Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.
Σαν σήμερα το 1923 γεννήθηκε ο θρυλικός και ευρέως αγαπητός σχολιαστής αγώνων της F1, Murray Walker. Η καριέρα του Βρετανού ξεκίνησε στα τέλη της δεκαετίας του ‘40 και σταδιακά επεκτάθηκε στα λημέρια της κορωνίδας των μηχανοκίνητων σπορ. Ο ενθουσιασμός που εξέπεμπε με τους σχολιασμούς του συνόδευσε εκατομμύρια λάτρεις του motorsport μέχρι και τις αρχές του 21ου αιώνα.
Σαν σήμερα το 1930 γεννήθηκε ο Eugenio Castellotti. Όντας οδηγός της πολλά υποσχόμενης Lancia στην F1 για το 1955, ο ταλαντούχος και ενθουσιώδης Ιταλός τερμάτισε δεύτερος στο GP Μονακό και προκρίθηκε στην pole position για το GP Βελγίου. Ωστόσο μεταφέρθηκε σύντομα στη Scuderia Ferrari, ύστερα από την απόσυρση της Lancia και τον ξαφνικό θάνατο του μέντορα και ομόσταυλου Alberto Ascari. Ο Castellotti τερμάτισε τρίτος στο GP Ιταλίας όπως και στην τελική βαθμολογία οδηγών της σεζόν, ενώ το 1956 κατέγραψε νίκη στο Mille Miglia και τις 12 ώρες του Sebring, καθώς και μια δεύτερη θέση στο GP Γαλλίας. Δυστυχώς έχασε άδοξα τη ζωή του στα 26 του, τον Μάρτιο του 1957, κατά τη διάρκεια ενός ιδιωτικού τεστ με την Ferrari στη Μόντενα.
Σαν σήμερα το 1952 γεννήθηκε στο Rimini της Ιταλίας ο Siegfried Stohr. Μετρώντας έναν τίτλο στην Ιταλική F3 του 1978, ο Stohr εισήλθε στην F1 το 1981 μέσω της Arrows αλλά δυσκολεύτηκε πολύ να προσαρμοστεί στο νέο περιβάλλον. Μάλιστα, στην εκκίνηση του GP Βελγίου ενεπλάκη σε ένα άσχημο ατύχημα που άφησε έναν μηχανικό του με σπασμένα τα πόδια του. Το συμβάν επηρέασε ανεπανόρθωτα την ψυχολογία του Stohr και, μετά από τέσσερις αποτυχίες πρόκρισης και τρεις τερματισμούς εκτός βαθμών, η Arrows τον αντικατέστησε με τον Jacques Villeneuve Sr. (αδερφό του Gilles) για τους τελευταίους δύο αγώνες της σεζόν. Ο Ιταλός αποσύρθηκε την επόμενη χρονιά και ίδρυσε μια σχολή οδηγών στο Misano.
Σαν σήμερα το 1965 η εταιρεία της Chaparral, πασίγνωστη για τις πρωτοποριακές καινοτομίες της στον τομέα της αεροδυναμικής και όχι μόνο, παρουσίασε το νέο της αγωνιστικό ονόματι Chaparral 2C. Το αυτοκίνητο ενσωμάτωνε μια ιδιαίτερη πίσω αεροτομή, της οποία η κλίση ελαττωνόταν/αυξανόταν μέσω ενός πεντάλ που έλεγχε ο οδηγός με το αριστερό του πόδι. Το 2C έτρεξε σε μόλις δύο αγώνες. Ο Jim Hall πήρε την τελευταία του νίκη ως οδηγός στον πρώτο αγώνα, ενώ τράκαρε στον δεύτερο. Το αυτοκίνητο ανασχεδιάστηκε για το 1966 και μετεξελίχθηκε στο Chaparral 2E, το οποίο ενσωμάτωνε μερικές από τις πιο προχωρημένες αεροδυναμικές θεωρίες της εποχής.
Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 9 Οκτωβρίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό
Σαν σήμερα το 1976, ο Βρετανός θρύλος της McLaren James Hunt πήρε πρώτος την καρό σημαία στην πίστα του Watkins Glen, για το GP Η.Π.Α. Με τη νίκη αυτή πλησίασε στους τρεις βαθμούς τη νέμεσή του, Niki Lauda, ο οποίος τερμάτισε μόλις τρίτος. Βέβαια, ο γενναιότατος Αυστριακός κράτησε οριακά πίσω την έτερη McLaren του Jochen Mass και ανέβηκε στο βάθρο για πρώτη φορά μετά το φρικιαστικό του ατύχημα, εξασφαλίζοντας παράλληλα το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών για την Ferrari. Ανάμεσα στους δύο πρωταγωνιστές της σεζόν βρέθηκε ο Jody Scheckter με την 6τροχη Tyrrell P34.
Σαν σήμερα το 1981, η Michèle Mouton έγινε η πρώτη γυναίκα οδηγός που κέρδισε αγώνα για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally (WRC). Η Γαλλίδα, με συνοδηγό την Fabrizia Pons, οδήγησε ένα Audi Quattro και επικράτησε στο Rally του Σαν Ρέμο. Επικράτησε για σχεδόν 4 λεπτά του άσσου Henri Toivonen, ο οποίος οδήγησε μια Sunbeam Lotus με συνοδηγό τον Fred Gallagher.
Σαν σήμερα το 1998 πραγματοποιήθηκε ο πρώτος μεγάλος αγώνας ενόψει του νέου Αμερικανικού Πρωταθλήματος Αγώνων Αντοχής (ALMS). Ο αγώνας έλαβε χώρα στην πίστα της Road Atlanta και είχε μήκος 1000 μιλίων, μένοντας από τότε γνωστός ως “Petit Le Mans”. Νικήτρια ήταν μια Ferrari 333SP με οδηγούς τους Eric van de Poele, Wayne Taylor και Emmanuel Collard.
-
Κάντε μας like στο facebook
-
Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
-
Μπείτε στον server μας στο Discord
Σαν σήμερα το 2004, οι αδερφοί Schumacher μονοπώλησαν το ενδιαφέρον σχεδόν σε όλο το GP Ιαπωνίας. Ο Michael κέρδισε από την pole position και ο Ralf εκκίνησε δεύτερος όπου και τερμάτισε – ήταν η πέμπτη και τελευταία φορά στην F1 που δύο αδέρφια τερμάτισαν στις πρώτες δύο θέσεις. Ο τυφώνας Ma-on οδήγησε σε ακύρωση όλης της δράσης του Σαββάτου και εξανάγκασε την FIA να διεξάγει τόσο τις κατατακτήριες δοκιμές όσο και τον αγώνα την ίδια μέρα. Ο Takuma Sato της BAR-Honda έχασε την ευκαιρία να ανέβει στο βάθρο της πατρίδας του, καθώς έχασε την τρίτη θέση από τον ομόσταυλο Jenson Button στην τελευταία φάση των pit stops.
Σαν σήμερα το 2010, ο Sebastian Vettel κέρδισε στη Suzuka της Ιαπωνίας έπειτα από μια κλειστή μάχη με τον ομόσταυλο Mark Webber. Ο αγώνας προσέφερε ένα ενδιαφέρον φινάλε καθώς οι δυο τους πάλεψαν για τον ταχύτερο γύρο, με τον Webber να υπερτερεί τελικά στον τελευταίο γύρο. Ο Fernando Alonso τερμάτισε τρίτος μπροστά από τις McLaren των Jenson Button και Lewis Hamilton, κάτι που άφησε τους πέντε οδηγούς με διαφορά μόλις 31 πόντων στη βαθμολογία, με τρεις αγώνες να απομένουν. Πιο κάτω στην κατάταξη, ο ντόπιος Kamui Kobayashi προσέφερε όμορφο θέαμα με μια σειρά από εξαιρετικές προσπεράσεις στη φουρκέτα (στροφή 11). Η προσπάθειά του από την 14η θέση τον έφερε τελικά στην 7η.