spot_img

Σαν σήμερα, 13 Σεπτεμβρίου στην F1 και το motorsport

Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.

Σαν σήμερα το 1932 γεννήθηκε ο Mike MacDowel στο Yarmouth του Norfolk, στα ανατολικά παράλια της Μεγάλης Βρετανίας. Ο MacDowel ήταν ένας ενθουσιώδης ερασιτέχνης οδηγός αγώνων από νεαρή ηλικία και έκανε αίσθηση στα μέσα των ‘50s, ύστερα από αξιόλογα αποτελέσματα σε εγχώριους αγώνες formula και σπορ αυτοκινήτων. Έτσι, απέκτησε συστάσεις με τον John Cooper και οδήγησε για την ομάδα του στο GP Γαλλίας του 1957. Όμως, το ντεμπούτο του στην F1 κράτησε για μόλις 17 γύρους, καθώς ο Βρετανός χρειάστηκε να παραδώσει το αυτοκίνητο στον Jack Brabham που είχε τρακάρει νωρίτερα την δική του Cooper. Ο Αυστραλός έφερε το αυτοκίνητο στην 7η θέση, αλλά η καριέρα του MacDowel στο πρωτάθλημα είδε ήδη λάβει τέλος. Μετά από μια σύντομη διακοπή παρουσίας στο motorsport, ο MacDowel συμμετείχε από το 1968 σε αγώνες αναβάσεων, κρεμώντας τελικά το κράνος του το 1979.

Σαν σήμερα το 1936, το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα των προπολεμικών αγώνων Grand Prix ολοκληρώθηκε για εκείνη τη χρονιά με το GP Ιταλίας της Monza. Η νίκη κατέληξε με εμφατικό τρόπο στον αείμνηστο Bernd Rosemeyer, ο οποίος οδήγησε το θηριώδες μοντέλο Type C της Auto Union από την pole position και ξεπέρασε την Alfa Romeo του Tazio Nuvolari για πάνω από 2 λεπτά. Τρίτος τερμάτισε ο Ernst von Delius με μιαν άλλη Auto Union Type C, όντας δύο γύρους πίσω. Ο Rosemeyer έγινε ο πρώτος και μοναδικός πρωταθλητής της Auto Union στην παλιά αυτή διοργάνωση, μετρώντας τρεις νίκες στα τέσσερα μεγάλα Grand Prix της χρονιάς – κέρδισε σε Γερμανία, Ελβετία και Ιταλία, ενώ εγκατέλειψε στο Μονακό.

Σαν σήμερα το 1953, ο Juan Manuel Fangio σημείωσε την πρώτη από τις 9 νίκες της Maserati στην F1, κερδίζοντας στη Monza της Ιταλίας πίσω από το τιμόνι μιας A6GCM. Ο αγώνας είχε αρχικά μονοπωληθεί για σχεδόν όλη τη διάρκειά του από τις Ferrari των Alberto Ascari και Giuseppe Farina. Ο Ascari έχασε τον έλεγχο στην τελευταία στροφή και εγκατέλειψε μαζί με τον Onofre Marimón. Στον τελευταίο γύρο, οι Farina και Fangio προσέγγισαν τη στροφή αυτή αλλά η Ferrari του Ascari δεν είχε ακόμη απομακρυνθεί, με αποτέλεσμα ο Farina να βγει στα χώματα για να μην συγκρουστεί. Ο ψύχραιμος Fangio απέφυγε το χάος και κατέκτησε μια ξεχωριστή νίκη, μπροστά από τις έτερες Ferrari των Farina, Luigi Villoresi και Mike Hawthorn.

Σαν σήμερα το 1958, η πίστα του Goodwood στο δυτικό Sussex της Μεγάλης Βρετανίας φιλοξένησε για πρώτη φορά το RAC Tourist Trophy, στα πλαίσια του τελευταίου αγώνα της σεζόν για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Σπορ Αυτοκινήτων (WSC). Οι Stirling Moss και Tony Brooks στέφθηκαν νικητές και ηγήθηκαν το 1-2-3 της Aston Martin και του μοντέλου DBR1, με την φίρμα από το Feltham του Λονδίνου να ολοκληρώνει στην δεύτερη θέση της βαθμολογίας κατασκευαστών – ο τίτλος είχε ήδη καταλήξει στην Ferrari νωρίτερα στη χρονιά. Έχοντας ήδη κερδίσει τρεις φορές το RAC Tourist Trophy όταν αυτό διεξαγόταν στο Dundrod της Βόρειας Ιρλανδίας, ο Moss σημείωσε την πρώτη από τις τέσσερις συνεχόμενες νίκες του στο Goodwood.

Σαν σήμερα το 1959, ο εμβληματικός Stirling Moss πήρε πρώτος την καρό σημαία στο GP Ιταλίας, οδηγώντας μια Cooper T51 του ιδιώτη Rob Walker. Μάλιστα ξεπέρασε για 46 δευτερόλεπτα την Ferrari Dino 246 του Phil Hill, ο οποίος υπήρξε πρωτοπόρος στην αρχή του αγώνα μέχρι να σταματήσει για αλλαγή ελαστικών. Παράλληλα, ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας Jack Brabham τερμάτισε τρίτος σε μια εργοστασιακή Cooper T51, βοηθώντας έτσι την ομάδα στη μαθηματική κατάκτηση του πρωταθλήματος κατασκευαστών. Πλέον εκκρεμούσε μόνο ο τίτλος στους οδηγούς, με τη σεζόν να έχει έναν ακόμη αγώνα πριν την ολοκλήρωσή της –το Αμερικανικό GP του Watkins Glen– και να θέτει υποψήφιους πρωταθλητές τους Brabham, Moss και Tony Brooks.

Σαν σήμερα

Σαν σήμερα το 1968, ο Bobby Isaac βρέθηκε πρωτοπόρος στον αγώνα 300 γύρων του Beltsville έπειτα από μια σύγκρουση του poleman Cale Yarborough στα μισά της διαδρομής, παίρνοντας έτσι πρώτος την καρό σημαία. Ο Isaac, που είχε οδηγήσει ένα Dodge Challenger του ιδιοκτήτη Nord Krauskopf, προηγήθηκε στους τελευταίους 158 γύρους για να σημειώσει την τρίτη και τελευταία του νίκη στη σεζόν του NASCAR. Ο David Pearson τερμάτισε 8 δευτερόλεπτα πίσω από τον Isaac, αλλά αποκλείστηκε από τη δεύτερη θέση διότι το αυτοκίνητό του κρίθηκε ελαφρύτερο από το επιτρεπτό στους τεχνικούς ελέγχους. Έτσι, οι Bobby Allison και Richard Petty προβιβάστηκαν στις θέσεις 2 και 3 στη μικρή οβάλ πίστα.

Σαν σήμερα το 1969, η περιβόητη οβάλ πίστα της Alabama άνοιξε για το κοινό, με το κόστος να ανέρχεται στα 4 εκατομμύρια δολάρια. Ο πρώτος αγώνας NASCAR που πραγματοποιήθηκε εκεί την επόμενη μέρα είδε πολλά μεγάλα ονόματα να μην εμφανίζονται λόγω μποϋκοτάζ για την ασφάλεια των ελαστικών, με τις περισσότερες ομάδες να επιστρατεύουν έτσι αναπληρωματικούς οδηγούς. Η πίστα μετονομάστηκε σε Talladega Superspeedway το 1989 και μέχρι σήμερα αποτελεί έναν από τους πιο συναρπαστικούς προορισμούς για τους αγώνες stock αυτοκινήτων. Μετά τον πρώτο της αγώνα, η Talladega καθιερώθηκε στο πρόγραμμα της μεγάλης κατηγορίας του NASCAR με δύο εποχιακούς αγώνες ανά χρονιά. Επίσης, έχει προσφέρει παρθενικές νίκες σε ουκ ολίγους οδηγούς όπως οι Richard Brickhouse, Ron Bouchard, Bobby Hillin, Davey Allison, Brian Vickers, Brad Keselowski και Ricky Stenhouse Jr.

Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 12 Σεπτεμβρίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Σαν σήμερα το 1970, το πρωτάθλημα Can-Am επισκέφθηκε την πίστα Road Atlanta για τον έβδομο αγώνα της σεζόν. Ο αγώνας αυτός προσέφερε ίσως τη μεγαλύτερη έκπληξη στα χρονικά της δημοφιλούς διοργάνωσης, καθώς είδε τα φαβορί να επηρεάζονται από ατυχήματα και μηχανικά προβλήματα και προσέφερε μια απρόσμενη νίκη σε έναν φαινομενικά άγνωστο οδηγό. Ο λόγος για τον Tony Dean, έναν Βρετανό ιδιώτη που συμμετείχε με μια γρήγορη, αξιόπιστη και πρώην εργοστασιακή Porsche 908/02. Η κυρίαρχη McLaren που μετρούσε 19 συνεχόμενες νίκες από το 1968 ενεπλάκη σε συγκρούσεις και με τους δύο οδηγούς της, το επαναστατικό Chaparral 2J έχασε αεροδυναμική πίεση από το σύστημα fan, η Lola του Peter Revson αποκόμισε ένα κλατάρισμα ελαστικού και ο κινητήρας στην BRM του George Eaton παρέδωσε πνεύμα. Έτσι, ο Dean βρέθηκε πρωτοπόρος με 9 γύρους να απομένουν και ξεπέρασε για 72 δευτερόλεπτα την Lola του Dave Causey, βάζοντας τέλος στο σερί νικών της McLaren.

Σαν σήμερα το 1981, έπειτα από 9 συνεχόμενες αποτυχίες πρόκρισης και με τους δύο οδηγούς της, η πρωτάρα ομάδα της Toleman πήρε επιτέλους την εκκίνηση σε Grand Prix της F1 χάρις στον Brian Henton, ο οποίος εκκίνησε στο GP Ιταλίας από την 23η θέση με μια αργή TG181. Ο Άγγλος κατάφερε να τερματίσει 10ος, παρόλο που αντιμετώπισε προβλήματα με το ελαττωματικό του στροφόμετρο και με τον αδύναμο κινητήρα της Hart. Ο ίδιος ο αγώνας στιγματίστηκε από το μεγάλο μα ακίνδυνο ευτυχώς ατύχημα του John Watson στη δεύτερη στροφή Lesmo και κυριαρχήθηκε από τη Renault του Alain Prost, με τον Γάλλο να θέτει υποψηφιότητα για τον τίτλο. Οι Alan Jones και Carlos Reutemann της Williams κατέλαβαν τις άλλες δύο θέσεις του βάθρου ενώ ο Nelson Piquet κατέληξε 6ος έπειτα από μια αστοχία κινητήρα στον προτελευταίο γύρο. Ο Reutemann τέθηκε πλέον επικεφαλής της βαθμολογίας με δύο αγώνες να απομένουν.

Σαν σήμεραΣαν σήμερα το 1986 γεννήθηκε ο Kamui Kobayashi. Ο Ιάπωνας βρέθηκε απροσδόκητα στην F1 το 2009, όταν κλήθηκε από την Toyota να αντικαταστήσει τον τραυματία Timo Glock στους τελευταίους δύο αγώνες της σεζόν. Απέδωσε αξιοπρεπέστατα, τερματίζοντας μάλιστα 6ος και πάνω από τον τότε πρωταθλητή Jenson Button στο GP Άμπου Ντάμπι. Τα επόμενα τρία χρόνια βρήκαν τον Kobayashi ως μόνιμο οδηγό στην ομάδα της Sauber, με μια σειρά από όμορφα προσπεράσματα και υπερβάσεις να πλαισιώνουν την πορεία του στο πρωτάθλημα. Ανέβηκε μία φορά στο βάθρο με μια τρίτη θέση στο GP Ιαπωνίας του 2012, αλλά το τέλος της σεζόν τον βρήκε χωρίς κάθισμα. Ο Kobayashi δραστηριοποιήθηκε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αγώνων Αντοχής (WEC) με την Ferrari πριν επιστρέψει προσωρινά στην F1 το 2014, με την καταδικασμένη ομάδα της Caterham. Πλέον έχει καθιερωθεί ως ένας αποτελεσματικότατος οδηγός στο WEC με την Toyota, μετρώντας πολλές επιτυχίες στην Ευρώπη αλλά και την Αμερική.

Σαν σήμερα

Σαν σήμερα το 1992, ο Ayrton Senna εκμεταλλεύτηκε τα προβλήματα στα υδραυλικά της ταχύτατης Williams FW14B και κατέκτησε τη νίκη στο GP Ιταλίας. Ο Nigel Mansell, ο οποίος μάλιστα είχε ανακοινώσει την ίδια μέρα την απόσυρσή του από την F1 στο τέλος της σεζόν, εκκίνησε από την pole position και άνοιξε εμφατικά τη διαφορά από πολύ νωρίς, αλλά τελικά το κιβώτιο ταχυτήτων τον πρόδωσε στον 41ο γύρο. Νέος επικεφαλής ήταν πλέον ο Riccardo Patrese με την έτερη Williams, μέχρι που παρουσιάστηκε και σε εκείνον το ίδιο πρόβλημα μόλις έξι γύρους πριν τον τερματισμό. Ο Ιταλός κατάφερε και ολοκλήρωσε τον αγώνα στην 5η θέση, με τις Benetton των Martin Brundle και Michael Schumacher να πλαισιώνουν τελικά τον Senna στο βάθρο. Μάλιστα, ο Schumacher είχε βρεθεί τελευταίος μετά τον πρώτο γύρο καθώς έπρεπε να μπει στα pits ώστε να αλλαχτεί η μπροστινή του αεροτομή.

Σαν σήμερα

Σαν σήμερα το 1998, η Ferrari έκανε το 1-2 στο «Ναό της Ταχύτητας» της Monza στην F1 για πρώτη φορά μετά από 10 χρόνια, χάρις στους Michael Schumacher και Eddie Irvine. Ο Γερμανός είχε αρχικά μια κακή εκκίνηση από την pole position και έπεσε 5ος, με την McLaren να βρίσκεται μπροστά με τους Mika Häkkinen και David Coulthard. Όμως, τα μονοθέσια της ομάδας του Woking αντιμετώπισαν προβλήματα στο σύστημα πέδησης, με αποτέλεσμα να εγκαταλείψει ο Coulthard και να κατρακυλήσει ο Häkkinen στην 4η θέση. Ύστερα από την εξέλιξη αυτή, ο Ralf Schumacher σημείωσε το δεύτερο συνεχόμενο βάθρο του στη σεζόν τερματίζοντας τρίτος και σήμανε την πρώτη παρουσία αδερφών σε βάθρο ενός Grand Prix της F1. Επίσης, η νίκη του έτερου Schumacher αποτέλεσε την τελευταία για την προμηθεύτρια ελαστικών Goodyear στο πρωτάθλημα.

Σαν σήμερα

Σαν σήμερα το 2008, ο Sebastian Vettel σόκαρε τους πάντες και έγινε ο νεότερος τότε οδηγός της F1 που κατέκτησε pole position, στο GP Ιταλίας, με την ομάδα της Toro Rosso. Ο 21χρονος Γερμανός εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο τη δυναμική του μέτριου μονοθεσίου του στις βρόχινες συνθήκες και σημείωσε άκρως απροσδόκητα τον ταχύτερο χρόνο της διαδικασίας, με τον ομόσταυλο Sébastien Bourdais να κατατάσσεται τέταρτος.

Σαν σήμερα

Σαν σήμερα το 2009, το GP Ιταλίας της F1 προσέφερε στην Brawn GP την τελευταία της νίκη και τερματισμό στο 1-2. Η ομάδα-πυροτέχνημα της σεζόν αξιοποίησε μια στρατηγική ενός pit stop στους Rubens Barrichello και Jenson Button, καταφέρνοντας έτσι να τους φέρει μπροστά από τον poleman Lewis Hamilton που πραγματοποίησε δύο pit stop. Ωστόσο, ενόσω ο Barrichello όδευε προς την 11η και τελευταία νίκη της καριέρας του, ο Hamilton έχασε τον έλεγχο στην έξοδο από την πρώτη στροφή Lesmo κατά τον τελευταίο γύρο. Έτσι, η τρίτη θέση του βάθρου καταλήφθηκε από τον Kimi Räikkönen της Ferrari, με τον Adrian Sutil να ολοκληρώνει ένα φανταστικό τριήμερο για εκείνον και τη Force India σημειώνοντας τον ταχύτερο γύρο και τερματίζοντας 4ος – το καλύτερο αποτέλεσμά του στην F1.

Σαν σήμερα

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Σαν σήμερα το 2014 έλαβε χώρα ο πρώτος αγώνας στην ιστορία της Formula E, ενός πρωταθλήματος μονοθεσίων που στρέφεται γύρω από ηλεκτροκίνηση. Ο αγώνας αυτός πραγματοποιήθηκε στην Κίνα, γύρω από το Ολυμπιακό Στάδιο του Πεκίνου, και στιγματίστηκε από μια μεγάλη σύγκρουση μεταξύ των δύο πρωτοπόρων, Nicolas Prost και Nick Heidfeld, στην τελευταία στροφή του τελευταίου γύρου. Οι δύο οδηγοί εγκατέλειψαν, με τον Lucas di Grassi της Audi Sport Abt να γίνεται ο πρώτος νικητής στην ιστορία του συγκεκριμένου θεσμού.

Σαν σήμερα το 2015, το GP Σαν Μαρίνο του MotoGP αποτέλεσε τον 13ο αγώνα της σεζόν και ξεκίνησε στο Misano υπό στεγνές αρχικά συνθήκες. Όσο προχωρούσαν οι πρώτοι γύροι, εμφανίστηκε η βροχή και ανάγκασε πολλούς αναβάτες να αλλάξουν σε μοτοσικλέτες με βρόχινα ελαστικά, σταματώντας στα μισά της διαδρομής. Ο αγώνας ολοκληρώθηκε σε σχετικά στεγνές συνθήκες και είδε τον Marc Márquez να κερδίζει έπειτα από μια έγκαιρη δεύτερη αλλαγή μοτοσικλέτας για slicks, την ώρα που οι εργοστασιακές Yamaha των Valentino Rossi και Jorge Lorenzo παρέμειναν στα βρόχινα ελαστικά. Ο Lorenzo είχε τελικά πτώση και εγκατέλειψε, ο «Γιατρός» τερμάτισε 5ος και το βάθρο έκλεισε από τους Bradley Smith και Scott Redding – μάλιστα, ο τελευταίος είχε πέσει νωρίτερα στον αγώνα και ανέκαμψε έως τη θέση αυτή. Επίσης, ο Loris Baz κατέλαβε μια αξιόλογη 4η θέση οδηγώντας μια Yamaha Forward στην μικρή κατηγορία πελατειακών μοτοσικλετών.

Σαν σήμερα

Σαν σήμερα, επίσης το 2015, μία μέρα μετά τη νίκη στον πρώτο αγώνα του διημέρου, ο Spencer Pigot κατέκτησε τη νίκη και στον δεύτερο αγώνα που διεξήχθη στη Laguna Seca, κατακτώντας έτσι τον τίτλο στην υποκατηγορία του IndyCar: το Indy Lights. Ο rookie της Juncos Racing ολοκλήρωσε τη σεζόν με 6 νίκες, στην παρθενική χρονιά της καινούριας Dallara IL-15. Ο βασικός ανταγωνιστής του Pigot, Jack Harvey, δεν απέδωσε σε κανέναν από τους δύο αγώνες, τερματίζοντας στις θέσεις 5 και 9 αντίστοιχα. Μετά το κλείσιμο της σεζόν, ο Βρετανός ολοκλήρωσε με 27 βαθμούς λιγότερους από την κορυφή, έχοντας προσέλθει στη Laguna Seca με προβάδισμα 6 βαθμών ως επικεφαλής της κατάταξης.

Σαν σήμερα

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles