spot_img

Ποιοι μας εντυπωσίασαν και ποιοι όχι στο GP Ρωσίας;

Το GP Ρωσίας είναι πλέον παρελθόν και μας χάρισε ακόμα έναν συναρπαστικό αγώνα στο 2021, ο οποίος θα παίξει πολύ σημαντικό ρόλο στην έκβαση της τελικής βαθμολογίας.

Το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε, απολαύσαμε έναν άκρως ανατρεπτικό και δραματικό αγώνα στο Σότσι. Με τον καιρό να κάνει τα δικά του τερτίπια, το GP στο ρωσικό θέρετρο χάρισε άπλετο θέαμα, με πολλούς οδηγούς να σημειώνουν αναπάντεχα αποτελέσματα.

Διαβάστε επίσης: Σαν Σήμερα στη Formula 1 και το μηχανοκίνητο αθλητισμό

Η 100η νίκη στην F1 για τον Lewis Hamilton ήρθε σε έναν αγώνα που τα είχε όλα, ενώ και η επίδοση του Max Verstappen μετά την ποινή για αλλαγή κινητήριας μονάδας κράτησε ανοιχτή την μάχη για το πρωτάθλημα. Παράλληλα, αρκετοί οδηγοί σημείωσαν εξαιρετικά αποτελέσματα τόσο στις κατατακτήριες, όσο και στον αγώνα. Ας δούμε λοιπόν ποιοι ξεχώρισαν και ποιοι μας απογοήτευσαν με τις επιδόσεις τους στο GP Ρωσίας.

Ποιοι μας εντυπωσίασαν;

Lando Norris: Κοιτώντας κάποιος τα αποτελέσματα του GP Ρωσίας, σίγουρα δεν θα εντυπωσιαζόταν από την 7η θέση του Βρετανού. Σε μια χρονιά που ο οδηγός της McLaren έχει σημειώσει εκπληκτικά αποτελέσματα, με τέσσερις παρουσίες στο βάθρο, η 7η θέση είναι μάλλον αποτυχία. Η επίδοση αυτή ωστόσο είναι απορία μιας λανθασμένης απόφασης λίγους γύρους πριν το τέλος. Ως τότε, ο Lando είχε καταφέρει να προηγείται, κρατώντας υποδειγματικά πίσω του τον Lewis Hamilton και οδεύοντας προς την πρώτη του νίκη. Η αρχή έγινε το Σάββατο, όπου ο Βρετανός και η ομάδα του λειτούργησαν άψογα στο Q3. Με την πίστα να είναι βρεγμένη σχεδόν σε όλες τις κατατακτήριες και να στεγνώνει μόλις στο τέλος, ο Lando έβαλε τη σωστή στιγμή την μαλακή γόμα και κατέκτησε πανάξια την πρώτη pole της καριέρας του. Την Κυριακή, μετά την εκκίνηση έπεσε δεύτερος πίσω από τον Carlos Sainz.

Ο Ισπανός όμως δεν μπόρεσε να κρατήσει για πολύ την πρώτη θέση, καθώς στον 12ο γύρο ο Lando τον προσπέρασε στη στροφή 2. Έπειτα ο νεαρός οδηγός έκανε έναν εξαιρετικό αγώνα, διατηρώντας τη διαφορά του από τους πίσω συνδυασμούς. Μάλιστα στα τελικά στάδια του αγώνα υπερασπίστηκε τη θέση του από τον Lewis Hamilton που διέθετε με διαφορά το καλύτερο μονοθέσιο στο GP Ρωσίας. Η διαφορά των δύο έπαιζε μεταξύ ενός και δύο δευτερολέπτων, μέχρι που ξεκίνησε να βρέχει. Εκεί φάνηκε η εμπειρία του πολυπρωταθλητή, καθώς μπήκε τη σωστή στιγμή για ενδιάμεσα ελαστικά σε αντίθεση με τον Lando που έμεινε έξω. Όταν ο οδηγός της McLaren αναγκάστηκε να μπει για τη δική του αλλαγή, ήταν ήδη πολύ αργά και μοιραία έχασε πολύ χρόνο και θέσεις. Παρόλ’ αυτά η συνολική του εμφάνιση στο Sochi ήταν για άλλη μια φορά εκπληκτική και η πρώτη νίκη δεν θα αργήσει να έρθει.

Lewis Hamilton: Ο Βρετανός είχε ένα ανάμεικτο αγωνιστικό τριήμερο στο GP Ρωσίας. Το Σάββατο η στρατηγική της Mercedes να τους βάλουν πολύ αργά στο Q3  τους κόστισε έναν δεύτερο γύρο με τη soft γόμα, με το λάθος του να μην παίζει ρόλο στο τελικό αποτέλεσμα. Μέχρι τότε ήταν τέλειος, έχοντας τον ταχύτερο χρόνο στο Q1, στο Q2 και στο μισό Q3. Από την άλλη, στον αγώνα πήγε αρκετά συντηρητικά στην εκκίνηση χάνοντας τρεις θέσεις. Από εκεί και πέρα όμως είχε τρομερό ρυθμό, έκανε σωστή διαχείριση ελαστικών και έφτασε σε χρόνο μηδέν τον Norris. Μπορεί να αρνήθηκε να μπει για αλλαγή σε ενδιάμεσα ελαστικά την πρώτη φορά, όμως η εμπειρία του, τον έκανε να ακούσει την ομάδα και να κατακτήσει εν τέλει την 100η νίκη της καριέρας του με στιλ. Επιπλέον, ανέβηκε στην 1η θέση στη βαθμολογίας οδηγών.

Carlos Sainz: Μετά από αρκετό καιρό, ο Ισπανός είχε ένα απροβλημάτιστο ΣΚ, όπου μάλιστα σημείωσε και πολύ καλές επιδόσεις. Παρ’ ότι δεν είχε την αναβαθμισμένη κινητήρια μονάδα της Ferrari όπως ο team-mate του, εντούτοις αυτό δεν τον πτόησε. Όπως και ο Lando Norris, εκμεταλλεύτηκε το Σάββατο την πολύ σωστή απόφαση της ομάδας του για το πότε να βάλει τη μαλακή γόμα στο Q3. Έτσι κατάφερε να καταταγεί 2ος, πετυχαίνοντας το πρώτο front-row start της καριέρας του. Την Κυριακή, στον αγώνα, πραγματοποίησε μια σπουδαία εκκίνηση και μετά τη στροφή 2 βρέθηκε να οδηγεί τον αγώνα.

Ωστόσο, η υπέρμετρη φθορά των ελαστικών του, δεν του επέτρεψε να κρατηθεί εκεί και στον 12ο γύρο δέχτηκε το προσπέρασμα από τον Norris. Το πρώτο pit stop ήρθε σχετικά νωρίς και έτσι ο οδηγός της Ferrari έπεσε πίσω. Παρόλ’ αυτά ,ο Carlos δεν πτοήθηκε και με πραγματικό πνεύμα μαχητή έφτασε στην 5η θέση. Όταν ήρθε η βροχή, μπήκε την κατάλληλη στιγμή για αλλαγή ελαστικών και έτσι επιβραβεύτηκε με μια θέση στο βάθρο, καθώς ανέβηκε 3ος. Αναμφίβολα μια πολύ καλή εμφάνιση για τον Ισπανό, που μετρά ήδη 3 βάθρα με την Scuderia.

Ακούστε την εκπομπή “Slipstream” με την ανάλυση του GP Ρωσίας.

Fernando Alonso: Για ένα ακόμα αγωνιστικό τριήμερο, ο γερόλυκος Fernando έδειξε γιατί άξιζε τελικά να επιστρέψει στην ενεργό δράση. Η 6η θέση θα μπορούσε να είναι πολύ καλύτερη με μια σωστή απόφαση στους τελευταίους γύρους. Ωστόσο συνολικά ο Nando είχε άλλο ένα δυνατό GP Ρωσίας. Στις κατατακτήριες κατάφερε να κάνει μια πολύ καλή εμφάνιση, ωστόσο ο ίδιος παραδέχτηκε πως η 6η θέση μπορούσε να είναι 4η, αν έβαζε ελάχιστα νωρίτερα τα slick ελαστικά. Στον αγώνα και πάλι αποδείχτηκε ιδιαίτερα δυνατός. Με μια ίσως πονηρή κίνηση στην εκκίνηση, χρησιμοποίησε την οδηγία του director για την στροφή 2 ώστε να μην μπλέξει στην κίνηση.

Έπειτα είχε έναν πολύ καλό ρυθμό, καταφέρνοντας στον γύρο 38 να προσπεράσει τον Max Verstappen. Όταν ξεκίνησε η βροχή και με 5 γύρους να απομένουν, ο Ισπανός ήταν το ταχύτερο μονοθέσιο στην πίστα. Κατάφερε να περάσει διαδοχικά τους Ricciardo, Sainz και Perez κι αν δεν δυνάμωνε η βροχή, θα βρισκόταν στο βάθρο. Δυστυχώς γι’ αυτόν, αναγκάστηκε τελικά να βάλει τα ενδιάμεσα ελαστικά, πέφτοντας 6ος. Σίγουρα άλλος ένας εντυπωσιακός αγώνας από τον οδηγό της Alpine.

Kimi Raikkonen: Ο Φινλανδός επέστρεψε στο grid, έπειτα από απουσία 2 αγώνων λόγω COVID-19. Η ασθένεια του όμως φάνηκε πως δεν τον επηρέασε καθόλου. Η Alfa Romeo φέτος διανύει μια δύσκολη σεζόν και η πίστα του Sochi σίγουρα δεν είναι η καλύτερη για την C41. Στις κατατακτήριες τόσο ο Kimi όσο και ο team-mate αποκλείστηκαν ήδη από το Q1. Στον αγώνα όμως, ο πρωταθλητής του 2007 παρουσίασε ένα εντελώς διαφορετικό πρόσωπο. Κερδίζοντας κάποιες θέσεις στο grid λόγω ποινών, κατάφερε στο τέλος του πρώτου γύρου να βρίσκεται στη 10η θέση.

Έπειτα, σε όλο τον αγώνα ο ρυθμός του ήταν τέτοιος, ώστε να βρίσκεται κοντά στη βαθμολογούμενη δεκάδα λίγο πριν την καρό σημαία. Με την έλευση της βροχής, ο Raikkonen ήταν από τους πρώτους που άλλαξε ελαστικά. Έτσι κατάφερε να εκμεταλλευτεί πλήρως τις δυσκολίες των άλλων συνδυασμών και να ανέβει έως την 7η θέση. Τελικά έπεσε 8ος πίσω από τον Norris στον τελευταίο γύρο, όμως ακόμα και αυτό είναι ένα σπουδαίο αποτέλεσμα.

Max Verstappen και η ομάδα του: Για τον Ολλανδό θα ήταν ένα δύσκολο τριήμερο. Η ποινή από τη Monza σε συνδυασμό με την ποινή για τη νέα μονάδα ισχύος, θα τον έριχναν στην τελευταία θέση του grid, σε μια πίστα που έτσι κι αλλιώς η Red Bull υστερούσε. Στόχος ήταν η μικρότερη βαθμολογική απώλεια από τον Lewis Hamilton. Ο Verstappen, έτσι, ξεκίνησε με την σκληρή γόμα. Στους πρώτους γύρους πέρασε εύκολα τους αργούς συνδυασμούς, για να φτάσει πολύ γρήγορα πίσω από τον Valtteri Bottas. Ο Φινλανδός ξεκινούσε 17ος μετά την ποινή για τον 5ο κινητήρα που έβαλε φέτος, σε μια κίνηση τακτικής από την Mercedes πιθανά για να καθυστερήσει τον Ολλανδο. O Verstappen όμως δεν έχασε καθόλου χρόνου και μόλις στον 6ο γύρο τον προσπέρασε.

Σειρά είχαν οι Leclerc και Vettel, ώσπου ο Max έφτασε πίσω από τον Alonso. Στον 27ο γύρο, έχοντας ανέβει 5ος και μην μπορώντας να περάσει τον Ισπανό, έκανε το pit stop του. Ωστόσο με τη μέση γόμα ο ρυθμός του δεν ήταν καλός και έτσι στα τελικά στάδια του αγώνα ήταν 7ος, έχοντας δεχθεί και ένα προσπέρασμα από τον Alonso. Όταν ήρθε η βροχή, η Red Bull έδρασε άψογα. Κάλεσε την κατάλληλη στιγμή τον Verstappen στα pits και έτσι αυτός κατάφερε να τερματίσει 2ος, πίσω μόνο από τον νικητή Hamilton. Έτσι πλέον η διαφορά των δύο είναι μόλις 2 βαθμοί, ενώ υπό κανονικές συνθήκες θα ήταν μεγαλύτερη. Πραγματικό damage limitation για τους ταύρους.

Ποιοι δεν μας εντυπωσίασαν;

Valtteri Bottas: Ο Φινλανδός σίγουρα περίμενε διαφορετικό τον αγώνα του στο Sochi. Ωστόσο στην πιο δυνατή του πίστα ήταν μάλλον απογοητευτικός. Αν και την Παρασκευή ξεκίνησε δυνατά, η συνέχεια δεν ήταν ανάλογη. Το Σάββατο στις κατατακτήριες έπεσε θύμα της λανθασμένης απόφασης της ομάδας του, τερματίζοντας 7ος τη διαδικασία. Ο κυριακάτικος αγώνας ήταν ακόμα χειρότερος. Αρχικά δέχτηκε ποινή 10 θέσεων για τοποθέτηση νέας ICE, πέφτοντας 17ος στο grid. Μετά την εκκίνηση ο Bottas ήταν ουσιαστικά ανύπαρκτος στην πίστα, μένοντας στο μεγαλύτερο κομμάτι του αγώνα εκτός δεκάδας. Ο ρυθμός του σε καμία περίπτωση δεν ήταν αντάξιος του Hamilton και αν δεν έβρεχε θα μιλούσαμε για προσωπικό βατερλό. Εκμεταλλευόμενος όμως τη σωστή απόφαση της Mercedes, άλλαξε έγκαιρα ελαστικά και τελικά τερμάτισε 5ος, σώζοντας έτσι την παρτίδα.

Sergio Perez: Με τον Μεξικανό είμαστε στο ίδιο έργο θεατές. Για άλλον ένα αγώνα ο Perez ήταν κατώτερος των περιστάσεων. Καλούμενος να σηκώσει στις πλάτες του την Red Bull με την ποινή του Max, έπρεπε αυτή τη φορά να κάνει το καλύτερο δυνατό για να βοηθήσει την ομάδα του. Από την Παρασκευή δεν έδειξε ιδιαίτερα ανταγωνιστικός, ενώ το Σάββατο στις κατατακτήριες ήταν φανερό πως σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να ανταγωνιστεί τις Mercedes στο βρεγμένο. Τελικά κατετάγη 9ος, καθώς ούτε αυτός άλλαξε την κατάλληλη στιγμή σε slicks.

Στον αγώνα της Κυριακής τα πράγματα ήταν κάπως καλύτερα, με τον Perez να μένει κοντά στους πρώτους σε όλη τη διάρκεια. Φτάνοντας 5 γύρους πριν το τέλος ο Checo φαινόταν πως τελικά θα κατακτήσει την τρίτη θέση. Η βροχή όμως έφερε τα πάνω κάτω. Μια λανθασμένη απόφαση του να μείνει με τα slicks κόστισε και τελικά τερμάτισε μόλις 9ος. Παρόλ’ αυτά, έδειξε άλλη μια φορά αδυναμία να συναγωνιστεί τις Mercedes, ενώ δυσκολεύτηκε αρκετά και με αργότερους συνδυασμούς.

Aston Martin: Οι δυσκολίες για την βρετανική ομάδα συνεχίζονται. Σε μια πίστα που θεωρητικά ταίριαζε στο μονοθέσιο τους, οι πράσινοι έφυγαν χωρίς να κατακτήσουν βαθμούς. Vettel και Stroll υπέπεσαν σε διάφορα λάθη όλο το ΣΚ, με αποτέλεσμα να τερματίσουν εκτός δεκάδας αμφότεροι. Ο Γερμανός έμεινε εκτός Q3, ενώ στον αγώνα δεν είχε ιδιαίτερα ανταγωνιστικό ρυθμό. Από την άλλη ο Stroll που εκκινούσε 7ος κατάφερε μετά την εκκίνηση να βρεθεί 4ος και να διατηρηθεί για μεγάλο διάστημα εκεί.

Στους τελευταίους γύρους, οι δύο Aston Martin βρισκόταν στην 9η και 10η θέση, ωστόσο η έλευση της βροχής έφερε τα πάνω κάτω. Αρχικά συγκρούστηκαν μεταξύ τους. Έπειτα ο Vettel επέλεξε να μείνει έξω, κάτι που αποδείχτηκε λάθος. Ο Stroll είχε μια έξοδο που τον οδήγησε στις μπαριέρες, χωρίς επιπλέον συνέπειες, ενώ στη συνέχεια συγκρούστηκε με τον Pierre Gasly, κάτι που του επέφερε και 10 δευτερόλεπτα ποινή. Έτσι και τα δύο αυτοκίνητα της ομάδας τερμάτισαν εκτός βαθμών και πλέον η 5η και η 6η θέση στο πρωτάθλημα είναι ίσως ανέφικτοι στόχοι.

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

AlphaTauri: Η ιταλική ομάδα είχε ένα ακόμα άσχημο τριήμερο μετά την Monza. Τόσο ο Pierre Gasly, όσο και ο Yuki Tsunoda δεν ήταν ανταγωνιστικοί. Ειδικά για τον Γάλλο αυτό αποτελεί έκπληξη μετά τις φετινές του εμφανίσεις. Η ομάδα ωστόσο φάνηκε να μην είναι καλά προετοιμασμένη. Μεγάλο αγκάθι αποτέλεσαν οι αποφάσεις της όσο αφορά τα ελαστικά στις μικτές συνθήκες, κάτι που κόστισε και το Σάββατο, αλλά και την Κυριακή. Μάλιστα ο Gasly τόνισε πως η ομάδα έχει μεγάλο πρόβλημα στο κομμάτι πρόβλεψης του καιρού. Στον αγώνα κανένας από τους δύο οδηγούς δεν είχε ρυθμό για δεκάδα και τα πράγματα έγινα χειρότερα στο τέλος με τη βροχή όπως αναφέραμε. Έτσι, η AlphaTauri έφυγε για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα με άδεια χέρια, χάνοντας πολύτιμο έδαφος στη μάχη της με την Alpine για την 5η θέση τους κατασκευαστές.

Charles Leclerc: Ο Μονεγάσκος ήρθε στο GP Ρωσίας με τον αναβαθμισμένο κινητήρα της Ferrari. Λόγω του ότι ήταν η 4 μονάδα για φέτος, θα εκκινούσε τελευταίος μαζί με τον Verstappen. Τα δείγματα ήταν θετικά από τις αναβαθμίσεις και αυτό φάνηκε και στον αγώνα. Μετά από μια εκπληκτική εκκίνηση, βρέθηκε στη 12η θέση. Εν συνεχεία, είχε εξαιρετικό ρυθμό, δίνοντας μάλιστα πολύ ωραίες μάχες. Όλα έδειχναν πως θα κατάφερνε να τερματίσει σε μια καλή θέση στη δεκάδα, δίνοντας βαθμούς στη Ferrari, στη μάχη της για την 3η θέση.

Όταν ξεκίνησε όμως η βροχή, ο Leclerc πήρε όλες τις λάθος αποφάσεις, πιστεύοντας πως θα καταφέρει να φτάσει στον τερματισμό χωρίς να κάνει pitstop. Ο καιρός όμως δεν του έκανε το χατίρι και με τη βροχή να δυναμώνει, ο Charles κατρακύλησε στην κατάταξη, μέχρι να βάλει τα ενδιάμεσα. Έτσι τερμάτισε 15ος, ενώ θα μπορούσε να βρίσκεται σίγουρα στη δεκάδα και ίσως και στο βάθρο. Αποτελεί ωστόσο ένα χρήσιμο μάθημα για τη συνέχεια.

Στάθης Κοκκορόγιαννης & Θωμάς Μανώλης

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles