spot_img

Σαν σήμερα, 16 Αυγούστου στην F1 και το motorsport

Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.

Σαν σήμερα το 1952, οι Peter Collins και Pat Griffith αναδείχθηκαν τελικοί νικητές στον παρθενικό αγώνα 9 ωρών του Goodwood, μοιραζόμενοι μια Aston Martin DB3. Η εκκίνηση του event δόθηκε στις 15:00 και η καρό σημαία έπεσε τα μεσάνυχτα, σηματοδοτώντας έτσι τον πρώτο νυχτερινό αγώνα που φιλοξενήθηκε ποτέ στην Αγγλία. Η πίστα ήταν βρεγμένη κατά το ξεκίνημα αλλά, όσο αυτή στέγνωνε, ο Stirling Moss είχε καθιερωθεί ως επικεφαλής σε μια Jaguar C-Type. Όντας πρωτοπόρος με δύο ώρες να απομένουν, ο ομόσταυλος Peter Walker μπήκε στα pits με σπασμένη πίσω ανάρτηση και το χρονοβόρο pit stop περιόρισε το αυτοκίνητο στην 5η θέση. Οι Bobbie Baird και Roy Salvadori επίσης προηγήθηκαν σε μια Ferrari 225 S, αλλά έμειναν 4 γύρους πίσω έπειτα από μια αλλαγή μπαταρίας. Η Aston Martin των Reg Parnell και Eric Thompson κάηκε σε ένα pit stop, αλλά η εγχώρια φίρμα κατάφερε να θριαμβεύσει με την έτερη DB3.

Σαν σήμερα το 1964, ο θρυλικός Richard Petty κατέκτησε μια επιβλητική νίκη στην μικρή ασφάλτινη οβάλ πίστα της δυτικής Virginia, προηγούμενος στους 396 από τους 500 γύρους στον αγώνα για την μεγάλη κατηγορία του NASCAR. Ξεπέρασε για τρεις γύρους τον Junior Johnson ενισχύοντας έτσι τις ελπίδες του για τον τίτλο ενώ στην τρίτη θέση κατετάγη ο Ned Jarrett, παρόλο που ο κινητήρας του παρέδωσε πνεύμα 6 γύρους πριν τον τερματισμό.

Σαν σήμερα το 1970, η Αυστρία επέστρεψε στην F1 μετά από έξι χρόνια απουσίας από το καλεντάρι και φιλοξένησε το επίσημο Grand Prix της στην καινούρια και πανέμορφη πίστα του Österreichring, αντικαθιστώντας οριστικά την αδιάφορη διαδρομή στο αεροδρόμιο του Zeltweg. Ο ντόπιος Jochen Rindt είχε εκκινήσει από την pole position με την ταχύτατη Lotus 72 και έδειχνε να βάζει πλώρη για την πέμπτη συνεχόμενη νίκη του στη σεζόν, αλλά τελικά εγκατέλειψε λίγο μετά το 1/3 του αγώνα με αστοχία στον κινητήρα του. Έτσι, η Ferrari έκανε εύκολα το 1-2 και ο Jacky Ickx επικράτησε του Clay Regazzoni για 0.61 δευτερόλεπτα, οδηγώντας αμφότεροι μια 312B. Η τρίτη θέση του βάθρου κατέληξε άκρως απροσδόκητα στην Brabham BT33 του Rolf Stommelen, ο οποίος μάλιστα είχε εκκινήσει μόλις 17ος – αυτό ήταν και το μοναδικό βάθρο στην F1 για τον Γερμανό άσσο των αγώνων αντοχής.

Σαν σήμεραΣαν σήμερα το 1981, σε ένα ακόμη GP Αυστρίας της F1 στο Österreichring, οι René Arnoux και Alain Prost ηγήθηκαν το πρώτο μισό του αγώνα για την Renault αλλά τελικά στάθηκαν άτυχοι. Ο Prost είχε εγκαταλείψει στον 26ο γύρο με ζημιά στην ανάρτηση, ενώ ο Arnoux βρέθηκε έρμαιο στις διαθέσεις του Jacques Laffite, ο οποίος μάλιστα έπρεπε πρώτα να μονομαχήσει και να προσπεράσει τους Nelson Piquet και Didier Pironi. Ο άσσος της Ligier πήρε την πρωτοπορία από τον συμπατριώτη του στην δεύτερη στροφή Texaco (τωρινή στροφή 6) και τον ξεπέρασε στον τερματισμό για 5,17 δευτερόλεπτα, με το βάθρο να ολοκληρώνεται από τον Piquet. Η Ferrari δεν αποκόμισε τίποτα από τον αγώνα παρά το πολύ καλό της ξεκίνημα· ο Pironi κατρακύλησε στην 9η θέση, ενώ ο μαχητικός Gilles Villeneuve συγκρούστηκε άσχημα στην Bosch-Kurve στον 12ο γύρο.

Σαν σήμερα

Σαν σήμερα το 1987 χρειάστηκε όχι μία αλλά δύο επανεκκινήσεις ώστε να ξεκινήσει και επίσημα η δράση στο GP Αυστρίας της F1, εξαιτίας πολλών ατυχημάτων στα πρώτα μέτρα της εκκίνησης. Αρχικά, οι δύο Tyrrell των Jonathan Palmer και Philippe Streiff συγκρούστηκαν πριν την πρώτη στροφή όπως και οι Martin Brundle και Piercarlo Ghinzani, με την δεύτερη εκκίνηση να αποδεικνύεται χειρότερη. Ο Nigel Mansell είχε ένα κάκιστο πέταγμα από την δεύτερη θέση λόγω προβλημάτων στον συμπλέκτη, με αποτέλεσμα να μαζευτούν κοντά πολλά μονοθέσια στη στενή ευθεία εκκίνησης/τερματισμού και να συγκρουστούν συνολικά 9 οδηγοί μεταξύ τους. Η τρίτη εκκίνηση κύλησε επιτέλους ιδανικά και ο Mansell κατάφερε να προσπεράσει τον ομόσταυλο Nelson Piquet για την πρωτοπορία ενόσω ντούμπλαραν αμφότεροι αργότερους συνδυασμούς. Ο Βρετανός επικράτησε τελικά του Βραζιλιάνου για σχεδόν 56 δευτερόλεπτα, ενώ ο Ιταλός Teo Fabi τερμάτισε στο βάθρο για δεύτερη και τελευταία φορά στην F1 με μια Benetton B187.

Σαν σήμερα

Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 15 Αυγούστου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Σαν σήμερα το 1992, πέντε χρόνια αφότου έχασε οριακά τον τίτλο, ο Nigel Mansell ανέκαμψε από ένα κλατάρισμα που υπέστη το μονοθέσιό του στο GP Ουγγαρίας και τερμάτισε δεύτερος, κατακτώντας έτσι το παγκόσμιο πρωτάθλημα της F1 για πρώτη και μοναδική φορά. Ο ομόσταυλος στην Williams Riccardo Patrese είχε εκκινήσει από την pole position και προηγήθηκε για 38 γύρους, μέχρι να χάσει έδαφος σε ένα τετακέ και τελικά να εγκαταλείψει με σπασμένο κινητήρα. Ο αείμνηστος Ayrton Senna, ο οποίος είχε προκριθεί τρίτος πίσω από τις ταχύτατες FW14B, ήταν αυτός που τελικά κατέκτησε τη νίκη –την 35η της καριέρας του–, σε μια McLaren-Honda MP4/7A. Επίσης, η ιστορική ομάδα της Brabham πραγματοποίησε την τελευταία της εμφάνιση στην F1 πριν χρεοκοπήσει, εκπροσωπούμενη αποκλειστικά από τον Damon Hill. Ο Βρετανός rookie προκρίθηκε 25ος στην αργή BT60B και τερμάτισε 11ος, τέσσερις γύρους πίσω.

Σαν σήμεραΣαν σήμερα, επίσης το 1992, ο βετεράνος Harry Gant υλοποίησε άψογα μια φιλόδοξη στρατηγική εξοικονόμησης καυσίμων στην οβάλ πίστα του Michigan και κατέκτησε έτσι τον αγώνα 400 μιλίων του NASCAR, έχοντας εκκινήσει μόλις 24ος. Ο οδηγός από το Taylorsville της Βόρειας Carolina, είχε αφήσει σχεδόν 5 δευτερόλεπτα πίσω τους πεπειραμένους Darrell Waltrip και Bill Elliott. Μάλιστα, αυτή ήταν η 18η και τελευταία νίκη στην μεγάλη κατηγορία για τον Gant και τον κατέστησε ως τον γηραιότερο νικητή αγώνα, σε ηλικία 52 χρονών και 219 ημερών – αυτή ήταν επίσης η τελευταία νίκη της Oldsmobile στο NASCAR. Η επίδοση του Davey Allison αποτέλεσε την δεύτερη βασική ιστορία του event. Ο άσσος από το Hollywood ανέκαμπτε ακόμη από τους σοβαρούς τραυματισμούς που είχε αποκομίσει στον αγώνα του Charlotte και, μάλιστα, ήρθε αντιμέτωπος με τον χαμό του μικρού αδερφού Clifford τρεις μέρες νωρίτερα. Εκκίνησε τρίτος και τερμάτισε 5ος σε μια ηρωική προσπάθεια.

Σαν σήμερα το 1998, ο Michael Schumacher εκκίνησε τρίτος στο GP Ουγγαρίας, πίσω από τις McLaren των Mika Häkkinen και David Coulthard, αλλά κατάφερε να τεθεί επικεφαλής στο δεύτερο μισό του αγώνα χάρις στην ιδιοφυέστατη αλλαγή σε μια στρατηγική τριών pit stop – επιμέλεια του τεχνικού διευθυντή στην Ferrari τότε, Ross Brawn. Έτσι, ο Γερμανός κέρδισε για πέμπτη φορά στη σεζόν και πλησίασε τον πρωτοπόρο της βαθμολογίας Häkkinen στους 7 βαθμούς, ακολουθούμενος στο βάθρο από τον Coulthard και τον τότε πρωταθλητή της Williams Jacques Villeneuve. Ο Häkkinen τελικά τερμάτισε μόλις 6ος καθώς επηρεάστηκε στο τελευταίο σκέλος του αγώνα από πολλούς κραδασμούς στις αναρτήσεις της MP4/13.

Σαν σήμερα, επίσης το 1998, παρόλο που είχε μείνει έναν γύρο πίσω με 22 γύρους να απομένουν, ο Jeff Gordon αξιοποίησε μια κίτρινη σημαία που βγήκε λόγω λαδιών στην πίστα και τέθηκε επικεφαλής στον 192ο από τους 200 γύρους, ώστε να κερδίσει στο Michigan και να φτάσει τις τέσσερις συνεχόμενες νίκες στη σεζόν – μέχρι τότε μόλις 6 άλλοι οδηγοί το είχαν καταφέρει αυτό στην μεγάλη κατηγορία του NASCAR. Ο Bobby Labonte τον ακολούθησε στον τερματισμό, σχεδόν 2 δευτερόλεπτα πίσω, με τρίτο τον Dale Jarrett.

Σαν σήμερα το 2009, οι ομόσταυλοι Valentino Rossi και Jorge Lorenzo προσέφεραν στο GP Τσεχίας του Brno μια επική μονομαχία, η οποία τελικά τερματίστηκε άδοξα με 4 γύρους να απομένουν. Ο «Γιατρός» βρισκόταν επικεφαλής από την pole position και είδε τον Ισπανό να προσπερνά νωρίς τον συμπατριώτη Dani Pedrosa ώστε να τον καταδιώξει, με τις δύο Fiat Yamaha μάλιστα να καταρρίπτουν το ρεκόρ πίστας σε πολλαπλές περιπτώσεις. Ο Lorenzo προσπέρασε τον Rossi στην στροφή 3 ενόσω βρίσκονταν στον 16ο από τους 22 γύρους, αλλά τελικά πιέστηκε και οδηγήθηκε σε λάθος λίγο αργότερα, πέφτοντας συμπτωματικά στην στροφή 3 και εγκαταλείποντας τον αγώνα. Ο Rossi έφτασε έτσι όλο και πιο κοντά στον 7ο τίτλο του στο MotoGP, με τον Pedrosa δεύτερο και σχεδόν 12 δευτερόλεπτα πίσω. Ο Toni Elías της δορυφορικής Honda Gresini έκανε μια μεστή εμφάνιση για να κλείσει το βάθρο.

Σαν σήμερα το 2015, ο Jorge Lorenzo οδήγησε σε ταχύτατο ρυθμό και πήρε πρώτος την καρό σημαία στο GP Τσεχίας για την πέμπτη του νίκη στη σεζόν, ισοφαρίζοντας μάλιστα τον ομόσταυλο Valentino Rossi στην κορυφή της βαθμολογίας. Ο Ισπανός δεν άφησε ποτέ περιθώρια αμφισβήτησης της υπεροχής του στην πίστα του Brno και παρέμεινε επικεφαλής από την pole position καθόλη τη διάρκεια του αγώνα. Ο συμπατριώτης και τότε πρωταθλητής Marc Márquez τον καταδίωξε αδιάκοπα με την Repsol Honda αλλά δεν ήταν ποτέ αρκετά γρήγορος ώστε να του επιτεθεί ουσιαστικά, τερματίζοντας έτσι πάνω από 4 δευτερόλεπτα πίσω για την δεύτερη θέση. Ο «Γιατρός» είχε κακή εκκίνηση και έπεσε αρχικά 6ος, χάνοντας έτσι το πλεονέκτημα που είχε αποκτήσει με το πλασάρισμά του στις κατατακτήριες δοκιμές. Τελικά ανέκαμψε απλώς έως στην τρίτη θέση και πλαισίωσε στο βάθρο τους δύο Ισπανούς.

Σαν σήμερα

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Σαν σήμερα το 2020, το GP Ισπανίας της F1 προσέφερε έναν σχετικά ανιαρό αγώνα, στον οποίο κυριάρχησε κατά κράτος ο Lewis Hamilton. Έχοντας εκκινήσει από την 92η pole position της καριέρας του, ο Βρετανός άσσος της Mercedes έριξε γύρο σε όλο το grid εκτός από τον δεύτερο και τον τρίτο, με τον Max Verstappen να τερματίζει 24 δευτερόλεπτα πίσω. Ο Valtteri Bottas είχε κάνει κακό πέταγμα στην εκκίνηση με την έτερη Mercedes και έπεσε αρχικά 4ος, μένοντας μάλιστα κολλημένος πίσω από την Racing Point του Lance Stroll για 5 γύρους. Τελικά τον προσπέρασε με την βοήθεια του DRS αλλά μοιραία περιορίστηκε στην τρίτη θέση του βάθρου. Η Ferrari συνέχισε το μετριότατο ξεκίνημά της στη σεζόν, με τον Sebatsian Vettel να τερματίζει μόλις 7ος ύστερα από μια ανορθόδοξη στρατηγική ενός pit stop. Ο ομόσταυλος Charles Leclerc αποτέλεσε την μοναδική εγκατάλειψη του αγώνα, με προβλήματα στα ηλεκτρικά της SF1000.

Σαν σήμερα, επίσης το 2020, το GP Αυστρίας του MotoGP στο Red Bull Ring στιγματίστηκε από ένα εκ των πιο τρομακτικών ατυχημάτων των τελευταίων χρόνων, με εμπλεκόμενους τους Johann Zarco και Franco Morbidelli. Οι δύο αναβάτες που ανέβηκαν στο βάθρο του περασμένου GP Τσεχίας είχαν συγκρουστεί πριν τη στροφή 3 στον 9ο γύρο, με τις μοτοσικλέτες τους να εκτινάσσονται και να περνάνε οριακά δίπλα από τον Valentino Rossi. Ευτυχώς δεν τραυματίστηκε κανείς, με τον αγώνα φυσιολογικά να διακόπτεται για λίγα λεπτά και να επανεκκινείται για τους υπόλοιπους 20 γύρους. Ο Andrea Dovizioso επιτέθηκε έχοντας μια καλή δεύτερη εκκίνηση και έκανε έναν σταθερό αγώνα για την τρίτη του νίκη στο Red Bull Ring, συνολικά 15η της καριέρας του. Ύστερα από μια εξαιρετική μονομαχία, ο Joan Mir της Suzuki τερμάτισε δεύτερος για το πρώτο του βάθρο στην μεγάλη κατηγορία, προσπερνώντας στην τελευταία στροφή την δορυφορική Pramac Ducati του Jack Miller.

Σαν σήμερα

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles