Σαν σήμερα, 12 Αυγούστου στην F1 και το motorsport

Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.

Σαν σήμερα το 1933 γεννήθηκε ο βετεράνος οδηγός αγώνων και επιτυχημένος ιδιοκτήτης αγωνιστικής ομάδας, Parnelli Jones. Είχε κατακτήσει την pole position στο Indianapolis 500 του 1962 και 1963 – μάλιστα επικράτησε του θρυλικού Jim Clark στη δεύτερη χρονιά, παρόλο που σχεδόν τιμωρήθηκε στο τέλος του αγώνα λόγω μιας διαρροής λαδιών στο μονοθέσιό του. Πρωταθλητής στους αγώνες midget, stock αυτοκινήτων και στο Trans-Am, ο Jones ήταν από τις αρχές των ‘70s πλέον επικεφαλής μιας μεγάλης ομάδας στο USAC-IndyCar. Ο Al Unser Sr. κατέκτησε τον τίτλο το 1970 όπως και το Indianapolis 500 την ίδια χρονιά και την επόμενη, ενώ ο Joe Leonard στέφθηκε πρωταθλητής το 1971-1972. Η ομάδα του Jones δραστηριοποιήθηκε και στην F1 στο διάστημα 1974-1976, με τον Mario Andretti να τερματίζει 4ος στο GP Σουηδίας του 1975.

Σαν σήμερα το 1949 γεννήθηκε στην Βρέμη της Γερμανίας ο Louis Krages, γνωστός στον κόσμο των αγώνων με το ψευδώνυμο “John Winter”. Ο Γερμανός χρησιμοποίησε το ψευδώνυμο αυτό για να αποκρύψει από την οικογένειά του την εμπλοκή του στους αγώνες. Το 1985 κέρδισε στις 24 ώρες του Le Mans με την Porsche, οδηγώντας μια 956 με τους Klaus Ludwig και Paolo Barilla. Μέσα στα επόμενα χρόνια καθιερώθηκε ως βασικός οδηγός της γερμανικής φίρμας, εκπροσωπώντας την συστηματικά στο Le Mans αλλά και σε άλλους θεσμούς με αγώνες αντοχής. Το 1991 κέρδισε και στις 24 ώρες της Daytona, με το τέλος της κατηγορίας Group C να τον στέλνει στα αυτοκίνητα τουρισμού και το DTM. Αποσύρθηκε επίσημα από τους αγώνες στα τέλη του 1994. Ο “John Winter” ταλαιπωρήθηκε για χρόνια από κατάθλιψη και, σύμφωνα με πολλές πηγές, η κατάστασή του τον οδήγησε στην αυτοχειρία και εν τέλει τον θάνατό του, το 2001.

Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 11 Αυγούστου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Σαν σήμερα το 1956, η διάσημη πίστα του Road America κοντά στην λίμνη Elkhart φιλοξένησε για πρώτη και μοναδική φορά μέχρι σήμερα αγώνα για την μεγάλη κατηγορία του NASCAR. Ο τότε πρωταθλητής Tim Flock προηγήθηκε σε συνολικά 17 από τους 63 γύρους και διατήρησε έναν σταθερό ρυθμό, ώστε να κατακτήσει την 39η και τελευταία νίκη της καριέρας του στην μεγάλη κατηγορία. Τερμάτισε 17 δευτερόλεπτα μπροστά από τον ομόσταυλο Billy Myers, με τρίτο τον Fireball Roberts.

Σαν σήμεραΣαν σήμερα το 1979, η αναδιαρθρωμένη ομάδα της Williams συνέχισε με αμείωτο ρυθμό τα καλά της αποτελέσματα και σημείωσε την τρίτη συνεχόμενη νίκη της, με τον Alan Jones να επικρατεί στο GP Αυστρίας. Η πίστα του Österreichring έδειξε να ευνοεί περισσότερο τους κινητήρες τούρμπο της Renault λόγω του μεγάλου υψομέτρου της, με τον René Arnoux μάλιστα να εκκινεί από την πρώτη του pole position στην F1. Στον αγώνα ωστόσο αποδείχθηκε λιγότερο ταχύς και τερμάτισε μόλις 6ος. Ο Jones από την άλλη παρέμεινε στη δεύτερη θέση μέχρι τον 4ο γύρο, όπου και προσπέρασε τον «φουριόζο» Gilles Villeneuve. Έκτοτε εξαφανίστηκε στον ορίζοντα και τελικά επικράτησε του Καναδού της Ferrari για 36 δευτερόλεπτα, με το βάθρο να κλείνει από τον σταθερό Jacques Laffite της Ligier.

Σαν σήμερα

Σαν σήμερα το 1990, ο Thierry Boutsen εκκίνησε στο GP Ουγγαρίας από την μοναδική του pole position στην F1 και εκμεταλλεύτηκε τη στενή πίστα του Hungaroring, ώστε να κατακτήσει τη νίκη. Ο Βέλγος της Williams χρειάστηκε να αντισταθεί στην τεράστια πίεση που του άσκησε ο Ayrton Senna –ο οποίος μάλιστα είχε βγάλει εκτός αγώνα τον Alessandro Nannini χωρίς να τιμωρηθεί–, και τελικά τον ξεπέρασε στον τερματισμό για μόλις 0.288 δευτερόλεπτα. Αυτή ήταν η τρίτη και τελευταία νίκη του Boutsen στην F1, πλαισιώνοντας τους δύο θριάμβους του υπό βροχή στον Καναδά και την Αυστραλία το 1989. Το βάθρο έκλεισε από τον Nelson Piquet, με τον Gerhard Berger να συγκρούεται με τον Nigel Mansell και αμφότεροι να εγκαταλείπουν, πέντε γύρους πριν τον τερματισμό.

Σαν σήμεραΣαν σήμερα το 2007, ο αγώνας 90 γύρων στο Watkins Glen για την μεγάλη κατηγορία του NASCAR προσέφερε άπλετο θέαμα, ειδικά στο δεύτερο μισό του. Αρχικά, ο Tony Stewart έχασε την πρωτοπορία όταν έκανε τετακέ στην πρώτη στροφή για τον 45ο γύρο, ενώ στο ίδιο σημείο στον 74ο γύρο προκλήθηκε μια μεγάλη αλυσιδωτή σειρά συγκρούσεων μεταξύ πέντε οδηγών, με κύριους ιθύνοντες τους Kevin Harvick, Juan Pablo Montoya και Jeff Burton. Οι πρώτοι δύο ήρθαν σε έντονη αψιμαχία με τον Burton να τους χωρίζει, ενώ ο αγώνας χρειάστηκε να διακοπεί για σχεδόν 30 λεπτά ώστε να καθαριστεί η πίστα. Το φινάλε του event αποδείχθηκε επίσης δραματικό, καθώς ο poleman Jeff Gordon έκανε το ίδιο λάθος με τον Stewart στον προτελευταίο γύρο και του έδωσε έτσι την πρωτοπορία, με τον ίδιο να κατρακυλά στην 9η θέση. Η Joe Gibbs Racing έκανε το 1-2 με τους Stewart και Denny Hamlin.

Σαν σήμερα

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Σαν σήμερα το 2018, η επική επιστροφή της δράσης στο MotoGP συνεχίστηκε για δεύτερη συνεχόμενη εβδομάδα μετά την καλοκαιρινή διακοπή, με νέο σταθμό αυτήν τη φορά την Αυστρία και το Red Bull Ring. Οι Jorge Lorenzo, Marc Márquez και Andrea Dovizioso έκλεψαν ξανά την παράσταση όπως και στο Brno της Τσεχίας. Ήδη από την αρχή του αγώνα, ο Ισπανός της Ducati έδειξε τις προθέσεις του και κατάφερε να πάρει την πρωτοπορία έχοντας ξεκινήσει από την τρίτη θέση του grid. Ο Dovizioso προσπάθησε να διεκδικήσει τη νίκη και στον 10ο γύρο κατάφερε να βρεθεί σε απόσταση βολής. Ένας λάθος υπολογισμός όμως στα φρένα για την πρώτη στροφή τον ανάγκασε να ανοίξει τη γραμμή του και να βγει εκτός πίστας, χάνοντας πολύτιμο χρόνο. Τελικά ο Lorenzo επικράτησε της Repsol Honda του συμπατριώτη του για 0.130 δευτερόλεπτα, ενώ ο Márquez κατάφερε να αυξήσει το βαθμολογικό προβάδισμά του στους 59 βαθμούς.

Related Articles

F1: Εγκρίθηκαν οι αεροδυναμικές αλλαγές του 2023

Το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού ενέκρινε τις αλλαγές στην F1 , τόσο για το 2022 όσο και για το 2023, στους τεχνικούς κανονισμούς, ώστε...

F1: Η FIA ενέκρινε τους κανονισμούς κινητήρων του 2026

Οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί σχετικά με τις μονάδες ισχύος που θα εφαρμοστούν στη F1 από το 2026 εγκρίθηκαν από το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού...

O Ricciardo θέλει αποζημίωση για να φύγει από τη McLaren

Ο Daniel Ricciardo προσπαθεί να διεκδικήσει χρηματική αποζημίωση για να αποχωρήσει πρόωρα από τη McLaren, καθώς έχει συμβόλαιο με τη βρετανική ομάδα. Η McLaren απέκτησε...

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -

Latest Articles

F1: Εγκρίθηκαν οι αεροδυναμικές αλλαγές του 2023

Το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού ενέκρινε τις αλλαγές στην F1 , τόσο για το 2022 όσο και για το 2023, στους τεχνικούς κανονισμούς, ώστε...

F1: Η FIA ενέκρινε τους κανονισμούς κινητήρων του 2026

Οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί σχετικά με τις μονάδες ισχύος που θα εφαρμοστούν στη F1 από το 2026 εγκρίθηκαν από το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού...

O Ricciardo θέλει αποζημίωση για να φύγει από τη McLaren

Ο Daniel Ricciardo προσπαθεί να διεκδικήσει χρηματική αποζημίωση για να αποχωρήσει πρόωρα από τη McLaren, καθώς έχει συμβόλαιο με τη βρετανική ομάδα. Η McLaren απέκτησε...

Πως ο Vettel έστρεψε τη Ferrari εναντίων του

Ο πρώην υπεύθυνος τύπου της Ferrari, Alberto Antonini, εξήγησε το πως ο Sebastian Vettel όταν ήταν οδηγός της, κατάφερε με τις συνήθειές του να...

H Aston Martin θέλει να ανέβει επίπεδο το 2023

Με μια απογοητευτική σεζόν να μην παίρνει διαφορετική εξέλιξη προς το καλύτερο, στην Aston Martin έχουν ήδη επικεντρωθεί στο 2023 με στόχο να επιστρέψουν...