spot_img

Σαν σήμερα, 16 Φεβρουαρίου στην F1 και το motorsport

Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.

Σαν σήμερα το 1920 γεννήθηκε ο Tony Crook. Ο Βρετανός υπήρξε πιλότος της Πολεμικής Αεροπορίας κατά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και, μετά το πέρας του, άρχισε να τρέχει σε εθνικούς αγώνες αυτοκινήτων. Πολύ σύντομα επεκτάθηκε στους αγώνες formula και την F2. Το 1952, η F1 αποφάσισε να επιτρέψει συμμετοχή και σε μονοθέσια της F2 ώστε να αναπληρώσει το κενό που άφησαν αρκετές ομάδες λόγω αλλαγής στους κανονισμούς. Έτσι, ο Crook βρήκε την ευκαιρία να συμμετάσχει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα και εμφανίστηκε στο GP Μεγάλης Βρετανίας εκείνης της χρονιάς – τερμάτισε 21ος. Επανεμφανίστηκε την επόμενη χρονιά, αλλά εγκατέλειψε πριν καν ολοκληρώσει τον πρώτο γύρο του αγώνα. Συνέχισε να αγωνίζεται σε μικρές εθνικές διοργανώσεις, αλλά το 1955 τραυματίστηκε σε έναν αγώνα αντοχής στο Goodwood και αποσύρθηκε. Παρόλ’ αυτά, διατήρησε την εμπλοκή του στο χώρο της αυτοκίνησης και, το 1960, εξαγόρασε την αυτοκινητοβιομηχανία της Bristol, διευθύνοντάς την έως τις αρχές του 21ου αιώνα.

Σαν σήμεραΣαν σήμερα το 1921 γεννήθηκε ο Γάλλος θρύλος της F1, Jean Behra. Παρά τις πολλές επιτυχίες που σημείωσε σε υποστηρικτικούς αγώνες του πρωταθλήματος, ο Behra δεν μπόρεσε ποτέ να κερδίσει κάποιο επίσημο Grand Prix. Από το 1952 έως το 1959, οδήγησε για μεγάλες ομάδες εκείνης της εποχής όπως η Maserati και η Ferrari. Έτρεξε σε συνολικά 52 Grand Prix και τελικά αρκέστηκε σε 9 τερματισμούς στις θέσεις του βάθρου, με τους 5 εξ αυτών να σημειώνονται τη σεζόν του 1956.

Σαν σήμερα

Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 15 Φεβρουαρίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Σαν σήμερα το 1979 γεννήθηκε ο ένας και μοναδικός Valentino Rossi. Ο «Γιατρός» θεωρείται χωρίς αμφιβολία ένας από τους καλύτερους αναβάτες μοτοσικλετών όλων των εποχών. Το βιογραφικό του περιλαμβάνει συνολικά 9 παγκόσμιους τίτλους σε όλες τις κατηγορίες και 115 νίκες. Χαρακτηριστικά, ο Giacomo Agostini που έχει 15 πρωταθλήματα στο ενεργητικό του βρίσκεται στις 122 νίκες, μόλις 7 μακριά. Το ενδεχόμενο να καταρριφθεί αυτό το μυθικό ρεκόρ έμοιαζε εξαιρετικά δύσκολο και τελικά δεν ξεπεράστηκε, καθώς ο Rossi αποσύρθηκε από το MotoGP στο τέλος του 2021, βάζοντας τέλος σε μια καριέρα αντάξια ενός θρύλου. Ο «Γιατρός» μεταπήδησε στους τέσσερις τροχούς και συμμετέχει πλέον σε αγώνες αντοχής με αυτοκίνητα GT.

Σαν σήμερα το 1986, το δημοφιλές Daytona 500 του NASCAR μονοπωλήθηκε στο τελευταίο του σκέλος από μια επική μονομαχία για τη νίκη, ανάμεσα στους Geoff Bodine και Dale Earnhardt Sr. Η αρχική εικόνα έμοιαζε να προμηνύει photo finish μεταξύ των δύο οδηγών, μέχρι που ο Earnhardt έμεινε σχεδόν από καύσιμα με τρεις γύρους να απομένουν. Ο ‘Intimidator’ πρόλαβε να μπει στα pits για έναν σύντομο ανεφοδιασμό, αλλά τελικά εγκατέλειψε άδοξα διότι έσπασε ο κινητήρας κατά την έξοδό του από το pit lane. Έτσι, ο Bodine της Hendrick Motorsports έμεινε μόνος στην πρωτοπορία για μια ιστορική νίκη.

Σαν σήμερα, επίσης το 1986, η νίκη για το Rally Σουηδίας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος (WRC) κατέληξε στο Peugeot 205 Turbo 16 E2 που οδήγησε ο Juha Kankkunen, με συνοδηγό τον Juha Piironen. Αρχικά, μεγάλο φαβορί αποτέλεσε ο νικητής του προηγούμενου Rally Μόντε Κάρλο, Henri Toivonen, αλλά δεν τερμάτισε λόγω αστοχίας στον κινητήρα της θηριώδους Lancia Delta S4. Επομένως, η πρωτοπορία πέρασε οριστικά στα χέρια του Kankkunen, με δεύτερη την έτερη Delta των Markku Alén και Ilkka Kivimäki, σχεδόν 2 λεπτά πίσω. Η μεγάλη έκπληξη του event σημειώθηκε στην τρίτη θέση, την οποία κατέλαβε το Ford RS200 του ντόπιου Kalle Grundel και του συνοδηγού Terry Harryman. Αυτό ήταν το μοναδικό βάθρο στην καριέρα του Σουηδού.

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
  • Μπείτε στον server μας στο Discord

Σαν σήμερα, επίσης το 1986, γεννήθηκε στο Dodewaard ο πεπειραμένος άσσος των αγώνων αντοχής, Renger van der Zande. Ο Ολλανδός επιδίωξε στα νεανικά του χρόνια μια καριέρα με στόχο την Formula 1, ξεκινώντας με έναν τίτλο στη Formula Renault 2.0 της χώρας του και με πολλές σταθερές εμφανίσεις στη Βρετανική και Ευρωπαϊκή Formula 3, καθώς και το GP3 Series. Αδυνατώντας να εξασφαλίσει επαρκή χρηματοδότηση για συμμετοχή σε μεγαλύτερες κατηγορίες, ο van der Zande εγκατέλειψε τους αγώνες μονοθεσίων και πειραματίστηκε στο DTM το 2011, όπως και σε επιλεγμένους αγώνες διοργανώσεων με αυτοκίνητα GT. Σταδιακά καταστάλαξε στις Η.Π.Α. και από το 2014 δίνει ανελλιπώς το παρόν στο πρωτάθλημα αγώνων αντοχής της IMSA, με ποικίλα αγωνιστικά πρωτότυπα. Το 2016 στέφθηκε πρωταθλητής στην κατηγορία PC και μέχρι σήμερα οδηγεί για την Cadillac, μετρώντας δύο συνολικές νίκες στις 24 ώρες της Daytona (2019, 2020).

Σαν σήμερα το 1992, ο Σουηδός Mats Jonsson κατέκτησε την πρώτη από τις δύο νίκες του στο WRC, παίρνοντας πρώτος την καρό σημαία στην πατρίδα του για τον δεύτερο γύρο της σεζόν. Οδήγησε ένα Toyota Celica GT-Four ST165 με συνοδηγό τον Lars Bäckman και τερμάτισε μετά από σχεδόν 5.5 ώρες, ξεπερνώντας για 39 δευτερόλεπτα το Subaru Legacy του νεαρού Colin McRae.

Σαν σήμερα το 1997, ο ανερχόμενος άσσος του NASCAR Jeff Gordon κατέκτησε το Daytona 500 και έγραψε ιστορία, διότι έγινε ο νεότερος νικητής στην ιστορία του event όντας 25 χρονών. Ο Richard Petty ήταν κάτοχος του ρεκόρ από το 1964, με την επίδοση του Gordon να καταρρίπτεται εκ νέου το 2011, όταν κέρδισε ο Trevor Bayne σε ηλικία 20 χρονών. Ο αγώνας ολοκληρώθηκε υπό καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας, ύστερα από ένα πολύ μεγάλο ατύχημα μεταξύ 13 αυτοκινήτων στο γύρο 196. Η Hendrick Motorsports έκανε το 1-2-3 με τους Gordon, Terry Labonte και Ricky Craven, ενώ ο θρύλος Dale Earnhardt Sr. τερμάτισε 5 γύρους πίσω, μόλις 31ος. Ο αγώνας του είχε επηρεαστεί δραματικά λόγω σύγκρουσης 12 γύρους πριν τον τερματισμό – το αυτοκίνητο τούμπαρε και μεταφέρθηκε με γερανό στα pits, με τον Earnhardt να το επιστρέφει πεισματικά στο γκαράζ για επισκευές ώστε να πάρει τον τερματισμό «για την τιμή των όπλων».

Σαν σήμερα το 2001, η FiA επισημοποίησε τη νομιμότητα για το σύστημα του traction control. Το εν λόγω σύστημα είχε ήδη απαγορευτεί από τις αρχές του 1994 ως ηλεκτρονικό βοήθημα, αλλά έκτοτε υπήρξαν αρκετές υποψίες περί τήρησης ή μη του κανονισμού αυτού, με την Benetton B194 να αποτελεί το πιο γνωστό παράδειγμα. Σταδιακά, με την είσοδο του 21ου αιώνα, ήταν πλέον εμφανές πως αρκετές ομάδες χρησιμοποιούσαν παράνομα το traction control. Έτσι, αδυνατώντας να επιτηρήσει επαρκώς την όλη κατάσταση, η FiA κατέστησε νόμιμο το σύστημα, το οποίο συνέχισε να αξιοποιείται επίσημα έως και το 2008.

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles