spot_img

Σαν σήμερα, 22 Απριλίου στην F1 και το motorsport

Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.

Σαν σήμερα το 1946, το Grand Prix Νίκαιας στη Γαλλία σήμανε την επιστροφή των αγώνων ταχύτητας στην Ευρώπη μετά το πέρας του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Ο Luigi Villoresi είχε θέσει ψηλά τον πήχη ήδη από τις πρώτες ημέρες δοκιμών, κατακτώντας την pole position με μια Maserati 4CL της Scuderia Milano. Αποδείχθηκε ασυναγώνιστος και ηγήθηκε τον αγώνα από το ξεκίνημά του, μέχρι να κάνει μια στάση τριών λεπτών για ανεφοδιασμό καυσίμων. Επέστρεψε δριμύτερος και είχε μπροστά του μόνο την Alfa Romeo 308 του Raymond Sommer, η οποία μάλιστα είχε χάσει την πρώτη και δεύτερη σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων της. Έτσι, ο Villoresi προσπέρασε χωρίς αντίσταση και κατέκτησε άνετα τη νίκη. Σύμφωνα με μερικές πηγές, το συγκεκριμένο GP Νίκαιας υπήρξε ο πρώτος αγώνας προδιαγραφών F1 στην ιστορία.

Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 21 Απριλίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Σαν σήμερα το 1953 γεννήθηκε ο βετεράνος των αγώνων rally, Alain Oreille. Ο Γάλλος εργάστηκε ως οικοδόμος για να χρηματοδοτήσει την καριέρα του και ο πρώτος του αγώνας καταγράφηκε το 1973, σε έναν 24ωρο αγώνα αντοχής στο Paul Ricard πίσω από το τιμόνι μιας Simca Rallye 2. Ο Oreille αξιοποίησε τις οικονομίες του και στις αρχές των ‘80s επεκτάθηκε στους αγώνες rally με την Opel, καταγράφοντας αξιόλογες επιδόσεις. Η πορεία του στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα (WRC) ξεκίνησε το 1984 με ένα Renault 11 Turbo, με τον Oreille να παραμένει στη διοργάνωση και τη γαλλική φίρμα για σχεδόν μια δεκαετία. Έλαβε μέρος σε 28 events, οδηγώντας και άλλα μοντέλα κατηγορίας Group N (τωρινή WRC3) όπως το R5 GT Turbo και το Clio. Μάλιστα, το 1989 κατέκτησε τη συνολική νίκη στο Rally Ακτής Ελεφαντοστού, με συνοδηγό τον Gilles Thimonier· αυτή είναι η πρώτη και μοναδική μέχρι σήμερα νίκη αυτοκινήτου Group N στο WRC.

Σαν σήμερα το 1972 γεννήθηκε στο Καράκας της Βενεζουέλας η Milka Duno. Πρώην μοντέλο και μηχανικός πλοίων με ακαδημαϊκές διακρίσεις στα νεανικά της χρόνια, η Duno ξεκίνησε την αγωνιστική της καριέρα μόλις στα 24 της και καταπιάστηκε αρχικά με τους αγώνες αντοχής στις αρχές του 21ου αιώνα. Ιδιαίτερη αίσθηση έκανε στο αμερικανικό ALMS του 2001 κερδίζοντας τέσσερις νίκες στην κατηγορία LMP675, μεταξύ αυτών και στο διάσημο Petit Le Mans. Το 2007 τερμάτισε δεύτερη στην γενική κατάταξη των 24 ωρών της Daytona και την ίδια χρονιά μεταπήδησε στο IndyCar – αποτελεί μία εκ των μόλις εννέα γυναικών στην ιστορία που εκκίνησε στο Indianapolis 500. Η χαμηλή αποδοτικότητα της Duno στο ανταγωνιστικό πρωτάθλημα την κατέστησε από νωρίς έναν μη υπολογίσιμο αντίπαλο και η ίδια αποχώρησε στο τέλος του 2010 με μόλις μία 11η θέση σε 43 αγώνες. Η καριέρα της έκλεισε με περισσότερες αδιάφορες εμφανίσεις σε κατηγορίες του ARCA και NASCAR.

Σαν σήμερα το 1973, η Σιγκαπούρη φιλοξένησε για τελευταία φορά υποστηρικτικό αγώνα formula, σε ένα σιρκουί πόλης που αξιοποιούσε τμήματα της μεγάλης εθνικής οδού Thomson. Το GP Σιγκαπούρης, πολύ πριν χτίσει την υπόληψη ενός αγώνα με υψηλότατο γόητρο και απήχηση κατά τον 21ο αιώνα στη Formula 1, υπήρξε ένας αγώνας χαμηλού προφίλ στον οποίο προσκαλούνταν επιλεγμένοι οδηγοί από την Ευρώπη, τις ΗΠΑ, τον Καναδά, την Ασία, την Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία. Στον αγώνα του 1973 νικητής αναδείχθηκε ο Vern Schuppan με μια March 722, αφήνοντας πολύ πίσω του την Surtees TS15 του Graeme Lawrence. Εξαιτίας μερικών δυστυχημάτων και παραγόντων όπως η υψηλή επικινδυνότητα της πίστας και η επίπονη διαδικασία αποκλεισμού των δημοσίων δρόμων, το συγκεκριμένο event δεν πραγματοποιήθηκε ξανά.

Σαν σήμερα το 1975 γεννήθηκε ο διάσημος άσσος των αγώνων formula, Greg Moore. Ο Καναδός προβιβάστηκε στο πρωτάθλημα CART των ΗΠΑ σε ηλικία μόλις 20 χρονών και κέρδισε πέντε αγώνες μέσα σε τέσσερις σεζόν, οδηγώντας για την Forsythe Racing. Το 1999 είχε έρθει σε συμφωνία με την πανίσχυρη ομάδα του Roger Penske για την επόμενη χρονιά, αλλά δυστυχώς σκοτώθηκε σε ένα φρικιαστικό δυστύχημα στο φινάλε της σεζόν, στην οβάλ πίστα της Fontana. Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα για τον ιδιαίτερο αυτόν οδηγό εδώ.

Jacques Villeneuve (αριστερά) – Greg Moore (δεξιά)

Σαν σήμερα το 1978 γεννήθηκε ο Esteban Tuero. Μεγαλωμένος σε ένα οικογενειακό περιβάλλον και σε μια χώρα που είχε αναπτύξει υψηλό ενδιαφέρον για τους αγώνες ταχύτητας, ο Αργεντινός κατέγραψε μια διόλου ευκαταφρόνητη πορεία στα καρτ και στις μικρές κατηγορίες formula, τόσο στη Νότια Αμερική όσο και στην Ευρώπη. Μάλιστα, η ομάδα της Minardi τον ενέταξε στο δυναμικό της ως δοκιμαστή οδηγό για την ομάδα της στη Formula 1, παρόλο που ο ίδιος ήταν μόλις 18 χρονών. Ύστερα από μερικές πιο μέτριες εμφανίσεις στην F3000 και τη Formula Nippon στην Ιαπωνία, η Minardi έδωσε ντεμπούτο στον Tuero το 1998, πλάι στον ομόσταυλο Shinji Nakano. Παρόλο που κατά καιρούς έδειχνε αρκετά γρήγορος σε σχέση με άλλες ομάδες παρόμοιας δυναμικότητας, υπήρξε επιρρεπής σε ατυχήματα. Είχε συμβόλαιο και για το 1999 αλλά επέλεξε, για λόγους επισήμως άγνωστους, να εγκαταλείψει το πρωτάθλημα και να επιστρέψει στην Αργεντινή. Έκτοτε διέπρεψε σε αγώνες αυτοκινήτων τουρισμού.

Σαν σήμερα

Σαν σήμερα το 1997 γεννήθηκε στη Γενεύη της Ελβετίας ο ταλαντούχος Louis Delétraz. Γιος του βετεράνου άσσου στους αγώνες αντοχής Jean-Denis Delétraz, ο Ελβετός αναρριχήθηκε με αξιώσεις στις μικρές κατηγορίες μονοθεσίων διαπρέποντας στη Formula Renault 2.0 και τη Formula V8 3.5 Series. Από το 2017 καθιερώθηκε στη Formula 2 και παρά τη σταδιακή του βελτίωση, περιορίστηκε σε μικρομεσαίες ομάδες και κατέκτησε μόλις 10 βάθρα σε 92 αγώνες έως το 2020, χωρίς να κερδίσει ποτέ. Η προοπτική του βέβαια τον είχε φέρει στην ομάδα νέων οδηγών της Renault και σε ελάχιστα τεστ στη Formula 1 με την Haas. Από το 2021, ο Delétraz μεταπήδησε στα σπορ αυτοκίνητα και τους αγώνες αντοχής, διαπρέποντας εκκωφαντικά στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Le Mans (ELMS) – στέφθηκε πρωταθλητής με την Team WRT. Από το 2022 εκπροσωπεί την Prema Racing.

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Σαν σήμερα το 2001, ο Valentino Rossi έκανε το “δύο στα δύο” στη σεζόν και επικράτησε στο GP Νότιας Αφρικής, στην πίστα της Phakisa. Ο «Γιατρός» εκκίνησε από την pole position και διατήρησε την πρωτοπορία χωρίς ιδιαίτερη αντίσταση, κρατώντας πίσω του τον Loris Capirossi. Το βάθρο έκλεισε ο Tohru Ukawa ολοκληρώνοντας το 1-2-3 για μοτοσικλέτες της Honda.

Σαν σήμερα το 2007, ο Casey Stoner σημείωσε τη δεύτερη νίκη του σε τρεις αγώνες στη σεζόν, κυριαρχώντας στο Istanbul Park για το GP Τουρκίας του MotoGP. Παρόλο που ο Αυστραλός της Ducati ήταν επικεφαλής από την αρχή ως το τέλος, στις πίσω θέσεις υπήρξαν πολλές ανακατατάξεις και συμβάντα. Συγκεκριμένα, στον πρώτο γύρο, ο Olivier Jacque της Kawasaki προκάλεσε ένα μεγάλο ατύχημα στη στροφή 12, πέφτοντας πάνω στον Colin Edwards και συμπαρασέρνοντας εκτός τον Dani Pedrosa. Ο poleman Valentino Rossi έχασε την πρωτοπορία στην ταχύτατη στροφή 11 του πρώτου γύρου και, ενώ προσπαθούσε να ανακάμψει, στο δεύτερο μισό του αγώνα μειώθηκε δραματικά ο ρυθμός του και κατρακύλησε στη 10η θέση στον τερματισμό. Πολύ σύντομα μετά τον αγώνα ανακοινώθηκε πως η Τουρκία δεν θα φιλοξενήσει ξανά Grand Prix για το MotoGP, λόγω οικονομικών κωλυμάτων.

Σαν σήμερα το 2012 πραγματοποιήθηκε το GP Μπαχρέιν για τον τέταρτο αγώνα της σεζόν στη Formula 1. Ο poleman Sebastian Vettel διατήρησε την πρωτοπορία σχεδόν σε όλον τον αγώνα, δεχούμενος ωστόσο πίεση από τον Kimi Räikkönen. Ο Φινλανδός της Lotus αξιοποίησε την εναλλακτική στρατηγική ελαστικών που ευνόησαν οι ζεστές συνθήκες και βρέθηκε κοντά στον Γερμανό στους τελευταίους γύρους, αδυνατώντας ωστόσο να τον προσπεράσει. Παρόλα αυτά τερμάτισε δεύτερος ώστε να ανέβει στο βάθρο για πρώτη φορά μετά την επιστροφή του στο πρωτάθλημα. Τρίτος βρέθηκε ο ομόσταυλος Romain Grosjean, στο πρώτο του βάθρο στη Formula 1 και πρώτο για Γάλλο οδηγό μετά το 1998 και τον Jean Alesi. Μετά από τέσσερις αγώνες, η σεζόν του 2012 μετρούσε ήδη τέσσερις διαφορετικούς νικητές και επικεφαλής στη βαθμολογία.

Σαν σήμεραΣαν σήμερα το 2018, ο Marc Márquez στέφθηκε νικητής στο Circuit of the Americas, ανεβαίνοντας στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου για πρώτη φορά στη νέα σεζόν του MotoGP. Ο Ισπανός είχε αρχικά κατακτήσει την pole position, αλλά δέχτηκε ποινή τριών θέσεων εξαιτίας ενός συμβάντος με τον Maverick Viñales. Δεν πτοήθηκε ωστόσο, καθώς πήρε την πρωτοπορία πριν συμπληρωθεί ο πρώτος γύρος του αγώνα και άρχισε να χτίζει άνετα μια ασφαλή διαφορά. Τελικά κατέκτησε την έκτη συνεχόμενη νίκη του στην πίστα αυτή, διατηρώντας την παντοκρατορία που ξεκίνησε το 2013 όταν αυτή ενσωματώθηκε στο καλεντάρι. Οι Viñales και Andrea Iannone τον πλαισίωσαν στο βάθρο.

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles