Η Ferrari προετοιμάζεται έντονα για το 2022, με το μονοθέσιο επόμενης γενιάς της Formula 1 να βρίσκεται σε ένα κρίσιμο σημείο εξέλιξης.
Το 2020 η Ferrari έκανε μία πολύ σημαντική επένδυση για το μέλλον, ξεκινώντας την κατασκευή ενός πολύ εξελιγμένου προσομοιωτή. Οι νέες εγκαταστάσεις στελεχώθηκαν, επίσης, με νέα άτομα που ειδικεύονται στη δουλειά του προσομοιωτή αλλά και στο σχεδιασμό του μονοθεσίου γενικότερα. Η ενίσχυση του δυναμικού σε αυτούς τους τομείς σήμαινε πως μπορούσε να γίνει καλύτερη δουλειά στα εν λόγω τμήματα. Το σημαντικότερο όλων ήταν, ίσως, ότι αυτά τα τμήματα ήταν πλέον σε θέση να θέσουν περισσότερους στόχους, καθώς υπήρχε μεγαλύτερη αποδοτικότητα.
Διαβάστε επίσης: Σαν Σήμερα στη Formula 1 και το μηχανοκίνητο αθλητισμό
Τα αποτελέσματα αυτών των βελτιώσεων για τη Ferrari είναι άκρως θετικά και φαίνονται από το φετινό μονοθέσιο της ομάδας, την SF21. Σε ό,τι αφορά το μονοθέσιο του 2022, η Ferrari αλλά και οι υπόλοιπες ομάδες ουσιαστικά ξεκινούν “από το μηδέν”. Το μοναδικό στοιχείο που θα μεταφερθεί, ουσιαστικά, από τα φετινά μονοθέσια είναι τα ηλεκτρονικά εξαρτήματα, κάτι το οποίο δεν είναι ορατό στην πίστα. Η ιταλική ομάδα πραγματοποίησε αρκετές δοκιμές με το μονοθέσιο του 2018, την SF71H, ώστε να μπορέσει να συγκεντρώσει δεδομένα που θα τη βοηθήσουν στην εξέλιξη του project της νέας εποχής της Formula 1.
Το βασικότερο κομμάτι στο οποίο θα υπάρχουν αξιοσημείωτες καινοτομίες στο μονοθέσιο της Ferrari του 2022 είναι η εμπρός πτέρυγα, σύμφωνα με πληροφορίες της ιστοσελίδας formu1a.uno.
Η εμπρός πτέρυγα έχει μία τελική μορφή και είναι σημαντικά διαφορετική από αυτή που είδαμε στο Silverstone (στο μονοθέσιο της Liberty Media). Αναφορικά με τα σχέδια εξαρτημάτων, αυτά του ντεπόζιτου, του σασί, αλλά και της ανάρτησης, είναι ολοκληρωμένα. Αυτό είναι σχετικό, όμως τα δεδομένα που προκύπτουν από τον προσομοιωτή μάς ικανοποιούν. Σε αυτό το κομμάτι, ένα ενδιαφέρον ζήτημα που υπήρχε ήταν η κατανόηση της προσέγγισης (του μονοθεσίου) όταν πατάει στα kerbs και όταν κινείται με χαμηλή ταχύτητα.
Σύμφωνα με τους τεχνικούς κανονισμούς για το 2022, το ελάχιστο βάρος των νέων μονοθεσίων θα είναι τα 792 κιλά, το οποίο αυξάνεται κατά 40 κιλά. Άλλα νέα στοιχεία είναι πως τα νέα μονοθέσια θα είναι όσο γίνεται πιο χαμηλά, σε αντίθεση με το 2021 όπου υπάρχουν αρκετές ομάδες που έχουν σχεδιασμό με λίγο πιο υψωμένο το πάτωμά τους (high-rake), αλλά και πιο άκαμπτα. Αυτό θα οδηγήσει σε καλύτερο κράτημα των μονοθεσίων στα γρήγορα σημεία μιας πίστας, παράλληλα όμως θα δημιουργήσει προβλήματα στα μεσαίας και χαμηλής ταχύτητας τμήματα. Ένα μεγάλο πλήθος δεδομένων πήραν όλες οι ομάδες και από τις δοκιμές των νέων ελαστικών που πραγματοποίησε η Pirelli.
Η Ferrari έχει δώσει μεγάλο βάρος στην ανάπτυξη του μονοθεσίου της νέας εποχής της Formula 1 το 2022. Είναι, άλλωστε, κάτι που το εξέφραζαν συνεχώς οι άνθρωποί της τη φετινή σεζόν. Η εξέλιξη του project δίνει στους Ιταλούς θετικά μηνύματα, κάτι που το εξέφρασε πρόσφατα και ο οδηγός της ομάδας, Charles Leclerc. Προφανώς και δεν μπορούν να βγουν συμπεράσματα μέχρι όλα τα μονοθέσια να βρεθούν στην πίστα. Παρ’ όλα αυτά, η βελτίωση της Ferrari στη μετάβαση από το καταστροφικό 2020 στο 2021 αποτελεί θετική ένδειξη για τους φίλους της ομάδας, που θέλουν να δουν τη Scuderia να πρωταγωνιστεί και πάλι στο πρωτάθλημα της Formula 1.
Δείτε το GP Ισπανίας για το Ελληνικό eSports Πρωτάθλημα Formula 1.