spot_img

Σαν σήμερα, 10 Μαΐου στην F1 και το motorsport

Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.

Σαν σήμερα το 1914 γεννήθηκε στο Packwood του Warwickshire ο John James, ο οποίος συμμετείχε κυρίως σε μικρούς περιφερειακούς αγώνες της Μεγάλης Βρετανίας καθώς και στο αντίστοιχο Grand Prix της Formula 1 το 1951. Οι πρώτες αγωνιστικές παρουσίες του James καταγράφονται στα μέσα των 1930s σε ελάχιστα events στο Brooklands, με μια υπερτροφοδοτούμενη Lea-Francis. Μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο εστίασε κυρίως σε αγώνες αναβάσεων και sprint, και το 1951 αποφάσισε να αγοράσει μια Maserati 4CLT/48 από τον Reg Parnell ώστε να εμφανιστεί στο GP Μεγάλης Βρετανίας εκείνης της χρονιάς ως ιδιωτική συμμετοχή. Εκκίνησε 17ος αλλά ένα σπασμένο ψυγείο λίγο μετά το ¼ του αγώνα τον έθεσε εκτός. Η προσαρμογή του πρωταθλήματος στους κανονισμούς F2 για το 1952 έθεσε την Maserati του James εκτός νομιμότητας και ο ίδιος περιορίστηκε στους αγώνες sprint για λίγο καιρό ακόμη, μέχρι να αποσυρθεί. Έπειτα, εγκαταστάθηκε στη Μάλτα έως το τέλος της ζωής του.

Σαν σήμερα το 1959, ο τεράστιος Jack Brabham επικράτησε στο GP Μονακό με μια Cooper T51 και σημείωσε την πρώτη του νίκη στη Formula 1. Ο Αυστραλός ξεπέρασε την Ferrari του Tony Brooks και την ιδιωτική Cooper T51 του Maurice Trintignant, ενώ εκμεταλλεύτηκε επίσης τα μηχανικά προβλήματα των πρωτοπόρων Jean Behra και Stirling Moss. Επίσης, η Cooper είχε βρεθεί τότε για πρώτη φορά στην pole position δια χειρός του Βρετανού.

Σαν σήμερα το 1964, ο Graham Hill οδήγησε μια BRM P261 και κατέκτησε την δεύτερη από τις πέντε νίκες του στο Πριγκιπάτο του Μονακό. Με τα μεγαλύτερα φαβορί όπως οι Jim Clark και Dan Gurney να πέφτουν θύματα προβλημάτων αξιοπιστίας, ο Βρετανός άσσος διατήρησε το προβάδισμά του και άφησε έναν γύρο πίσω τον ομόσταυλο Richie Ginther και τον πρωτοεμφανιζόμενο Peter Arundell.

Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 9 Μαΐου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Σαν σήμερα το 1967, τρεις ημέρες μετά το φρικιαστικό ατύχημά του στο GP Μονακό, ο Lorenzo Bandini υπέκυψε στα τραύματα που είχε αποκομίσει και απεβίωσε σε ηλικία μόλις 31 χρονών. Ο Ιταλός είχε συγκρουστεί άσχημα στην έξοδο από το chicane μετά το τούνελ και κάηκε σοβαρά από την πυρκαγιά που ξέσπασε. Παραδόξως, είναι ο μοναδικός αποθανών οδηγός εξαιτίας τραυματισμών που αποκόμισε στο Πριγκιπάτο.

Σαν σήμερα το 1970, ο Jochen Rindt κατέκτησε μια άκρως απροσδόκητη νίκη στο GP Μονακό, καθώς ο Jack Brabham έπεσε στις μπαριέρες της τελευταίας στροφής στον τελευταίο γύρο· έβαλε αμέσως όπισθεν για την δεύτερη θέση, εύλογα απογοητευμένος. Ο αγώνας έδειχνε αρχικά να κυλά στα μέτρα του Jackie Stewart, μέχρι που ο ίδιος ήρθε αντιμέτωπος με προβλήματα ανάφλεξης στον κινητήρα της March 701. Ο Rindt έκανε μια ηρωική επίδοση με την παλιά Lotus 49C και κινήθηκε σε ρυθμό ταχύτερο των κατατακτηρίων δοκιμών, για να εκμεταλλευτεί το δώρο του Brabham. Η τρίτη θέση καταλήφθηκε από την Matra MS120 του Henri Pescarolo, στο μοναδικό βάθρο του Γάλλου στη Formula 1. Το συγκεκριμένο Grand Prix ήταν το τελευταίο στο πρωτάθλημα για τον Bruce McLaren πριν χάσει τη ζωή του στο Goodwood, καθώς και το πρώτο για τον Ronnie Peterson. Ο Νεοζηλανδός εγκατέλειψε στο ¼ του αγώνα, ενώ ο Σουηδός τερμάτισε έβδομος.

Σαν σήμερα

Σαν σήμερα το 1975 γεννήθηκε στο Σάο Πάολο ο τέσσερις-φορές νικητής του Indianapolis 500, Hélio Castroneves. Ο Βραζιλιάνος έφτασε μέχρι την κορυφή των αγώνων formula στις ΗΠΑ το 1998 και μόλις δύο χρόνια αργότερα εντάχθηκε στο δυναμικό της πανίσχυρης Team Penske. Το 2001 κατέκτησε τη νίκη στο Indianapolis 500 στην πρώτη του απόπειρα, με την Penske να εγκαταλείπει το παρακμάζον πρωτάθλημα CART για να μεταφερθεί στο Indy Racing League (IRL). Ο Castroneves υπερασπίστηκε τον τίτλο του στο Brickyard το 2002 και μέχρι τα τέλη του 2017 οι νίκες έγιναν τρεις τον αριθμό, πλαισιώνοντας τις άλλες 22 που κατέγραψε στη διοργάνωση. Πλέον έχει περιοριστεί αποκλειστικά στους αγώνες της Indianapolis για το τωρινό IndyCar και εστιάζει κυρίως στους αγώνες αντοχής των ΗΠΑ. Μάλιστα, το 2020 στέφθηκε πρωταθλητής στο πρωτάθλημα IMSA μαζί με τον Ricky Taylor για την Acura Team Penske, ενώ το 2021 κέρδισε για τέταρτη φορά το Indianapolis 500.

Σαν σήμερα το 1977 γεννήθηκε ο Nick Heidfeld. Ο Γερμανός υπήρξε προστατευόμενος και δοκιμαστής οδηγός της McLaren στα τέλη των ‘90s και εισήλθε στη Formula 1 το 2000, με την Prost. Το 2001 μεταφέρθηκε στη Sauber και παρόλο που υπήρξε συνολικά καλύτερος από τον πρωτάρη Kimi Räikkönen, η McLaren επέλεξε τον Φινλανδό αντί εκείνου για το 2002. Έτσι, για τα επόμενα χρόνια ο “Quick Nick” υπήρξε μπροστάρης κυρίως σε ομάδες του midfield, βάζοντας τα γυαλιά σε αξιόλογους οδηγούς της εποχής όπως οι Felipe Massa, Mark Webber και Jacques Villeneuve. Τολμηρός και ακριβής στις προσπεράσεις του αλλά και με εξαιρετική αίσθηση σε μεικτές καιρικές συνθήκες, ο Heidfeld ανέβηκε 13 φορές στο βάθρο αλλά δεν κέρδισε ποτέ στη Formula 1 – στατιστικό που αποτελεί ρεκόρ. Το 2011 αντικαταστάθηκε μεσούσης της σεζόν στη Lotus-Renault από τον Bruno Senna και έκτοτε επικεντρώθηκε στη Formula E, αλλά και στους αγώνες αντοχής με την ομάδα της Rebellion.

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Σαν σήμερα το 1998, η McLaren έκανε περίπατο στον πέμπτο σταθμό της σεζόν για τη Formula 1, το GP Ισπανίας. Ο Mika Häkkinen είχε επικρατήσει κατά κράτος του ομόσταυλου David Coulthard για την pole position και κατέκτησε τη νίκη στον αγώνα χωρίς να απειληθεί. Οι δύο ασημένιες MP4/13 ξεπέρασαν κατά πολύ τον Michael Schumacher της Ferrari, με την Benetton του τέταρτου Alexander Wurz να ολοκληρώνει το γκρουπ οδηγών που τερμάτισαν στον ίδιο γύρο με τον νικητή Häkkinen.

Σαν σήμεραΣαν σήμερα το 2009, ο Jenson Button συνέχισε την ονειρική του πορεία στη σεζόν με την Brawn GP, κερδίζοντας στην Ισπανία για την τέταρτη νίκη του στους πρώτους πέντε αγώνες. Παρόλο που εκκίνησε από την pole position, έχασε την πρωτοπορία στην εκκίνηση από τον ομόσταυλο Rubens Barrichello. Τελικά άλλαξε την στρατηγική του και επέλεξε τα δύο pit stops, αποφεύγοντας έτσι το περιττό ντουμπλάρισμα αργότερων μονοθεσίων. Παράλληλα, ο Barrichello ακολούθησε την πιο συμβατική προσέγγιση των τριών pit stops και ήρθε αντιμέτωπος με το ανέκαθεν ανεπιθύμητο κυκλοφοριακό στην πίστα της Βαρκελώνης, διαχειριζόμενος και ένα πρόβλημα με τα ελαστικά του. Ο Βραζιλιάνος κατάφερε να κρατηθεί στην δεύτερη θέση, με τον Mark Webber της Red Bull Racing να κλείνει το βάθρο.

Σαν σήμεραΣαν σήμερα το 2015, ο Nico Rosberg εκκίνησε από την pole position στο GP Ισπανίας και σημείωσε την πρώτη του νίκη στη σεζόν. Ο Γερμανός έμεινε με ελεύθερο πεδίο ύστερα από την κακή εκκίνηση του Lewis Hamilton και δεν απειλήθηκε. Από την άλλη, ο Βρετανός ομόσταυλος έμεινε για αρκετούς γύρους πίσω από την Ferrari του Sebastian Vettel, με τον Γερμανό εν τέλει να μην καταφέρνει να ανταγωνιστεί την υψηλή δυναμικότητα της Mercedes και να πέφτει τρίτος, πλαισιώνοντας έτσι τους δύο οδηγούς των «Ασημένιων Βελών» στο βάθρο.

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles