spot_img

Σαν σήμερα, 22 Μαρτίου στο motorsport – SEBRING SPECIAL

Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.

Σαν σήμερα το 1912 γεννήθηκε ο Leslie Johnson. Ο Βρετανός, μεγαλωμένος σε μια φτωχογειτονιά του Walthamstow, ανέλαβε την επιχείρηση επιπλοποιίας του πατέρα του όταν εκείνος απεβίωσε και, έτσι, χρηματοδότησε την είσοδό του στον χώρο των αγώνων. Ξεκίνησε από αγώνες rally και, μετά τον πόλεμο, επεκτάθηκε στους αγώνες αναβάσεων, σπορ αυτοκινήτων, αντοχής και μονοθεσίων, διαμορφώνοντας το προφίλ ενός ικανότατου οδηγού. Ωστόσο, από παιδί είχε βρεθεί αντιμέτωπος με καρδιακές και νεφρικές παθήσεις οι οποίες τον περιόρισαν σε σποραδικές εμφανίσεις. Έδωσε το παρόν στο πρώτο επίσημο Grand Prix της Formula 1 το 1950, οδηγώντας ένα αυτοκίνητο της ERA στο Silverstone· τελικά ήταν ο πρώτος που εγκατέλειψε λόγω μηχανικού προβλήματος. Η μεγαλύτερη διάκρισή του σημειώθηκε το 1948, όταν κέρδισε στις 24 ώρες του Spa-Francorchamps μαζί με τον St. John Horsfall. Οι δυο τους μοιράστηκαν ένα 2λιτρο σπορ αυτοκίνητο της Aston Martin, δίνοντας έτσι στη βρετανική φίρμα την πρώτη της μεγάλη μεταπολεμική νίκη.

Σαν σήμερα

Σαν σήμερα το 1958 διεξήχθησαν οι 12 ώρες του Sebring για έβδομη φορά στην ιστορία, στα πλαίσια του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Σπορ Αυτοκινήτων (WSC). Στον απόηχο νέων τεχνικών κανονισμών εκείνη τη σεζόν, η Scuderia Ferrari βρέθηκε πλέον με νέο αντίπαλο στη θέση της Maserati: την Aston Martin. Συνολικά 65 αυτοκίνητα πήραν την εκκίνηση, με τις δύο βρετανικές DBR1/300 να ηγούνται των τριών Ferrari 250 Testa Rossa στις πρώτες τέσσερις ώρες. Όλα άλλαξαν κατά την πέμπτη ώρα, όταν η Aston Martin στερήθηκε και τα δύο αυτοκίνητά της λόγω προβλημάτων στα κιβώτια ταχυτήτων τους. Έκτοτε, η #14 Ferrari των Phil Hill και Peter Collins αναρριχήθηκε σταδιακά στην πρωτοπορία, την οποία και διατήρησε έως τον τερματισμό. Μια ιδιωτική Ferrari 250 TR είχε φέρει τη φίρμα στο 1-2-3-4 στα μισά της διαδρομής, αλλά τελικά εγκατέλειψε μαζί με την εργοστασιακή #15 και άφησε μόνα τα υπόλοιπα δύο αυτοκίνητα για το 1-2 της Ferrari.

Σαν σήμερα το 1969, η εκκίνηση των 12 ωρών του Sebring δόθηκε για τελευταία φορά με τους οδηγούς να τρέχουν και να πηδούν μέσα στα αυτοκίνητά τους όπως στο Le Mans. Από την επόμενη χρονιά, μετά τον θάνατο του John Woolfe στο Sarthe και τη διαμαρτυρία του Jacky Ickx, ο αγώνας εκκινούσε πλέον με τα αυτοκίνητα εν κινήσει και σε σχηματισμό. Σε ένα φαντασμαγορικό event εντός αλλά και εκτός πίστας, η Ferrari ήταν το φαβορί με την 312P των Mario Andretti και Chris Amon, μαζί με τέσσερις εργοστασιακές Porsche 908, μια Penske-Lola, δύο Ford GT40 και τρεις Alfa Romeo T33/3. Ως συνήθως, η απαιτητικότατη πίστα τους Sebring αποδείχθηκε σκληρή για πολλά αυτοκίνητα – μέχρι την ένατη ώρα είχε απομείνει η Ferrari των Andretti/Amon, δύο Porsche και το GT40 των Jacky Ickx/Jackie Oliver. Προβλήματα υπερθέρμανσης και ανάρτησης καθυστέρησαν τους πρώτους τρεις και έτσι το #22 GT40 κατέκτησε μια ανέλπιστη νίκη.

Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 21 Μαρτίου στο motorsport – SEBRING SPECIAL

Σαν σήμερα το 1974 απεβίωσε σε ηλικία μόλις 35 χρονών ο Peter Revson, σε ένα ιδιωτικό τεστ της Shadow στην πίστα του Kyalami ενόψει του GP Νότιας Αφρικής. Ο Αμερικανός αποδείχθηκε εξαιρετικά αξιόπιστος και επιτυχημένος σε πολλές μορφές αγώνων. Παρόλο που συμμετείχε σποραδικά σε Grand Prix το 1964, χρειάστηκε να περάσουν κάποια χρόνια ακόμη ώστε να αναδειχθεί στο παγκόσμιο επίπεδο αγώνων. Στο διάστημα αυτό κατέκτησε έναν τίτλο στο πρωτάθλημα Can-Am και έκανε μερικές εντυπωσιακές εμφανίσεις στο Indianapolis 500 με την McLaren, κερδίζοντας έτσι μια θέση βασικού οδηγού στην αντίστοιχη ομάδα της Formula 1 για το 1972. Μέσα σε δύο σεζόν σημείωσε 8 παρουσίες στο βάθρο και κατέκτησε δύο νίκες, στα GP Μεγάλης Βρετανίας και Καναδά του 1973.

Σαν σήμεραΣαν σήμερα το 1980, η Dick Barbour Racing έκανε το «χατ-τρικ» στις 12 ώρες του Sebring και κατέκτησε τη νίκη για τρίτη συνεχόμενη χρονιά. Στην προκειμένη περίπτωση κέρδισε ο ιδιοκτήτης της ομάδας, Dick Barbour, έχοντας μοιραστεί μια Porsche 935 με τον Βρετανό John Fitzpatrick για 250 γύρους. Τρεις γύρους πίσω κατέληξε η 935 της Interscope Racing και των Ted Field/Danny Ongais, με το βάθρο να κλείνουν οι αδερφοί Don-Bill-Dale Whittington σε μια δική τους 935.

Σαν σήμερα το 1986, ο αγώνας 12 ωρών του Sebring έλαβε χώρα για τελευταία φορά στη χάραξη που αξιοποιούσε τμήματα του παλιού αεροδρομίου της περιοχής. Όπως συνέβη και σε αντίστοιχα events του παρελθόντος, η νίκη του επίπονου αυτού αγώνα έμελλε να καταλήξει σε outsider. Σε ένα grid 76 αυτοκινήτων, ανάμεσα στις Porsche 962 των Al Holbert, Bruce Leven, Jim Busby, Preston Henn καθώς και σε άλλα αγωνιστικά των Jaguar και BMW, η τύχη χαμογέλασε στην Porsche 962 του ιδιοκτήτη Bob Akin και των άσσων Hans-Joachim Stuck/Jo Gartner. Τα περισσότερα φαβορί αντιμετώπισαν μηχανικά προβλήματα και η #5 962 με ελαστικά Yokohama ήταν με ασφάλεια επικεφαλής στα χέρια του Stuck πριν πέσει το σκοτάδι. Μια απώλεια ενός χαλαρού εμπρός-δεξιού τροχού αμέσως πριν τα pits αποτέλεσε το μόνο ευτράπελο για το πλήρωμα και το αυτοκίνητο πήρε πρώτο την καρό σημαία με τον Gartner. Παραδόξως, ο εμπρός-δεξιός τροχός ξαναβγήκε στον γύρο επιστροφής!

Σαν σήμερα το 1987 πραγματοποιήθηκε ο πρώτος αγώνας στην ιστορία του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Αυτοκινήτων Τουρισμού, γνωστού ευρέως και ως WTCC. Ο αγώνας αυτός έλαβε χώρα στην πίστα της Monza και είχε απόσταση 500 χιλιομέτρων (87 γύρων). Οι πρώτες έξι θέσεις των αρχικών αποτελεσμάτων μονοπωλήθηκαν από τις εργοστασιακές ομάδες της BMW, με το M3 των Johnny Cecotto και Riccardo Patrese να παίρνει πρώτο την καρό σημαία. Ωστόσο, ύστερα από διαμαρτυρίες μιας ιδιωτικής ομάδας, όλες αυτές οι εργοστασιακές BMW M3 αποκλείστηκαν από την τελική κατάταξη, διότι παραβίασαν το ελάχιστο όριο βάρους κατά 50 κιλά χρησιμοποιώντας kevlar για την κατασκευή του πλαισίου τους. Έτσι, η νίκη κατέληξε στα χέρια των Allan Moffat και John Harvey, οι οποίοι μοιράστηκαν ένα Holden Commodore. Τερμάτισαν στην 7η θέση αλλά, μετά το φιάσκο της BMW, αναδείχθηκαν οι τελικοί νικητές.

Σαν σήμερα

Σαν σήμερα το 1991 γεννήθηκε ο Roberto Merhi. Μετά από μια αξιοπρεπέστατη πορεία στις μικρές κατηγορίες formula, ένα σύντομο πέρασμα από το DTM και μερικές δοκιμές σε FP1 με την παραπαίουσα ομάδα της Caterham, ο Ισπανός βρήκε την ευκαιρία να αγωνιστεί στη Formula 1 το 2015. Οδήγησε για την αδύναμη Manor-Marussia που μόλις είχε σωθεί από την διάλυση, λίγες εβδομάδες πριν την έναρξη της σεζόν. Συμμετείχε στους περισσότερους αγώνες της χρονιάς, αλλά χρειάστηκε να απουσιάσει από κάποια επιλεγμένα Grand Prix ώστε να αναπληρώσει τη θέση του ο Alexander Rossi. Παρά τους σταθερούς του τερματισμούς, η πολύ χαμηλή δυναμική της MR03B περιόρισε τον Merhi στις πίσω θέσεις του grid, με την 12η θέση στο βροχερό GP Μεγάλης Βρετανίας να είναι το καλύτερο αποτέλεσμά του. Ο Merhi δεν επέστρεψε στο πρωτάθλημα και για τα επόμενα χρόνια περιπλανήθηκε στη Formula 2 και την κατηγορία LMP2 του WEC, λαμβάνοντας συμμετοχή σε σποραδικούς αγώνες.

Σαν σήμερα το 1992 έλαβε χώρα το GP Μεξικού στην πίστα Autódromo Hermanos Rodríguez. Όπως και στη συντριπτική πλειοψηφία των αγώνων για τη σεζόν του 1992, έτσι και αυτός στο Μεξικό μονοπωλήθηκε από την πανίσχυρη Williams, με τον Nigel Mansell να κατακτά μια άνετη νίκη μπροστά από τον Riccardo Patrese. Την μεγαλύτερη αίσθηση έκανε ο ανερχόμενος Michael Schumacher της Benetton, ο οποίος πραγματοποίησε πολύ καλές κατατακτήριες δοκιμές τις οποίες και μετουσίωσε σε μια τρίτη θέση στον αγώνα. Έτσι, ανέβηκε στο βάθρο για πρώτη φορά στη Formula 1, στον όγδοο μόλις αγώνα του· το επανέλαβε άλλες 154 φορές στην υπόλοιπη καριέρα του. Η σταδιακή αύξηση επικινδυνότητας της πίστας οδήγησε στην αποκοπή της από το καλεντάρι στο τέλος της σεζόν, με το GP Μεξικού να επιστρέφει σε αναδιαμορφωμένη πλέον χάραξη το 2015.

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
  • Μπείτε στον server μας στο Discord

Σαν σήμερα το 1998, συνεχίζοντας από εκεί που σταμάτησε τον περασμένο Φεβρουάριο στις 24 ώρες της Daytona, ο gentleman οδηγός και ιδρυτής της MOMO Gianpiero Moretti θριάμβευσε και στις 12 ώρες του Sebring. Ο Ιταλός είχε μοιραστεί την ίδια #30 Ferrari 333 SP με τους γνώριμους ομόσταυλους Mauro Baldi και Didier Theys. Το πλήρωμα είχε ως μοναδικό υπολογίσιμο αντίπαλο την έτερη Ferrari της Doyle-Risi Racing, μέχρι που έμεινε μόνη στην πρωτοπορία έπειτα από μια φωτιά που ώθησε εκτός αγώνα το #7 στους τελευταίους 20 γύρους. Η MOMO Ferrari ήταν το μοναδικό πλέον αυτοκίνητο της κορυφαίας κατηγορίας WSC που είχε απομείνει και ξεπέρασε για έναν γύρο τα πρώτα GT1 της εργοστασιακής Panoz και της Champion Motors (Porsche 911).

Σαν σήμερα το 1999 γεννήθηκε ο Mick Schumacher, ο γιος του επτάκις Παγκόσμιου Πρωταθλητή της Formula 1, Michael Schumacher. Εξαιτίας της έντονης δημοφιλίας του πατέρα του, ο Mick αγωνίστηκε στα καρτ με το πατρικό επώνυμο της μητέρας του (Betsch) ώστε να διατηρήσει ένα χαμηλό αγωνιστικό προφίλ στα πρώτα στάδια της καριέρας του. Σταδιακά, όταν μεταπήδησε στους αγώνες formula, ξεκίνησε να χρησιμοποιεί το επώνυμο του Michael, διατηρώντας ωστόσο μια ασφαλή απόσταση από τη δημοσιότητα. Αναρριχήθηκε αργά αλλά με συστηματική βελτίωση στις μεγαλύτερες κατηγορίες, κάνοντας αίσθηση το 2018 όταν ανέτρεψε τα προγνωστικά και επικράτησε του Dan Ticktum για τον Τίτλο στην Ευρωπαϊκή F3. Για τα επόμενα δύο χρόνια επικεντρώθηκε στην F2, όπου και κατέκτησε τον Τίτλο το 2020. Πλέον, ο Mick Schumacher ανήκει στο grid της Formula 1 εκπροσωπώντας την ομάδα της Haas.

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles