H Red Bull Racing μέσω του επικεφαλής της, Christian Horner, πιέζει ώστε να αυξηθεί το budget cap και τονίζει πως ομάδες κινδυνεύουν να μην βγάλουν τη φετινή χρονιά.
Η FIA εφάρμοσε ένα νέο κανονισμό από την περσινή χρονιά στη Formula 1, σε μία προσπάθεια να αυξήσει τον ανταγωνισμό στο σπορ. Ο κανονισμός αφορούσε τον καθορισμό ορίου στα έξοδα των ομάδων, το οποίο το 2021 ανερχόταν στα 145 εκατομμύρια δολάρια. Για το 2022, το αντίστοιχο πόσο μειώθηκε στα 140 εκατομμύρια δολάρια, με πρόθεση για περαιτέρω μείωση την επόμενη σεζόν. Αυτό ανάγκασε, ειδικότερα τις μεγάλες ομάδες στο grid, να προσαρμοστούν σε ένα διαφορετικό τρόπο λειτουργίας.
Μην χάσετε απόψε στις 21:00 το GP ΗΠΑ για το Ελληνικό Πρωτάθλημα Formula G. Μπορείτε να βρείτε το link πατώντας εδώ.
Ωστόσο, υπήρξαν ορισμένες παγκόσμιες εξελίξεις οι οποίες δυσκόλεψαν ακόμα περισσότερο το έργο των ομάδων της Formula 1. Η γενικότερη αύξηση του πληθωρισμού σε παγκόσμιο επίπεδο επηρέασε σημαντικά ορισμένες κατηγορίες εξόδων, όπως είναι το κόστος ενέργειας και μεταφοράς. Οι μεταβολές αυτές έχουν φέρει ορισμένες ομάδες σε οριακό σημείο, καθώς σκέφτονται την πιθανότητα να μη συμμετάσχουν σε ορισμένους αγώνες στο τέλος του Πρωταθλήματος του 2022 στη Formula 1.
Ο επικεφαλής της Red bull Racing, Christian Horner, εξήγησε την κατάσταση μιλώντας στο BBC και παρότρυνε την FIA να αυξήσει το όριο κόστους για τη φετινή σεζόν:
«Επτά ομάδες πιθανότατα θα χρειαστεί να χάσουν τους τελευταίους τέσσερις αγώνες, ώστε να μπορέσουν να ανταποκριθούν στο όριο κόστους αυτή τη χρονιά. Δεν έχει να κάνει μόνο με τις μεγάλες ομάδες. Στην πραγματικότητα, οι ομάδες του midfield δυσκολεύονται ιδιαίτερα με τα ζητήματα του πληθωρισμού. Είναι καθήκον της FIA να νοιαστεί για την κατάσταση, γνωρίζω πώς ασχολούνται σοβαρά με αυτό το ζήτημα».
Ακούστε την εκπομπή Slipstream με την ανάλυση του GP Ισπανίας.
Ορισμένες ομάδες της Formula 1, όμως, είναι αντίθετες με αυτήν την προοπτική. Πιο συγκεκριμένα, ο επικεφαλής της Alpine, Otmar Szafnauer, εκτιμά πώς μπορεί να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα με καλύτερη διαχείριση των εξόδων:
«Εμείς έχουμε καθορίσει τα budget μας από νωρίς, καθώς αναμέναμε ως ένα σημείο την αύξηση του πληθωρισμού. Πρόκειται για ένα φαινόμενο το οποίο δεν ήρθε απροειδοποίητα. Εάν εμείς μπορούμε να το αντιμετωπίσουμε, σίγουρα και οι άλλες ομάδες έχουν αυτή τη δυνατότητα. Δεν είναι, για εμένα, απαραίτητο να αυξηθεί το budget cap. Όταν τα κόστη μεταφορών αυξάνονται κατά 2,5 ή 3,5 εκατομμύρια, όμως το budget σου για την εξέλιξη είναι στα 20 εκατομμύρια, υπάρχει τρόπος να παραμείνεις στο όριο των εξόδων σου και να μη το μειώσεις στα 17 εκατομμύρια. Αυτό σημαίνει πώς περιορίζεις την εξέλιξη σου. Συνεπώς, είναι πολύ πιο εύκολο εάν έχεις τα χρήματα να απευθυνθείς στην FIA και να πιέσεις για αύξηση του ορίου κόστους και να διατηρήσεις το ποσό που θα δαπανήσεις για την εξέλιξη».
Μπορείτε πλέον να ακούτε την εκπομπή Slipstream στο Spotify. Πατήστε εδώ και κάντε follow την εκπομπή μας για τη Formula 1.
Η ιστοσελίδα Auto Motor und Sport αναφέρει πως, σύμφωνα με υπολογισμούς, κάποιες ομάδες ίσως αναγκαστούν να σταματήσουν την εξέλιξή τους από το GP Καναδά τον Ιούνιο.
Δείτε το GP Ιταλίας για το Ελληνικό Πρωτάθλημα Formula G.