Ο επικεφαλής της Red Bull Racing, Christian Horner, δήλωσε πως το concept του μονοθεσίου της Mercedes είναι αυτό που προκαλεί σε μεγάλο βαθμό τις αναπηδήσεις, απορρίπτοντας την πιθανότητα να ευθύνονται οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί της φόρμουλα 1 .
Το τριήμερο του GP Καναδά οι ομάδες της Formula 1 συζήτησαν για την παρέμβαση της FIA στην προσπάθεια εξάλειψης του φαινομένου των αναπηδήσεων (porpoising). Ωστόσο, δεν έλειψαν οι εντάσεις κυρίως ανάμεσα στον επικεφαλής της Mercedes, Toto Wolff, και τους αντίστοιχους των Ferrari (Mattia Binotto) και Red Bull Racing (Christian Horner). Οι τελευταίοι κατηγόρησαν τον αυστριακό πώς είναι υπερβολικός στον τρόπο που οι οδηγοί του παρουσιάζουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν με το porpoising, με σκοπό να «πιέσουν» την παρέμβαση της Ομοσπονδίας.
Ο Wolff τους απάντησε εκνευρισμένος, κατηγορώντας τους πώς παίζουν πολιτικά παιχνίδια εις βάρος της ασφάλειας των οδηγών. Ο Christian Horner, από την πλευρά του, επιμένει πώς οι υπερβολικές αναπηδήσεις που παρουσιάζει η W13 δεν οφείλονται στους νέους τεχνικούς κανονισμούς. Αντίθετα, ισχυρίζεται πως η βασική αιτία είναι το γεγονός πως η Μερσεντές έχει ακολουθήσει λάθος κατεύθυνση στο concept της:
«Το πρόβλημα στο μονοθέσιο της Mercedes είναι πολύ χειρότερο, ή μάλλον σίγουρα ήταν πριν το GP Καναδά, συγκριτικά με οποιοδήποτε άλλο μονοθέσιο. Σίγουρα η ευθύνη ανήκει στην ομάδα, αυτή μπορεί να το αντιμετωπίσει, δεν επηρεάζει τόσο τους υπόλοιπους. Γνωρίζω πως ειπώθηκε πως και άλλοι οδηγοί κάνουν παράπονα. Οι δικοί μας οδηγοί δε διαμαρτυρήθηκαν πότε για το porpoising. Έχουν, όμως, δηλώσει πώς σε συγκεκριμένες πίστες θα ήταν καλύτερο να γίνει ένα «συμμάζεμα», ίσως κάποιες μικρές αλλαγές σε ορισμένα σημεία. Δεν αντιμετωπίζουμε, όμως, κάποιο ζήτημα με τις αναπηδήσεις. Το πρόβλημα είναι πως το μονοθέσιο τους (Mercedes) είναι υπερβολικά άκαμπτο. Πιστεύω πως μεγαλύτερο πρόβλημα είναι το concept τους, παρά οι κανονισμοί».
Ακούστε την εκπομπή Slipstream με την ανάλυση του GP Καναδά.
Ο Christian Horner δεν είναι σίγουρος πως χρειάζεται κάποια άμεση αλλαγή στους κανονισμούς, καθώς πιστεύει πως μέχρι την επόμενη χρονιά όλες οι ομάδες θα βρουν τον τρόπο να το αντιμετωπίσουν.
«Οι ομάδες διαθέτουν ίσως το κορυφαίο επίπεδο μηχανικών στον κόσμο, τα πράγματα θα βελτιωθούν. Αμφιβάλλω πώς την επόμενη χρονιά θα καθόμαστε να συζητάμε για τις αναπηδήσεις, ακόμα και αν οι κανονισμοί παραμείνουν ως έχουν. Τα μονοθέσια είναι σχετικά νέα, νομίζω πως όσο οι ομάδες προσθέτουν αναβαθμίσεις, ίσως αρχίσουμε να βλέπουμε την αντιμετώπιση κάποιων ζητημάτων που έχουν. Επίσης, απλά δεν μπορείς ξαφνικά να αλλάξεις τους τεχνικούς κανονισμούς στο μέσο μιας χρονιάς. Εάν ένα μονοθέσιο είναι επικίνδυνο, μία ομάδα δεν θα έπρεπε να το φέρει σε αγώνα, υπάρχει αυτή η επιλογή. Εναλλακτικά εάν η FIA πιστεύει πως ένα συγκεκριμένο μονοθέσιο είναι επικίνδυνο, πάντα υπάρχει στη διάθεσή της η μαύρη σημαία».
Η FIA σχεδιάζει να συναντηθεί με τους τεχνικούς διευθυντές των ομάδων μέσα στην εβδομάδα ώστε να συζητηθεί το πρόβλημα του porpoising. Μένει να αποδειχθεί αν μπορούν όλες οι πλευρές να καταλήξουν σε μία κοινή γραμμή ή πάλι θα υπάρχουν εντάσεις, με τις ομάδες να κοιτούν το συμφέρον του.
Μπορείτε πλέον να ακούσετε όλες τις εκπομπές Slipstream στο Spotify πατώντας εδώ.
Δείτε το GP Μπαχρέιν για το ελληνικό πρωτάθλημα Formula G.