Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.
Σαν σήμερα το 1927 γεννήθηκε ο πρώτος Αμερικανός πρωταθλητής της Formula 1, Phil Hill. Ο Hill εισήλθε στο πρωτάθλημα το 1958 και κατέκτησε την πρώτη του νίκη στο GP Ιταλίας του 1960· είχε οδηγήσει μια Ferrari 246, σηματοδοτώντας την τελευταία νίκη για μονοθέσιο με τον κινητήρα μπροστά. Η επόμενη σεζόν είδε τους κανονισμούς να αλλάζουν, με τους κινητήρες 1500cc να αποτελούν πλέον τη νέα νόρμα στα ανασχεδιασμένα μονοθέσια. Η Ferrari ήταν η μόνη ομάδα που είχε προετοιμαστεί κατάλληλα, με την υπόθεση τίτλος ως εκ τούτου να κρίνεται ανάμεσα στον Hill και τον ομόσταυλο Wolfgang von Trips. Ο Γερμανός δυστυχώς σκοτώθηκε στο GP Ιταλίας μαζί με άλλους 15 θεατές και ο τίτλος κατέληξε στον Hill. Ο Αμερικανός συνέχισε σποραδικά στη Formula 1 έως το 1966 αλλά πλέον είχε ήδη εστιάσει στους αγώνες αντοχής, οδηγώντας τη Ferrari σε τρεις νίκες στις 12 ώρες του Sebring και τις 24 ώρες του Le Mans.
Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 19 Απριλίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό
Σαν σήμερα το 1930 γεννήθηκε ο Stuart Lewis-Evans, ένας πολλά υποσχόμενος Βρετανός που έκανε αίσθηση στην F3 οδηγώντας μονοθέσια της Cooper. Το 1957 πραγματοποίησε την πρώτη του εμφάνιση στη Formula 1, στο GP Μονακό, και τερμάτισε τέταρτος με μια μέτρια Connaught Type B. Η επίδοση αυτή προσέλκυσε το ενδιαφέρον του Tony Vandervell, ο οποίος τον προσέλαβε στην ανερχόμενη ομάδα της Vanwall για το υπόλοιπο της σεζόν. Παρόλο που ο συνδυασμός αυτός αποδείχθηκε αποδοτικός, ο Lewis-Evans βρέθηκε συχνά αντιμέτωπος με προβλήματα αξιοπιστίας και σημείωσε μόλις δύο τρίτες θέσεις και δύο pole positions σε δύο χρόνια. Δυστυχώς ενεπλάκη σε ένα άσχημο ατύχημα στο GP Μαρόκο του 1958, αποκομίζοντας εγκαύματα στα οποία υπέκυψε μετά από έξι μέρες. Ωστόσο, τα αποτελέσματά του συνέβαλαν στον θρίαμβο της Vanwall, η οποία κατέκτησε το πρώτο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών στην ιστορία της Formula 1.
Σαν σήμερα το 1946 γεννήθηκε ο Gordon Smiley. Ο Αμερικανός υπήρξε ένας άκρως υποσχόμενος οδηγός αγώνων, ξεκινώντας την καριέρα του στην ηλικία των 19 και κατακτώντας νίκες σε πολλές διοργανώσεις μονοθεσίων και σπορ αυτοκινήτων του SCCA όπως Formula Ford, Formula 5000, Formula Atlantic και Can-Am. Μάλιστα, μέχρι να αποκτήσει επαγγελματική αγωνιστική άδεια το 1974 είχε ήδη σημειώσει 25 ρεκόρ πίστας και τέσσερις τίτλους στο εθνικό πρωτάθλημα του SCCA. Το 1979 είχε δοκιμάσει την τύχη του και στην Ευρώπη, σημειώνοντας μία νίκη και σταθερούς τερματισμούς με την Surtees στο Βρετανικό Πρωτάθλημα F1. Από το 1980, ο Smiley ξεκίνησε να δίνει ετησίως το παρόν στο διάσημο Indianapolis 500 του IndyCar αλλά δεν τερμάτισε στους δύο αγώνες που πρόλαβε να λάβει μέρος. Το 1982, στις κατατακτήριες δοκιμές της 15ης Μαΐου, δυστυχώς έχασε φρικιαστικά τη ζωή του σε μία από τις πιο τρομακτικές συγκρούσεις στην ιστορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Σαν σήμερα το 1961 γεννήθηκε ο Paolo Barilla. Ο Ιταλός ξεκίνησε από τα καρτ στα μέσα των 1970s και σταδιακά αναρριχήθηκε στους αγώνες formula, χωρίς ωστόσο να καταφέρει σπουδαία πράγματα. Μετά την εμφάνισή του στην F2 το 1982, ο Barilla στράφηκε στους αγώνες αντοχής και κέρδισε στις 24 ώρες του Le Mans το 1985· μοιράστηκε μια Porsche 956B της Joest Racing με τους Klaus Ludwig και “John Winter”. Το 1987 επέστρεψε στους αγώνες formula και συμμετείχε σε διοργανώσεις της F3000, αξιοποιώντας τις διασυνδέσεις του με τη Minardi από την εποχή του στην F2 για να εισέλθει στη Formula 1, στο GP Ιαπωνίας του 1989. Διατηρήθηκε για το 1990, αλλά ήταν σημαντικά πιο αργός από τον ομόσταυλο Pierluigi Martini και δεν προκρίθηκε σε μερικούς αγώνες, χάνοντας έτσι τη θέση του από τον Gianni Morbidelli. Το 1990 αποσύρθηκε για να επικεντρωθεί στην επώνυμη πολυεθνική εταιρεία παραγωγής ζυμαρικών τροφίμων.
Σαν σήμερα το 1963 γεννήθηκε ο Maurício Gugelmin. Ο Βραζιλιάνος, μακροχρόνιος φίλος του αείμνηστου Ayrton Senna, αγωνίστηκε στη Formula Ford με συστάσεις από τον ίδιο και απέδωσε εξαιρετικά. Μετά από μερικές σεζόν στην F3 και την F3000, εμφανίστηκε στη Formula 1 το 1988 με την ομάδα της March. Το 1989, στο GP Βραζιλίας, ανέβηκε στο βάθρο για πρώτη και τελευταία φορά στο πρωτάθλημα, με την πτώση στη δυναμική της μετονομασμένης πλέον Leyton House να τον βυθίζει στη μετριότητα. Μετά από ακόμα μία μη-παραγωγική σεζόν το 1992, αυτήν τη φορά στη Jordan, ο Gugelmin άφησε τη Formula 1 για το πρωτάθλημα CART των ΗΠΑ και το Indianapolis 500. Εκεί αποδείχθηκε περισσότερο αποτελεσματικός και δημιούργησε ένα μεγάλο φανατικό κοινό, κατακτώντας τη μοναδική του νίκη στη διοργάνωση το 1997, στο σιρκουί πόλης του Vancouver. Με αφορμή τον θάνατο του τρίτου παιδιού του, ο Βραζιλιάνος αποσύρθηκε από τους αγώνες στα τέλη του 2001.
Σαν σήμερα, επίσης το 1963, γεννήθηκε ο βετεράνος των αγώνων IndyCar, Adrián Fernández. Ο ταλαντούχος Μεξικανός συστήθηκε στο δημοφιλές παλιό πρωτάθλημα CART το 1993, κατακτώντας την πρώτη του νίκη το 1996 στο Toronto του Καναδά. Η καριέρα του ωστόσο ακολούθησε πραγματικά ανοδική πορεία όταν ο ίδιος μεταφέρθηκε στην Patrick Racing την επόμενη χρονιά. Το 2000 οδήγησε σταθερά και κατέληξε δευτεραθλητής, χάνοντας τον τίτλο από τον Gil de Ferran. Το 2001 ίδρυσε την επώνυμη αγωνιστική του ομάδα και πορεύτηκε με αυτήν στο CART και έπειτα το Indy Racing League, κλείνοντας τον κύκλο του στα μονοθέσια το 2005 με 11 νίκες σε 201 αγώνες. Από το 2007 στράφηκε στους αγώνες αντοχής και το 2009 σάρωσε τα πάντα στο ALMS, κατακτώντας τον τίτλο στην κατηγορία LMP2. Αποσύρθηκε το 2012 και υπήρξε μάνατζερ του Sergio Pérez στη Formula 1, ενώ το 2016 μετονομάστηκε προς τιμήν του η στροφή 12 του ανασχεδιασμένου Autódromo Hermanos Rodríguez.
Σαν σήμερα το 1981, οι Roberto Guerrero και Eje Elgh έκαναν το 1-2 για την γερμανική ομάδα της Maurer στην πίστα του Thruxton, για τον τρίτο γύρο της σεζόν στην Ευρωπαϊκή F2. Αρχικά, ο Thierry Boutsen ήταν αυτός που είχε εκκινήσει από την pole position, με τον Marc Surer να ηγείται για πολλούς γύρους τον αγώνα μέχρι να χάσει ρυθμό λόγω φθοράς ελαστικών. Μετά την ολοκλήρωση του event υπήρξαν διαμαρτυρίες κατά των δύο MM81 των Guerrero και Elgh, για παραβίαση στους Τεχνικούς Κανονισμούς. Ο Σουηδός μάλιστα αποκλείστηκε από τα αποτελέσματα, μέχρι που επαναφέρθηκε στην τελική κατάταξη ύστερα από έφεση της Maurer. Το βάθρο έκλεισε από τον αείμνηστο Riccardo Paletti, ο οποίος οδήγησε μια March 812 της Onyx Race Engineering.
Σαν σήμερα το 1987, ο Hannu Mikkola επικράτησε στο μαραθώνιο Rally Σαφάρι και κατέκτησε την 18η και τελευταία του νίκη στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally (WRC). Οδηγώντας ένα Audi 200 Quattro με συνοδηγό τον Arne Hertz, ο πρωταθλητής του 1983 άφησε πίσω του το έτερο Audi του Walter Röhrl, προσφέροντας στη γερμανική φίρμα την 24η και τελευταία της νίκη στη διοργάνωση.
Σαν σήμερα, επίσης το 1987, γεννήθηκε ο Νεοζηλανδός άσσος των αγώνων rally, Hayden Paddon. Τα πρώτα χρόνια της καριέρας του τον είδαν να πρωταγωνιστεί στο πρωτάθλημα rally της χώρας του με αυτοκίνητα της Mitsubishi, ενώ το 2007 ξεκίνησε να δίνει το παρόν στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα (WRC) σε επιλεγμένα events. Μετά από μερικές ακόμη χρονιές σταδιακής αναρρίχησης στις μεγαλύτερες κατηγορίες, ο Paddon πήρε το ντεμπούτο του στη μεγάλη κατηγορία το 2013, οδηγώντας ένα Ford Fiesta στο Rally Ισπανίας. Από το 2014 έως και το τέλος της πορείας του στο WRC το 2018, υπήρξε σταθερό οδηγικό μέλος της Hyundai και κατέγραψε πολλούς σταθερούς τερματισμούς. Μάλιστα, το 2016 επικράτησε στο Rally Αργεντινής με συνοδηγό τον John Kennard για την πρώτη και μοναδική του νίκη στο πρωτάθλημα.
Σαν σήμερα το 2003, ο Daijiro Kato υπέκυψε στους σοβαρούς τραυματισμούς που αποκόμισε στο GP Ιαπωνίας του MotoGP δύο εβδομάδες νωρίτερα και έφυγε από τη ζωή, σε ηλικία μόλις 26 χρονών. Ο πολλά υποσχόμενος Ιάπωνας αναβάτης είχε ήδη κάνει πράγματα και θαύματα με την Honda στη μικρή κατηγορία 250cc, ενώ είχε κερδίσει δύο φορές τον δημοφιλή 8ωρο αγώνα αντοχής της Suzuka. Όταν αναρριχήθηκε στη νέα μεγάλη κατηγορία του MotoGP το 2002, είχε κάνει από νωρίς αίσθηση, ανεβαίνοντας δύο φορές στο βάθρο. Δυστυχώς, το εν τέλει δυστύχημά του στη Suzuka έβαλε ένα άδοξο τέλος σε ένα ανεκπλήρωτο ταλέντο των αγώνων μοτοσικλετών.
-
Κάντε μας like στο facebook
-
Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
-
Μπείτε στον server μας στο Discord
Σαν σήμερα, επίσης το 2003, οι Ralf και Michael Schumacher προσέφεραν μια όμορφη μονομαχία στο GP Σαν Μαρίνο, ελάχιστες ώρες μετά τον θάνατο της μητέρας τους, Elizabeth. Ο poleman Michael έχασε την πρωτοπορία από τον αδερφό του στην εκκίνηση, αλλά την ανέκτησε μετά την πρώτη φάση των pit stops. Ο Ralf τερμάτισε εν τέλει στην τέταρτη θέση, με τον Michael να σημειώνει την πρώτη νίκη της Ferrari στη σεζόν και να πλαισιώνεται στο βάθρο από τον Kimi Räikkönen και τον ομόσταυλο Rubens Barrichello. Φυσιολογικά, δεν υπήρξαν πανηγυρισμοί στο βάθρο και τα δύο αδέρφια αποχώρησαν από την πίστα αμέσως μετά την απονομή.
Σαν σήμερα το 2008, ο αγώνας 300 μιλίων του IndyCar στην οβάλ πίστα του Motegi έμεινε στην ιστορία για πάντα, καθώς είδε την Danica Patrick να κατακτά τη νίκη και να γίνεται η πρώτη γυναίκα στα χρονικά που κέρδισε αγώνα ενός κορυφαίου πρωταθλήματος formula. Η Αμερικανίδα έσωσε καύσιμα στο τελευταίο σκέλος του αγώνα και πήρε την πρωτοπορία από τον Hélio Castroneves τρεις γύρους πριν τον τερματισμό, καταγράφοντας ένα ιστορικό αποτέλεσμα.
Σαν σήμερα το 2014, η Mercedes κατέγραψε το τρίτο της 1-2 στη σεζόν, με τον Lewis Hamilton να επικρατεί του Nico Rosberg στο GP Κίνας. Ο Γερμανός δεν μπόρεσε να καταφέρει κάτι καλύτερο από την τέταρτη θέση στις βρόχινες κατατακτήριες δοκιμές, μειώνοντας έτσι τις πιθανότητές του για νίκη. Στην τρίτη θέση τερμάτισε ο Fernando Alonso, στο πρώτο από τα μόλις δύο βάθρα που σημείωσε η Ferrari στη σεζόν, με τις Red Bull των Daniel Ricciardo και Sebastian Vettel να καταλαμβάνουν τις θέσεις 4 και 5. Ο αγώνας δεν ολοκληρώθηκε στους 56 γύρους όπως προοριζόταν, καθώς η καρό σημαία έπεσε εσφαλμένα έναν γύρο νωρίτερα οδηγώντας έτσι στην καταγραφή των αποτελεσμάτων βάσει του γύρου 54. Η μόνη θέση που άλλαξε εξαιτίας αυτού ήταν η 17η· ο Kamui Kobayashi είχε προσπεράσει τον αείμνηστο Jules Bianchi στον 55ο γύρο, αλλά η πρόωρη ολοκλήρωση του αγώνα κατέστησε την προσπέραση ως μη γενόμενη.