Ο Τεχνικός Διευθυντής της FiA, Νικόλας Τομπάζης, μίλησε για τους υβριδικούς V6 κινητήρες και την δύσκολη αστυνόμευση τους.
Το 2014, η Formula 1 προχώρησε σε αλλαγή των κινητήρων στα μονοθέσια. Από τους ατμοσφαιρικούς V8 προχώρησε στους υβριδικούς V6 turbo, αλλάζοντας τα δεδομένα στην εξέλιξη. Οι νέες κινητήριες μονάδες έχουν δει τρομερά επίπεδα εξέλιξης και η απόδοση τους έχει βελτιωθεί.
Τώρα ο Τομπάζης εξηγεί πως είναι πολύ δύσκολο για την FiA να μπορέσει να εξασφαλίσει τη νόμιμη λειτουργία τους.
Δυστυχώς δεν ήταν όσο απλό στην εποχή των V8. Τότε έπρεπε να εξασφαλίσεις πως η μέγιστη ταχύτητα τηρεί τα μέτρα, οι διαστάσεις του κινητήρα είναι σωστές ή οι προδιαγραφές του καυσίμου ήταν μέσα στους κανονισμούς. To πρόβλημα με τους σημερινούς κινητήρες είναι πως τα εξαρτήματα μπορεί να είναι εντελώς νόμιμα, αλλά η λειτουργία του να είναι παράνομη. Για να ελέγξουμε τη νομιμότητα, κοιτάμε πολλούς διαφορετικούς παράγοντες. Όταν το μονοθέσιο κινείται, κοιτάμε την λειτουργία του λογισμικού και τα μηνύματα που στέλνουν οι αισθητήρες της FiA. Όταν όμως ο οδηγός αλλάζει τις ρυθμίσεις σε κάθε γύρο, είναι δύσκολο να ελέγχεις τακτικά τη λειτουργία σε κάθε γύρο ώστε να εξασφαλίσεις πως ακολουθούνται οι κανονισμοί. Ειδικά σε περιπτώσεις του αγώνα σε έναν γύρο πριν ή μετά από pit-stop, ή σε ένα προσπέρασμα.
Τα τελευταία χρόνια έχουμε δει ομάδες να διαμαρτύρονται για τη λειτουργία των κινητήρων άλλων ομάδων. Από τη καύση λαδιού κατά τη διάρκεια του αγώνα μέχρι και την ισχύ την οποία αποδίδει.
Διαβάστε επίσης: GP Εμίλια-Ρομάνα QP: Ξανά στη pole o Vinales
Το 2019 στο GP των Η.Π.Α. η FiA εξέδωσε Τεχνική Ντιρεκτίβα όπου ξεκαθάριζε το πως πρέπει να λειτουργεί μια κινητήρια μονάδα. Για πολλούς, η κίνηση αυτή έγινε για να σταματήσει οποιαδήποτε ύποπτη δραστηριότητα της Ferrari. Μετά το τέλος των χειμερινών δοκιμών του 2020, η FiA εξέδωσε ανακοίνωση πως ήρθε σε μυστική συμφωνία σχετικά με την έρευνα νομιμότητας στον κινητήρα της.
Τώρα, ο Νικόλας Τομπάζης μιλά για την απόφαση της FiA να περιορίσει τις ομάδες σε μία χαρτογράφηση κινητήρα για τις κατατακτήριες και τον αγώνα. Εξηγεί πως ο έλεγχος νομιμότητας γίνεται πιο εύκολα και αναφέρεται και στην επιπλέον δυσκολία στα προσπεράσματα.
Έχουμε περιορίσει τη καύση λαδιού στα 0.3 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Αυτό έγινε για να αποτρέψουμε λάδι να καίγεται στην διαδικασία καύσης. Ωστόσο κάνουμε αυτή τη μέτρηση σε κάθε γύρο και όχι σε όλο τον αγώνα. Απαγορεύεται να ξεπεράσεις το όριο σε ένα μικρό χρονικό διάστημα. Εάν όμως αλλάζεις συνεχώς τις χαρτογραφήσεις, τότε είναι τρομερά δύσκολο να ελέγχεις τη καύση λαδιού κάθε στιγμή. Αυτός ήταν ένας λόγος που δώσαμε τη Τεχνική Ντιρεκτίβα. Τα προσπεράσματα πλέον μπορεί να είναι πιο δύσκολα πλέον γιατί οι οδηγοί δεν έχουν πρόσβαση στην απόλυτη ισχύ. Όμως μπορούν να χρησιμοποιήσουν την ηλεκτρική δύναμη.
Ακούστε την εκπομπή μας για την Formula 1, “Slipstream” με την ανάλυση των τελευταίων εξελίξεων του σπορ.