spot_img

Σαν σήμερα, 11 Ιανουαρίου στην F1 και το motorsport

Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.

Σαν σήμερα το 1923 γεννήθηκε μια τεράστια προσωπικότητα των αγώνων που ακούει στο όνομα Carroll Shelby. Ο Αμερικανός είναι πασίγνωστος για την εμπλοκή του σε projects εμβληματικών αυτοκινήτων όπως η AC Cobra, το Ford GT40 και το Ford Mustang. Ωστόσο υπήρξε και οδηγός αγώνων, κερδίζοντας μάλιστα στις 24 ώρες του Le Mans το 1959, οδηγώντας για την Aston Martin. Επίσης, αγωνίστηκε σε οκτώ Grand Prix της F1 το 1958 και 1959, με καλύτερο τερματισμό του μια 4η θέση στο GP Ιταλίας του 1958. Παρά την θέση του αυτή, τελικά δεν βαθμολογήθηκε γιατί πήρε τον τερματισμό με τη Maserati του Masten Gregory, όταν η δική του Maserati είχε τεθεί εκτός λόγω μηχανικού προβλήματος.

Σαν σήμερα

Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 10 Ιανουαρίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Σαν σήμερα το 1983 γεννήθηκε ο Adrian Sutil. Ο Γερμανός έμεινε για σχεδόν όλη την καριέρα του στην F1 με την ίδια ομάδα, ενόσω εκείνη συνέχιζε κάτω από ποικίλα ιδιοκτησιακά καθεστώτα. Όντας πρωταθλητής στην Ιαπωνική F3, ο Sutil έκανε κάποιες δοκιμές με την Midland το 2006 και προβιβάστηκε ως βασικός οδηγός για το 2007, όταν η Midland πλέον μετονομάστηκε σε Spyker. Παρέμεινε στην ομάδα και για το 2008 οδηγώντας πλέον για την εκ νέου ανερχόμενη Force India, με την οποία αγωνίστηκε για άλλες τέσσερις σεζόν. Έχοντας μείνει χωρίς κάθισμα για το 2012, επέστρεψε στην Force India το 2013 και μάλιστα ηγήθηκε τον αγώνα του GP Αυστραλίας για μερικούς γύρους. Ο Sutil άφησε τελικά την Force India και μεταφέρθηκε στην Sauber για το 2014, σε μια σεζόν που τον είδε να μην βαθμολογείται. Το 2015 υπήρξε αναπληρωματικός στη Williams αλλά δεν επέστρεψε ποτέ ξανά στο grid.

Σαν σήμεραΣαν σήμερα το 1985 γεννήθηκε ο Kazuki Nakajima, γιος του οδηγού της F1 στα ‘80s Satoru Nakajima. Ο Kazuki έκανε ντεμπούτο στην F1 με τη Williams στα τέλη του 2007, εξαιτίας και της προώθησής του από την Toyota που ήταν τότε προμηθεύτρια κινητήρων στη βρετανική ομάδα. Το 2008, ο Ιάπωνας συγκέντρωσε 9 βαθμούς και στάθηκε επάξια δίπλα στον ομόσταυλο Nico Rosberg, αλλά μετά από την «στείρα» σεζόν του 2009 τέθηκε εκτός F1. Έκτοτε επέστρεψε στην Ιαπωνία και επικεντρώθηκε στα ανταγωνιστικά πρωταθλήματα των Formula Nippon/Super Formula και Super GT, κατακτώντας μάλιστα δύο τίτλους στον πρώτο θεσμό. Παράλληλα, με αφορμή την επιστροφή της Toyota στο χώρο των αγώνων αντοχής, του δόθηκε η ευκαιρία να στεφθεί συνολικός νικητής στο θρυλικό Le Mans τρεις φορές. Επίσης, υπήρξε πρωταθλητής και στο WEC.

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
  • Μπείτε στον server μας στο Discord

Σαν σήμερα το 2001 έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 51 χρονών ο Louis Krages, γνωστός στον κόσμο των αγώνων με το ψευδώνυμο “John Winter”. Ο Γερμανός χρησιμοποίησε το ψευδώνυμο αυτό για να αποκρύψει από την οικογένειά του την εμπλοκή του στους αγώνες. Το 1985 κέρδισε στις 24 ώρες του Le Mans με την Porsche, οδηγώντας μια 956 με τους Klaus Ludwig και Paolo Barilla. Μέσα στα επόμενα χρόνια καθιερώθηκε ως βασικός οδηγός της γερμανικής φίρμας, εκπροσωπώντας την συστηματικά στο Le Mans αλλά και σε άλλους θεσμούς με αγώνες αντοχής. Το 1991 κέρδισε στις 24 ώρες της Daytona, με το τέλος της κατηγορίας Group C να τον στέλνει στα αυτοκίνητα τουρισμού και το DTM. Αποσύρθηκε επίσημα από τους αγώνες στα τέλη του 1994. Ο “John Winter” ταλαιπωρήθηκε για χρόνια από κατάθλιψη και, σύμφωνα με πολλές πηγές, η κατάστασή του τον οδήγησε στην αυτοχειρία και εν τέλει τον θάνατό του.

‘John Winter’ (αριστερά), Keke Rosberg (κέντρο), Manuel Reuter (δεξιά)

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles