Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.
Σαν σήμερα το 1905 γεννήθηκε ο Billy Arnold. Ο Αμερικανός οδηγός αγώνων κέρδισε το θρυλικό Indianapolis 500 το 1930, όντας πρωτοπόρος στους 198 από τους 200 γύρους – επίδοση που δεν έχει επαναληφθεί μέχρι και σήμερα. Ο Arnold αποσύρθηκε από τους αγώνες το 1932, μετά από τους σοβαρούς τραυματισμούς που αποκόμισε αυτός και ο μηχανικός του, σε μια άσχημη σύγκρουση στο Indianapolis 500. Έφυγε από τη ζωή τον Νοέμβριο του 1976, σε ηλικία 70 χρονών.
Σαν σήμερα το 1920 γεννήθηκε ο Les Leston. Ο Βρετανός ξεκίνησε να συμμετέχει σε αγώνες με μια Jaguar SS100, πριν αποκτήσει έπειτα μια Cooper 500cc καθώς και την δική του Leston Special. Σταδιακά πέρασε από τα αυτοκίνητα τουρισμού της χώρας του και στέφθηκε πρωταθλητής στις μικρές κατηγορίες, καταλήγοντας στα μονοθέσια. Κατέκτησε τη νίκη στο GP Λουξεμβούργου του 1952 και έγινε εργοστασιακός οδηγός της Cooper το 1954, μετά τον τίτλο του στη Βρετανική F3. Εμφανίστηκε σε τρία επίσημα Grand Prix της F1 το 1956-1957 και προκρίθηκε μόνο στα δύο, χωρίς να τερματίσει σε κανένα. Ο μεγάλος γλυτωμός του από ένα ατύχημα στα πλαίσια ενός αγώνα F2 στην Καέν της Γαλλίας, αποτέλεσε αφορμή ώστε να προωθήσει ο ίδιος την χρήση πυρίμαχων στολών στο motorsport. Το 1962 προοριζόταν να μοιραστεί την ιδιόμορφη Lotus 23 με τον Tony Shelly στις 24 ώρες του Le Mans, πριν τελικά απαγορευτεί αμφιλεγόμενα το αυτοκίνητο από την ACO.
Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 15 Δεκεμβρίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό
Σαν σήμερα το 1932 γεννήθηκε ο Henry Taylor. Ιδιαίτερα ταλαντούχος στα μικρά μονοθέσια, ο Βρετανός κατέκτησε πολλές νίκες και τίτλους στην F3 το 1955-1956 και προχώρησε στα σπορ αυτοκίνητα, αλλά και την F2. Τα σταθερά του αποτελέσματα στη Μεγάλη Βρετανία και τη Γαλλία διατηρήθηκαν μέχρι το 1958 και, σύντομα, ο Taylor προβιβάστηκε στους αγώνες Grand Prix και την F1. Συνολικά έλαβε μέρος σε 11 επίσημους αγώνες, οδηγώντας ιδιωτικές Cooper και Lotus – μάλιστα τερμάτισε 4ος στο GP Γαλλίας του 1960. Ύστερα από ένα σοβαρό ατύχημά του στο GP Μεγάλης Βρετανίας του 1961, ο Taylor εγκατέλειψε το άθλημα και μεταπήδησε στους αγώνες rally με την Ford. Αποσύρθηκε από την οδήγηση το 1965 και έκτοτε επιτέλεσε καθήκοντα μάνατζερ στο ευρωπαϊκό τμήμα αγώνων της αμερικανικής φίρμας.
Σαν σήμερα το 1982, έφυγε από τη ζωή ο ιδρυτής και επικεφαλής του αγωνιστικού τμήματος της Lotus, Colin Chapman. Ο Βρετανός, έχοντας αρχικά ξεκινήσει τη σταδιοδρομία του ως οδηγός αγώνων, εν τέλει έγραψε ιστορία ως ένας από τους μεγαλύτερους σχεδιαστές αγωνιστικών αυτοκινήτων. Αποτέλεσε τον βασικό εμπνευστή πολλών μονοθεσίων που έκαναν επανάσταση στην F1 – μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται οι Lotus 25, 49, 72 και 79. Χάρις σε αυτά τα μονοθέσια, η Lotus γεύτηκε πολλές περιόδους επιτυχιών στο σπορ, με τη συνεισφορά θρυλικών οδηγών όπως οι Jim Clark, Graham Hill, Jochen Rindt, Emerson Fittipaldi και Mario Andretti.
-
Κάντε μας like στο facebook
-
Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
-
Μπείτε στον server μας στο Discord
Σαν σήμερα το 1994, ο Michael Schumacher ολοκλήρωσε ένα πενταήμερο τεστ δοκιμών με την ομάδα της Ligier στο Estoril. Ο Γερμανός πρωταθλητής της F1 για εκείνη τη σεζόν ανέλαβε την οδήγηση μιας JS39B στην πορτογαλική πίστα, έτσι ώστε να συλλέξει δεδομένα για τον κινητήρα V10 της Renault που θα αξιοποιούσε η ομάδα του, Benetton, την επόμενη χρονιά. Το τεστ διευθετήθηκε ευκολότερα καθώς ο Flavio Briatore, επικεφαλής της Benetton τότε, είχε αναλάβει τα ηνία και της οικονομικά δύσκαμπτης Ligier από τον Μάιο του 1994.
Σαν σήμερα το 2002, ο αείμνηστος Justin Wilson εξασφάλισε κάθισμα στο grid της F1 για το 2003, καθώς ο πατέρας του και ο Jonathan Palmer συγκέντρωσαν τα χρήματα που χρειάζονταν ώστε να εξαγοραστεί μια θέση οδηγού στη Minardi. Ο πανύψηλος και ταλαντούχος Βρετανός έκανε καλές εμφανίσεις με το αδύναμο μονοθέσιό της και μεταφέρθηκε στην Jaguar μεσούσης της σεζόν. Βαθμολογήθηκε στο GP Η.Π.Α. της Indianapolis αλλά τελικά έμεινε χωρίς ομάδα στο τέλος του 2003, όντας θύμα των παρασκηνιακών πολιτικών εξελίξεων που ανέκαθεν χαρακτηρίζουν το σπορ. Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα για τον Justin Wilson εδώ.