Μετά τον Sebastian Vettel, ήρθε η σειρά του George Russell να αντικατασταθεί η μονάδα ισχύος του μονοθεσίου του, ενώ αλλάζει για έκτη φορά το ICE στον Valtteri Bottas.
Ο Βρετανός οδηγός της Williams θα λάβει την τέταρτη μονάδα ισχύος για την σεζόν του 2021 και πρόκειται να εκκινήσει από την τελευταία θέση στον αγώνα, με τον Sebastian Vettel να βρίσκεται στο πλάι του.
Διαβάστε επίσης: Σαν Σήμερα στη Formula 1 και το μηχανοκίνητο αθλητισμό
Μέχρι το GP Τουρκίας είχαν χρησιμοποιηθεί από το πρώτο μονοθέσιο της Williams όλες οι διαθέσιμες αντικαταστάσεις στοιχείων του κινητήρα (κινητήρας εσωτερικής καύσης, turbochargers, MGU-H, αποθήκη ενέργειας, ηλεκτρονικός πίνακας), για τις οποίες δεν λάμβανε ποινή για την εγκατάστασή τους.
Σύμφωνα με τους κανονισμούς της FIA, ο κάθε οδηγός έχει δικαίωμα να αντικαταστήσει το κάθε κομμάτι της κινητήριας μονάδας του μονοθεσίου του τρεις φορές, χωρίς να δεχτεί ποινή. Από εκεί και πέρα, όποιος θελήσει να αντικαταστήσει για τέταρτη φορά τα κομμάτια της κινητήριας μονάδας, θα δεχτεί δέκα θέσεις ποινής για κάθε κομμάτι, ενώ από την πέμπτη φορά κι έπειτα δέχεται πέντε θέσεις ποινής για κάθε κομμάτι. Να σημειωθεί ότι το κάθε κομμάτι της κινητήριας μονάδας έχει την ευελιξία να αλλαχθεί ξεχωριστά από τα υπόλοιπα, εφόσον το επιθυμεί η κάθε ομάδα.
Ακούστε την εκπομπή “Slipstream” με την ανάλυση του GP Τουρκίας.
Όπως γίνεται βέβαια αντιληπτό, η αξιοπιστία των κινητήρων της Mercedes φαίνεται να φθίνει στους τελευταίους αγώνες, με κύρια θύματα όχι μόνο τις πελατειακές ομάδες που τους παρέχεται ο κινητήρας του συγκεκριμένου κατασκευαστή, αλλά ακόμη και της εργοστασιακής ομάδας.
Η ομάδα της Mercedes αντικατέστησε και τις δύο κινητήριες μονάδες των μονοθεσίων στο GP Ιταλίας. Όμως, μια σοβαρή αστοχία σε αυτή του Φινλανδού κατά τη διάρκεια του GP Ρωσίας τον ανάγκασε να εκκινήσει από το πίσω μέρος του grid λόγω ορισμένων αντικαταστάσεων, με τον παλιό κινητήρα να πηγαίνει κατευθείαν στο Brixworth για να επαναξιολογηθεί. Κοντά σε αυτά έρχεται να προστεθεί και η έκτη αλλαγή του ICE για την τρέχουσα σεζόν στο μονοθέσιο του Bottas που θα του κοστίσει πέντε θέσεις ποινής στη σχάρα εκκίνησης του Κυριακάτικου αγώνα.
Συνοπτικά, στο μονοθέσιο του Valtteri Bottas μέσα σε τέσσερις αγώνες χρειάστηκαν αντικαταστάσεις στοιχείων της κινητήριας μονάδας τρεις φορές, με τον ίδιο να λαμβάνει ποινές θέσεων στην εκκίνηση στους δύο εξ’ αυτών.
Πλην αυτών ας μην ξεχνάμε και τη McLaren που και αυτή φέρει κινητήρα Mercedes και το γεγονός πως και ο Daniel Ricciardo είχε πέσει θύμα αξιοπιστίας στο προηγούμενο αγώνα, όπου και αυτός είχε χρειαστεί αλλαγή μονάδας ισχύος.
Αν πάμε και λίγο πιο πίσω, στο GP Ρωσίας, και η Williams αναγκάστηκε να εγκαταστήσει μια νέα μονάδα ισχύος λόγω προβλημάτων πίεσης, κάτι που είχε οδηγήσει τον George Russell σε εγκατάλειψη κατά την διάρκεια του GP Στυρίας.
Παρατηρώντας λοιπόν το παραπάνω γεγονός, γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι το μείζον αυτό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν όλες οι ομάδες που φέρουν κινητήρες του Γερμανικού κολοσσού θα παίξει καθοριστικό ρόλο στην διαμόρφωση του πρωταθλήματος. Στην μάχη για την πρώτη και την τρίτη θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών, οι Honda και Ferrari αντίστοιχα φαίνεται όχι μόνο να μην έχουν ανάλογα θέματα, αλλά έχουν την άνεση να εστιάζουν περισσότερο και στην ανάπτυξη των μονοθεσίων του 2022.