Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.
Σαν σήμερα το 1909 γεννήθηκε στη Modena της Ιταλίας ο άσσος των προπολεμικών και μεταπολεμικών αγώνων Grand Prix, Luigi Villoresi. Ο Luigi υπήρξε ο μεγαλύτερος αδερφός του Emilio Villoresi, επίσης οδηγού εκείνης της εποχής, και το 1938 είχε στεφθεί πρωταθλητής στη διοργάνωση αυτοκινήτων μικρού κυβισμού στην Ιταλία. Μόλις έναν χρόνο μετά, ο Luigi θρήνησε τον πρόωρο χαμό του Emilio, καθώς εκείνος σκοτώθηκε σε ένα τεστ με μια Alfa Romeo Alfetta στη Monza. Επέστρεψε στους αγώνες μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και στέφθηκε νικητής στο πρώτο μεταπολεμικό GP Μεγάλης Βρετανίας, το 1948. Επίσης οδήγησε για την Ferrari στις πρώτες τέσσερις σεζόν του νεοσύστατου πρωταθλήματος της F1· το 1953 τερμάτισε δεύτερος στην Αργεντινή και το Βέλγιο, πίσω από τον ομόσταυλο και πρωταθλητή Alberto Ascari. Ο Villoresi έσπασε το πόδι του το 1956 ενώ οδηγούσε μια Maserati στο Castelfusano, με την οικογένειά του να τον πείθει να αποσυρθεί από το υψηλό επίπεδο αγώνων.
Σαν σήμερα το 1971, ο Emerson Fittipaldi σημείωσε την πρώτη του νίκη στην Ευρωπαϊκή F2, οδηγώντας μια Lotus 69 της ομάδας Bardahl στην πίστα της Jarama. Ο Βραζιλιάνος άφησε με το μονοθέσιο αυτό πίσω του την March 712M του Αυστριακού Dieter Quester. Ο οδηγός της Eifelland ήταν αυτός που πήρε ωστόσο τους 9 βαθμούς της νίκης, διότι ο Fittipaldi ήταν ήδη οδηγός της F1 εκείνη την περίοδο και δεν επιτρεπόταν να βαθμολογηθεί.
Σαν σήμερα το 1976, το GP Βελγίου της F1 είδε την Ferrari να συντρίβει τον ανταγωνισμό και να κάνει το 1-2 στην πίστα του Zolder. Ο Niki Lauda ήταν αυτός που εκκίνησε από την pole position, ηγήθηκε τον αγώνα σε όλους τους γύρους και κατέγραψε και τον ταχύτερο γύρο, για το μοναδικό Grand Chelem της τεράστιας καριέρας του. Ο Αυστριακός άφησε σχεδόν 4 δευτερόλεπτα πίσω τον ομόσταυλο Clay Regazzoni, με τον Jacques Laffite της Ligier να τους πλαισιώνει στο βάθρο. Ο μαινόμενος αντίπαλος του Lauda, James Hunt, εγκατέλειψε ακριβώς στα μέσα του αγώνα με πρόβλημα στο κιβώτιο ταχυτήτων της McLaren M23, ενώ ο Emerson Fittipaldi απέτυχε για πρώτη φορά να προκριθεί με την ομάδα του.
Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 15 Μαΐου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό
Σαν σήμερα το 1982, ο 6ωρος αγώνας αντοχής στο Silverstone σήμανε την καθιέρωση των αγωνιστικών κατηγορίας Group C στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Σπορ Αυτοκινήτων (WSC). Η ολοκαίνουρια Porsche 956 της Rothmans κατέληξε αρχικά στην pole position χάρη στους Jacky Ickx και Derek Bell. Ωστόσο, ο αγώνας χαρακτηρίστηκε από την επιτακτική ανάγκη εξοικονόμησης καυσίμων και η Porsche ηττήθηκε από την Lancia LC1 της παλιάς κατηγορίας Group 6· την μοιράστηκαν οι Riccardo Patrese και Michele Alboreto.
Σαν σήμερα το 1999, ο Michael Schumacher ξεπέρασε τον poleman Mika Häkkinen στην εκκίνηση του GP Μονακό και έκανε περίπατο προς την δεύτερη συνεχόμενη νίκη του στη σεζόν. Ο Φινλανδός της McLaren δυστυχώς στάθηκε άτυχος στα μέσα στου αγώνα, διότι γλίστρησε στη στροφή Mirabeau εξαιτίας των λαδιών που είχε αφήσει ο σπασμένος κινητήρας του Toranosuke Takagi. Έτσι, ο Eddie Irvine τον προσπέρασε και βοήθησε την Ferrari στην επίτευξη του 1-2. Με αυτή τη νίκη του, ο Schumacher έγινε ο πιο πετυχημένος οδηγός της ομάδας από μεριάς νικών, ξεπερνώντας τις 15 νίκες που είχε κατακτήσει ο αείμνηστος Niki Lauda.
Σαν σήμερα το 2004, ο Sete Gibernau κέρδισε στο Bugatti Circuit για το GP Γαλλίας του MotoGP. Ο Ισπανός έκανε έναν άνετο αγώνα από την pole position, ξεπερνώντας τον συμπατριώτη Carlos Checa της Gauloises Yamaha και τον Max Biaggi της Camel Honda. Ο Biaggi μάλιστα χρειάστηκε να παλέψει για το βάθρο, διότι είχε μείνει νωρίς πίσω από τον Valentino Rossi που σχεδόν έχασε την εκκίνηση όταν άργησε να ξεκινήσει η Yamaha του. Εξαιτίας των ελαστικών που είχε επιλέξει, ο Biaggi δεν μπόρεσε να αντεπιτεθεί άμεσα αλλά ανέκτησε τη θέση του από τον “Γιατρό” στο μέσον του αγώνα, κυνηγώντας έκτοτε τον Checa με πολλούς ταχύτερους γύρους. Τελικά έμεινε ελάχιστα δέκατα πίσω στον τερματισμό και αρκέστηκε στην τρίτη θέση.
Σαν σήμερα το 2010, ο Mark Webber επικράτησε στο GP Μονακό και ξεπέρασε τον ομόσταυλο Sebastian Vettel, καθώς και τον εντυπωσιακό Robert Kubica της Renault. Στις πιο πίσω θέσεις, ο Fernando Alonso ανέκαμψε καταπληκτικά μετά το ατύχημά του στο FP3 και τερμάτισε 6ος, έχοντας εκκινήσει από το pit lane. Ένα μεγάλο ατύχημα μεταξύ Jarno Trulli και Karun Chandhok στη Rascasse οδήγησε στην ολοκλήρωση του αγώνα πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας. Αυτό είχε αποχωρήσει πριν το τέλος του τελευταίου γύρου, κάτι που επέτρεψε στον Michael Schumacher να κλέψει την 6η θέση από τον Alonso στην Antony Noghès. Ωστόσο, ο Γερμανός θρύλος τελικά δέχτηκε μια αμφιλεγόμενη ποινή χρόνου και κατατάχθηκε εκτός βαθμολογούμενης δεκάδας. Ένας νέος κανονισμός εκείνης της σεζόν όριζε πως οι οδηγοί μπορούσαν να προσπεράσουν ύστερα από καθεστώς safety car μετά την προκαθορισμένη γραμμή ελέγχου, κάτι που δεν είχε αποσαφηνιστεί επαρκώς σε περιπτώσεις που αφορούν τον τελευταίο γύρο.