spot_img

Σαν σήμερα, 18 Μαρτίου στο motorsport – SEBRING SPECIAL

Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.

Σαν σήμερα το 1937 γεννήθηκε ο Αμερικανός άσσος των αγώνων, Mark Donohue. Ο Donohue υπήρξε ιδιαίτερα ταλαντούχος πίσω από το τιμόνι αλλά και ως μηχανικός, κατέχοντας μεγάλες ικανότητες ως προς την αποτελεσματική ρύθμιση των αυτοκινήτων που οδηγούσε. Αν αναλογιστούμε πως η σύντομη καριέρα του απαρτίζεται από περάσματα σε πολλές αγωνιστικές διοργανώσεις, διαπιστώνουμε πως ο Αμερικανός είχε σπανιότατο ταλέντο. Υπήρξε ένας από τους πρώτους βασικούς οδηγούς στην ιστορία της θρυλικής ομάδας του Roger Penske, εκπροσωπώντας την σποραδικά στη Formula 1 και όχι μόνο. Ύστερα από πάρα πολλές επιτυχίες στο πρωτάθλημα Can-Am, τους μεγαλύτερους αγώνες αντοχής στον κόσμο, το Indianapolis 500 αλλά και το NASCAR, ο Donohue επέλεξε να αποσυρθεί το 1973. Ωστόσο, η πλήρης προσήλωση της Penske στη Formula 1 τον μετέπεισε να επιστρέψει στην ενεργό δράση.  Δυστυχώς έχασε άδοξα τη ζωή του το 1975 στις ελεύθερες δοκιμές του GP Αυστρίας, ύστερα από ένα άσχημο δυστύχημα που προκλήθηκε από αστοχία ελαστικού.

Σαν σήμερα

Σαν σήμερα το 1938 γεννήθηκε ένας εκ των πρώτων “Ιπτάμενων Φινλανδών” των αγώνων rally, ο Timo Mäkinen. Η καριέρα του είχε ήδη ξεκινήσει πολύ πριν καθιερωθεί το πασίγνωστο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally (WRC), στα τέλη των 1950s, με τον Mäkinen να κάνει πολλές μαγικές εμφανίσεις στις μικρές κατηγορίες, όπως αυτή στο Rally Χιλίων Λιμνών το 1967. Μετά την θέσπιση του WRC το 1973, ο Φινλανδός ξεκίνησε να καταγράφει εντυπωσιακά ρεκόρ. Έγινε ο πρώτος οδηγός που κατέκτησε νίκη στο ίδιο event για τρεις σερί χρονιές, επικρατώντας στο Rally Μεγάλης Βρετανίας στο διάστημα 1973-1975. Ο Mäkinen στέφθηκε νικητής και στην πατρίδα του στα πλαίσια του WRC, κερδίζοντας το Rally Χιλίων Λιμνών του 1973. Όλες του οι νίκες σημειώθηκαν με την Ford και τον Βρετανό συνοδηγό Henry Liddon.

Σαν σήμερα

Σαν σήμερα το 1946 γεννήθηκε ο Michel Leclère. Ο Γάλλος είχε διαγράψει μια αρκετά αξιόλογη πορεία στις μικρές κατηγορίες formula, κατακτώντας τη Γαλλική F3 και φτάνοντας μέχρι την Ευρωπαϊκή F2. Οι καλές επιδόσεις του εξακολουθούσαν να αφήνουν πολλές υποσχέσεις, οδηγώντας τον έτσι στη Formula 1 στα τέλη του 1975. Μετά από έναν αγώνα στην Tyrrell, ο Leclère μεταφέρθηκε στην Wolf-Williams για το 1976. Ωστόσο, η συνεργασία τους δεν ήταν επιτυχημένη και χαμηλή δυναμική του μονοθεσίου τον περιόρισε σε μέτριες εμφανίσεις. Ο Γάλλος εγκατέλειψε την ομάδα μετά το πρώτο μισό της σεζόν και επέστρεψε στην F2, δοκιμάζοντας κατά καιρούς την τύχη του και στις 24 ώρες του Le Mans χωρίς να εντυπωσιάσει. Μετά από την εμφάνισή του στον αγώνα του Sarthe για το 1979, αποσύρθηκε από την ενεργό δράση.

Σαν σήμερα

Σαν σήμερα το 1950 γεννήθηκε ο Αυστραλός ήρωας των αγώνων, Larry Perkins. Γνωστός για το θαρραλέο του οδηγικό στυλ, ο Perkins συμμετείχε στη Formula 1 κατά το διάστημα 1976-1977, σημειώνοντας 11 εμφανίσεις με τις αδύναμες ομάδες των Boro, Brabham, BRM και Surtees. Τα αποτελέσματά του δεν ήταν κάτι το ιδιαίτερο και έτσι, ο Perkins επέστρεψε στην πατρίδα του και καθιερώθηκε ως μια εμβληματική περίπτωση οδηγού στα αυτοκίνητα τουρισμού, που σήμερα είναι γνωστά ως Supercars. Κέρδισε τον περιβόητο αγώνα 1000 χιλιομέτρων του Bathurst συνολικά 6 φορές με την Holden, μοιραζόμενος τα αυτοκίνητά της με άλλους θρύλους του θεσμού όπως ο Peter Brock και ο Russell Ingall. Η τελευταία νίκη του Perkins σημειώθηκε το 1999, στην ηλικία των 49.

Σαν σήμερα

Σαν σήμερα το 1962 γεννήθηκε ο Volker Weidler. Ο Γερμανός ήταν ιδιαίτερα επιτυχής στις μικρές εθνικές κατηγορίες αγώνων, αλλά όταν σταδιακά αναρριχήθηκε στις μεγαλύτερες κατηγορίες formula, η δυναμική του έλειπε και τα αποτελέσματα ήταν μετριότατα. Ωστόσο, με αφορμή την έντονη μείωση των απαιτούμενων δαπανών στην F1 στα τέλη των ‘80s, πολλές μικρές ομάδες εμφανίστηκαν στον χώρο του πρωταθλήματος και έδωσαν ευκαιρίες σε πολλούς φιλόδοξους οδηγούς. Ο Weidler υπήρξε ένας εξ αυτών, λαμβάνοντας συμμετοχή το 1989 με την μικρή ομάδα της Rial. Ωστόσο, το μονοθέσιο ήταν πολύ αργό δεν του επέτρεψε να προκριθεί ούτε από τη διαδικασία του pre-qualifying, ωθώντας τον εκτός F1 μετά από μόλις 10 αγώνες. Ο Γερμανός μεταπήδησε στους αγώνες αντοχής την ίδια χρονιά και εντάχθηκε στο οδηγικό δυναμικό της Mazda, οδηγώντας την στην μοναδική της νίκη στις 24 ώρες του Le Mans το 1991. Τότε είχε μοιραστεί το λατρεμένο 787B με τους Bertrand Gachot και Johnny Herbert.

Σαν σήμερα

Σαν σήμερα το 1964 γεννήθηκε ο Alex Caffi. Ο Ιταλός είχε αρχικά δραστηριοποιηθεί κυρίως στην F3 της χώρας του, με τα αποτελέσματά του να προσελκύουν την ιταλική ομάδα της Osella στην F1, το 1986. Έκτοτε, ο Caffi καθιερώθηκε στο grid αλλά δυστυχώς παρέμεινε προσκολλημένος σε αργά μονοθέσια που τον εμπόδισαν να αναδειχθεί ιδιαίτερα. Ο καλύτερος τερματισμός του σημειώθηκε στο GP Μονακό του 1989, με μια 4η θέση στην ομάδα της Scuderia Italia. Ο Ιταλός μεταφέρθηκε στην Footwork-Arrows το 1990 αλλά έπρεπε να συμβιβαστεί ξανά με υποδεέστερα μονοθέσια, με μερικά μεγάλα ατυχήματα να τον περιορίζουν στην μετριότητα. Το 1992 βρέθηκε στην Andrea Moda και, έχοντας αντιληφθεί νωρίς την απαράδεκτη έλλειψη επαγγελματισμού στην ομάδα, αποσύρθηκε ύστερα από μόλις δύο αγώνες. Μετά από κάποιες σποραδικές παρουσίες στο Le Mans, ο Caffi είναι πλέον επικεφαλής της ομάδας του σε ευρωπαϊκές διοργανώσεις stock αυτοκινήτων, αναλαμβάνοντας κατά καιρούς την οδήγηση αυτοκινήτων του σε επιλεγμένους αγώνες.

Σαν σήμερα το 1973, ολοκληρώθηκε το πρώτο Rally Πορτογαλίας στα πλαίσια του WRC. Το event μονοπωλήθηκε από την ομάδα της Alpine, η οποία έκανε το 1-2 με τα A110 των Jean-Luc Thérier και Jean-Pierre Nicolas. Ο κύριος ανταγωνιστής της, η Fiat, είχε έρθει αντιμέτωπος με ένα εφιαλτικό rally διότι κανένας από τους τρεις βασικούς οδηγούς της δεν τερμάτισε. Την τρίτη θέση του βάθρου κατέλαβε ο ντόπιος Francisco Romãozinho, οδηγώντας ένα Citroën DS21.

Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 17 Μαρτίου στο motorsport – SEBRING SPECIAL

Σαν σήμερα το 1977 ο Βραζιλιάνος ήρωας της Formula 1, Carlos Pace, σκοτώθηκε σε δυστύχημα με αεροπλάνο στην πόλη Mairiporã κοντά στο Σάο Πάολο, σε ηλικία μόλις 32 χρονών. Μαζί του σκοτώθηκε ο φίλος Carlos Roberto de Oliveira και ο έτερος οδηγός αγώνων Marivaldo Fernandes. Ο Pace εμφανίστηκε σε 73 Grand Prix με τις ομάδες των March, Surtees και Brabham σημειώνοντας μία νίκη στην καριέρα του, στο GP Βραζιλίας του 1975. Επίσης, το 1973 μοιράστηκε μια Ferrari 312PB με τον Arturo Merzario στις 24 ώρες του Le Mans και τερμάτισαν αμφότεροι στη δεύτερη θέση του βάθρου, πίσω μόνο από την πανίσχυρη Matra-Simca. Μετά τον θάνατο του Pace, η πίστα του Interlagos μετονομάστηκε το 1985 σε Autodromo José Carlos Pace προς τιμήν του.

Σαν σήμερα το 1978, η Dick Barbour Racing σημείωσε την πρώτη από τις τρεις συνεχόμενες νίκες της στις 12 ώρες του Sebring, για το πρωτάθλημα IMSA GT. Η ομάδα είχε κατέβει στον αγώνα με δύο καινούριες Porsche 935 (#6 και #9), βασιζόμενη κυρίως στο πρώτο αυτοκίνητο που μοιράζονταν οι έμπειροι Rolf Stommelen και Manfred Schurti με τον ιδιοκτήτη Dick Barbour. Παρόλο που είχε εκκινήσει από τη δεύτερη θέση, το #6 βρέθηκε από νωρίς αντιμέτωπο με προβλήματα στο τούρμπο και τελικά εγκατέλειψε στα pits μετά από 47 γύρους. Από την άλλη, το #9 του έμπειρου Brian Redman και των πιο άπειρων Charles Mendez και Bob Garretson κατέγραφε σταθερούς γύρους, παίρνοντας τελικά την πρωτοπορία μετά από 7 ώρες. Έχοντας τα λιγότερα προβλήματα σε σχέση με τα φαβορί, το #9 κατέκτησε αναπάντεχα τη νίκη με διαφορά 90 δευτερολέπτων έναντι της Porsche 935 των Hurley Haywood και Bob Hagestad.

Σαν σήμερα το 1982 γεννήθηκε ο Timo Glock. Ο Γερμανός έκανε το ντεμπούτο του στη Formula 1 το 2004 με την Jordan, αλλά οδήγησε σε μόλις τρεις αγώνες και δεν διατηρήθηκε στην ομάδα. Μετά από μια σεζόν στα Champ Cars των Η.Π.Α. και έναν τίτλο στο GP2 (τωρινή Formula 2), ο Glock επέστρεψε στη Formula 1 το 2008 με την Toyota. Οι αξιοπρεπείς του εμφανίσεις έχουν επισκιαστεί από το ιστορικό προσπέρασμα που δέχτηκε στον τελευταίο γύρο του GP Βραζιλίας από τον Lewis Hamilton· η εξέλιξη αυτή εξασφάλισε το πρωτάθλημα στον Βρετανό και το αρνήθηκε στον νικητή Felipe Massa. Η αλλαγή των Τεχνικών Κανονισμών από το 2009 βοήθησαν τον Glock να σημειώσει κάποιες παρουσίες στο βάθρο και να δημιουργήσει προσδοκίες, αλλά η ξαφνική αποχώρηση των Ιαπώνων από το σπορ σήμανε την καθοδική πορεία της καριέρας του.

Έχοντας μείνει πλέον χωρίς ομάδα, ο Γερμανός παρέμεινε στη Formula 1 οδηγώντας για τη νεοφερμένη αλλά πολύ αδύναμη ομάδα της Virgin. Μοιραία περιορίστηκε στις τελευταίες θέσεις για τρεις σεζόν και το 2013, παρόλο που είχε τη δυνατότητα να συνεχίσει στη μετονομασμένη Marussia, επέλεξε να αποχωρήσει από τη Formula 1. Έκτοτε ενσωματώθηκε στο τμήμα οδηγών της BMW και, μέχρι σήμερα, την έχει εκπροσωπήσει στο DTM καθώς και στην κατηγορία GT μεγάλων αγώνων αντοχής.

Σαν σήμερα το 1989, η Nissan κατέγραψε την πρώτη της νίκη στις 12 ώρες του Sebring. Συγκεκριμένα, επικράτησε μέσω της ομάδας Electramotive Engineering και του #83 GTP ZX-Turbo, το οποίο μοιράστηκαν οι Geoff Brabham, Chip Robinson και Arie Luyendyk για 330 γύρους. Το πλήρωμα άφησε δύο γύρους πίσω την Jaguar XJR-9 των John Nielsen και Price Cobb. Η νίκη της Nissan σήμανε το τέλος ενός σερί 13 νικών της Porsche στο συγκεκριμένο event. Εκείνη την περίοδο, η Electramotive Engineering είχε ξεκινήσει τον σχεδιασμό του καινούριου και μελλοντικά επιβλητικού Nissan 90GTP, το οποίο μετονομάστηκε σε NTP-90 στο τέλος της χρονιάς.

Σαν σήμερα το 1995, η Ferrari κατέγραψε μια ιστορική νίκη στις 12 ώρες του Sebring καθώς επικράτησε στον διάσημο αγώνα αντοχής για πρώτη φορά μετά από 23 χρόνια. Το επίτευγμα σημειώθηκε χάρη στη #3 Ferrari 333 SP της Scandia Motorsports, με τους Fermín Vélez, Eric van de Poele και τον ιδιοκτήτη Andy Evans. Το πλήρωμα ξεπέρασε για ελάχιστα δευτερόλεπτα την Spice SE90 των Andy Wallace, Jan Lammers και Derek Bell, σε έναν αγώνα που πλήχτηκε από έντονες βροχοπτώσεις προς το τέλος του και τελικά διακόπηκε.

Σαν σήμερα το 2000, η Audi έγραψε ιστορία καθώς έκανε το 1-2 στις 12 ώρες του Sebring για το ALMS, ξεκινώντας έτσι με το δεξί μία από τις πιο επιτυχημένες σεζόν της στους αγώνες αντοχής. Παρά τις δυσκολίες που παρουσιάστηκαν για τα δύο επαναστατικά R8 της ομάδας, με ατύχημα στις κατατακτήριες δοκιμές και κλατάρισμα ελαστικού στον αγώνα, το #78 πήρε τελικά την καρό σημαία μετά από 360 γύρους με τους Tom Kristensen, Frank Biela και Emanuele Pirro. Σχεδόν 40 δευτερόλεπτα πίσω τερμάτισε το #77 των Rinaldo Capello, Michele Alboreto και Allan McNish, με έναν γύρο πίσω την BMW V12 LMR των JJ Lehto και Jörg Müller.

Σαν σήμερα το 2001 έλαβε χώρα το GP Μαλαισίας, το οποίο έχει μείνει στην ιστορία για την ασύλληπτη νεροποντή που έπληξε την πίστα της Sepang στους πρώτους γύρους. Το χάος που προκλήθηκε ανακάτεψε για τα καλά την κατάταξη, με τα μονοθέσια να οριοθετούνται πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας μέχρι να στεγνώσει η πίστα. Η Ferrari, αν και υπήρξε ένα από τα πολλά θύματα της βροχής, εκμεταλλεύτηκε την υπεροχή των ελαστικών της Bridgestone και βρέθηκε ξανά στην πρωτοπορία, κάνοντας το 1-2 με τους Michael Schumacher και Rubens Barrichello. Ο David Coulthard συμπλήρωσε το βάθρο του αγώνα, στον οποίο ξεχώρισε ιδιαίτερα ο Jos Verstappen. Ο Ολλανδός της Arrows αναρριχήθηκε στην 6η θέση στον πρώτο γύρο έχοντας εκκινήσει 18ος και αξιοποίησε την κλίση του στη βροχή για να βρεθεί μέχρι και δεύτερος. Η καλυτέρευση των συνθηκών τον κατέστησε έρμαιο στα πιο γρήγορα μονοθέσια και τελικά τερμάτισε 7ος, εκτός βαθμών.

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
  • Μπείτε στον server μας στο Discord

Σαν σήμερα το 2003 απεβίωσε σε ηλικία 92 χρονών ο Karl Kling, ένας από τους μπροστάρηδες της Mercedes-Benz στη Formula 1 κατά τη δεκαετία του ‘50. Ο Γερμανός είχε κάνει ήδη αίσθηση με τα “Ασημένια Βέλη” σε αγώνες αντοχής μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και πραγματοποίησε το ντεμπούτο του στη Formula 1 το 1954, στο GP Γαλλίας. Τερμάτισε στη δεύτερη θέση, πίσω από τον ομόσταυλο Juan Manuel Fangio, οδηγώντας την περιβόητη W196. Την ίδια χρονιά σημείωσε και μία νίκη σε έναν υποστηρικτικό αγώνα κερδίζοντας στο GP Βερολίνου, ενώ συνέχισε να εκπροσωπεί τη Mercedes και κατά τη σεζόν του 1955. Ωστόσο, μετά την καταστροφή στις 24 ώρες του Le Mans και το τέλος της σεζόν στη Formula 1, ο Kling αποσύρθηκε από τους αγώνες για να αναλάβει τα ηνία του αγωνιστικού τμήματος της ομάδας, στη θέση του Alfred Neubauer.

Σαν σήμερα το 2006, η Audi συνέχισε την αήττητη παράδοσή της στις 12 ώρες του Sebring, κερδίζοντας για 7η συνεχόμενη χρονιά. Το 2006 αποφάσισε να καινοτομήσει κατεβάζοντας τον διάδοχο του R8: ένα πρωτότυπο LMP1 με κινητήρα diesel V12, ονόματι R10 TDI. Παρόλο που ήταν σημαντικά ταχύτερη των ανταγωνιστών, η ομάδα στερήθηκε το #1 R10 ύστερα από ένα τετακέ του Frank Biela και επακόλουθα μηχανικά προβλήματα. Ωστόσο, ο αγώνας κύλησε ομαλότερα για το έτερο #2 που τελικά κατέκτησε και τη νίκη με τους Tom Kristensen, Rinaldo Capello και Allan McNish. Σε έναν αγώνα με πολλές εγκαταλείψεις, το πλήρωμα άφησε τέσσερις γύρους πίσω τον νικητή της κατηγορίας LMP2 (#37 Lola B05/40) με τρίτο τον νικητή της κατηγορίας GT1 (#4 Chevrolet Corvette C6.R).

Σαν σήμερα

Σαν σήμερα το 2007, ο Kimi Räikkönen έκανε μια άκρως πετυχημένη πρώτη εμφάνιση στα χρώματα της Ferrari και κατέκτησε τη νίκη στο GP Αυστραλίας, αφήνοντας πίσω του τον Fernando Alonso. Ο αγώνας είναι επίσης γνωστός για το εντυπωσιακό ντεμπούτο του Lewis Hamilton στη Formula 1, με τον Βρετανό να ανεβαίνει στο τρίτο σκαλί του βάθρου. Έτσι, έγινε ο πρώτος οδηγός που ανέβηκε στο βάθρο στον πρώτο του αγώνα, μετά το 1996 και τον Jacques Villeneuve.

Σαν σήμερα το 2012 πραγματοποιήθηκε το GP Αυστραλίας, στο οποίο στέφθηκε νικητής ο Jenson Button. Ο Βρετανός έκανε καλή εκκίνηση και πήρε την πρωτοπορία από τον ομόσταυλο Lewis Hamilton, διατηρώντας την έως το τέλος. Στη δεύτερη θέση τερμάτισε ο Sebastian Vettel, με τον τρίτο Hamilton να κρατά πίσω του τον ταχύτερο Mark Webber. Στις πιο πίσω θέσεις, ο Fernando Alonso τερμάτισε 5ος με την μέτρια F2012, ο Kimi Räikkönen επέστρεψε στη Formula 1 μετά το 2009 με μια 7η θέση, ενώ ο Sergio Pérez αξιοποίησε την φιλική προς τα ελαστικά Sauber C31 για να τερματίσει 8ος, εκκινώντας μόλις 22ος.

Σαν σήμερα το 2017, οι 12 ώρες του Sebring υποδέχτηκαν για πρώτη φορά τα αγωνιστικά DPi στη νέα μεγάλη κατηγορία του IMSA WhetherTech, που επιτρέπει συμμετοχή σε πρωτότυπα με σχεδιαστική φιλοσοφία και κινητήρες από εταιρείες αυτοκινήτων. Η Mazda, η Nissan και η Cadillac ήταν οι πρώτοι που εισήγαγαν την καινούρια κατηγορία πλαισιώνοντας τις Oreca, Ligier και Riley. Η Cadillac αποδείχθηκε πολύ ταχύτερη στη διάσημη πίστα της Florida και κυριάρχησε, κάνοντας το 1-2-3 στη γενική κατάταξη. Η Wayne Taylor Racing, νικήτρια στις 24 ώρες της Daytona λίγες εβδομάδες νωρίτερα, ξανακέρδισε στη σεζόν με τους αδερφούς Jordan και Ricky Taylor, οι οποίοι πλαισιώθηκαν από τον Βρετανό Alex Lynn. Το #10 Cadillac ξεπέρασε για 13,6 δευτερόλεπτα το #5 Cadillac της Action Express Racing και των João Barbosa, Christian Fittipaldi και Filipe Albuquerque. Τρίτο και δύο γύρους πίσω κατέληξε το έτερο Cadillac της AXR με τους Dane Cameron, Eric Curran και Mike Conway.

Σαν σήμεραΣαν σήμερα το 2018, η αυλαία της νέας σεζόν του MotoGP άνοιξε με ένα εντυπωσιακό photo finish για τη νίκη, στο νυχτερινό GP Κατάρ και την πίστα του Lusail. Ο Andrea Dovizioso κατάφερε να κερδίσει στο νήμα τον Marc Márquez, με τη διαφορά να σταματά στα 0,027 δευτερόλεπτα. Ελάχιστα μέτρα πιο πίσω τερμάτισε ο Valentino Rossi και ολοκλήρωσε το βάθρο.

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles