό προσπέρασε τον Α. Μάρκεθ για την 3η θέση και ξεκίνησε το κυνήγι των Μπανάια και Μπεζέκι που ήταν 1 δευτερόλεπτο μπροστά. Ο Ισπανός της Gresini ήταν πολύ άτυχος, καθώς πρόβλημα στην GP22 του τον έθεσε εκτός αγώνα. Σε εκείνο το σημείο δύο ακόμη αναβάτες που είχαν ξεχωρίσει ήταν οι Μιγκέλ Ολιβέιρα και Φράνκο Μορμπιντέλι στις θέσεις 8 και 9. Την ίδια ώρα ο Φάμπιο Κουαρταραρό είχε σκαρφαλώσει στη 12η θέση και ήταν κολλημένος πίσω από τον Μ. Μάρκεθ.
Στον έκτο γύρο άλλαξαν όλα. Ο Μπεζέκι από τη 2η θέση προσπαθούσε να επιτεθεί στον Μπανάια και έκανε λάθος στα φρένα της στροφής 15. Ο Ιταλός έχασε το σημείο φρεναρίσματος και έπεσε με αποτέλεσμα να εγκαταλείψει το Grand Prix. Έτσι, ο Α. Εσπαργκαρό ήταν πλέον στη 2η θέση και 3ος ήταν ο Μπραντ Μπίντερ της KTM.
O Εσπαργκαρό είχε εντυπωσιακό ρυθμό, κάνοντας ταχύτερα περάσματα και πλησίαζε με γοργούς ρυθμούς τον Μπανάια. Ο Μπίντερ ήταν σχεδόν 2 δευτερόλεπτα πίσω τους, με τον Βινιάλες κόμη πίσω του. Οι μηχανές της Aprilia πετούσαν σε εκείνο το σημείο, με τον Ολιβέιρα να έχει σκαρφαλώσει στην 6η θέση και πλησίαζε τη μάχη του βάθρου.
Στο 10ο γύρο ο Βινιάλες προσπέρασε τον Μπίντερ και ανέβηκε στην τελευταία θέση του βάθρου. Η διαφορά του από τους δύο πρώτους ήταν στα 1,4 δευτερόλεπτα και όλα ήταν ανοιχτά έως εκείνο το σημείο. Στον επόμενο γύρο ο Ολιβέρια προσπέρασε τον Ζαρκό και σε εκείνο το σημείο είχαμε τρεις μοτοσικλέτες της Aprilia στις πρώτες πέντε θέσεις. Την ίδια στιγμή, ο Μαρτίν μπήκε στην πρώτη 10άδα. Έχοντας μπει για τα καλά στο δεύτερο μισό του αγώνα, ο Μπανάια είχε απόσταση 0,2 δευτερόλεπτα από τον Εσπαργκαρό, ενώ οι Βινιάλες και Μπίντερ πλησίαζαν επικίνδυνα τους δυο.
Στο 13ο γύρο είχε ξεκινήσει να ψιχαλίζει στο Σίλβερστον με τη μάχη για τη νίκη να είναι πλέον ανάμεσα σε τέσσερις αναβάτες. Ο Μπανάια είχε περισσότερα να χάσει από το να κερδίσει και οι υπόλοιποι τρεις πίεζαν για το καλύτερο δυνατό. Ο πρώτος που έκανε επίθεση ήταν ο Βινιάλες στον teammate του και κατάφερε να τον ξεπεράσει στη στροφή 6.
Η βροχή εντάθηκε και η πρώτη πτώση ήταν από τον Μ. Μάρκεθ της Honda, ενώ η δεύτερη ήταν από τον Μπαστιανίνι. Ο Μπίντερ εκμεταλλεύτηκε τις συνθήκες και πέρασε τις δύο Aprilia, ενώ οι συγκιρίες είχαν φέρει τον Κουαρταραρό στην 7η θέση. Ορισμένοι αναβάτες που ήταν στις πίσω θέσεις σε εκείνο το σημείο μπήκαν για αλλαγή σε μοτοσικλέτα με βρόχινα ελαστικά.
Στο 17ο γύρο ο Εσπαργκαρό πέρασε τον Μπίντερ για τη 2η θέση ενώ αυτός που πλησίαζε τη μάχη της νίκης ήταν ο Ολιβέιρα από την 5η θέση. Μέχρι το τέλος του γύρου ο Πορτογάλος της RNF είχε ανέβει στην 3η θέση ενώ πριν λίγους γύρους ήταν 5 δευτερόλεπτα πίσω τους. Τα πράγματα για τη Yamaha έγιναν ακόμη πιο άσχημα στον αγώνα, καθώς ο Κουαρταραρό είχε επαφή με τον Μαρίνι καιπτώση στο 18ο γύρο.
Μπαίνοντας στους δύο τελευταίους γύρους, ήταν δύσκολο να προβλέψουμε τον νικητή του αγώνα. Ο Μπανάια είχε κάνει εξαιρετική δουλειά για να κρατηθεί στην 1η θέση σε πολύ δύσκολες συνθήκες με τις ψιχάλες να συνεχίζουν να πέφτουν. Ο Μπίντερ πριν μπούμε στον τελευταίο γύρο προσπέρασε τον Ολιβέιρα για την 3η θέση.
Στον τελευταίο γύρο ο Εσπαργκαρό πέρασε στη στροφή Μάγκοτς στην κορυφή με μία εξαιρετική κίνηση. Ο Μπανάια προσπάθησε να απαντήσει στη στροφή Βέιλ αλλά δεν τα κατάφερε. Έτσι η Aprilia έφτασε στην πρώτη της φετινή νίκη, με τον Μπανάια στη 2η θέση, ενώ ο Μπίντερ κρατήθηκε 3ος για την τελευταία θέση του βάθρου σε έναν συγκλονιστηκό αγώνα.
Ακολούθησαν στη βαθμολογούμενη 15άδα οι: Ολιβέιρα, Βινιάλες, Μαρτίν, Μαρίνι, Μίλερ, Ζαρκό, Ραούλ Φερνάντεθ, Αογκούστο Φερνάντεθ, Π. Εσπαργκαρό, Ντι Τζιαναντόνιο, Μορμπιντέλι και Κουαρταραρό.