spot_img

Σαν σήμερα, 1 Ιουλίου στην F1 και το motorsport

Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.

Σαν σήμερα το 1934, οι γερμανικές ομάδες των Mercedes-Benz και Auto Union πραγματοποίησαν την παρθενική τους εμφάνιση στους αγώνες Grand Prix, δίνοντας το παρόν στη Γαλλία και την πίστα του Montlhéry. Έχοντας πρόσβαση σε σταθερή χρηματοδότηση και προηγμένη τότε τεχνογνωσία, οι ομάδες αυτές παρουσιάστηκαν με καινοτόμα και ταχύτατα αυτοκίνητα θέτοντας βασική υποψηφιότητα για τη νίκη. Ο Louis Chiron –πιθανώς εξαιτίας μιας άκυρης εκκίνησής του– τέθηκε αρχικά επικεφαλής στον πρώτο γύρο με μια παλιά Alfa Romeo P3 της Scuderia Ferrari. Πολύ σύντομα προσπεράστηκε από την Auto Union του Hans Stuck, μέχρι να εγκαταλείψουν ένα-προς-ένα όλα τα γερμανικά αυτοκίνητα πριν τα μισά της διαδρομής. Έτσι, ο Chiron οδήγησε την Alfa Romeo σε ένα ανέλπιστο 1-2-3, μπροστά από τον Achille Varzi και την P3 που μοιράστηκαν οι Carlo Felice Trossi και Guy Moll.

Σαν σήμερα το 1947 γεννήθηκε στη Shizuoka «ο γρηγορότερος άνθρωπος στην Ιαπωνία», Kazuyoshi Hoshino. Ο ζωντανός θρύλος του ιαπωνικού motorsport αναδείχθηκε αρχικά σε τοπικούς αγώνες motocross και το 1969 εντάχτηκε στο δυναμικό της Nissan ως εργοστασιακός οδηγός της. Μέχρι να αποσυρθεί το 2002, διακρίθηκε δεόντως στα αυτοκίνητα τουρισμού και τα μονοθέσια, με πάρα πολλές νίκες και τίτλους στο JTCC και την τωρινή Super Formula, καθώς και αξιόλογες εμφανίσεις στο JGTC (τωρινό Super GT). Επίσης δραστηριοποιήθηκε και στους αγώνες αντοχής, μετρώντας μια παρουσία στο βάθρο του Le Mans το 1998, καθώς και μια συγκλονιστική νίκη στα 1000 χιλιόμετρα του Fuji το 1985· τότε είχε οδηγήσει μόνος του μια March 85G μέχρι να διακοπεί οριστικά ο αγώνας λόγω κατακλυσμιαίων συνθηκών βροχής. Ο Hoshino έτρεξε και σε δύο GP Ιαπωνίας της F1 το 1976-1977 με την Heros Racing, τερματίζοντας 11ος στην δεύτερη εμφάνισή του με μια παλιά Kojima KE009.

Σαν σήμερα το 1951, ο Luigi Fagioli έγραψε για πάντα ιστορία στην F1 καθώς έγινε ο γηραιότερος νικητής αγώνα σε ηλικία 53 χρονών και 22 ημερών, στο GP Γαλλίας του Reims-Gueux. Ο Ιταλός είχε μοιραστεί την Alfa Romeo Alfetta του με τον Juan Manuel Fangio, παραδίδοντάς του την ύστερα από εντολή της ομάδας. Μάλιστα, ο Fagioli αναγκάστηκε να αναλάβει την προβληματική Alfetta του Αργεντινού, τερματίζοντας 22 ολόκληρους γύρους πίσω από το νικητήριο αυτοκίνητο που παρέδωσε. Τα γεγονότα αυτά αηδίασαν τον Ιταλό και εκείνος δεν επέστρεψε έκτοτε στους αγώνες Grand Prix. Στη δεύτερη θέση ολοκλήρωσε μια Ferrari 375 που μοιράστηκαν οι Alberto Ascari και José Froilán González, ενώ ο Luigi Villoresi κατέλαβε την τρίτη θέση.

Σαν σήμερα το 1956, η ιστορική φίρμα της Bugatti έδωσε για πρώτη και μοναδική φορά το παρόν σε επίσημο Grand Prix της F1, κατεβάζοντας την επαναστατική τότε Type 251 στο Reims-Gueux της Γαλλίας με οδηγό τον Maurice Trintignant. Ωστόσο, το αυτοκίνητο αποδείχθηκε πολύ αργό και αναξιόπιστο, αντέχοντας για μόλις 18 γύρους μέχρι να τεθεί εκτός με μηχανικά προβλήματα. Στο μεταξύ, ο Peter Collins της Ferrari κρατήθηκε οριακά μπροστά από τον ομόσταυλο Eugenio Castellotti για τη νίκη, με την Maserati του Jean Behra να καταλαμβάνει την τρίτη θέση μπροστά από τον Juan Manuel Fangio και να αποτρέπει το 1-2-3 για την έτερη ιταλική ομάδα.

Σαν σήμερα το 1973, ελάχιστες ημέρες μετά την απρόσμενη ήττα του στη Σουηδία, ο Ronnie Peterson επωφελήθηκε από την σύγκρουση μεταξύ του ομόσταυλου Emerson Fittipaldi και του άπειρου Jody Scheckter για να κατακτήσει την πρώτη του νίκη στην F1, στο GP Γαλλίας. Μάλιστα, ο νεαρός Νοτιοαφρικανός της McLaren δέχτηκε οξύτατη κριτική από τον Βραζιλιάνο πρωταθλητή (κι όχι μόνο) και πολλοί αιτήθηκαν τον ισόβιο αποκλεισμό του από την F1· η κατάσταση έμελλε να πάρει σοβαρές διαστάσεις στη Μεγάλη Βρετανία, με την McLaren τελικά να τον περιθωριοποιεί απλώς για μερικούς αγώνες. Ο Peterson πήρε την πρωτοπορία στο Paul Ricard μετά το συμβάν και άφησε πάνω από 40 δευτερόλεπτα πίσω τον François Cevert (Tyrrell) και τον Carlos Reutemann (Brabham).

Σαν σήμερα

Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 30 Ιουνίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Σαν σήμερα το 1979, το GP Γαλλίας στην Dijon-Prenois προσέφερε μία από τις πιο εμβληματικές μονομαχίες του motorsport, με πρωταγωνιστές τους René Arnoux και Gilles Villeneuve. Ο Καναδός άσσος της Ferrari είχε αρχικά ξεπεράσει τις δύο γρηγορότερες Renault στην εκκίνηση και προσπάθησε πεισματικά να τις κρατήσει πίσω του για 46 γύρους, φθείροντας ωστόσο τα ελαστικά του. Έτσι, έχασε μοιραία την πρωτοπορία από τον Jean-Pierre Jabouille ο οποίος έβαλε πλώρη για την δική του αλλά και της Renault πρώτη νίκη στην F1, την πρώτη για μονοθέσιο με κινητήρα τούρμπο και την πρώτη εντός έδρας νίκη για Γάλλο οδηγό μετά το 1948. Ωστόσο, τίποτα από αυτά δεν είχε σημασία εκείνη την ημέρα, καθώς οι Arnoux/Villeneuve μονομάχησαν για τη δεύτερη θέση σαν να μην υπάρχει αύριο στους τελευταίους δύο γύρους, ακουμπώντας τροχούς και ανταλλάσσοντας θέσεις σε πολλαπλές περιπτώσεις. Ο Villeneuve τελικά επικράτησε, με τους δύο συναθλητές να συγχαίρουν εγκαρδίως ο ένας τον άλλον.

Σαν σήμεραΣαν σήμερα το 1989 γεννήθηκε στο Perth της Αυστραλίας ο Daniel Ricciardo. Μέσω της εμπλοκής του στο πρόγραμμα προώθησης οδηγών της Red Bull, ο πρωταθλητής της Βρετανικής F3 για το 2009 προβιβάστηκε στην F1 στα μέσα του 2011 οδηγώντας για την αδύναμη HRT. Στις επόμενες δύο σεζόν αγωνίστηκε στην Toro Rosso και το 2014 προάχθηκε στην κύρια ομάδα της Red Bull, στο πλάι του τετράκις πρωταθλητή Sebastian Vettel. Ο Ricciardo άρχισε έκτοτε να ξεχωρίζει, κυριαρχώντας του έμπειρου ομόσταυλού του στο μεγαλύτερο κομμάτι της σεζόν και κερδίζοντας τρεις αγώνες. Έχοντας τερματίσει τρίτος στη βαθμολογία εκείνης της χρονιάς αλλά και του 2016, ο πολυαγαπημένος Αυστραλός αγωνίζεται πλέον για την ιστορική ομάδα της McLaren και μέχρι στιγμής μετράει 8 νίκες στο ενεργητικό του – όλες ξεχωριστές, μία προς μία.

Σαν σήμερα το 2001, η ομάδα της Williams στερήθηκε την ευκαιρία για μια νίκη στο GP Γαλλίας του Magny-Cours, καθώς ο Juan Pablo Montoya εγκατέλειψε στον 53ο γύρο με σπασμένο κινητήρα ενώ ο poleman Ralf Schumacher καθυστέρησε από ένα αργό πρώτο pit stop. Με αυτόν τον τρόπο ευνοήθηκε ο πρωταθλητής Michael Schumacher, ξεπερνώντας άνετα τον αδερφό του για πάνω από 10 δευτερόλεπτα. Το βάθρο έκλεισε από τον Rubens Barrichello, με τον David Coulthard της McLaren να ανακάμπτει από μια ποινή stop/go που δέχτηκε νωρίτερα στον αγώνα και να απειλεί τον Βραζιλιάνο για το βάθρο, χωρίς τελικά να τα καταφέρει.

Σαν σήμεραΣαν σήμερα το 2007, ο Kimi Räikkönen κατάφερε να ξεπεράσει τον ομόσταυλο Felipe Massa για τη νίκη στο GP Γαλλίας, αξιοποιώντας το overcut στην τελική φάση των pit stops με μια σειρά γρήγορων γύρων ώστε να τεθεί επικεφαλής. Οι δύο οδηγοί της Ferrari πλαισιώθηκαν στο βάθρο από τον rookie Lewis Hamilton, με τον Robert Kubica να επιστρέφει θριαμβευτικά στην BMW-Sauber έπειτα από το τεράστιο ατύχημά του στον Καναδά και να τερματίζει 4ος, μπροστά από τον ομόσταυλο Nick Heidfeld. Ο πρωταθλητής Fernando Alonso ήταν πολύ υποτονικός· ένα πρόβλημα στο κιβώτιο ταχυτήτων τον περιόρισε στην 10η θέση των κατατακτηρίων δοκιμών, με τον αγώνα να μην κυλά ιδανικά για εκείνον και να τον βρίσκει μόλις 7ο στον τερματισμό του.

Σαν σήμερα

Σαν σήμερα το 2011 απεβίωσε σε ηλικία 86 χρονών ο Jean-Louis Rosier. Ο Γάλλος είχε κερδίσει στις 24 ώρες του Mans το 1950, μοιραζόμενος μια ιδιωτική Talbot-Lago T26 μαζί με τον πατέρα του, Louis. Μάλιστα, ο Jean-Louis οδήγησε μόλις για δύο γύρους κατά το ξημέρωμα, παραδίδοντας το αυτοκίνητο πίσω στον πατέρα του, με το οποίο εκείνος ξεπέρασε κατά έναν γύρο μια δεύτερη Talbot-Lago των Pierre Meyrat και Guy Mairesse. Η πίστα του Clermont-Ferrand που είχε φιλοξενήσει το GP Γαλλίας τόσο στην F1 όσο και στο παλιό MotoGP, έχει μετονομαστεί προς τιμήν των δύο αυτών συγγενών.

Σαν σήμερα το 2018, η πρωταθλήτρια ομάδα της Mercedes βρέθηκε στην σπανιότατη θέση να στερηθεί και τα δύο μονοθέσιά της στο GP Αυστρίας, με τους Valtteri Bottas και Lewis Hamilton να εγκαταλείπουν εξαιτίας μηχανικών προβλημάτων. Έτσι, η μάχη για τη νίκη εξελίχθηκε μεταξύ του Max Verstappen και των δύο οδηγών της Ferrari, Sebastian Vettel και Kimi Räikkönen. Παρόλο που τα κόκκινα μονοθέσια της ιταλικής ομάδας ήταν στη θεωρία ταχύτερα συνολικά, οι οδηγοί της δεν αξιοποίησαν τη δυναμική τους οδηγώντας περισσότερο συντηρητικά απ’όσο έπρεπε ώστε να διαφυλάξουν τα ελαστικά τους. Έτσι, ο Verstappen πήρε πρώτος την καρό σημαία και σημείωσε την πρώτη νίκη της Red Bull στο Red Bull Ring, με την Haas να σημειώνει τον καλύτερο διπλό τερματισμό της στην ιστορία της μέχρι τώρα· οι Romain Grosjean και Kevin Magnussen ολοκλήρωσαν τον αγώνα στις θέσεις 4 και 5 αντίστοιχα.

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Σαν σήμερα, επίσης το 2018, το GP Ολλανδίας στην πίστα του Assen προσέφερε έναν από τους πιο θεαματικούς αγώνες στα χρονικά του MotoGP, με πέντε διαφορετικούς επικεφαλής και πάνω από 100 προσπεράσματα να πραγματοποιούνται από μόλις 8 αναβάτες. Αυτός που κατάφερε να επικρατήσει στο φεστιβάλ επιθετικής και αμυντικής ταυτόχρονα οδήγησης ήταν τελικά ο πρωταθλητής της Repsol Honda, Marc Márquez. Ο Ισπανός θρύλος προσέφερε επικές μονομαχίες μαζί με άλλους αστέρες του σπορ όπως ο Jorge Lorenzo και ο Valentino Rossi, ανεβαίνοντας τελικά στο πρώτο σκαλί του βάθρου για την 65η νίκη της καριέρας του. Πλαισιώθηκε από τους συμπατριώτες Álex Rins και Maverick Viñales, με την βαθμολογούμενη 15άδα να ολοκληρώνει τον αγώνα με διαφορά μόλις 16 δευτερολέπτων – επρόκειτο τότε για την κοντινότερη διαφορά μεταξύ του νικητή και του 15ου, μέχρι που καταρρίφθηκε το εν λόγω στατιστικό στο GP Ντόχα του 2021.

Σαν σήμερα

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles