spot_img

Σαν σήμερα, 19 Ιανουαρίου στην F1 και το motorsport

Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.

Σαν σήμερα το 1914 γεννήθηκε ο Bob Gerard. Ο Βρετανός υπήρξε ένας από τους πιο πολυσύχναστους ιδιώτες οδηγούς της μεταπολεμικής περιόδου, οδηγώντας επιτυχημένα παλαιά αυτοκίνητα της ERA και της Cooper σε αγώνες ανά την Ευρώπη. Από τις αρχές των ‘50s, στις απαρχές του πρωταθλήματος της F1, αγωνίστηκε σε 8 επίσημα Grand Prix και τερμάτισε τρεις φορές στην 6η θέση. Έφυγε από τη ζωή τον Ιανουάριο του 1990, σε ηλικία 76 χρονών.

Σαν σήμεραΣαν σήμερα το 1958 πραγματοποιήθηκε το GP Αργεντινής για την F1. Λόγω αλλαγών στους κανονισμούς γύρω από τα καύσιμα, πολλές ομάδες δεν ήταν ακόμη έτοιμες για να συμμετάσχουν, αφήνοντας έτσι μόλις 10 αυτοκίνητα – έξι Maserati, τρεις Ferrari και μια Cooper. Η μοναδική Cooper T43 του αείμνηστου Stirling Moss έκανε την έκπληξη και κατέκτησε τη νίκη, ολοκληρώνοντας τον αγώνα χωρίς pit stop. Το αυτοκίνητο αυτό έγινε το πρώτο με τον κινητήρα πίσω που κέρδισε επίσημο αγώνα της F1. Από το 1959 και έπειτα ξεκίνησε η σταδιακή καθιέρωση μονοθεσίων με αυτόν τον σχεδιασμό.

Σαν σήμερα το 1968 έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 89 χρονών ο Ray Harroun, ο πρώτος νικητής στην ιστορία του θρυλικού Indianapolis 500. Ο Αμερικανός, ο οποίος είχε επιστρέψει από την απόσυρσή του ώστε να τρέξει στον αγώνα του 1911, άφησε επίσης μια σημαντική παρακαταθήκη. Αντί να οδηγήσει με ένα μηχανικό δίπλα του όπως συνηθιζόταν τότε, εφάρμοσε για πρώτη φορά στην ιστορία τη χρήση ενός καθρέπτη για το οπτικό πεδίο προς τα πίσω. Η νίκη του στο πρώτο Indianapolis 500 τον καθιστά ένα από τα πιο ιστορικά πρόσωπα του event.

Σαν σήμερα

Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 18 Ιανουαρίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Σαν σήμερα το 1976 γεννήθηκε ο Tarso Marques. Ο Βραζιλιάνος ξεκίνησε την πορεία του στους αγώνες formula με αξιώσεις και εισήλθε στην F1 το 1996, μέσω της Minardi. Λόγω της άσχημης οικονομικής κατάστασης της ομάδας, ο Marques έπρεπε να ανταγωνιστεί οδηγούς που έφερναν περισσότερα χρήματα και ως εκ τούτου έτρεχε σποραδικά για την ομάδα μέχρι τα τέλη του 1997. Μετά από μια κενή σεζόν το 1998, το 1999 ταξίδεψε στις Η.Π.Α. για να συμμετάσχει στο πρωτάθλημα CART μέχρι και το 2000. Το 2001 επέστρεψε στην F1 και την Minardi, όντας στη σκιά του ομόσταυλου και πολλά υποσχόμενου Fernando Alonso. Μετά από άλλη μια μέτρια σεζόν, ο Marques υποβιβάστηκε σε θέση δοκιμαστή και δεν πήρε ευκαιρία στην ομάδα ξανά, επιστρέφοντας στους αγώνες formula των Η.Π.Α. Από το 2005 και έπειτα επέστρεψε στην πατρίδα του για να τρέξει σε μικρά πρωταθλήματα με stock αυτοκίνητα.

Σαν σήμερα
Tarso Marques (αριστερά) – Fernando Alonso (δεξιά)

Σαν σήμερα το 1980 γεννήθηκε ο αγαπητός παγκόσμιος πρωταθλητής της F1, Jenson Button. Ο Βρετανός εισήλθε στο κορυφαίο μηχανοκίνητο σπορ το 2000 με την Williams και έκανε αίσθηση πολύ γρήγορα. Μετά από δύο σεζόν στην Benetton/Renault μεταφέρθηκε στην BAR-Honda, στην οποία έκανε αξιοπρεπείς εμφανίσεις. Πήρε μια φανταστική πρώτη νίκη στην Ουγγαρία το 2006, αλλά η ομάδα έχασε τη δυναμική της και αποχώρησε από την F1 στα τέλη του 2008. Η εξαγορά της από τον Ross Brawn τού έδωσε την ευκαιρία για την κατάκτηση του μοναδικού του Παγκόσμιου Τίτλου το 2009, την  μεγαλύτερη έκπληξη στη σύγχρονη εποχή της F1. Από το 2010 έως και το τέλος της καριέρας του οδήγησε για την McLaren, χτίζοντας την υπόληψη μίας πολύ σεβαστής προσωπικότητας του grid. Ακολούθησε ένα πρωτάθλημα στο απαιτητικό Super GT της Ιαπωνίας, καθώς και ελάχιστοι αγώνες στο WEC και τα αυτοκίνητα GT.

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
  • Μπείτε στον server μας στο Discord

Σαν σήμερα το 1984 γεννήθηκε ο Karun Chandhok, ένας από τους ελάχιστους αξιόλογους Ινδούς οδηγούς αγώνων. Η πορεία του στις μικρές κατηγορίες formula δεν ήταν κάτι το ιδιαίτερο, αλλά τελικά αγωνίστηκε στην F1 το 2010 με την αδιάφορη ομάδα της HRT. Ο Chandhok δεν κατάφερε κάτι καλύτερο από την 14η θέση και αντικαταστάθηκε στα μέσα της σεζόν από τον Sakon Yamamoto. Το 2011 αγωνίστηκε στο GP Γερμανίας με την Lotus του ιδιοκτήτη Tony Fernandes, στην 11η και τελευταία όπως αποδείχθηκε εμφάνισή του στο πρωτάθλημα. Έκτοτε έτρεξε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (WEC) και σε άλλες αγωνιστικές διοργανώσεις, όπως η Formula E. Σήμερα εργάζεται για την βρετανική τηλεόραση ως αναλυτής αγώνων της F1.

Σαν σήμερα το 1985 γεννήθηκε ο Esteban Guerrieri στο Μπουένος Άϊρες. Ο Αργεντινός είχε βλέψεις να αναρριχηθεί στο κορυφαίο επίπεδο μονοθεσίων, καταγράφοντας αρχικά μέτριες έως καλές επιδόσεις στην Ευρώπη για τις διοργανώσεις Formula Renault 2.0 και 3.5, Formula 3000, Formula 3 Euro και Superleague Formula. Η αδυναμία του να προσελκύσει επαρκείς χρηματοδότες για ένα κάθισμα στην F1 με την Virgin Racing τον οδήγησε στις Η.Π.Α. το 2011, με τη συμμετοχή στο IndyCar ως καινούριο πλέον στόχο. Έχοντας χάσει δύο φορές τον τίτλο στη μικρή κατηγορία Indy Lights, ο Guerrieri αντιμετώπισε ξανά προβλήματα στην εύρεση χορηγών και επέστρεψε προσωρινά στην Αργεντινή από το 2013 για να αγωνιστεί στα αυτοκίνητα τουρισμού. Το 2017 κατάφερε να καθιερωθεί στο σχετικό Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού (WTCC, τωρινό WTCR) και αποτελεί άσσος της Honda στη διοργάνωση, εκπροσωπώντας ανελλιπώς την Münnich Motorsport.

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles