Σαν σήμερα πριν 8 χρόνια, μια εγκατάλειψη έμελλε να αλλάξει όλη την πορεία της F1 μέχρι σήμερα, δημιουργώντας μια μηχανή κατάρριψης ρεκόρ.
Ήταν 23 Σεπτεμβρίου του 2012, με τους προβολείς να έχουν ανάψει στη Marina Bay της Σιγκαπούρης. Η σεζόν της F1 είχε μπει για τα καλά στο δεύτερο μισό της, με τους διεκδικητές να είναι πολλοί. Πέντε οδηγοί είχαν διαφορά μεταξύ τους 47 βαθμούς και οι τέσσερις από αυτούς είχαν απόσταση μόλις 10.
Ο Fernando Alonso είχε το προβάδισμα σε εκείνο το σημείο, όμως το μομέντουμ είχε αρχίσει να περνά σε άλλα χέρια. Ερχόμενος ως νικητής από την Monza, ο Hamilton κατέκτησε στις κατατακτήριες δοκιμές την pole position με έναν εξαιρετικό χρόνο. Και λέω εξαιρετικό, διότι έριξε μισό δευτερόλεπτο στον Sebastian Vettel και έξι δέκατα στον teammate του, Jenson Button. Δίπλα του στην πρώτη σειρά ήταν ο Pastor Maldonado με την Williams.
Η εκκίνηση του ήταν εξαιρετική και διατήρησε την πρωτοπορία. Ο αγώνας εξελισσόταν με το μέρος του και όλα έδειχναν πως θα πάει για μια δεύτερη σερί νίκη. Όμως όλα άλλαξαν στον 23ο γύρο.
Ένα μηχανικό πρόβλημα έβαλε τέλος στις ελπίδες του για Πρωτάθλημα. Η διαφορά εκτοξεύθηκε και ακόμα μια χρονιά πέρασε δίχως επιτυχίες. Όμως ήταν κάτι παραπάνω από μια εγκατάλειψη.
Ο Βρετανός ήταν σε συζητήσεις για να ανανέωση του συμβολαίου του με την McLaren. Ομως δεν ήταν η μοναδική ομάδα που ήθελε την υπογραφή του. Η Mercedes είχε κάνει κρούση για τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή του 2008 και έβαλε λυτούς και δεμένους για να το καταφέρει.
Διαβάστε επίσης: Sainz: «Δεν μετανιώνω που υπέγραψα στην Ferrari»
Ο Niki Lauda είχε καλέσει προσωπικά τον Hamilton για να προσπαθήσει να τον πείσει. Η σχέση του με την McLaren δεν ήταν η καλύτερη εκείνη τη περίοδο και τα συνεχή προβλήματα που δεν έφερναν τίτλους του είχαν δημιουργήσει αμφιβολίες.
Η εγκατάλειψη στην Σιγκαπούρη ήταν η στιγμή όπου ο Hamilton πήρε την απόφαση να πάρει το μεγάλο ρίσκο. Να μεταβεί από ένα μονοθέσιο νικητή σε ένα που δυσκολευόταν να πάρει βαθμούς.
Το κερασάκι στην τούρτα ήρθε όταν ο επικεφαλής τότε της Mercedes, Ross Brawn, επισκέφθηκε το σπίτι του Hamilton. Εκεί του παρουσίασε το πλάνο της εταιρείας για τα επόμενα χρόνια και ο Βρετανός υπέγραψε συμβόλαιο συνεργασίας με την Mercedes.
Η πρώτη χρονιά έφερε μόλις μια νίκη αλλά η υβριδική εποχή τα άλλαξε όλα. Από το 2013 μετράει 69 νίκες, 69 pole position και έχει κατακτήσει 5 Πρωταθλήματα. Φέτος όλα δείχνουν πως θα πάρει το έκτο και συνολικά έβδομο στην καριέρα του. Καταξιώθηκε ως ένας από τους κορυφαίους οδηγούς στην ιστορία και έχει τη δυνατότητα να φτάσει σε τριψήφιο αριθμό στις νίκες και στις pole.
Η ιστορία αυτή μας δείχνει πως μια ατυχία μπορεί να οδηγήσει στην καλύτερη απόφαση αλλαγής ομάδας στη σύγχρονη ιστορία. Ο Hamilton άλλαξε ομάδα, άλλαξε σαν οδηγός και προσωπικότητα κι έχει κατακτήσει τα πάντα.
Το timing είναι κάτι πολύ σημαντικό στον κόσμο της F1, ένα κλαμπ οδηγών πολύ περιορισμένο. Έχουμε δει πως οι καλύτερες ομάδες θέλουν τους καλύτερους οδηγούς και αυτό αποδεικνύεται μέσα στην πίστα.
Το 2022 θα δούμε μια από τις μεγαλύτερες αλλαγές στην ιστορία του σπορ. Θα δούμε όμως κάποια ανάλογη κίνηση οδηγού που μπορεί να αλλάξει την πορεία του σπορ;
Ακούστε την εκπομπή μας “Slipstream” με την αξιολόγηση των ομάδων στο μέσον της σεζόν και καλεσμένο τον Alex Fontana.