Το Rally Ακρόπολις επέστρεψε μετά από 8 χρόνια στο WRC, πάτησε γκάζι με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και εξασφάλισε θέση στο πρόγραμμα ως το 2023.
Το περιμέναμε πολύ. Πάρα πολύ. Τα οκτώ χρόνια φάνταζαν αιωνιότητα. Όμως όπως αποδείχθηκε, για όλους τους petrolheads εκεί έξω, ήταν σαν να μη πέρασε μία μέρα. Ο αγώνας αποδείχθηκε εξαιρετικά οργανωμένος, το θέαμα στις ειδικές ήταν συγκλονιστικό και ο κόσμος, γέμισε τα βουνά αλλά και το κέντρο της Αθήνας για την υπέρ-ειδική της Πέμπτης. Όλα κύλησαν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο – και για μας αλλά κυρίως για τον Kalle Rovanpera.
Διαβάστε επίσης: Σαν Σήμερα στη Formula 1 και τον μηχναοκίνητο αθλητισμό
Αστέρας 20 ετών, δεν χρειαζόταν επαγγελματικό προσανατολισμό για να βρει τι θα κάνει στη ζωή του: γιος του πρώην οδηγού rally, Harri Rovanpera, από μικρό παιδί ήταν καταδικασμένος να γίνει οδηγός αγώνων. Μόνο που καθώς το DNA του ήταν μπολιασμένο με ατόφιο Σκανδιναβικό ταλέντο και έτσι, έχει αρχίσει να κάνει τον κόσμο των rally να παραμιλά από μικρός.
Αφού πρώτα έγινε ο νεότερος οδηγός που βρέθηκε στην πρωτοπορία της βαθμολογίας κι έπειτα ο νεότερος νικητής στην ιστορία του WRC, είναι πλέον και ο νεότερος νικητής του «Rally των Θεών».
Ο οδηγός της Toyota Gazoo Racing WRT πήρε κεφάλι στη γενική κατάταξη στη δεύτερη ειδική διαδρομή της Παρασκευής και δεν κοίταξε ξανά πίσω. Κι ας είχε τη «στιγμή» του το μεσημέρι του Σαββάτου όταν το παράκανε, δίχως να το πληρώσει.
Ήταν μία δύσκολη στιγμή, ουσιαστικά βρέθηκα σε χαντάκι αλλά ευτυχώς εκεί δεν κρυβόταν κάποια δυσάρεστη έκπληξη. Είχα μπει με υπερβολικά μεγάλη ταχύτητα, ήταν λάθος οι σημειώσεις μου. Ήμουν τυχερός και έπειτα από αυτό, πιο προσεκτικός.
Άλλο προσεκτικός, άλλο αργός. Ακόμα και την τελευταία ημέρα του Rally Ακρόπολις, ο Rovanpera πετούσε στον «Ταρζάν». Ταχύτερος στο πρώτο πέρασμα από τη θρυλική ειδική διαδρομή, ταχύτερος και στην power stage και έτσι έφυγε από τη χώρα μας με μία νίκη και 30 πόντους στο ενεργητικό του. Όχι κι άσχημα.
Πλεονέκτημα Τίτλου για Ogier
Μπορεί να κέρδισε ένας οδηγός που δεν είχε οδηγήσει ξανά στα μέρη μας, όμως για τον Sebastien Ogier η εμπειρία αποτέλεσε καθοριστικό παράγοντα στην επίτευξη ενός θετικού αποτελέσματος. Ενώ οι Elfyn Evans (Toyota) και Thierry Neuville (Hyundai) αντιμετώπιζαν προβλήματα, ενώ εκείνος «καθάριζε» τις ειδικές την Παρασκευή, έδειχνε πως είχε μπόλικη ταχύτητα με το Yaris WRC. Δεν το παράκανε όμως, πρυτάνευσε η λογική και ακολούθησε ρυθμό που του εξασφάλισε πολύτιμους βαθμούς. Βαθμούς-χρυσάφι στον μαραθώνιο που λέγεται παγκόσμιο πρωτάθλημα 2021.
Έπρεπε να οδηγήσω με στρατηγική. Αυτό ήταν το πλάνο μου για αυτό το rally. Όταν είδα τι συνέβη στους βασικούς μου αντιπάλους στη μάχη του τίτλου, έπρεπε να αφήσω στην άκρη τον εγωισμό μου και να οδηγήσω με μοναδικό στόχο τους βαθμούς.
Δεν του βγήκε σε κακό, είναι πλέον 44 πόντους μπροστά από τον πλησιέστερο αντίπαλο.
Με τους Evans-Neuville να είναι από την Παρασκευή εκτός κάδρου, ο μοναδικός που κινήθηκε σε ρυθμούς αντίστοιχους των Rovanpera-Ogier ήταν ο Ott Tanak. Παρότι το Hyundai i20 Coupe WRC αρνιόταν πεισματικά να ξυπνήσει πριν την τελευταία ειδική διαδρομή, έστω και με το ζόρι πήρε μπρος και εξασφάλισε στον Εσθονό τη δεύτερη θέση.
Στην τέταρτη θέση ήταν ένα ακόμα Hyundai, με τον Dani Sordo που ήταν από τους λίγους οδηγούς που είχαν εμπειρία από τα ελληνικά βουνά. Πίσω του, πρώτο Fiesta WRC της M-Sport ήταν αυτό του Gus Greensmith, την ώρα που ο ανερχόμενος Adrien Fourmaux έχανε έδαφος στο φινάλε με πρόβλημα στο μπουζί του κινητήρα.
Δεν γινόταν διαφορετικά, είπαμε πως πρόκειται για το «Rally των Θεών». Είχε διθυράμβους αλλά δεν θα μπορούσε να κρύβει και τραγωδίες για κάποιους.
Φτάνοντας στο ταμείο, κρατάμε μία εξαιρετική (διο)οργάνωση, κρατάμε το τρελαμένο κοινό που θύμισε εποχές ‘80s με τη μαζική προσέλευση στο βουνό, κρατάμε το πόσο εντυπωσιάστηκε ο WRC Promoter, που υπογράφτηκε και επέκταση της συμφωνίας για παρουσία του Rally Ακρόπολις στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα έως και το 2023.