Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.
Σαν σήμερα το 1885 γεννήθηκε ένας εκ των πρώτων νικητών στα χρονικά των 24 ωρών του Le Mans, ο André Lagache. Ο Γάλλος εργαζόταν ως μηχανικός στη φίρμα αυτοκινήτων της Chenard et Walcker και, το 1923, επιλέχτηκε για να οδηγήσει το κύριο μοντέλο της στην πρώτη έκδοση του θρυλικού αγώνα αντοχής. Μοιράστηκε το αυτοκίνητο με τον René Léonard και αμφότεροι πήραν τη νίκη, ύστερα από την συμπλήρωση 128 γύρων. Ο Lagache αγωνίστηκε στο Le Mans και τα επόμενα δύο χρόνια, αλλά δεν μπόρεσε να τερματίσει. Ωστόσο, το 1925 συνεργάστηκε ξανά με τον Léonard και κατέκτησαν μαζί τη νίκη στις 24 ώρες του Spa-Francorchamps.
Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 20 Ιανουαρίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό
Σαν σήμερα το 1930 γεννήθηκε ο John Campbell-Jones. Ο Βρετανός πραγματοποίησε το ντεμπούτο του στην F1 στο GP Βελγίου του 1962 με την ομάδα της Emeryson, αλλά το κιβώτιο ταχυτήτων έσπασε κατά την πρώτη μέρα δοκιμών. Απτόητος, ο Campbell-Jones δανείστηκε μια εφεδρική Lotus 18 και εκπροσώπησε με αυτήν την ομάδα του, τερματίζοντας 11ος. Την επόμενη χρονιά οδήγησε μια Lola Mk4 στο Βρετανικό GP και τερμάτισε 13ος, στον δεύτερο και τελευταίο αγώνα του στην F1. Έκτοτε δεν αγωνίστηκε ξανά, με κύριο στιγμιότυπο της καριέρας του να αποτελεί μια νίκη στην κατηγορία του στα 1000 χιλιόμετρα του Nürburgring το 1959. Απεβίωσε τον Μάρτιο του 2020 σε ηλικία 90 ετών.
Σαν σήμερα το 1975 γεννήθηκε ο ένας και μοναδικός Yuji Ide. Ο Ιάπωνας πήρε την ευκαιρία να αγωνιστεί στην F1 το 2006 με την νεοφερμένη Super Aguri, την οποία διηύθυνε ο ατζέντης του, Aguri Suzuki. Παρόλο που η ομάδα επιθυμούσε ένα αμιγώς ιαπωνικό οδηγικό δίδυμο, ο Ide προερχόταν από μια αξιοπρεπή πορεία στους αγώνες Formula Nippon και Super GT. Ωστόσο, η ταχύτητά του δεν φάνηκε ούτε στο ελάχιστο στην F1. Το γεγονός πως δεν μιλούσε καλά τα αγγλικά για να επικοινωνήσει αποτελεσματικά με τους μηχανικούς του ήταν ένα από τα προβλήματα που στιγμάτισαν το πέρασμά του από το πρωτάθλημα. Ο Ide έτρεξε σε μόλις τέσσερις αγώνες και τερμάτισε μία φορά, στην Αυστραλία. Το “κερασάκι στην τούρτα” ήρθε στο GP Σαν Μαρίνο, όπου εμβόλισε τον Christijan Albers της Midland. Το συμβάν αυτό οδήγησε στην κατάσχεση της super licence του, βάζοντας έτσι τέλος στην καριέρα ενός ανεπιτυχούς, αλλά αξέχαστου για πολλούς, οδηγού.
-
Κάντε μας like στο facebook
-
Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
-
Μπείτε στον server μας στο Discord
Σαν σήμερα το 1979 έλαβε χώρα το GP Αργεντινής για την έναρξη της σεζόν. Η εκκίνηση του αγώνα είδε συνολικά 7 οδηγούς να εμπλέκονται σε ένα μεγάλο ατύχημα που έφερε επανεκκίνηση. Όταν ο αγώνας επανεκκινήθηκε, ο Patrick Depailler πήρε την πρωτοπορία αλλά την έχασε λίγο αργότερα από τον ομόσταυλό του, Jacques Laffite. Ο Laffite εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο το νέο μονοθέσιο ground effect της Ligier και πήρε εμφατικά τη νίκη, αφήνοντας πίσω του τον τοπικό ήρωα Carlos Reutemann (Lotus) και τον John Watson (McLaren).