spot_img

Ποιοι μας εντυπωσίασαν και ποιοι όχι στο GP Βραζιλίας;

Ένας αποκλεισμός, μια ποινή για αλλαγή κινητήρα και μια εκπληκτική εμφάνιση από τον Lewis Hamilton περιγράφουν το συγκλονιστικό GP Βραζιλίας για το 2021.

Ο Νοέμβριος φέρνει το τελευταίο triple header για τη σεζόν του 2021 στη Formula 1. Μετά την επιστροφή μας στο Μεξικό, σειρά είχε το προηγούμενο Σαββατοκύριακο το Σάο Πάολο. Ο 19ος φετινός αγώνας διεξήχθη στο γνωστό και αγαπητό Autodromo Jose Carlos Pace, χαρίζοντάς μας πολλές στιγμές αγωνίας και θεάματος, καθώς και μια συγκλονιστική μάχη των δύο διεκδικητών του τίτλου.

Διαβάστε επίσης: Υποτιμημένοι «άφαντοι» της F1 – #3, Aguri Suzuki

Πάμε να δούμε λοιπόν ποιοι μας εντυπωσίασαν περισσότερο και ποιοι όχι στη χώρα της samba.

Ποιοι μας εντυπωσίασαν στο GP Βραζιλίας;

Mercedes ηθικό
Photo: Mercedes-AMG

Lewis Hamilton: Ο Βρετανός πολυπρωταθλητής έκανε στο GP Βραζιλίας τον καλύτερο φετινό του αγώνα και ίσως έναν από τους καλύτερους στην πλούσια καριέρα του. Αναδείχτηκε πανάξια νικητής του αγώνα μετά από μια τιτάνια μάχη με τον Max Verstappen, που διήρκεσε σχεδόν 60 γύρους. Ξεκινώντας το Σαββατοκύριακο με ποινή 5 θέσεων για τη χρήση πέμπτης ICE για φέτος, πολλοί περίμεναν ένα δύσκολο τριήμερο για τον Βρετανό, καθώς θεωρητικά το Interlagos ταίριαζε καλύτερα στην RB16B.

Αν και την Παρασκευή ο Hamilton έδειξε όχι απλά πως έχει το ρυθμό, αλλά και το πάνω χέρι, γράφοντας στις κατατακτήριες για το sprint του Σαββάτου τον ταχύτερο χρόνο με 4 δέκατα διαφορά, ήρθαν τα πάνω κάτω: ακύρωση λόγω τεχνικής παρατυπίας στο DRS της W12, στέλνοντας τον Lewis στο πίσω μέρος του grid. Ξεκινώντας από την 20η θέση το sprint, ο Hamilton κατάφερε σε 24 γύρους να καταπιεί κυριολεκτικά τον ανταγωνισμό, τερματίζοντας 5ος και χαρίζοντας μοναδικό θέαμα σε μια ανιαρή κατά τα άλλα διαδικασία. Μπορεί οι αντίπαλοί του να είχαν κατώτερα μονοθέσια, όμως είναι σίγουρο πως δεν μπορούσε ο καθένας να κάνει αυτό που έκανε ο Βρετανός. Έτσι, το GP της Κυριακής τον βρίσκει να εκκινεί από την 10η θέση.

Κανένα πρόβλημα και πάλι για τον πρωταθλητή, ο οποίος σε 15 γύρους βρέθηκε να κυνηγά τις δύο Red Bull που έστριψαν πρώτες στην εκκίνηση. Ο Sergio Perez κατάφερε να προβάλει αντίσταση για μόλις δύο γύρους και πλέον ήταν φανερό πως ο Hamilton μπορούσε κυριολεκτικά να ισοπεδώσει όποιον έβρισκε στο διάβα του. Ακολούθησε μια λυσσαλέα μάχη με τον Verstappen για την νίκη από τον 20ο μέχρι και τον 60ο περίπου γύρο, με τις στρατηγικές εκατέρωθεν να παίζουν τον ρόλο τους, και τους δύο οδηγούς να δίνουν ρεσιτάλ επίθεσης και άμυνας αντίστοιχα. Ήταν ξεκάθαρο πως ο Lewis ήταν ο ταχύτερος την Κυριακή και έτσι 10 γύρους πριν το τέλος πέρασε εμφατικά τον Ολλανδό στη Reta Opposta (όπου στον γύρο 48 είχαν τη στιγμή τους) και κατέκτησε πανάξια την 101η νίκη του. Για πολλούς αυτή ήταν από τις κορυφαίες του εμφανίσεις, κάτι που μάλλον συμμερίζεται και ο ίδιος.

Ferrari: Η Scuderia πραγματοποίησε έναν άριστο αγώνα, για τα φετινά δεδομένα της, στο Σάο Πάολο. Σε καμία περίπτωση δεν ήταν ικανή να ακολουθήσει τους δύο πρώτους, ωστόσο ήταν με διαφορά η τρίτη καλύτερη ομάδα. Η αρχή έγινε το Σάββατο, όπου ο Carlos Sainz σημείωσε μια εκπληκτική επίδοση στο sprint, κατακτώντας την τρίτη θέση για το grid της Κυριακής και μαζί έναν επιπλέον βαθμό. Μάλιστα το συγκεκριμένο αποτέλεσμα ήρθε μετά από μια τέλεια εκκίνηση και έπειτα από εκπληκτική οδήγηση, αφού κράτησε πίσω του για ολόκληρο τον αγώνα τον Sergio Perez.

Την Κυριακή τα πράγματα ήταν απλά για την ιταλική ομάδα. Ο Leclerc με μια καθαρή εκκίνηση βρέθηκε από 6ος στην 4η θέση μετά τις πρώτες 4 στροφές, ενώ ο Sainz είχε τη στιγμή του με τον Norris στα πρώτα μέτρα, κάτι που τον έριξε στην 5η θέση. Τα δύο κόκκινα μονοθέσια έχασαν από μία θέση το καθένα επιπλέον από τον μαινόμενο Lewis Hamilton, όμως έπειτα έκαναν ίσως τον τέλειο αγώνα. Μπορεί να μην απείλησαν ποτέ τους 4 πρώτους, όμως δεν απειλήθηκαν επίσης από κανέναν άλλο, τερματίζοντας με μεγάλη άνεση στην 5η και 6η θέση, μακρυά από τους διώκτες τους. Συγκέντρωσαν έτσι 19 συνολικά βαθμούς, ενώ το πιο σημαντικό είναι πως η άμεση αντίπαλός τους για το πρωτάθλημα, η McLaren, πήρε μόνο 1. Έτσι η διαφορά τους εκτοξεύτηκε στους 31,5 βαθμούς και πλέον η 3η θέση φαίνεται να καταλήγει στο Maranello.

Ακούστε την εκπομπή “Sliptream” με την ανάλυση του GP Βραζιλίας.

Pierre Gasly: Με τον Γάλλο κινδυνεύουμε να γίνουμε γραφικοί. Ο Pierre έχει πάρει και από τα δύο χέρια την AlphaTauri και την οδηγεί στη μάχη της με την Alpine για την 5η θέση. Για άλλο ένα Σαββατοκύριακο λοιπόν, ο νεαρός οδηγός οδήγησε φανταστικά και ίσως πολύ παραπάνω από τις δυνατότητες του μονοθεσίου του στο GP Βραζιλίας. Με τον Yuki Tsunoda να δείχνει ακόμα μια φορά χαμένος, ο Pierre σημείωσε τον 5ο χρόνο στις κατατακτήριες τις Παρασκευής, κάνοντας έναν γύρο τον οποίο ο ίδιος χαρακτήρισε ως τον τέλειο γύρο, πίσω μόνο από τις Mercedes και τις Red Bull. Τελικά μετά και το sprint θα εκκινούσε τον αγώνα της Κυριακής από την 7η θέση.

Με την ομάδα του να ισοβαθμεί στους 106 βαθμούς με τους “μπλε”, χρειαζόταν οπωσδήποτε να τερματίσει μπροστά τους. Πράγμα το οποίο και έκανε, ενώ στην πορεία προσπέρασε και τις δύο Alpine εντός πίστας μετά το δεύτερο pit stop του και με δέκα γύρους να απομένουν. Τερμάτισε έτσι 7ος, δίνοντας 6 υπερπολύτιμους βαθμούς στην ομάδα του και με 3 αγώνες να απομένουν, όλα είναι ανοικτά στη μάχη για τη 5η θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών.

Esteban Ocon: Στη λίστα με το ποιοι μας εντυπωσίασαν μπαίνει μετά από καιρό ο Esteban Ocon. Ο Γάλλος της Alpine περνάει μια περίοδο μεγάλης κάμψης μετά τη νίκη του στην  Ουγγαρία, και με εξαίρεση αγώνες όπως στην Τουρκία, συνήθως είναι κακός και τερματίζει εκτός βαθμών. Στο Jose Carlos Pace η εικόνα αυτή αντιστράφηκε με τον οδηγό των μπλε να πραγματοποιεί συνολικά μια πολύ καλή εμφάνιση και σε συνδυασμό και με τον Fernando Alonso να προσφέρει πολύ σημαντικούς βαθμούς στην ομάδα του. Κάνοντας ένα πολύ καλό sprint κατέκτησε την 9η θέση, έχοντας ξεκινήσει 10ος. Στον αγώνα με μια επίσης καλή εκκίνηση διατηρήθηκε στη δεκάδα, θέση που κράτησε διατηρούσε σε όλο τον αγώνα.

Επίσης, ήταν διαρκώς στον ίδιο ή και ταχύτερο ρυθμό με τον Fernando Alonso. Τα δύο μονοθέσια της Alpine μέσω των pit stop πέρασαν τον Sebastian Vettel και προσπάθησαν να διατηρήσουν τις θέσεις 7 και 8 μετά το καθυστερημένο δεύτερο pit stop του Pierre Gasly. Εν τέλει δεν τα κατάφεραν, με τον Ocon να τερματίζει 8ος και τον Alonso 9ος, αφού ο Ισπανός με εντολή έδωσε πίσω τη θέση στο Γάλλο στον τελευταίο γύρο. Ωστόσο συγκέντρωσαν πολύ σημαντικούς βαθμούς για τη μάχη στο πρωτάθλημα κατασκευαστών, ενώ ιδιαίτερα ο Ocon έδειξε πολύ καλά σημάδια μετά από καιρό.

Kimi Raikkonen: Μετά το Μεξικό, ο Φινλανδός, έδειξε ένα εκπληκτικό πρόσωπο και στην Βραζιλία. Πλησιάζοντας στο τέλος της καριέρας του, ο Iceman έδειξε πως θα μπορούσε άνετα να αγωνίζεται στο κορυφαίο επίπεδο και του χρόνου, αν συνέχιζε. Η 12η θέση ίσως δεν φαντάζει σπουδαίο αποτέλεσμα, με τον τρόπο που ήρθε, όμως, δείχνει την κλάση του πρωταθλητή του 2007. Την Παρασκευή κατέκτησε την 13η για το grid του sprint, σε μια πολύ καλή εμφάνιση για τον ίδιο και την Alfa Romeo, στο sprint όμως ήρθαν τα πάνω κάτω. Μια επαφή στους αρχικούς γύρους με τον Antonio Giovinazzi σε προσπάθεια προσπεράσματος στην πρώτη στροφή, έριξε τον Φινλανδό στην 18η θέση. Τελικά θα αναγκαζόταν να εκκινήσει το GP από το pit lane, αφού η ομάδα έσπασε το parc ferme.

Στον αγώνα, ο Kimi είχε έναν εξαίρετο ρυθμό και κατάφερε αργά και σταθερά να αναρριχηθεί στην 12 θέση έως τον 6ο γύρο, όπου και τελικά τερμάτισε. Με την Alfa Romeo να έχει το δεύτερο χειρότερο μονοθέσιο φέτος, το αποτέλεσμα του Raikkonen μόνο ως θεαματικό μπορεί να χαρακτηριστεί και σίγουρα αυτές οι εμφανίσεις είναι που θα μας λείψουν από το 2022 και έπειτα.

Ποιοι δεν μας εντυπωσίασαν στο GP Βραζιλίας;

GP Βραζιλίας
Image credit: McLaren

McLaren: Η Βρετανική ομάδα είχε για δεύτερο συνεχόμενο ΣΚ έναν πολύ άσχημο αγώνα στο GP Βραζιλίας. Τα πράγματα δεν έδειχναν καλά ήδη από την Παρασκευή, με την ομάδα να εμφανίζεται συνολικά κατώτερη σε σχέση με την Ferrari, τον άμεσο αντίπαλό της. Μετά τις κατατακτήριες για το Sprint τα δύο πορτοκαλί μονόθεσια θα ξεκινούσαν πίσω  από τις δύο Ferrari. Στον μίνι αγώνα του Σαββάτου τα πράγματα ήταν ανάμεικτα για τους δύο οδηγούς της McLaren. Ο Ricciardo δεν είχε καλή εκκίνηση και έπεσε 10ος, τερματίζοντας τελικά 11ος, ενώ ο Norris κάνοντας έναν καλό αγώνα πήρε την 6η θέση (5η μετά την ποινή του Hamilton για την Κυριακή), προσπερνώντας μάλιστα πολύ όμορφα τον Leclerc στον 10ο γύρο του sprint.

Το GP της Κυριακής δεν κύλισε καθόλου ομαλά ωστόσο. Κατά την εκκίνηση ο Norris έιχε μια μικρή επαφή με τον Carlos Sainz, κάτι που οδήγησε σε κλαταρισμένο πίσω δεξί ελαστικό, με τον νεαρό Βρετανό να πέφτει έτσι τελευταίος. Από την άλλη ο Daniel Ricciardo δεν είχε ποτέ ρυθμό δεκάδας, για να εγκαταλείψει τελικά στον 49ο γύρο με πρόβλημα στην PU του μονοθεσίου του. Μοναδική παρηγοριά για την McLaren είναι η δέκατη θέση και ο 1 βαθμός που κατάφερε να κατακτήσει τελικά ο Norris, σε ένα τριήμερο που σίγουρα θα θέλουν να αφήσουν πίσω τους στο Woking. Με 3 αγώνες να απομένουν, τα πράγματα δεν εξελίσσονται καλά για την ΜcLaren αφού δείχνει να χάνει τη μάχη για την 3η θέση μετά από τα αρνητικά αποτελέσματα των τελευταίων αγώνων.

Aston Martin: Δυσκολιών συνέχεια στο Σάο Πάολο για την βρετανική ομάδα. Σε μια σεζόν που δεν εξελίχτηκε καθόλου καλά εν τέλει, το GP Βραζιλίας ήταν άλλη μια προσθήκη στα αρνητικά αποτελέσματα της ομάδας. Η AMR21 δεν ήταν ιδιαίτερα ανταγωνιστική για άλλη μια φορά, και έτσι η Aston Martin έφυγε χωρίς βαθμούς από το Interlagos. Ο Sebastian Vettel τερμάτισε 11ος, έχοντας ωστόσο οδηγήσει πολύ καλά όλο το ΣΚ, ίσως και παραπάνω από τις δυνατότητες του μονοθεσίου. Τερμάτισε 10ος στο σπριντ και για μεγάλο μέρος του αγώνα βρισκόταν στην 7η θέση, δίνοντας μάχη με τον Pierre Gasly και τις Alpine. Ωστόσο, ήταν φανερό πως αργά ή γρήγορα θα έμενε πίσω, κάτι που έγινε μετά τα pit stops. Τελικά έχασε και την 10η θέση, για να ολοκληρώσει 11ος, σίγουρα όμως ο 4-φορές πρωταθλητής άξιζε κάτι καλύτερο.

Το κακό τριήμερο συμπλήρωσε ο Lance Stroll, ο οποίος ήταν πολύ μακριά σε ρυθμό από τον team-mate του και ουσιαστικά πάλευε με τις Haas και τις Williams. Αποκλεισμός στο Q1 την Παρασκευή, 14ος στο sprint και εγκατάλειψη στον αγώνα της Κυριακής μετά από επαφή με τον Yuki Tsunoda, χωρίς ωστόσο να έχει πετύχει κάτι ιδιαίτερο μέχρι τότε. Προφανώς η σεζόν για την Aston Martin έχει τελειώσει και όλοι πλέον στρέφουν την προσοχή τους στο 2022. Στους 3 αγώνες που έμειναν ωστόσο θα πρέπει να προσπαθήσουν για κάτι καλύτερο.

Red Bull Racing: Οι Ταύροι μας απογοήτευσαν, καθώς σε μια πίστα που είχαν το θεωρητικό πλεονέκτημα, ήταν φανερά υποδεέστεροι από την  Mercedes. Ήδη από την Παρασκευή η Γερμανική ομάδα έδειξε ότι είναι σε θέση ισχύος, κατακτώντας άνετα την πρωτιά στο QP για το sprint. Μετά τον αποκλεισμό του Hamilton, ο Verstappen φαινόταν ότι θα έπαιρνε μια εύκολη pole, όμως μια κακή εκκίνηση τον έριξε πίσω από τον Bottas στο sprint, με τον Ολλανδό να μην δείχνει πουθενά ικανός να τον προσπεράσει. Επιπλέον, ο Sergio Perez έμεινε και για τους 24 γύρους κολλημένος πίσω από τον Carlos Sainz.

Στον αγώνα τα πράγματα παρέμειναν ως έχουν, με τα δύο αυστριακά μονοθέσια να μην είναι σε θέση να τα βάλουν με τα μαύρα βέλη. Ο Perez δεν κατάφερε να κρατήσει πίσω του τον Hamilton για πάνω από 2 γύρους, ενώ σε καμία περίπτωση δεν μπορούσε να ανταγωνιστεί ούτε τον Bottas. Από την άλλη ο Verstappen έκανε ό,τι ήταν δυνατό και ίσως είναι εκπληκτικό το ότι διατήρησε την πρωτοπορία για 60 γύρους, ωστόσο και πάλι ήταν φανερό πως το προσπέρασμα αργά ή γρήγορα θα ερχόταν. Οι αναβαθμίσεις της Μercedes, ο νέος κινητήρας και πιθανά ένα λάθος setup στη Red Bull, την έφεραν σε μειονεκτική θέση και με τόσο μικρή διαφορά πρέπει να αντιδράσει άμεσα, αλλιώς και οι δύο τίτλοι θα καταλήξουν για άλλη μια φορά στο Brackley. Τα περιθώρια στενεύουν εξάλλου.

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
  • Μπείτε στον server μας στο Discord

Mick Schumacher: Στην πρώτη του σεζόν, ο γιος του θρύλου της F1 έχει αρκετές φορές εντυπωσιάσει με την οδήγηση του, όμως αυτό δεν έγινε στο GP Βραζιλίας. Με ένα μονοθέσιο με μηδενικές αναβαθμίσεις, έχει καταφέρει υπό προϋποθέσεις να ανταγωνιστεί και με αρκετά πιο γρήγορους συνδυασμούς. Επιπλέον είναι σταθερά πολύ καλύτερος του Nikita Mazepin. Στη Βραζιλία ωστόσο παρουσίασε μια κακή εικόνα για τα δεδομένα του. Στο QP δεν ήταν καλός και αν ο Mazepin δεν έκανε ένα λάθος στον τελευταίο του γύρο, θα είχε γράψει πολύ καλύτερο χρόνο από τον Mick. Στο sprint, ο ρυθμός των δύο οδηγών ήταν παραπλήσιος και τερμάτισαν με μόλις 5 δευτερόλεπτα διαφορά.

Τελικά, στο GP της Κυριακής ο Mick είχε σαφώς κατώτερο ρυθμό από τον Mazepin. Ο Ρώσος προσπέρασε με πολύ ωραίο τρόπο τον Γερμανό για την 15η θέση στο Senna S στους αρχικούς γύρους και έπειτα κατάφερνε να γυρνάει ταχύτερα. Κερασάκι στην τούρτα, μια επαφή του Mick με τον Kimi Raikkonen λίγους γύρους αργότερα στην ίδια στροφή, με αποτέλεσμα σπασμένη εμπρός αεροτομή για τον Γερμανό. Έχοντας χάσει πολύ χρόνο, δεν κατάφερε ποτέ να επανέλθει και τερμάτισε τελευταίος, πίσω μάλιστα και από τον Mazepin, που ίσως έκανε τον καλύτερο φετινό του αγώνα.

Αγωνοδίκες: Σε ένα Σαββατοκύριακο με πολύ παρασκήνιο, οι αγωνοδίκες μας άφησαν αρνητική εντύπωση, κυρίως για τον τρόπο με τον οποίο χειρίστηκαν όσα προέκυψαν. Αρχικά την Παρασκευή, μετά τον εντοπισμό της παρατυπίας στο μονοθέσιο του Lewis Hamilton, καθυστέρησαν υπερβολικά να ανακοινώσουν την όποια ποινή αναίτια. Επρόκειτο για τεχνική αστοχία και ο κανονισμός είναι σαφής, επομένως η ανακοίνωση του αποκλεισμού 3 ώρες πριν το sprint δεν θα έπρεπε να συμβεί. Πόσο μάλλον όταν προτιμήθηκε να εξεταστεί πρώτα η παράβαση του Max Verstappen, που σίγουρα δεν ήταν ίδιας βαρύτητας.

Το πιο σημαντικό παράπτωμα τους όμως ήρθε στον αγώνα, για την φάση του 48ου γύρου μεταξύ των διεκδικητών του τίτλου, η οποία συζητήθηκε πολύ από κοινό και δημοσιογράφους. Με τους αγωνοδίκες να δηλώνουν πως αποφάσισαν χωρίς να έχουν διαθέσιμα όλα τα πλάνα και ιδίως αυτό από την εμπρός onboard κάμερα του Verstappen για να είναι σίγουροι πως δεν έκανε κάποια αντιαθλητική μανούβρα με το τιμόνι, σίγουρα πλήττεται η αξιοπιστία τους. Οι γραφόντες θεωρούν πως ορθώς δεν δόθηκε συνέχεια, ωστόσο είναι ανεπίτρεπτο για τους αγωνοδίκες να αποφασίζουν χωρίς να έχουν το βασικότερο ίσως στοιχείο. Τα τελευταία χρόνια έχουν πληθύνει τέτοια περιστατικά και ο Michael Massi μαζί με την FIA οφείλουν να ξεκαθαρίσουν άμεσα το τοπίο.

Δείτε το GP Μπαχρέιν για το Ελληνικό eSports Πρωτάθλημα F1.
Στάθης Κοκκορόγιαννης & Θωμάς Μανώλης

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles