Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.
Σαν σήμερα το 1907, η μυθική πίστα του Brooklands άνοιξε για πρώτη φορά τις πύλες της στο κοινό, εξελισσόμενη πολύ σύντομα ως η βασική έδρα του βρετανικού μηχανοκίνητου αθλητισμού. Το Brooklands είχε φιλοξενήσει το Grand Prix Μεγάλης Βρετανίας το 1926-1927 και χαρακτηριζόταν από στροφές ασυνήθιστα μεγάλης κλίσης. Το 1937 είχε ολοκληρωθεί μια «κανονική» πίστα στο εσωτερικό της οβάλ διαδρομής και είχε ονομαστεί στη μνήμη του θρυλικού Sir Malcolm Campbell. Το 1935 μάλιστα, ο ταχύτερος γύρος στην οβάλ διαδρομή ξεπέρασε τα 230 km/h σε μέση ωριαία ταχύτητα, χάρις στην επίδοση του John Cobb σε μια Napier-Railton. Οι υψηλές ταχύτητες που επέτρεπε η χάραξη σε συνδυασμό με την όμορφη ατμόσφαιρα που δημιουργούσαν οι θεατές προσέδιδαν στην αξία της πίστας του Brooklands, αλλά δυστυχώς αυτή έκλεισε με το ξεκίνημα του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου και δεν άνοιξε ξανά.
Σαν σήμερα το 1928, ο επικεφαλής της Bentley Woolf Barnato και ο Αυστραλός Bernard Rubin μοιράστηκαν μια Bentley 4½ λίτρων και προσέφεραν στη βρετανική φίρμα τη δεύτερη συνεχόμενη νίκη της στις 24 ώρες του Le Mans, έπειτα από μια πολύωρη μονομαχία με την Stutz των Édouard Brisson και Robert Bloch. Με την σταδιακή αύξηση απήχησης του event να προσελκύει ακόμη περισσότερους κατασκευαστές, ο ρυθμός των αυτοκινήτων κυμάνθηκε σε γυρολόγια-ρεκόρ από το ξεκίνημα του αγώνα. Όταν ωστόσο εγκατέλειψαν δύο από τις Bentley καθώς και όλα τα αυτοκίνητα της Ariès, η μάχη για την πρωτοπορία περιορίστηκε στην Bentley των Barnato/Rubin και την Stutz των Brisson/Bloch. Τα δύο φαβορί αντάλλαξαν πολλές φορές θέσεις κατά τη διάρκεια της νύχτας μέχρι και το πρωί, με τις τελευταίες ώρες να τα βρίσκουν αντιμέτωπα με μηχανικά προβλήματα. Τελικά η Bentley επικράτησε με διαφορά μικρότερη του ενός γύρου και έθεσε μαζί με την Stutz νέο ρεκόρ απόστασης.
Σαν σήμερα το 1934, η Alfa Romeo θριάμβευσε για τέταρτη και τελευταία φορά στις 24 ώρες του Le Mans, με τους Luigi Chinetti και Philippe Étancelin να μοιράζονται μια δική τους 8C 2300 και να επικρατούν άνετα του ανταγωνισμού έπειτα από 213 γύρους. Στον αγώνα αυτόν είχε συμμετάσχει και ένα γυναικείο πλήρωμα οδηγών, με τις Dorothy Champney και Kay Petre να τερματίζουν στην 13η θέση οδηγώντας ένα αυτοκίνητο της Riley.
Σαν σήμερα το 1946 απεβίωσε σε ηλικία 56 χρονών ο Joe Dawson, ένας εκ των νικητών του περιβόητου Indianapolis 500. Ο Αμερικανός από το Odon της Indiana συμμετείχε στο event του Brickyard τρεις φορές, ξεκινώντας το 1911 όταν τερμάτισε 5ος οδηγώντας ένα αυτοκίνητο της Marmon. Την επόμενη χρονιά ο Dawson πήρε μια απροσδόκητη νίκη ύστερα από την εγκατάλειψη του Ralph DePalma, ο οποίος είχε ηγηθεί τον αγώνα για 196 από τους 200 γύρους. Μάλιστα, ο Dawson είχε γίνει τότε ο νεότερος νικητής του Indianapolis 500, σε ηλικία 22 χρονών και 323 ημερών, μέχρι να καταρριφθεί το ρεκόρ από τον Troy Ruttman το 1952. Στην τελευταία του εμφάνιση το 1914, ο Αμερικανός εγκατέλειψε στον 45ο γύρο στην προσπάθειά του να αποφύγει τον Ray Gilhooley στην πίσω ευθεία της πίστας.
Σαν σήμερα το 1951 διεξήχθη το GP Βελγίου στο Spa-Francorchamps για την F1, σε έναν αγώνα που παρόλο που είχε μόνο 13 συμμετοχές, προσέλκυσε πάρα πολλούς θεατές για την εποχή. Ο Juan Manuel Fangio είχε την πολυτέλεια να αγωνιστεί με ειδικά σχεδιασμένες αναρτήσεις και τροχούς στην Alfa Romeo Alfetta του, ώστε να διευκολυνθεί η τοποθέτηση καινούριων φρένων. Ωστόσο, όταν ο Αργεντινός άσσος σταμάτησε για το πρώτο του pit stop, τα φρένα του κόλλησαν και η στάση στα pits διήρκεσε 14 ολόκληρα λεπτά. Έτσι, ο Fangio τερμάτισε τελευταίος στην 9η θέση – ο χειρότερος τερματισμός στην καριέρα του, με τον αγώνα να μονοπωλεί η έτερη Alfetta του πρωταθλητή Giuseppe Farina. Ο Ιταλός κρατήθηκε μπροστά από τις Ferrari των Alberto Ascari και Luigi Villoresi για να κατακτήσει την μοναδική του νίκη στη σεζόν.
Σαν σήμερα το 1956, ο νικητής του Indianapolis 500 Bob Sweikert σκοτώθηκε στην μικρή οβάλ πίστα του Salem, σε έναν αγώνα με sprint cars. Ο Αμερικανός από το Los Angeles της Καλιφόρνια είναι γνωστός για τη νίκη του στο Indianapolis 500 του 1955, καθώς και για τους τίτλους του στο Εθνικό Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων των Η.Π.Α. και το Πρωτάθλημα Sprint car. Η νίκη του Sweikert στο Brickyard επισκιάστηκε από το δυστύχημα που στέρησε τη ζωή του δημοφιλούς Bill Vukovich. Ο Αμερικανός τερμάτισε 6ος στον περιβόητο ετήσιο αγώνα το 1956, τρεις εβδομάδες πριν χάσει άδοξα τη ζωή του.
Σαν σήμερα το 1960 γεννήθηκε ο Adrián Campos. Μετά από μια μέτρια πορεία στις μικρές κατηγορίες μονοθεσίων και μερικά τεστ με την Tyrrell, ο Ισπανός εισήλθε στην F1 το 1987 και οδήγησε για την αδύναμη Minardi. Ωστόσο πήρε κατάταξη μόλις σε έναν από τους 16 αγώνες της σεζόν – μια 14η θέση στο GP Ισπανίας, εγκαταλείποντας από τους υπόλοιπους κυρίως λόγω μηχανικών προβλημάτων παρά οδηγικών λαθών. Διατηρήθηκε στην ομάδα για το 1988, αλλά έπειτα από τρεις συνεχόμενες αποτυχίες πρόκρισης στους πρώτους πέντε αγώνες, αποδεσμεύτηκε και αντικαταστάθηκε από τον Pierluigi Martini. Ο Campos συμμετείχε έπειτα στο πρωτάθλημα αυτοκινήτων τουρισμού της Ισπανίας με μεγάλη επιτυχία και το 1998 αποσύρθηκε ως οδηγός, ώστε να ιδρύσει την επώνυμη αγωνιστική του ομάδα. Η Campos Racing έχει καταγράψει μέχρι σήμερα αξιοσημείωτα αποτελέσματα στις μικρές κατηγορίες formula και μάλιστα προοριζόταν να αναρριχηθεί στην F1 το 2010, πριν τελικά αλλάξει ιδιοκτησία το σχετικό τμήμα και μετεξελιχθεί στην HRT.
Σαν σήμερα το 1962, ο θρυλικός Jim Clark εκκίνησε 12ος στο Spa-Francorchamps για το GP Βελγίου και κατέκτησε την πρώτη του νίκη στην F1, ξεπερνώντας την BRM του poleman Graham Hill για 44,1 δευτερόλεπτα. Ο Hill είχε προηγηθεί στον πρώτο γύρο αλλά έχασε αρχικά θέσεις από τον ομόσταυλο του Clark, Trevor Taylor, και την Ferrari του Willy Mairesse. Οι δύο οδηγοί μονομάχησαν για τους επόμενους 25 γύρους μέχρι που τελικά συγκρούστηκαν λίγο πριν τη στροφή La Source, με τον Mairesse να γλυτώνει από θαύμα καθώς η Ferrari του τυλίχθηκε στις φλόγες. Ο πρωταθλητής Phil Hill τερμάτισε τρίτος για το τελευταίο του βάθρο, ενώ ο 20χρονος Ricardo Rodríguez ολοκλήρωσε στην 4η θέση και έγινε ο νεότερος οδηγός που βαθμολογήθηκε στην F1, μέχρι τον ερχομό του Jenson Button το 2000.
Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 16 Ιουνίου στον μηχανοκίνητο αθλητισμό – LE MANS SPECIAL
Σαν σήμερα το 1964 γεννήθηκε ο βετεράνος των αγώνων αντοχής, Rinaldo Capello. Ο Ιταλός δεν είχε εντυπωσιάσει στους αγώνες formula και στις αρχές των ‘90s μεταπήδησε στο πρωτάθλημα αυτοκινήτων τουρισμού της χώρας του, κατακτώντας πολλές νίκες με την Audi και κυριαρχώντας για τον τίτλο του 1995. Με αφορμή την επέκταση της γερμανικής φίρμας στο κορυφαίο επίπεδο των αγώνων αντοχής, ο Capello εντάχθηκε στο αντίστοιχο οδηγικό δυναμικό και σάρωσε τα πάντα μαζί της σε μεγάλα events όπως οι 24 ώρες του Le Mans, οι 12 ώρες του Sebring και το Petit Le Mans του ALMS. Μετράει συνολικά τρεις νίκες στο Sarthe, καθώς και πέντε νίκες στο Sebring και το Petit Le Mans, όπως και δύο τίτλους στο ALMS. Ο Capello αποσύρθηκε από την μεγάλη κατηγορία αγώνων αντοχής το 2012 και εκπροσώπησε έκτοτε συστηματικά την Audi στην κατηγορία GT στην Ιταλία, μέχρι το 2015.
Σαν σήμερα το 1973, με αφορμή την ανοδική πορεία του Ronnie Peterson με την Lotus στην F1, η Σουηδία φιλοξένησε για πρώτη φορά αγώνα στα πλαίσια του παγκοσμίου πρωταθλήματος, στην πίστα του Anderstorp. Ο ντόπιος Peterson είχε εκκινήσει από την pole position και προηγείτο σχεδόν σε όλον τον αγώνα, μέχρι που ήρθε αντιμέτωπος στους τελευταίους 10 γύρους με ένα αργό κλατάρισμα σε ένα από τα πίσω ελαστικά του. Παράλληλα, ο ομόσταυλος Emerson Fittipaldi εγκατέλειψε με σπασμένο κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ ο Jackie Stewart υποχώρησε σε ρυθμό με πρόβλημα στα πίσω φρένα του. Τελικά ο Denny Hulme της McLaren, που βρισκόταν στην 5η θέση στο αρχικό σκέλος του αγώνα, έκλεψε την πρωτοπορία από τον αργό Peterson στον προτελευταίο γύρο και το βάθρο ολοκληρώθηκε από τον αείμνηστο François Cevert της Tyrrell.
Σαν σήμερα το 1978, το τελευταίο GP Σουηδίας της F1 έμεινε για πάντα στην ιστορία για την μοναδική νίκη που σημείωσε η άκρως επαναστατική Brabham BT46B “fan car”, δια χειρός Niki Lauda. Παρά την πολύ υψηλή δυναμική του εμβληματικού αυτού μονοθεσίου, η pole position είχε καταλήξει στην Lotus 79 του Mario Andretti, ο οποίος προηγήθηκε στους πρώτους 38 γύρους πριν τελικά χάσει τη θέση του από τον Αυστριακό πρωταθλητή και εγκαταλείψει έπειτα με μηχανικά προβλήματα. Ο ομόσταυλος του Andretti, Ronnie Peterson, προσπάθησε να φέρει την ομάδα του στη δεύτερη θέση αλλά τελικά έχασε οριακά στη γραμμή τερματισμού από την πρωτάρα Arrows του Riccardo Patrese. Η Brabham BT46B δεν εμφανίστηκε ξανά σε Grand Prix διότι ο τότε επικεφαλής της ομάδας, Bernie Ecclestone, την απέσυρε εθελοντικά ύστερα από οξύτατες διαμαρτυρίες των αντίπαλων ομάδων.
Σαν σήμερα το 1984, η επιτυχημένη ομάδα του Reinhold Joest θριάμβευσε για πρώτη φορά στις 24 ώρες του Le Mans, με τους Henri Pescarolo και Klaus Ludwig να μοιράζονται μια ιδιωτική Porsche 956B. Το event διεξήχθη χωρίς την παρουσία της εργοστασιακής Rothmans Porsche, καθώς η ομάδα έκανε μποϋκοτάζ εξαιτίας διαφωνιών της με την διοργανώτρια ACO πάνω σε κανονισμούς που αφορούσαν τα καύσιμα. Παρόλα αυτά η Porsche κατέλαβε τις 7 πρώτες θέσεις της τελικής κατάταξης, σε έναν αγώνα που δυστυχώς στιγματίστηκε από ένα τεράστιο ατύχημα λίγο πριν το σούρουπο. Συγκεκριμένα, ο John Sheldon είχε ένα κλατάρισμα στην Aston Martin Nimrod και χτύπησε άσχημα στις μπαριέρες της μεγάλης ευθείας Mulsanne. Το αυτοκίνητο είχε σταματήσει στην μέση της πίστας, χτυπήθηκε από την έτερη Aston Martin του Drake Olson, προκάλεσε μια μεγάλη έκρηξη και σκόρπισε παντού θραύσματα, σκοτώνοντας έτσι έναν κριτή της πίστας. Ο Sheldon αποκόμισε σοβαρά εγκαύματα στο πρόσωπο και τα χέρια του.
Σαν σήμερα, επίσης το 1984, ο Nelson Piquet οδήγησε όμορφα μια Brabham BT53 στο GP Καναδά από την pole position και κατέκτησε τη νίκη, όπως και το τρίτο και τελευταίο Grand Chelem του στην F1. Βέβαια μετά τον αγώνα χρειάστηκε ιατρική περίθαλψη, διότι είχε αποκομίσει σοβαρά εγκαύματα στο δεξί του πόδι εξαιτίας της υψηλής θερμοκρασίας που προκαλούσε ένα καινούριο σύστημα ψύξης λαδιών στο ρύγχος του μονοθεσίου. Στις άλλες δύο θέσεις του βάθρου τερμάτισαν οι δύο McLaren-TAG των Niki Lauda και Alain Prost, με τον Γάλλο μάλιστα να συμβιβάζεται με χαμηλότερη ισχύ για το μεγαλύτερο κομμάτι του αγώνα λόγω βλάβης στον κινητήρα του.
Σαν σήμερα το 1990, οι 24 ώρες του Le Mans ολοκληρωθήκαν για πρώτη φορά στην χάραξη με τα δύο chicanes στην τεράστια ευθεία Hunaudières, ύστερα από περιορισμό της FiA που απαγόρευε πλέον τη διεξαγωγή αγώνων σε πίστες με ευθεία/-ες άνω των δύο χιλιομέτρων. Οι κατατακτήριες δοκιμές είχαν μονοπωληθεί από την Nissan, αλλά όλα τα αγωνιστικά της αντιμετώπισαν μηχανικά προβλήματα στον αγώνα, επιτρέποντας έτσι στην Jaguar να αναρριχηθεί στην πρωτοπορία με τρεις XJR-12. Ύστερα από ατυχίες και για την βρετανική φίρμα κατά το πέσιμο της νύχτας, η ομάδα αποφάσισε να αντικαταστήσει τον Eliseo Salazar με τον Martin Brundle στο Jaguar #3, στην προσπάθειά της να μεγιστοποιήσει τις πιθανότητές της για νίκη. Εν τέλει δικαιώθηκε, με την XJR-12 των Brundle, John Nielsen και Price Cobb να επικρατεί έπειτα από 359 γύρους, τέσσερις περισσότερους από την Jaguar #2 και επτά από την ιδιωτική Porsche 962C των Tiff Needell, David Sears και Anthony Reid.
Σαν σήμερα το 2001, η ομάδα της Team Joest επανέλαβε τον θρίαμβο της προηγούμενης χρονιάς στις 24 ώρες του Le Mans και κατέκτησε για δεύτερη συνεχόμενη φορά τη νίκη, με τους Tom Kristensen, Frank Biela και Emanuele Pirro να μοιράζονται ξανά το νικητήριο R8 της ομάδας. Στην δεύτερη θέση και έναν γύρο πίσω τερμάτισε ακόμα ένα Audi R8 με οδηγούς τους Laurent Aïello, Rinaldo Capello και Christian Pescatori, ενώ το βάθρο ολοκληρώθηκε από το πλήρωμα των Andy Wallace, Butch Leitzinger και Eric van de Poele. Οι τελευταίοι μάλιστα είχαν μοιραστεί μια EXP Speed 8 της Bentley, η οποία είχε επιστρέψει στον φημισμένο αγώνα του Sarthe για πρώτη φορά μετά από 68 ολόκληρα χρόνια.
Σαν σήμερα, επίσης το 2001, ο φορμαρισμένος Valentino Rossi συνέχισε το καταπληκτικό του ξεκίνημα στη σεζόν και επικράτησε στο GP Καταλονίας, για τον έκτο γύρο της μεγάλης κατηγορίας 500cc στο παλιό MotoGP. Παρά την πολύ κακή του εκκίνηση από την pole position και την κατρακύλησή του στην 15η θέση, ο «Γιατρός» ξεπέρασε όλους τους αναβάτες μπροστά του, έναν προς έναν. Η στιγμή του αγώνα σημειώθηκε στον 13ο από τους 25 γύρους όταν προσπέρασε τον επικεφαλής Loris Capirossi στην ευθεία εκκίνησης-τερματισμού. Έκτοτε ξεμάκρυνε από τους υπόλοιπους και δεν απειλήθηκε, με τον Max Biaggi της Marlboro Yamaha να ανακάμπτει από το δικό του κακό ξεκίνημα και να προσπερνά με τη σειρά του τον Capirossi για τη δεύτερη θέση, έξι γύρους πριν τον τερματισμό. Ο Shinya Nakano σχεδόν έκλεψε το βάθρο από τον Ιταλό της Honda Pons στο photo finish αλλά αρκέστηκε στην 4η θέση, μπροστά από τον Sete Gibernau.
Σαν σήμερα το 2007, η Audi συνέχισε την κυριαρχία της στις 24 ώρες του Le Mans κατακτώντας την 7η συνολική της νίκη. Κεντρικό θέμα του event για εκείνη την χρονιά αποτέλεσε η επιστροφή της Peugeot στα μεγάλα σαλόνια των αγώνων αντοχής, με την γαλλική φίρμα να κατεβάζει δύο κλειστά ντιζελοκίνητα 908 HDi FAP και να προκαλεί αίσθηση κατακτώντας την pole position. Στον αγώνα, η Audi είχε αναρριχηθεί νωρίς στην πρωτοπορία αλλά στερήθηκε μετά από μόλις 90 λεπτά το R10 TDI #3, όταν ο πρωτάρης Mike Rockenfeller έπεσε στον τοίχο στην έξοδο της στροφής Tertre Rouge. Το πρωί, λίγο πριν τη συμπλήρωση της 17ης ώρας, ο εορτάζων Rinaldo Capello που προπορευόταν στο R10 #2 για τέσσερις γύρους έχασε τον πίσω-αριστερό τροχό και εγκατέλειψε με τη σειρά του. Τα Peugeot ταλαιπωρήθηκαν από μηχανικά προβλήματα και η νίκη τελικά κατέληξε στο R10 #1 των Marco Werner, Frank Biela και Emanuele Pirro.
Σαν σήμερα, επίσης το 2007, η Indianapolis φιλοξένησε για τελευταία φορά το Αμερικανικό GP της F1, σε έναν αγώνα όπου επικράτησε ο rookie Lewis Hamilton έπειτα από μια μεγάλη μονομαχία με τον ομόσταυλό του στη McLaren, Fernando Alonso. Παρόλο που οι δυο τους βρέθηκαν πλάι-πλάι στην ευθεία εκκίνησης/τερματισμού στα μισά της διαδρομής, ο Βρετανός κρατήθηκε μπροστά από τον Ισπανό πρωταθλητή και κέρδισε για δεύτερη φορά στη σεζόν. Ο Felipe Massa της Ferrari πλαισίωσε στο βάθρο τους δύο οδηγούς της McLaren με τέταρτο τον Kimi Räikkönen, ενώ ο νεαρός Sebastian Vettel τερμάτισε 8ος στο ντεμπούτο του και βαθμολογήθηκε, έχοντας αντικαταστήσει τον τραυματία Robert Kubica στην BMW-Sauber.
Σαν σήμερα το 2012, η Audi αποδείχθηκε για ακόμα μία φορά ανώτερη των περιστάσεων και σημείωσε την 11η νίκη της στις 24 ώρες του Le Mans, αντιστεκόμενη στον ανταγωνισμό μιας άλλης φίρμας που επέστρεψε τότε στο υψηλό επίπεδο των αγώνων αντοχής: της Toyota. Το ιαπωνικό εργοστάσιο είχε εμφανιστεί με δύο πανέμορφα υβριδικά TS030, τα οποία ωστόσο δεν τερμάτισαν· το #8 είχε ένα τεράστιο ατύχημα στο τέλος της ευθείας Mulsanne κατά το ξεκίνημα της 6ης ώρας με μια Ferrari 458 κατηγορίας GTE-Am, ενώ το #7 εγκατέλειψε στα μισά της 11ης ώρας με αστοχία κινητήρα έχοντας ήδη καθυστερήσει λόγω ζημιών που αποκόμισε σε μια σύγκρουσή του με την “Garage 56” συμμετοχή του DeltaWing. Η Audi έκανε περίπατο στο υπόλοιπο του αγώνα χωρίς αντίπαλο, σάρωσε στο βάθρο με τα αποτελεσματικά R18 της και η νίκη κατέληξε για δεύτερη φορά στο πλήρωμα των André Lotterer, Marcel Fässler και Benoît Tréluyer.
Σαν σήμερα, επίσης το 2012, ο Jorge Lorenzo οδήγησε εξαιρετικά για να επικρατήσει στο GP Μεγάλης Βρετανίας και την πίστα του Silverstone, παίρνοντας έτσι την τρίτη συνεχόμενη νίκη του στη σεζόν. Έχοντας εκκινήσει 4ος, ο Ισπανός της εργοστασιακής Yamaha είχε χάσει μία θέση αλλά ανέκαμψε μεθοδικά και στον 6ο γύρο είχε ήδη βρεθεί πίσω από τον επικεφαλής Casey Stoner. Ο Αυστραλός της Repsol Honda κρατήθηκε στην πρωτοπορία για τέσσερις γύρους αλλά τελικά υπέκυψε στην πίεση του Lorenzo, ο οποίος ηγήθηκε από τον 11ο γύρο έως και τον τερματισμό χωρίς να απειληθεί. Ο Dani Pedrosa ολοκλήρωσε το βάθρο με την έτερη Repsol Honda, ενώ στην 4η θέση τερμάτισε ο Álvaro Bautista που είχε εκκινήσει για πρώτη φορά από την pole position, με την Honda Gresini.
Σαν σήμερα το 2018, μετά από 20 αποτυχημένες απόπειρες και πολλές τραγελαφικές ατυχίες, η Toyota κατέκτησε επιτέλους για πρώτη φορά τον θρυλικό αγώνα 24 ωρών του Le Mans, πλαισιώνοντας έτσι την Mazda ως μία εκ των ιαπωνικών εταιρειών που κέρδισαν στο Sarthe. Ύστερα από την αποχώρηση και της Porsche στα τέλη του 2017, η Toyota ήταν η μόνη εργοστασιακή ομάδα με υβριδικό πρωτότυπο κατηγορίας LMP1 και μονοπώλησε έτσι τον ανταγωνισμό χωρίς να απειληθεί ιδιαίτερα. Τα δύο TS050 αντάλλαξαν θέσεις στην πρωτοπορία για σχεδόν όλο το πρώτο μισό του αγώνα, με το #8 των Sébastien Buemi, Kazuki Nakajima και Fernando Alonso να τίθεται οριστικά επικεφαλής στην 16η ώρα για να κερδίσει. Το #7 των Mike Conway, Kamui Kobayashi και José María López έχασε μάλιστα δύο γύρους στα τελευταία 80 λεπτά όταν έμεινε εσφαλμένα στην πίστα για έναν γύρο παραπάνω, κινούμενο σε αργό ρυθμό ώστε να μην ξεμείνει από καύσιμα.
Σαν σήμερα, επίσης το 2018, διεξήχθη το GP Καταλονίας για τον έβδομο γύρο της σεζόν στο πρωτάθλημα του MotoGP. Ο αγώνας στο Circuit de Barcelona-Catalunya προσέφερε στον Jorge Lorenzo την δεύτερη συνεχόμενη νίκη του με την ομάδα της Ducati, με τον Ισπανό να εκκινεί από την pole position. Η πρωτοπορία είχε αρχικά περάσει στα χέρια του μαχητικού πρωταθλητή Marc Márquez, ο οποίος υποσκελίστηκε πίσω στη δεύτερη θέση μόλις στον δεύτερο γύρο και ξεκίνησε την καταδίωξη του συμπατριώτη του, μαζί με την έτερη Ducati του Andrea Dovizioso. Ωστόσο, ο Ιταλός ομόσταυλος του Lorenzo είχε μια πτώση στη στροφή 5 του 8ου γύρου και αναγκάστηκε να εγκαταλείψει, επιτρέποντας έτσι στον Valentino Rossi να προβιβαστεί στην τρίτη θέση του βάθρου, την οποία και κατέκτησε κάνοντας έναν «αθόρυβο» αγώνα. Ο Lorenzo ήλεγξε αποτελεσματικά τον ρυθμό του ειδικά μετά τα μισά της διαδρομής και τελικά ξεπέρασε τον Márquez στον τερματισμό για σχεδόν 4,5 δευτερόλεπτα.