Στην αυλαία της νέας εποχής του WRC, ο Sébastien Loeb θριάμβευσε στο Rally Μόντε Κάρλο και έγινε ο γηραιότερος νικητής στην ιστορία του σπορ.
Μόλις μία εβδομάδα μετά την εξαντλητική δοκιμασία του Rally Dakar και μετρώντας ήδη 8.000 χιλιόμετρα στην έρημο, ο Sébastien Loeb βρέθηκε στο Μόντε Κάρλο και το φρέσκο χιόνι. Πλήρης αντίθεση, κοινός παρονομαστής: το εξωπραγματικό ταλέντο του!
Στην πρώτη παράσταση με τα νέα, υβριδικά θηρία -καθώς το WRC γύρισε για τα καλά σελίδα- ο Αλσατός τόλμησε ένα comeback που είχε αμφισβητηθεί. «Πού να τρέχει τώρα λίγο πριν σβήσει 48 κεράκια;», ήταν το κλίμα που αντιμετώπιζε. Κι όμως, αειθαλής και ώριμος σαν καλό κρασί, οδήγησε το Puma Rally1 προς τη νίκη!
Διαβάστε επίσης: Αιχμές MotoGP κατά Formula 1 – «Εμείς δεν θέλουμε τέτοια φινάλε»
Loeb για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νέοι
Πέραν από τις δύο εβδομάδες στα αφιλόξενα εδάφη της Σαουδικής Αραβίας και φυσικά τον παράγοντα ηλικία, ο Loeb είχε ένα ακόμα μειονέκτημα. Ενώ όλοι γύρω του είχαν μόλις δύο μήνες από την τελευταία τους ειδική διαδρομή στο WRC (το Rally Monza με το οποίο έκλεισε η αυλαία του 2021), εκείνος ήταν απών από το Σεπτέμβριο του 2020 και το Rally Τουρκίας! Κανένα πρόβλημα.
Πήρε κεφάλι στην κατάταξη από την Παρασκευή, κέρδισε συνολικά 6 από τα 17 stages και στο τέλος, επειδή η τύχη ευνοεί τους ισχυρούς, καρπώθηκε του κλαταρίσματος που είχε ο Sébastien Ogier και έφτασε σε μια ιστορική νίκη. Από πολλές απόψεις.
Ακούστε την πρώτη εκπομπή “Slipstream” του 2022 για τη Formula 1.
Έγινε ο μεγαλύτερος σε ηλικία οδηγός που βρέθηκε στην πρωτοπορία αγώνα του παγκοσμίου πρωταθλήματος και στο τέλος, ο μεγαλύτερος σε ηλικία νικητής: 47 ετών, 10 μηνών και 28 ημερών!
Με την όγδοη επιτυχία του στο Rally Μόντε Κάρλο έφτασε τις 80 νίκες σε 181 rallies – περισσότερες από κάθε άλλον οδηγό, τις 931 κερδισμένες ειδικές και γιόρτασε την επιτυχία με ένα back flip! Επειδή, ως πρώην πρωταθλητής γυμναστικής… μπορεί!
Είμαι πολύ χαρούμενος. Δεν θα τη ξεχάσω αυτή τη νίκη, είναι ξεχωριστή. Το αυτοκίνητο είναι πολύ καλό και ευχαριστώ όλη την ομάδα για τη σκληρή δουλειά. Όσο για τον Ogier, ήταν σπουδαία μάχη.
Συνοδηγός ή καθηγήτρια μαθηματικών;
Σε ρόλο καθοδηγητή, ο Loeb δεν έχει πια τον Daniel Elena που έχει αποσυρθεί από την ενεργό δράση. Έτσι, στο δεξί μπάκετ είχε ένα νέο πρόσωπο, την Isabelle Galmiche. Γνώριμή του και μόνιμο… Plan B αν για κάποιον λόγο δεν μπορούσε να τρέξει ο Daniel. Στα 50 της και παρότι δεν ήταν μπαρουτοκαπνισμένη σε αγώνες του WRC, η Γαλλίδα που στην καθημερινότητά της είναι καθηγήτρια μαθηματικών, έλυσε την εξίσωση και καθοδήγησε με μαεστρία τον εννέα φορές παγκόσμιο πρωταθλητή.
Η τελευταία φορά που μία εκπρόσωπος του όμορφου φύλου βρέθηκε στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου ήταν πάλι στο Rally Μόντε Κάρλο αλλά πίσω στο 1997, με τη Fabrizia Pons σε ρόλο συνοδηγού του Piero Liatti σε ένα Subaru Impreza.
Παράσταση μόνο για Sébastien
Ο έτερος πρωταγωνιστής ήταν ο οδηγός που τον διαδέχθηκε σε ρόλο αυτοκράτορα του σπορ, κατακτώντας οκτώ παγκόσμιους τίτλους: ο Sébastien Ogier. Ο οδηγός της Toyota φάνηκε το Σάββατο να γέρνει την πλάστιγγα υπέρ του, ώσπου μερικά χιλιόμετρα πριν την επιτυχία, οι ελπίδες του ξεφούσκωσαν μαζί με το εμπρός αριστερά ελαστικό της Pirelli.
Το ερώτημα του ενός εκατομμυρίου είναι: «σε πόσα rallies θα τρέξουν φέτος;». Και οι δύο έχουν επιβεβαιώσει τη συμμετοχή τους μόνο στην πρεμιέρα του 2022. Και οι δύο αναμένεται να τρέξουν και σε κάποιους ακόμα γύρους μέσα στη σεζόν, αλλά όχι με φουλ πρόγραμμα. Αν και τρώγοντας ανοίγει η όρεξη!
-
Κάντε μας like στο facebook
-
Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
-
Μπείτε στον server μας στο Discord
Το Puma αποδείχθηκε «ταύρος»
H M-Sport είναι μία ιστορική ομάδα που κάποτε είχε πλήρη εργοστασιακή στήριξη από τη Ford. Τα τελευταία χρόνια είχε μειωθεί αυτή, με αποτέλεσμα την αναμενόμενη βουτιά σε απόδοση. Από το 2017 είχαμε να δούμε ανταγωνιστική την ομάδα του Malcolm Wilson – πρωταθλήτρια τότε δια χειρός Ogier.
Όμως, φέτος όλα φαίνεται να έχουν αλλάξει. Οι νέοι κανονισμοί ανακάτεψαν την τράπουλα και η υιοθέτηση της υβριδικής τεχνολογίας φαίνεται πως έχει επαναφέρει τη βρετανική ομάδα σε θέση ισχύος. Το Puma Rally1 αποδείχθηκε… «ταύρος», αφού δεν ήταν μόνο η επιτυχία του Loeb. O Craig Breen συμπλήρωσε το βάθρο σε ένα πολύ δυναμικό πλασάρισμα, ο Gus Greensmith κέρδισε για πρώτη φορά στην καριέρα του ειδική διαδρομή και ο Adrien Fourmaux ήταν τέταρτος πριν κάνει το Puma “αεροπλάνο”.
Τα Rally1 αντέχουν στο ξύλο
Ήταν στο Stage 3 όταν πιστοποιήθηκε με τον πιο εμφατικό τρόπο το πόσο ανθεκτικά είναι τα νέας γενιάς αγωνιστικά. Υιοθέτησαν τη χρήση σωληνωτού πλαισίου, το οποίο αντικατέστησε τη χρήση πλαισίου βασισμένου σε μοντέλο παραγωγής, όπως ίσχυε στο WRC από το 1987.
Ο Fourmaux πήγαινε τέρμα γκάζι όταν σε ένα κομμάτι με συνεχείς αλλαγές κατεύθυνσης έχασε τα φρένα, χτύπησε στο βράχο στην εσωτερική της στροφής και στη συνέχεια το Puma Rally1 εκτοξεύθηκε! Η «πτήση» στην πλαγιά ήταν σοκαριστική, αλλά τόσο ο Γάλλος όσο και ο συνοδηγός Alexandre Coria βγήκαν δίχως γρατζουνιά από τα συντρίμμια.
Ακολουθώντας το χιόνι
Ο δεύτερος από τους 13 γύρους του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος του 2022 διεξάγεται στη Σουηδία, στις 24 με 27 Φεβρουαρίου. Μάχη σε λευκό φόντο, σε ένα από τα συναρπαστικότερα rallies του WRC.
Οι ομάδες έχουν ήδη ξεκινήσει εντατικές δοκιμές στο χιόνι, ώστε να παραταχθούν έτοιμες στην εκκίνηση της πρώτης ειδικής!
Δείτε την αξιολόγηση των σιρκουί της F1 από τα καλύτερα στα χειρότερα.
Πηγή: Red Bull