spot_img

Σαν σήμερα, 10 Μαρτίου στην F1 και το motorsport

Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.

Σαν σήμερα το 1946 γεννήθηκε ο Hiroshi Fushida, ο πρώτος Ιάπωνας οδηγός που εμφανίστηκε σε Grand Prix της Formula 1. Ο Fushida είχε αρχικά ξεκινήσει να τρέχει σε αγώνες σπορ αυτοκινήτων στην Ιαπωνία, κερδίζοντας μεγάλους αγώνες αντοχής σε Suzuka και Fuji σε πολλαπλές περιπτώσεις. Επεκτάθηκε στην Αμερική, λαμβάνοντας μέρος σε ποικίλους θεσμούς σπορ αυτοκινήτων σε Η.Π.Α. και Καναδά, αλλά τελικά το 1971 επέστρεψε στην Ιαπωνία ύστερα από ένα μεγάλο ατύχημα στην πίστα του Road America. Το 1973, μαζί με τον Tetsu Ikuzawa, έγιναν οι πρώτοι Ιάπωνες οδηγοί στην ιστορία των 24 ωρών του Le Mans. Μάλιστα, ο Fushida βρήκε την ευκαιρία να αγωνιστεί στη Formula 1 το 1975 με την ομάδα της Maki, αλλά τελικά δεν εκκίνησε σε κανένα από τα δύο Grand Prix που κατέβηκε. Σήμερα αποτελεί σύμβουλος στην Dome, ενώ εργάστηκε στην TOM’S αλλά και την Bentley, επιβλέποντας τη νίκη της φίρμας στο Le Mans του 2003.

Σαν σήμερα

Σαν σήμερα το 1955 γεννήθηκε άλλος ένας Ιάπωνας οδηγός της Formula 1, ο Toshio Suzuki. Έχοντας ξεκινήσει δυναμικά την καριέρα του στα καρτ και την F3 της χώρας του, ο Suzuki αποτέλεσε μια σταθερή παρουσία στους μικρούς αγώνες formula. Δοκίμασε την τύχη του και εκτός Ιαπωνίας, συμμετέχοντας συστηματικά σε αγώνες αντοχής όπως το Le Mans. Μάλιστα, το 1992 κέρδισε στις 24 ώρες της Daytona με ένα Nissan R91CP, πλάι στους Kazuyoshi Hoshino και Masahiro Hasemi. Το 1993 αγωνίστηκε στη Formula 1 με την Larrousse στα δύο τελευταία Grand Prix, στη θέση του Philippe Alliot. Μπορεί να τερμάτισε και στους δύο αγώνες, αλλά ήταν από τους πιο αργούς οδηγούς του grid και δεν διατηρήθηκε στην ομάδα. Μετά τη Formula 1, ο Suzuki συνέχισε την εξόρμησή του σε αγώνες του σημερινού Super GT και της Super Formula στην Ιαπωνία, όπως και στο Le Mans, μέχρι τις αρχές του 21ου αιώνα.

Σαν σήμερα

Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 9 Μαρτίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Σαν σήμερα το 1967 απεβίωσε σε ηλικία 68 χρονών ο Tony Vandervell, γνωστός ως ο ιδρυτής της ομάδας της Vanwall στη Formula 1. Ο Βρετανός έκανε αρχικά όνομα ως εργοστασιάρχης μιας επιχείρησης παραγωγής μπουλονιών τροχών, εξυπηρετώντας μεγάλες φίρμες αυτοκινήτων όπως η Rolls-Royce. Μετά από μια σύντομη και αδιάφορη πορεία ως οδηγός αγώνων, ο Vandervell εμφανίστηκε στη Formula 1 το 1954 με τη δική του ομάδα: την Vanwall. Τότε είχε κατεβάσει ένα ειδικό αυτοσχέδιο αυτοκίνητο που επιμελήθηκε κυρίως η Cooper. Σταδιακά, η ομάδα εξελίχθηκε σε μια από τις μεγάλες τότε δυνάμεις του σπορ και κέρδισε εννέα Grand Prix το 1957-1958. Μάλιστα, το 1958 κατέκτησε το πρώτο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών στην ιστορία της Formula 1, χάρη στη συνεισφορά των Βρετανών άσσων Stirling Moss και Tony Brooks.

Σαν σήμερα

Σαν σήμερα το 1991, η σεζόν της Formula 1 ξεκίνησε με μια άνετη νίκη του Ayrton Senna στους δρόμους του Phoenix, για το Αμερικανικό GP. Το βάθρο ολοκληρώθηκε από τον Alain Prost της Ferrari και τον Nelson Piquet της Benetton. Ο αγώνας αυτός ήταν ο πρώτος στο πρωτάθλημα για την ομάδα της Jordan και τον Mika Häkkinen. Επίσης, λόγω της πολύ χαμηλής προσέλευσης θεατών, ήταν επίσης ο τελευταίος αγώνας σε αμερικανικό έδαφος, με τη Formula 1 να επιστρέφει στις Η.Π.Α. το 2000, στην Indianapolis.

Σαν σήμερα

Σαν σήμερα το 1995 γεννήθηκε στο Dronten της Ολλανδίας η Beitske Visser. Η Visser αποτελεί μία από τις ελάχιστες γυναίκες οδηγούς που δίνουν συστηματικά το παρόν σε διάσημες αγωνιστικές διοργανώσεις. Ξεκίνησε την καριέρα της στα καρτ και μεταπήδησε στα μονοθέσια το 2012, συμμετέχοντας στο ADAC Formel Masters της Γερμανίας. Οι επιδόσεις της κυμάνθηκαν σε ικανοποιητικά πλαίσια και άνοιξαν δρόμο για συμμετοχή σε μεγαλύτερες κατηγορίες, όπως η Formula Renault 3.5 και το GP3 Series. Το 2017, η Visser εντάχθηκε στο πρόγραμμα νέων οδηγών της BMW και οδήγησε στο μικρό Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων GT4, αδυνατώντας ωστόσο να αναρριχηθεί στο υψηλότερο επίπεδο. Το 2019, με αφορμή την θέσπιση του πρωταθλήματος Formula W αποκλειστικά για γυναίκες οδηγούς, κατάφερε να ξεχωρίσει ελάχιστα και το 2020 καθιερώθηκε στους αγώνες αντοχής. Εκπροσωπεί πλέον την Richard Mille Racing Team στην κατηγορία LMP2 των 24 ωρών του Le Mans και γενικά του WEC, σε ένα project με γυναικεία πληρώματα.

Σαν σήμερα το 1996, ο κόσμος της Formula 1 σχεδόν αντίκρισε τη σημείωση ενός ιστορικού στατιστικού, στο GP Αυστραλίας. Συγκεκριμένα, ο πρωταθλητής του CART και νικητής του Indianapolis 500, Jacques Villeneuve, είχε εκκινήσει από την pole position στο ντεμπούτο του με την Williams. Ο Καναδός κατέγραψε τον ταχύτερο γύρο του αγώνα και ήταν πρωτοπόρος στο μεγαλύτερος σκέλος του, βάζοντας υποψηφιότητα για να γίνει μόλις ο δεύτερος οδηγός, μετά τον Giancarlo Baghetti, που κατέκτησε την πρώτη του νίκη στη Formula 1 στο ντεμπούτο του. Ωστόσο, λίγο μετά από μια μικρή έξοδό του εκτός πίστας στη στροφή 1, ήρθε αντιμέτωπος με μια διαρροή λαδιών στον κινητήρα και έπρεπε να μειώσει τον ρυθμό του, επιτρέποντας στον ομόσταυλο Damon Hill να κλέψει τη νίκη. Το βάθρο του αγώνα ολοκληρώθηκε από τον Eddie Irvine, ενώ ο Mika Häkkinen τερμάτισε 5ος, σημειώνοντας μια συναρπαστική ανάκαμψη μετά το φρικιαστικό του ατύχημα το 1995.

Σαν σήμερα το 2001 απεβίωσε σε ηλικία 49 χρονών ο Jorge Recalde. Ο Αργεντινός υπήρξε ένας από τους βασικούς μπροστάρηδες της χώρας του στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally (WRC), οδηγώντας κυρίως για τη Lancia και τη Mitsubishi. Μάλιστα, το 1988 σημείωσε και τη μοναδική νίκη της καριέρας του, επικρατώντας στο Rally Αργεντινής. Παραμένει μέχρι σήμερα ο μοναδικός νικητής rally από τη χώρα αυτή, όπως επίσης ο μοναδικός Αργεντινός που κέρδισε το αντίστοιχο event. Δυστυχώς έφυγε άδοξα από τη ζωή, διότι υπέστη καρδιακή προσβολή ενώ οδηγούσε σε ένα τοπικό rally της πατρίδας του. Λίγα χρόνια αργότερα, η 10η Μαρτίου καθιερώθηκε στην Αργεντινή ως Εθνική Ημέρα για τους αγώνες rally.

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
  • Μπείτε στον server μας στο Discord

Σαν σήμερα το 2003, ο θρύλος των αγώνων μοτοσικλετών Barry Sheene έχασε τη μάχη με τον καρκίνο και έφυγε από τη ζωή, σε ηλικία 52 χρονών. Στο χρονικό διάστημα μεταξύ 1975 και 1981, ο Βρετανός από το Λονδίνο κέρδισε 19 Grand Prix για την κατηγορία των 500cc, ενώ κατέκτησε το παγκόσμιο πρωτάθλημα του 1976 και 1977 με την Suzuki. Μετά από μια σειρά μεγάλων ατυχημάτων, ο Sheene αποσύρθηκε από τους αγώνες και δοκίμασε την τύχη του σε αγώνες αυτοκινήτων τουρισμού της πατρίδας του. Στη συνέχεια, εγκαταστάθηκε στην Αυστραλία για να καθιερωθεί ως σχολιαστής αγώνων του παλιού MotoGP.

Σαν σήμερα το 2007 πραγματοποιήθηκε το Grand Prix του Κατάρ για το ξεκίνημα της σεζόν στο MotoGP. Ο αγώνας αυτός ήταν ο πρώτος για τους κινητήρες 800cc, οι οποίοι πήραν τη σκυτάλη από τους κινητήρες 1000cc που χρησιμοποιούνταν από το 2002. Νικητής αναδείχθηκε ο Casey Stoner, ο οποίος άφησε πίσω του τον poleman Valentino Rossi και τον Dani Pedrosa. Επίσης, ο αγώνας στο Lusail ήταν ο τελευταίος που έλαβε χώρα υπό το φως του ήλιου, καθώς είχαν εγκατασταθεί προβολείς για να συνεχιστεί η παρουσία του στο καλεντάρι ως νυχτερινός αγώνας.

Παραμένοντας στο MotoGP και το Κατάρ, σαν σήμερα το 2019, ο Andrea Dovizioso της Ducati κέρδισε τον Marc Marquez στο photo finish και κατέκτησε τη νίκη για μόλις 0.023 δευτερόλεπτα. Στην τρίτη θέση του βάθρου τερμάτισε ο Cal Crutchlow, επιστρέφοντας θριαμβευτικά από τον τραυματισμό του που τον άφησε εκτός από τα τέλη του 2018.

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles