spot_img

Σαν σήμερα, 19 Απριλίου στην F1 και το motorsport

Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.

Σαν σήμερα το 1912 γεννήθηκε ο Rudi Fischer. Πριν ξεκινήσει να τρέχει σε αγώνες στα τέλη της δεκαετίας του ‘40, ο Ελβετός υπήρξε ένας επιτυχημένος εστιάτορας στην πατρίδα του. Όταν ξεκίνησε την εμπλοκή του στον μηχανοκίνητο αθλητισμό ίδρυσε την ομάδα Écurie Espadon, την οποία πλαισίωναν συμπατριώτες ερασιτέχνες οδηγοί αγώνων όπως ο Peter Hirt και ο Rudolf Schoeller. Η ομάδα αυτή αξιοποιούσε αγωνιστικά αυτοκίνητα της Gordini και αργότερα προμηθευόταν σύνολα της Ferrari, με τα οποία μπόρεσε ο Fischer να κάνει κάποιες αξιοπρεπείς εμφανίσεις στην F1 το 1951 και 1952. Συγκεκριμένα, εκκίνησε σε συνολικά επτά Grand Prix και το 1952 κατέγραψε δύο τερματισμούς στις θέσεις του βάθρου: δεύτερος στο GP Ελβετίας τρίτος στο GP Γερμανίας.

Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 18 Απριλίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Σαν σήμερα το 1939 γεννήθηκε ο Basil van Rooyen. Το 1968, όταν η Formula 1 επισκέφτηκε το Kyalami, ο van Rooyen αγωνίστηκε στο Grand Prix με μια Cooper T79 του John Love· προκρίθηκε στην 20η θέση αλλά εγκατέλειψε με πρόβλημα στον κινητήρα. Επανεμφανίστηκε το 1969 με μια ιδιωτική McLaren M7A και προκρίθηκε στην ένατη θέση, αρκετά κοντά στις εργοστασιακές McLaren των Bruce McLaren και Denny Hulme, αλλά η επίδοσή του επισκιάστηκε από άλλη μία εγκατάλειψη. Ωστόσο προσέλκυσε το ενδιαφέρον του Ken Tyrrell, ο οποίος ζήτησε από τον van Rooyen να ενταχθεί στην ομάδα του ως αντικαταστάτης του Johnny Servoz-Gavin. Η συμφωνία δεν υλοποιήθηκε διότι ο van Rooyen τραυματίστηκε σοβαρά σε ένα τεστ στο Kyalami, λίγο πριν ταξιδέψει για την Ευρώπη. Μετά τον θάνατο των Bruce McLaren και Piers Courage, ο Νοτιοαφρικανός επέλεξε να συνεχίσει την καριέρα του στη Formula Atlantic και τα αυτοκίνητα τουρισμού, μέχρι να αποσυρθεί το 1981.

Σαν σήμερα το 1940 γεννήθηκε ο Kurt Ahrens Jr. Όντας ίσως ο πιο υποσχόμενος νεαρός οδηγός της χώρας του στις αρχές των 1960s, ο Γερμανός ξεκίνησε να τρέχει σε αγώνες το 1958 οδηγώντας μια Cooper στην F3. Δεν άργησε να κερδίσει αγώνες και τίτλους, με αποτέλεσμα να αναρριχηθεί στην F2. Οδήγησε κυρίως μονοθέσια της Brabham και, από το 1966 και για τέσσερις σερί χρονιές, συμμετείχε στο GP Γερμανίας της Formula 1 χωρίς να εντυπωσιάσει. Παρόλο που εξέφρασε αρχικά μια αποστροφή στους αγώνες αντοχής, το 1968 εντάχθηκε στο δυναμικό της Porsche ως εργοστασιακός οδηγός. Μάλιστα, το 1969 μοιράστηκε μια Porsche 917 με τον Jo Siffert στον αγώνα 1000 χιλιομέτρων του Österreichring και κατέκτησαν μαζί τη νίκη. Ο Ahrens κατάφερε να σημειώσει άλλη μια νίκη στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Σπορ Αυτοκινήτων (WSC), θριαμβεύοντας στα 1000 χιλιόμετρα του Nürburgring το 1970 μαζί με τον Vic Elford και σταματώντας τους αγώνες στα τέλη της χρονιάς.

Σαν σήμερα το 1944 γεννήθηκε ο Jac Nellemann. Ο Δανός εμφανίστηκε στη Formula 1 το 1976 και αποπειράθηκε να προκριθεί στο GP Σουηδίας, οδηγώντας μια Brabham BT42 της μικρής ομάδας της RAM. Ωστόσο, στις κατατακτήριες δοκιμές το μονοθέσιο παρουσίασε μηχανικό πρόβλημα και ο Nellemann μεταπήδησε σε μια Brabham BT44B, μέχρι που «έσπασε» και αυτή και τον απέτρεψε να καταγράψει μια χρονομετρημένη προσπάθεια. Έτσι, ο Δανός έμεινε εκτός grid για μόλις τρία δέκατα του δευτερολέπτου. Μετά από αυτή την εμφάνιση δεν έδωσε ξανά το παρόν στο παγκόσμιο πρωτάθλημα.

Σαν σήμερα το 1959, η πίστα του Trenton Speedway στο New Jersey φιλοξένησε τον δεύτερο γύρο της σεζόν για το παλιό αμερικανικό πρωτάθλημα USAC (τωρινό IndyCar). Ο Tony Bettenhausen πήρε πρώτος την καρό σημαία, σε έναν αγώνα που στιγματίστηκε από το τραγικό δυστύχημα με μοιραίο εμπλεκόμενο τον Dick Linder. Ο 36χρονος πρώην άσσος του NASCAR είχε ακουμπήσει τροχούς με τον Don Branson και, αφού πέρασε πάνω από το αυτοκίνητο του συμπατριώτη του που έκανε τετακέ, ξεπέρασε τον προστατευτικό τοίχο και κατέληξε σε μια πλαγιά. Η Kurtis Kraft τούμπαρε πολλές φορές και σταμάτησε στους τροχούς της σε έναν περιφερειακό φράκτη εκτός πίστας. Ο Linder δυστυχώς απεβίωσε με σπασμένο λαιμό.

Σαν σήμερα το 1962 γεννήθηκε ο θρύλος των αγώνων formula στις ΗΠΑ, Al Unser Jr. Ο Αμερικανός ακολούθησε τα χνάρια των επίσης θρυλικών οδηγών και συγγενών Al Unser Sr. και Bobby Unser, ξεκινώντας δυναμικά την καριέρα του κατακτώντας τίτλους σε πρωταθλήματα όπως το Can-Am. Το 1982 μεταφέρθηκε στο CART/IndyCar και παρέμεινε εκεί για πάνω από δύο δεκαετίες, διανύοντας μια αξιοζήλευτη πορεία. Ο “Little Al” διέπρεψε κυρίως με τις ομάδες των Rick Galles και Roger Penske στο πρώτο μισό των 1990s, κατακτώντας ένα πρωτάθλημα με την καθεμία καθώς και νίκες στο περιβόητο Indianapolis 500. Μέχρι να αποσυρθεί το 2004 συμμετείχε σε 329 αγώνες και κέρδισε 34 φορές, μένοντας στην ιστορία ως ένας από τους πιο επιτυχημένους οδηγούς των αμερικανικών αγώνων μονοθεσίων.

Σαν σήμερα το 1965, ο αείμνηστος Jim Clark στέφθηκε νικητής στο Glover Trophy του Goodwood, τον τελευταίο μη-πρωταθληματικό αγώνα προδιαγραφών F1 που φιλοξένησε η πίστα του Sussex πριν κλείσει το 1966. Υπό το βλέμμα 50.000 θεατών που έδωσαν το παρόν παρά την έντονη παγωνιά και το χιόνι, ο Clark εκκίνησε από την εξωτερική της πρώτης σειράς και προσπέρασε τον επικεφαλής Graham Hill μετά από μόλις πέντε γύρους. Τελικά τον άφησε σχεδόν 25 δευτερόλεπτα πίσω και ολοκλήρωσε το φεστιβάλ, έχοντας ήδη κερδίσει το St. Mary’s Trophy στα αυτοκίνητα τουρισμού και το Lavant Cup στα σπορ αυτοκίνητα.

Σαν σήμερα

Σαν σήμερα το 1970 διεξήχθη το επεισοδιακό GP Ισπανίας της Formula 1, στην πίστα της Jarama. Ο Jackie Stewart κατέκτησε τη νίκη με μια March 701 της ομάδας του Ken Tyrrell, προσφέροντας στη βρετανική κατασκευάστρια εταιρεία την πρώτη της νίκη στο πρωτάθλημα. Δεύτερος ολοκλήρωσε ο Bruce McLaren με μια McLaren M14A για το τελευταίο του βάθρο, ενώ ο Mario Andretti σημείωσε το πρώτο δικό του βάθρο, με μια STP March. Το συγκεκριμένο Grand Prix ωστόσο στιγματίστηκε από ένα τεράστιο ατύχημα στον πρώτο γύρο. Ο Jackie Oliver ήρθε αντιμέτωπος με αστοχία φρένων στην BRM του και έπεσε πάνω στον Jackie Ickx, με τη σύγκρουση να προκαλεί μια μεγάλη φωτιά. Ενόσω οι άνθρωποι της πίστας προσπάθησαν να προσφέρουν βοήθεια στους οδηγούς και να θέσουν υπό έλεγχο την πυρκαγιά που ξέσπασε, ο αγώνας συνεχίστηκε κανονικά. Ο Βέλγος οδηγός της Ferrari αποκόμισε μερικά εγκαύματα αλλά ανάρρωσε εγκαίρως για να εμφανιστεί στον επόμενο αγώνα.

Σαν σήμερα το 1975 γεννήθηκε ο Townsend Bell. Ο Αμερικανός πειραματίστηκε σε μικρές κατηγορίες μονοθεσίων στις αρχές του 21ου αιώνα, με εντυπωσιακή πορεία στο Indy Lights και ελάχιστους αγώνες με την Patrick Racing στο CART. Το 2003 δοκιμάστηκε στην Ευρώπη και πλαισίωσε στην Arden International τον μελλοντικό πρωταθλητή Björn Wirdheim στη Formula 3000, γράφοντας ιστορία για τη χώρα του με ένα βάθρο στο Hungaroring. Αν και έκανε μερικά τεστ στις ομάδες F1 των Jaguar και BAR-Honda, δεν προέκυψε συμφωνία για συμμετοχή στο παγκόσμιο πρωτάθλημα και επέστρεψε στις ΗΠΑ. Περιπλανήθηκε σε ελάχιστους αγώνες του IndyCar για μια δεκαετία, με πιο αξιοσημείωτη επίδοση μια τέταρτη θέση στο Indianapolis 500 του 2009. Τα τελευταία χρόνια δραστηριοποιείται κυρίως σε αγώνες αντοχής με αυτοκίνητα GT, καθώς και ως σχολιαστής αγώνων IndyCar στο τηλεοπτικό δίκτυο του NBC Sports. Κέρδισε στην κατηγορία GTE-Am του Le Mans το 2016 και πλέον αγωνίζεται με Lexus στο IMSA.

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
  • Μπείτε στον server μας στο Discord

Σαν σήμερα το 2008, ο τρίτος γύρος του αμερικανικού πρωταθλήματος αντοχής (ALMS) φιλοξενήθηκε στο διάσημο σιρκουί πόλης του Long Beach, με έναν αγώνα διάρκειας 1 ώρας και 40 λεπτών. Για δεύτερη συνεχόμενη φορά (η πρώτη ήταν στον προηγούμενο αγώνα στο St. Petersburg), οι Γερμανοί Marco Werner και Lucas Luhr κατέκτησαν τη συνολική νίκη οδηγώντας το ντιζελοκίνητο #2 Audi R10 TDI στην κατηγορία LMP1. Μάλιστα, η Audi έκανε το 1-2 χάρη στους Frank Biela και Emanuele Pirro που ακολούθησαν με το #1 R10, ενώ το βάθρο έκλεισε το πρώτο αγωνιστικό της LMP2 – ένα Acura ARX-01B των David Brabham και Scott Sharp. Αξίζει να αναφερθεί πως η νίκη των Werner/Luhr οφειλόταν στα καινούρια ειδικά μαλακά ελαστικά που παρείχε η Michelin αποκλειστικά για τη συγκεκριμένη πίστα. Η επιτυχία της φίρμας δεν περιορίστηκε εκεί: η #71 Ferrari F430 GT (νικήτρια στην κατηγορία GT2) διένυσε ολόκληρο τον αγώνα με το ίδιο σετ ελαστικών.

Σαν σήμερα το 2009, η ομάδα της Red Bull Racing σημείωσε την πρώτη της νίκη στη Formula 1 κάνοντας το 1-2 στο GP Κίνας. Ο αγώνας έλαβε χώρα υπό συνθήκες  έντονης βροχόπτωσης, με τον Sebastian Vettel να ξεπερνά τον ομόσταυλο Mark Webber και την Brawn GP του Jenson Button. Κατά τη διάρκεια ενός αυτοκινήτου ασφαλείας στους πρώτους γύρους, ο Vettel είχε μικροεπαφή με την Toro Rosso του Sébastien Buemi αλλά δεν αποκόμισε κάποια ζημιά· ο Ελβετός από τη μεριά του μπήκε στα pits για αλλαγή αεροτομής και τερμάτισε όγδοος. Ο Felipe Massa ήταν ένας από τους άτυχους· παρόλο που εκκίνησε 13ος, έφτασε μέχρι τις θέσεις του βάθρου σε λίγους γύρους αλλά εγκατέλειψε με πρόβλημα στα ηλεκτρικά. Ο Lewis Hamilton ήταν επίσης υποψήφιος για το βάθρο, αλλά μια σειρά από λάθη στο δεύτερο μισό του αγώνα τον έριξε στην έκτη θέση, πίσω από τον ομόσταυλό του στη McLaren, Heikki Kovalainen.

Σαν σήμερα

Σαν σήμερα το 2015 πραγματοποιήθηκε το GP Μπαχρέιν, για τον τέταρτο σταθμό της σεζόν στη Formula 1. Ο Lewis Hamilton κατέγραψε την τρίτη του νίκη σε τέσσερις αγώνες, παρόλο που δέχτηκε πίεση από την Ferrari του Kimi Räikkönen στους τελευταίους γύρους. Η Ferrari εφάρμοσε μια εναλλακτική στρατηγική στον Φινλανδό και του τοποθέτησε τα μαλακά ελαστικά για το τέλος του αγώνα, προσφέροντάς του τη δυνατότητα να προσπεράσει τον Nico Rosberg στον προτελευταίο γύρο για τη δεύτερη θέση. Παρά τον ταχύτερο ρυθμό του συγκριτικά με τις Mercedes, οι οποίες μάλιστα κινούνταν συντηρητικά εξαιτίας ενός προβλήματος στο σύστημα φρένων, ο Räikkönen δεν κατάφερε να βρεθεί σε απόσταση βολής από τον νικητή Hamilton.

Σαν σήμεραΣαν σήμερα, επίσης το 2015, η πίστα Termas de Río Hondo φιλοξένησε τον τρίτο αγώνα της σεζόν για το MotoGP. Ο Valentino Rossi κατέκτησε μια φανταστική νίκη με μεθοδική οδήγηση, εκκινώντας από την όγδοη θέση. Αρχικά, ο ρυθμός τέθηκε από τον poleman Marc Márquez που είχε εκκινήσει με το σκληρό πίσω λάστιχο. Ωστόσο, μετά το μέσον του αγώνα το λάστιχο αυτό άρχισε να χάνει απόδοση και Ισπανός αναβάτης της Honda υποχώρησε, επιτρέποντας έτσι στο «τρενάκι» που είχε αφήσει πίσω του να τον πλησιάσει. Ο “Γιατρός”, έχοντας αναρριχηθεί στην κατάταξη αξιοποιώντας το πιο σκληρό διαθέσιμο πίσω λάστιχο, πλησίασε τον Márquez με δαιμονιώδη ρυθμό και οι δυο τους τελικά ακούμπησαν στη στροφή 5, δύο γύρους πριν τον τερματισμό. Ο Márquez έπεσε και εγκατέλειψε, ανοίγοντας τον δρόμο στον Andrea Dovizioso για τη δεύτερη θέση. Το βάθρο ολοκλήρωσε ο Cal Crutchlow, ο οποίος προσπέρασε τον Andrea Iannone στην τελευταία στροφή του τελευταίου γύρου.

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles