Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.
Σαν σήμερα το 1937, ο Rudolf Caracciola κέρδισε το Ιταλικό Grand Prix στο Λιβόρνο, στην πίστα Montenero. Ο Hermann Lang βρισκόταν στη δεύτερη θέση και σύντομα βρέθηκε επικεφαλής, με τους δύο οδηγούς της Mercedes-Benz να πιέζουν πολύ σκληρά ο ένας τον άλλον, κάτι που δεν επιθυμούσε ο αγωνιστικός διευθυντής της ομάδας Alfred Neubauer. Οι Ιταλοί θεατές απογοητεύτηκαν όταν είδαν τον τοπικό ήρωά τους Tazio Nuvolari να εγκαταλείπει και να δίνει το αυτοκίνητο στον Nino Farina. Τα δύο Mercedes-Benz W125 των Caracciola και Lang συνέχισαν να μονομαχούν μανιωδώς, με τον Caracciola εν τέλει να κερδίζει για μόλις 0.4s στη γραμμή του τερματισμού. Τρίτος ήταν ο Bernd Rosemeyer με μια Auto Union, που δεν μπορούσε να ακολουθήσει τον ρυθμό των πρωτοπόρων.
Σαν σήμερα το 1948 γεννήθηκε ο Jean-Louis Schlesser. Μετά από μόλις δύο παρουσίες στο βάθρο στη Formula 3, ο Γάλλος επικεντρώθηκε στους αγώνες αντοχής και σπορ αυτοκινήτων. Ο Schlesser έχει μείνει γνωστός για το συμβάν με τον Ayrton Senna στο Ιταλικό Grand Prix του 1988, δύο γύρους πριν το τέλος· ο Βραζιλιάνος της McLaren εγκατέλειψε τον αγώνα, ανοίγοντας τον δρόμο στις δύο Ferrari να κάνουν το 1-2. Ήταν ο μοναδικός αγώνας από τους 16 εκείνης της σεζόν που απέτυχε να κερδίσει η McLaren-Honda. Η καριέρα του Jean-Louis Schlesser περιλαμβάνει μια δεύτερη θέση στο Le Mans το 1981, καθώς και δύο τίτλους στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Σπορ Αυτοκινήτων (WSC) το 1989 και 1990, με το τμήμα της Mercedes-Benz στην κατηγορία Group C.
Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 11 Σεπτεμβρίου στην F1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού
Σαν σήμερα το 1965, ο Sir Jackie Stewart πήρε την πρώτη του νίκη στη F1, κερδίζοντας το Ιταλικό Grand Prix με την ομάδα της BRM. Ο τότε πρωτοεμφανιζόμενος στο σπορ εκκίνησε από την τρίτη θέση και επικράτησε του παγκόσμιου πρωταθλητή και team-mate του, Graham Hill, κατά 3.3s στον τερματισμό. Ήταν το τελευταίο 1-2 για την BRM στην F1.
Σαν σήμερα το 1976 σημειώθηκε ίσως η πιο εντυπωσιακή ανάκαμψη οδηγού μετά από ατύχημα σε όλη την ιστορία των αγώνων. Έχοντας φτάσει ένα βήμα πριν τον θάνατο ύστερα από ένα φρικιαστικό ατύχημα στο Nurburgring, ο Niki Lauda επέστρεψε στους αγώνες μόλις έξι εβδομάδες αργότερα και συμμετείχε στο Ιταλικό Grand Prix. Παρά τα σοβαρότατα εγκαύματα που είχε αποκομίσει, ο Αυστριακός αψήφισε κάθε είδος λογικής και αποφάσισε να επιστρέψει ώστε να παλέψει με τον James Hunt για το πρωτάθλημα. Τερμάτισε τον αγώνα στην τέταρτη θέση και την ώρα που οι Ronnie Peterson, Clay Regazzoni και Jacques Laffite βρίσκονταν στο βάθρο, ο Lauda επέστρεψε στο γκαράζ και περιτριγυρίστηκε από μια λαοθάλασσα θεατών που ήθελε να αποδώσει εύσημα στο μεγαλείο της τόλμης του.
Σαν σήμερα το 1999, ο Heinz-Harald Frentzen κέρδισε το Ιταλικό Grand Prix με την ομάδα της Jordan, “βάζοντας φωτιά” στη μάχη για το πρωτάθλημα εκείνης της χρονιάς. Ο αγώνας είδε τον Mika Hakkinen να εκκινεί από την pole position και να ηγείται των υπολοίπων, όταν έκανε ένα σπάνιο λάθος και έχασε τον έλεγχο στον γύρο 30. Ο Φινλανδός, ο οποίος υπέφερε από πυρετό από την αρχή της ημέρας, εγκατέλειψε τον αγώνα και ξέσπασε σε λυγμούς όταν βρέθηκε εκτός πίστας, βλέποντας την υπερπροσπάθειά του να μην αποδίδει τελικά καρπούς.
Ακούστε την εκπομπή “Slipstream”, στην οποία αναλύουμε το GP Ιταλίας καθώς και όλα τα τεκταινόμενα γύρω από την F1.