Ο επικεφαλής της Red Bull Racing, Christian Horner, αποκάλυψε την αιτία που κόστισε μια πιθανή νίκη για το Sergio Perez στο Grand Prix Μαϊάμι, ο οποίος μάλιστα εκκίνησε τον αγώνα από την pole position ενώ ο Max Verstappen από την 9η θέση.
Το αγωνιστικό τριήμερο στην πίστα του Μαϊάμι η Red Bull Racing κυριάρχησε στον αγώνα και έκανε το τέταρτο 1-2 στο βάθρο μέσα σε πέντε αγώνες στο φετινό Πρωτάθλημα της Formula 1. Ο Sergio Perez αν και εκκίνησε τον αγώνα από την pole τερμάτισε στην 2η θέση. Στο πρώτο σκαλί του βάθρου ανέβηκε για τρίτη φορά φέτος ο Max Verstappen, ο οποίος όμως εκκίνησε από την 9η θέση του grid εκκίνησης.
Οι δυο «Ταύροι» επέλεξαν πολύ διαφορετική στρατηγική στον αγώνα. Ο Verstappen ξεκίνησε με τη σκληρή γόμα και σύμφωνα με τον επικεφαλής της αυστριακής ομάδας, Christian Horner, πήρε ένα μεγάλο ρίσκο βάση των δεδομένων τους.
«Ο Checo ξεκίνησε τον αγώνα με τη μεσαία γόμα ελαστικών και νιώθαμε με βάση την προσομοίωση ότι η στρατηγική πρώτα μεσαία και μετά σκληρή γόμα ήταν και η γρηγορότερη. Γι’ αυτό και συμφώνησε με αυτή τη στρατηγική για τον αγώνα. Ο Max ήθελε να ακολουθήσει την αντίθετη στρατηγική και να ξεκινήσει με το σκληρό σετ, η οποία στην προσομοίωση δεν ήταν τόσο γρήγορη αλλά έδινε πλεονέκτημα αν είχαμε Safety Car στο τελευταίο κομμάτι του αγώνα».
Ο Ολλανδός Πρωταθλητής έκανε πολύ καλή διαχείριση στα ελαστικά του και με ταχύτατο ρυθμό έκλεινε την διαφορά με τους πρωτοπόρους του αγώνα. Ο Horner υποστηρίζει πως ο συστηματικός ρυθμός του Verstappen του έδωσε ένα τεράστιο πλεονέκτημα και κατάφερε να εξασφαλίσει την νίκη.
«Πιστεύω αυτό που ήταν πολύ εντυπωσιακό είναι πως αν και ο Checo έκανε πολύ καλή δουλειά στην αρχή του αγώνα, ο Max δεν έπεσε ποτέ πάνω από πεντέμισι δευτερόλεπτα διαφορά πίσω του παρά την κίνηση που είχε μπροστά. Προσπέρασε τα μονοθέσια με αποτελεσματικό τρόπο και όταν ο Checo μπήκε στα pits στο πρώτο stint ήταν μόλις ένα με ενάμισι δευτερόλεπτο πίσω. Εκεί που ο Max κέρδισε τον αγώνα ήταν αφού ο Checo μπήκε στα pits στον 20 γύρο. Έκανε 22 γύρους με φθαρμένο σετ σκληρών ελαστικών και ήταν εντυπωσιακό που όχι μόνο έκανε ίδιο χρόνο με τον Checo αλλά κάποιες φορές ήταν πιο γρήγορος. Όταν τελικά μπήκε στα pits με 12 γύρους να μένουν στον αγώνα και έβαλε τα μεσαία ελαστικά είχε καλύτερη πρόσφυση. Και οι δυο τους μονομάχησαν σκληρά και δίκαια, αλλά η ζημία έγινε στο μεσαίο stint».
Ακούστε την εκπομπή/podcast, Slipstream #113, με την ανάλυση του Grand Prix Μαϊάμι.
Σύμφωνα με τον Βρετανό επικεφαλή, οι πιθανότητές του Perez να κερδίσει κρίθηκαν σ’ ένα πολύ καθοριστικό σημείο του αγώνα και κυρίως στη διαχείριση των ελαστικών όπως εξηγεί στην συνέχεια.
«Ο Checo έκανε έναν πολύ καλό αγώνα και είχε πολύ δυνατό ρυθμό ειδικά με την σκληρή γόμα. Το λάθος έγινε στην αρχή του stint, γιατί στην συνέχεια δεν είχε φτιάξει αρκετή διαφορά για να απαντήσει στο Max. Στους πρώτους δέκα γύρους είχε τον έλεγχο του αγώνα και ήταν αγχωμένος για την φθορά στο εμπρός δεξί τροχό. Βλέπαμε επίσης πως και οι υπόλοιποι είχαν αρχίσει να έχουν έντονη φθορά στα ελαστικά, οπότε οδηγούσε μεν σε καλό ρυθμό αλλά κάπως συντηρητικά και άρχισε να πιέζει μετά τους δέκα γύρους για να χτίσει διαφορά. Εκ των υστέρων, είδαμε ότι τελικά η μεσαία γόμα ήταν τελικά πιο ανθεκτική και θα μπορούσε να είχε πιέσει περισσότερο».
Οι Verstappen και Perez βρίσκονται στην κορυφή της κατάταξης στο Πρωτάθλημα Οδηγών και ο Horner πιστεύει πως πολλά μπορούν να αλλάξουν μέχρι το τέλος της σεζόν.
«Τους χωρίζουν μόλις 14 βαθμοί και έχουμε ακόμα μέλλον. Πολλά μπορούν να συμβούν σε 18 αγώνες και πέντε αγώνες sprint. Σίγουρα ο Perez είναι απογοητευμένος που δεν πέτυχε την νίκη, αλλά κατάφερε να πάρει σημαντικούς βαθμούς».
Δείτε το εντυπωσιακό Grand Prix ΗΠΑ για το ελληνικό πρωτάθλημα, Formula G.