spot_img

Σαν σήμερα, 18 Απριλίου στην F1 και το motorsport

Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.

Σαν σήμερα το 1938, το προπολεμικό ακόμη Grand Prix Αυστραλίας έλαβε χώρα για πρώτη φορά στις παρυφές της πόλης του Bathurst και στην πίστα Mount Panorama, η οποία μετρούσε μόλις έναν μήνα ύπαρξης και έμελλε να καθιερωθεί ως ένας από τους πιο αγαπημένους αγωνιστικούς προορισμούς παγκοσμίως. Όπως και στις προηγούμενες εκδόσεις του event, έτσι και στο συγκεκριμένο η εκκίνηση οριοθετήθηκε με ένα σύστημα handicap: οι αργότεροι οδηγοί ξεκινούσαν πρώτοι, με τους πιο γρήγορους να ακολουθούν μετά το πέρας ενός προκαθορισμένου αριθμού λεπτών. Πρωταγωνιστής υπήρξε ο Άγγλος Peter Whitehead (μαζί με τον Alan Sinclair οι μόνοι μη-Αυστραλοί οδηγοί του αγώνα), με μια ERA B-Type που αποδείχθηκε σημαντικά ταχύτερη των εγχώριων αγωνιστικών. Ο ντόπιος Les Burrows, ο οποίος μάλιστα είχε εκκινήσει 15 λεπτά νωρίτερα του Whitehead, αποδείχθηκε ο μοναδικός ανταγωνιστής του και τελικά συμβιβάστηκε με τη δεύτερη θέση έπειτα από απώλεια ισχύος στον κινητήρα του.

Σαν σήμερα το 1940 γεννήθηκε ο βετεράνος των αγώνων αντοχής και αυτοκινήτων τουρισμού, Gordon Spice. Ο Βρετανός ξεκίνησε την καριέρα του στην παλιά έκδοση του Βρετανικού Πρωταθλήματος Αυτοκινήτων Τουρισμού (BTCC) στα τέλη των 1960s, οδηγώντας αυτοκίνητα της Mini. Ο ερχομός των 1970s τον είδε να μεταφέρεται στο εργοστασιακό τμήμα της Ford, εκπροσωπώντας την με το μοντέλο Capri. Ο Spice κέρδισε στην κατηγορία του στο BTCC σε πολλαπλές περιπτώσεις, ενώ το 1978 στέφθηκε νικητής στις 24 ώρες του Spa-Francorchamps με το ίδιο αυτοκίνητο, μαζί με τον Teddy Pilette. Στα 1980s επεκτάθηκε στους αγώνες αντοχής και ίδρυσε την Spice Engineering, μια ανεξάρτητη κατασκευάστρια εταιρεία αγωνιστικών, μαζί με τον Ray Bellm. Η εταιρεία αυτή διακρίθηκε δεόντως στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Σπορ Αυτοκινήτων (WSC) και το IMSA, κατακτώντας πολλούς τίτλους στην κατηγορία Group C2 καθώς και σχετικές νίκες στις 24 ώρες του Le Mans και της Daytona.

Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 17 Απριλίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Σαν σήμερα το 1942 γεννήθηκε ο Jochen Rindt. Ο Αυστριακός εισήλθε στη Formula 1 το 1964 και, μετά από μερικά αξιόλογα αποτελέσματα στην Cooper και τη Brabham, μεταφέρθηκε στην Team Lotus το 1969. Κατέκτησε την πρώτη του νίκη στο GP ΗΠΑ και το 1970 βρέθηκε σε δαιμονιώδη φόρμα, σημειώνοντας νίκη στο GP Μονακό με μια πεπαλαιωμένη Lotus 49 καθώς και τέσσερις συνεχόμενες νίκες με την καινούρια Lotus 72. Εκτός από άσσος της Formula 1, ο Rindt ήταν πολύ αξιόπιστος και στα σπορ αυτοκίνητα, κερδίζοντας στις 24 ώρες του Le Mans το 1965 μαζί με τον Masten Gregory, οδηγώντας μια Ferrari 250 LM.

Δυστυχώς σκοτώθηκε στη Monza σε μια άσχημη σύγκρουση λίγο πριν τη στροφή Parabolica, στις ελεύθερες δοκιμές του GP Ιταλίας. Το μονοθέσιο ενδεχομένως να παρουσίασε αστοχία στο σύστημα πέδησης, ενώ ο προστατευτικός τοίχος κακής ποιότητας συνέβαλε στην τραγική έκβαση. Το μπροστινό μέρος της Lotus 72B καταστράφηκε εντελώς και ο Rindt, όντας μέσα στο μονοθέσιο με λυμένες τις ζώνες του, υπέστη τραυματισμούς στους οποίους τελικά υπέκυψε λίγα λεπτά αργότερα. Με τέσσερις αγώνες να απομένουν είχε ήδη μια διαφορά 20 βαθμών από τον κοντινότερο διώκτη του, Jacky Ickx, διαφορά που τελικά δεν καλύφθηκε εγκαίρως. Ως εκ τούτου, ο Jochen Rindt έγινε ο πρώτος (και τελευταίος μέχρι σήμερα) οδηγός που στέφθηκε παγκόσμιος πρωταθλητής της Formula 1 μετά θάνατον. Το τρόπαιο του πρωταθλητή απονεμήθηκε στη σύζυγό του.

Σαν σήμερα

Σαν σήμερα το 1960, ανήμερα της Δευτέρας του Πάσχα, ο Innes Ireland εντυπωσίασε με την επαναστατική Lotus 18 και επικράτησε στην πίστα του Goodwood για το Glover Trophy, τον πρώτο μη-πρωταθληματικό αγώνα F1 της σεζόν. Ο Σκωτσέζος προσπέρασε την ιδιωτική Cooper του Stirling Moss στον 4ο από τους 42 γύρους και ύστερα άντεξε στην πίεση, κερδίζοντας με διαφορά μόλις 2,8 δευτερολέπτων. Αυτή ήταν η πρώτη νίκη σε αγώνα προδιαγραφών F1 για την θρυλική φίρμα του Colin Chapman. Μάλιστα, ο Ireland έμελλε να σημειώσει την παρθενική νίκη της ομάδας και στο επίσημο παγκόσμιο πρωτάθλημα, κερδίζοντας στο Watkins Glen για το Αμερικανικό GP του 1961.

Σαν σήμερα το 1971 διεξήχθη ο δεύτερος αγώνας της σεζόν για τη Formula 1, στην πίστα του Montjuïc, για το GP Ισπανίας. Ο αγώνας αυτός έχει μείνει στην ιστορία για την πρώτη εμφάνιση slick ελαστικών στο πρωτάθλημα, με την Firestone να αξιοποιεί τα δεδομένα της από το παλιό IndyCar στις ΗΠΑ και να προμηθεύει ομάδες με αυτό τον τύπο ελαστικών. Μία από τις ομάδες αυτές ήταν η Ferrari, με τον Jacky Ickx να εκμεταλλεύεται τη δυναμική τους και να τερματίζει στη δεύτερη θέση, ελάχιστα πίσω από την Tyrrell του Jackie Stewart που χρησιμοποιούσε τα πατροπαράδοτα ελαστικά με ραβδώσεις της Goodyear. Παρόλο που η διαφορά δυναμικότητας μεταξύ των δύο τύπων ελαστικών ήταν μικρή, σύντομα διαπιστώθηκε πως τα slicks ήταν πιο αξιόπιστη λύση και δεν άργησε να καθιερωθεί η καθολική χρήση τους.

Σαν σήμερα

Σαν σήμερα το 1979 γεννήθηκε ο Anthony Davidson. Ο Βρετανός, μετά την επιτυχημένη πορεία του στις μικρές κατηγορίες formula, περιορίστηκε κυρίως σε ρόλο δοκιμαστή οδηγού στη Formula 1, κάνοντας δύο παρενθετικές εμφανίσεις με τη Minardi το 2002 και μία με την BAR-Honda το 2005. Ωστόσο, το 2007 αγωνίστηκε για όλη τη σεζόν με την Super Aguri, δείχνοντας σημαντικά δείγματα σταθερότητας και ταχύτητας παρόλο που δε βαθμολογήθηκε. Διατηρήθηκε για το 2008, αλλά επειδή η ομάδα χρεοκόπησε μετά από μόλις τέσσερις αγώνες, επέστρεψε σε καθήκοντα αναπληρωματικού και δοκιμαστή οδηγού σε ομάδες όπως η Brawn GP και η Mercedes. Από το 2009 μέχρι σήμερα, ο Davidson έχει δραστηριοποιηθεί σε αγώνες αντοχής ανά τον κόσμο, διαπρέποντας κυρίως με την Toyota στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αγώνων Αντοχής (WEC). Μάλιστα, το 2014 κατέκτησε τον σχετικό τίτλο μαζί με τον Sébastien Buemi. Επίσης, έχει εργαστεί ως σχολιαστής και αναλυτής αγώνων F1 για την βρετανική τηλεόραση.

Σαν σήμερα το 1982 διεξήχθη ο πρώτος αγώνας αντοχής που είδε τη συμμετοχή αγωνιστικών κατηγορίας Group C, στην πίστα της Monza. Μπορεί οι κατατακτήριες δοκιμές να μονοπωλήθηκαν από τις δύο Lancia LC1 της παλιάς κατηγορίας Group 6, αλλά εγκατέλειψαν αμφότερες στον αγώνα. Έτσι, νικήτρια του μαραθωνίου 1000 χιλιομέτρων αναδείχθηκε μια Rondeau M382C, την οποία μοιράστηκαν οι Henri Pescarolo και Giorgio Francia για να αφήσουν έναν γύρο πίσω την Porsche 935 K3/81 των Rolf Stommelen και Ted Field.

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
  • Μπείτε στον server μας στο Discord

Σαν σήμερα το 1993, ο Paul Tracy κατέκτησε την παρθενική του νίκη στους αγώνες IndyCar επικρατώντας στο Long Beach, τον τρίτο σταθμό της σεζόν για το πρωτάθλημα CART. Ο προστατευόμενος οδηγός της Penske Racing προηγήθηκε για 81 από τους συνολικά 105 γύρους, χωρίς ωστόσο να έχει απροβλημάτιστη μέρα. Ενώ προηγείτο στον 25ο γύρο, ακούμπησε τροχούς με τον Danny Sullivan και αναγκάστηκε να μπει στα pits με κλαταρισμένο ελαστικό. Αργότερα, στον 61ο γύρο, έπρεπε να κάνει ένα ακόμη απρογραμμάτιστο pit stop λόγω έντονου blistering (υπερθέρμανσης) σε ένα από τα ελαστικά του. Τέθηκε ξανά επικεφαλής στον γύρο 74 έπειτα από το τελευταίο pit stop του Nigel Mansell και όταν ο Βρετανός rookie στερήθηκε τη δεύτερη σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων του, ο Tracy έκανε βόλτα μέχρι τον τερματισμό. Ο πρωταθλητής Bobby Rahal, μόλις 11ος στα μισά του αγώνα, τερμάτισε τελικά δεύτερος με το R/H-001, ένα τροποποιημένο περσινό σασί της Truesports.

Σαν σήμερα το 2004 έλαβε χώρα το τελευταίο, τουλάχιστον μέχρι νεωτέρας, GP Νότιας Αφρικής για το MotoGP, στην πίστα της Phakisa. Η πρεμιέρα της σεζόν προσέφερε έναν εντυπωσιακό αγώνα, με τον Valentino Rossi να εκκινεί από την pole position για τη Yamaha και να κατακτά τη νίκη. Έτσι, έβαλε τέλος σε ένα σερί 10 συνεχόμενων νικών της Honda, έγινε ο πρώτος αναβάτης που κέρδισε δύο συνεχόμενους αγώνες στη μεγάλη κατηγορία με διαφορετικούς κατασκευαστές, καθώς και ο πρώτος μετά τον Barry Sheene που κέρδισε στην πρεμιέρα της σεζόν για τέσσερις σερί χρονιές. Μετά τους πρώτους γύρους, ο «Γιατρός» ξεχώρισε μαζί με τους Max Biaggi και Sete Gibernau, με τους τρεις να πιέζουν στο όριο για να κρατηθούν ο ένας κοντά στον άλλον. Τελικά ο Rossi επικράτησε του Biaggi για μόλις 0.21 δευτερόλεπτα, με τον Gibernau να ολοκληρώνει το βάθρο όντας άλλα επτά δευτερόλεπτα πίσω.

Σαν σήμερα το 2009, ο Mark Martin επικράτησε στον ανοιξιάτικο αγώνα 500 μιλίων στην οβάλ πίστα του Phoenix για τη μεγάλη κατηγορία του NASCAR και έγινε μόλις ο τέταρτος οδηγός άνω των 50 χρόνων που κέρδισε στη διοργάνωση. Η νίκη αυτή ήταν μάλιστα η πρώτη για τον Martin μετά το 2005, βάζοντας τέλος σε ένα αρνητικό σερί 97 αγώνων. Οι άλλοι τρεις οδηγοί που μοιράζονται το ίδιο ηλικιακό ρεκόρ είναι οι Morgan Shepherd, Harry Gant και Bobby Allison.

Σαν σήμερα το 2010 πραγματοποιήθηκε το βροχερό GP Κίνας στην Shanghai, για τον τέταρτο αγώνα της σεζόν στη Formula 1. Μεγάλη πρωταγωνίστρια υπήρξε η ομάδα της McLaren, με τον Jenson Button να ξεχωρίζει στις μεικτές καιρικές συνθήκες και να κατακτά τη νίκη, αφήνοντας πίσω του τον ομόσταυλο Lewis Hamilton. Το βάθρο ολοκληρώθηκε από τον Nico Rosberg της Mercedes. Ο Fernando Alonso έκανε άκυρη εκκίνηση και εξέτισε μια ποινή διέλευσης από το pit lane, χάνοντας έτσι την ευκαιρία να διεκδικήσει ένα βάθρο. Παρόλα αυτά κατάφερε να ανακάμψει και να τερματίσει τέταρτος. Οι δύο οδηγοί της Red Bull Racing δυσκολεύτηκαν με τα ενδιάμεσα ελαστικά, με τον Sebastian Vettel να τερματίζει μόλις έκτος και ο Mark Webber όγδοος. Στην έβδομη θέση ολοκλήρωσε ο Vitaly Petrov της Renault, γράφοντας ιστορία ως ο πρώτος Ρώσος οδηγός που βαθμολογήθηκε στη Formula 1.

Σαν σήμερα

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles