spot_img

Σαν σήμερα, 23 Ιουνίου στην F1 και το motorsport

Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.

Σαν σήμερα το 1916 γεννήθηκε στο Greenock της Σκωτίας ο Leslie Thorne, ένας άνθρωπος που είχε ως κύρια ιδιότητα αυτήν του λογιστή στον τομέα των επιχειρήσεων. Ωστόσο, ο Βρετανός είχε κλίση και στους αγώνες αυτοκινήτων. Δραστηριοποιήθηκε ενεργά σε δοκιμαστικά ταχύτητας και αγώνες αναβάσεων πριν και μετά τον πόλεμο, ενώ το 1953 αναρριχήθηκε στις μικρές κατηγορίες μονοθεσίων και την Formula 3 των 500cc. Επίσης ήταν φίλος με τον ιδρυτή της Ecurie Ecosse, David Murray, ο οποίος μάλιστα τον έπεισε να δοκιμάσει την Connaught Type A προδιαγραφών F2 της ομάδας του σε διάφορα events. Ο Thorne την οδήγησε στην F1 για το GP Μεγάλης Βρετανίας του 1954 και τερμάτισε 14ος, συμμετέχοντας επίσης και σε μερικούς αγώνες Formula Libre χωρίς να κάνει αίσθηση.

Σαν σήμερα το 1927 γεννήθηκε στο Recife της Βραζιλίας από Αμερικανό πατέρα ο Herbert MacKay-Fraser. Ο “Mac” Fraser υπήρξε ήδη αγρότης στην πολιτεία του Wyoming στις Η.Π.Α. και σύντομα άρχισε να εμπλέκεται με το motorsport, λαμβάνοντας συμμετοχή σε περιφερειακά events του SCCA στην Καλιφόρνια με σπορ αυτοκίνητα της Jaguar και της Ferrari. Στην προσπάθειά του να ανελιχθεί περισσότερο στη σκηνή των αγώνων, ο Αμερικανός μετακόμισε στο Λονδίνο και σύντομα τράβηξε αρκετά βλέμματα με κάποιες αξιόλογες εμφανίσεις του σε αγωνιστικά της Lotus. Η βρετανική φίρμα του προσέφερε θέση εργοστασιακού οδηγού για το 1957, όπου κέρδισε την κατηγορία του στο Le Mans και ξεκίνησε σύντομη πορεία στην F2. Η Lotus δεν είχε ακόμη προβιβαστεί στην F1 και ο MacKay-Fraser συμμετείχε στο GP Γαλλίας της Rouen με μια BRM P25, εγκαταλείποντας λόγω αστοχίας στον κινητήρα. Δυστυχώς σκοτώθηκε ακριβώς μια εβδομάδα αργότερα, έπειτα από ατύχημά του σε έναν αγώνα F2 στο Reims-Gueux.

Σαν σήμερα το 1951 γεννήθηκε στο Grasse στα νοτιοανατολικά της Γαλλίας η Michèle Mouton. Νικήτρια στην κατηγορία της στο Le Mans και διάσημη για τις ικανότητές της στους αγώνες rally, η Mouton έκανε επανάσταση στο motorsport κατά τη δεκαετία του ’70 και ’80 διαψεύδοντας κάθε στερεότυπο περί οδηγικών ικανοτήτων βάσει του φύλου και έκανε αίσθηση παγκοσμίως. Το 1981 βρέθηκε σε θέση εργοστασιακής οδηγού στην ανερχόμενη Audi και έκτοτε ξεκίνησε την επιτυχημένη πορεία της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally (WRC). Κατέκτησε την πρώτη της νίκη στο Rally Σαν Ρέμο και την επόμενη χρονιά σημείωσε άλλες τρεις νίκες – μεταξύ αυτών και στο Rally Ακρόπολις, διεκδικώντας στα ίσα τον τίτλο από τον θρυλικό Walter Röhrl. Τελικά δεν κατάφερε να κατακτήσει το πρωτάθλημα, αλλά έθεσε τις βάσεις για τα ανερχόμενα γυναικεία οδηγικά ταλέντα του μέλλοντος και άφησε μια σημαντική παρακαταθήκη.

Σαν σήμερα το 1957, οι Ivor Bueb και Ron Flockhart προσέφεραν στην Jaguar την τρίτη συνεχόμενη νίκη της στις 24 ώρες του Le Mans οδηγώντας μια D-Type της Ecurie Ecosse· μάλιστα η βρετανική φίρμα έκανε το 1-2-3-4-6. Η πρωτοπορία είχε αρχικά εναλλαχτεί μεταξύ των Ferrari 335 S που οδηγούσαν οι Mike Hawthorn και Peter Collins, μέχρι να τεθούν αμφότερα τα δύο αυτοκίνητα εκτός αγώνα μέχρι την 5η ώρα λόγω προβλημάτων στον κινητήρα. Η D-Type των Bueb/Flockhart τέθηκε επικεφαλής στην τρίτη ώρα και δεν απειλήθηκε ξανά, με το έτερο αυτοκίνητο της Ecurie Ecosse να καταλαμβάνει τη δεύτερη θέση χάρις στη συνεισφορά των Ninian Sanderson και John ‘Jock’ Lawrence. Αυτός ήταν ο τελευταίος θρίαμβος της Jaguar στο Sarthe μέχρι και το 1988.

Σαν σήμερα το 1961 γεννήθηκε ο Ian Duncan, ένας από τους πιο επιτυχημένους οδηγούς της Κένυας στους αγώνες rally. Ο Κενυάτης ξεκίνησε την αγωνιστική του καριέρα στις μοτοσικλέτες και κατέκτησε δύο τίτλους στο motocross το 1979-1980, αλλά καταπιάστηκε έπειτα με τους αγώνες rally. Το 1983 εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο περιβόητο Rally Safari του WRC και από τότε δίνει το παρόν στο event αυτό ανελλιπώς, μετρώντας πάμπολλες διακρίσεις σε rally και motocross events της Κένυας. Μέχρι το τέλος της θητείας του πρωτάθλημα το 1999, ο Duncan εκπροσώπησε την Subaru και την Toyota και κατάφερε να σημειώσει την μοναδική του νίκη το 1994· τότε είχε οδηγήσει ένα τετρακίνητο Celica Turbo με συνοδηγό τον David Williamson.

Σαν σήμερα το 1963, ο θρυλικός Jim Clark συνέτριψε τον ανταγωνισμό στο GP Ολλανδίας ρίχνοντας γύρο σε όλους τους οδηγούς, κατακτώντας έτσι το δεύτερο Grand Chelem του στην F1 καθώς και την δεύτερη νίκη του στη σεζόν. Ο Dan Gurney, παρόλο που είχε εκκινήσει μόλις 14ος, κατάφερε να ανακάμψει και να τερματίσει στη δεύτερη θέση με μια Brabham-Climax, ενώ η τρίτη του βάθρου καταλήφθηκε από τον John Surtees της Ferrari.

Σαν σήμεραΣαν σήμερα το 1968, το βροχερό αυτήν τη φορά GP Ολλανδίας προσέφερε στην ομάδα του Ken Tyrrell την πρώτη της νίκη στην F1, με τον ανερχόμενο Jackie Stewart να κυριαρχεί οδηγώντας μια Matra MS10 με κινητήρα Ford. Στην δεύτερη θέση ολοκλήρωσε ο Jean-Pierre Beltoise με μια πλήρως εργοστασιακή Matra MS11 και ήταν μάλιστα ο μόνος οδηγός που δεν είχε δεχτεί γύρο. Η τρίτη θέση του βάθρου κατέληξε στην BRM P133 του Pedro Rodríguez, με τον Chris Amon να εκκινεί από την pole position αλλά να τερματίζει μόλις 6ος.

Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 22 Ιουνίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Σαν σήμερα το 1974, η Ferrari έκανε επίδειξη δύναμης στην πίστα του Zandvoort με τον Niki Lauda να κερδίζει για δεύτερη φορά στη σεζόν, μπροστά από τον ομόσταυλο Clay Regazzoni κατά 9 σχεδόν δευτερόλεπτα. Ο αγώνας δεν επηρεάστηκε από ιδιαίτερες συγκινήσεις παρά μόνο από τα ατυχήματα που οδήγησαν σε εγκατάλειψη τους James Hunt, Tom Pryce και Hans-Joachim Stuck στους πρώτους γύρους. Τα μονοθέσια των McLaren και Tyrrell κατέλαβαν τις υπόλοιπες θέσεις της βαθμολογούμενης εξάδας, με τον Emerson Fittipaldi να ξεπερνά τον Mike Hailwood για να ανέβει στο βάθρο και τον Jody Scheckter να τερματίζει μπροστά από τον Patrick Depailler.

Σαν σήμεραΣαν σήμερα το 1985, ο Keke Rosberg έκανε εξαιρετική εκκίνηση στο σιρκουί πόλης του Detroit και πήρε την πρωτοπορία από τον poleman Ayrton Senna στον 8ο γύρο του Grand Prix, βάζοντας πλώρη για την πρώτη του νίκη στη σεζόν με την Williams. Ο Βραζιλιάνος άσσος της Lotus δεν δικαιώθηκε από την στρατηγική του και εγκατέλειψε άδοξα στον 52ο γύρο, πέφτοντας στον τοίχο της στροφής 2 – το σημείο αυτό είχε ήδη πιάσει εξαπίνης τους Alain Prost και Nigel Mansell εξαιτίας του διαβρωμένου οδοστρώματος. Οι Stefan Johansson και Michele Alboreto έφεραν την Ferrari στο 2-3 και πλαισίωσαν τον Rosberg στο βάθρο, με τον ανερχόμενο Stefan Bellof να οδηγεί εξαιρετικά και να τερματίζει 4ος σε μια μετριότατη Tyrrell 012. Η βρετανική ομάδα ήταν η μόνη που χρησιμοποιούσε ακόμη τον ατμοσφαιρικό κινητήρα της Ford-Cosworth και προσέφερε τους τελευταίους βαθμούς του, αλλάζοντας σε V6 τούρμπο της Renault στο δεύτερο μισό της σεζόν.

Σαν σήμερα

Σαν σήμερα το 1991 οι Johnny Herbert, Bertrand Gachot και Volker Weidler μοιράστηκαν το πανέμορφο και εμβληματικό Mazda 787B #55 και κατέκτησαν τις 24 ώρες του Le Mans, καταγράφοντας έτσι τον πρώτο θρίαμβο ιαπωνικής εταιρείας στο θρυλικό event. Εξαιτίας της ελλιπούς συμμετοχής αγωνιστικών βάσει των νέων τότε τεχνικών κανονισμών στην μεγάλη κατηγορία Group C1, οι ομάδες των Jaguar, Mercedes-Benz και Porsche αναγκάστηκαν να προσθέσουν έρμα στα παλιά τους μοντέλα για να αγωνιστούν. Έτσι η ταχύτητά τους ελαττώθηκε σημαντικά, με την Mazda να θέτει αναπάντεχα σοβαρή υποψηφιότητα για τη νίκη. Παρά τις έντονες επιφυλάξεις γύρω από την ανθεκτικότητα των περιστροφικών κινητήρων Wankel που αξιοποιούσε η Mazda, το 787B #55 επέδειξε τρομερή αξιοπιστία και εξοικονόμηση καυσίμων ξεπερνώντας έτσι τις τρεις εργοστασιακές Jaguar XJR-12, για να σημειώσει ένα ιστορικό αποτέλεσμα. Η Mazda παρέμεινε για πολλά χρόνια η μοναδική ιαπωνική φίρμα με νίκη στο Sarthe, μέχρι που πλαισιώθηκε επιτέλους από την Toyota το 2018.

Σαν σήμερα το 2002, ο Rubens Barrichello κέρδισε για πρώτη φορά μετά την παρθενική του νίκη στη Γερμανία το 2000, ξεπερνώντας τους αδερφούς Schumacher στον πρώτο γύρο του Ευρωπαϊκού GP στο Nürburgring. Ο Βραζιλιάνος άσσος της Ferrari είχε εκκινήσει 4ος και βρέθηκε στη δεύτερη θέση μέσα σε ελάχιστα μέτρα, προσπερνώντας την Williams του Ralf Schumacher για την πρωτοπορία πριν τη στροφή 8. Με τους Barrichello και Michael Schumacher να οδηγούν ανενόχλητοι προς το 1-2 της Ferrari, η έτερη Williams του poleman Juan Pablo Montoya συγκρούστηκε με την McLaren του David Coulthard στον 28ο γύρο και αμφότεροι εγκατέλειψαν, προβιβάζοντας έτσι τον νεαρό Kimi Räikkönen στην τρίτη θέση του βάθρου.

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Σαν σήμερα το 2013, η Audi θριάμβευσε στις 24 ώρες του Le Mans για 12η φορά σε 14 χρόνια, με τη νίκη να καταλήγει στο R18 e-tron quattro #2 των Tom Kristensen, Allan McNish και Loïc Duval. Το πλήρωμα τέθηκε οριστικά επικεφαλής μετά από 7 ώρες όταν το R18 #1 των André Lotterer, Marcel Fässler και Benoît Tréluyer χρειάστηκε να μπει στο γκαράζ για 43 λεπτά, εξαιτίας μιας αστοχίας σε έναν αισθητήρα στροφών του κινητήρα. Η Toyota απείλησε κυρίως με το TS030 #8 των Anthony Davidson, Stéphane Sarrazin και Sébastien Buemi αλλά τελικά αρκέστηκε στην δεύτερη θέση, με τρίτο το R18 #3 των Lucas di Grassi, Marc Gené και Oliver Jarvis. Ο Δανός Kristensen αφιέρωσε την 9η νίκη του στο Sarthe στον αδικοχαμένο συμπατριώτη Allan Simonsen – ο 34χρονος οδηγός της Aston Martin συγκρούστηκε άσχημα στην Tertre Rouge μόλις στον τρίτο γύρο, αφήνοντας την τελευταία του πνοή στο νοσοκομείο.

Σαν σήμερα το 2019, ο Lewis Hamilton πήρε με άνεση τη νίκη στο GP Γαλλίας από την pole position, με την πίστα του Paul Ricard να προσφέρει (ακόμα) έναν ανιαρό αγώνα. Ο Βρετανός πρωταθλητής της Mercedes άφησε σχεδόν 18 δευτερόλεπτα πίσω του τον ομόσταυλο Valtteri Bottas, ο οποίος κρατήθηκε οριακά μπροστά από την Ferrari του Charles Leclerc. Το μοναδικό αξιόλογο στιγμιότυπο του αγώνα σημείωσε στον τελευταίο γύρο, όταν ο Daniel Ricciardo μονομαχούσε με τους Lando Norris, Kimi Räikkönen και Nico Hülkenberg για την 7η θέση. Ο Αυστραλός της Renault επικράτησε των οδηγών αυτών στον τερματισμό, αλλά δέχτηκε δύο ποινές 5 δευτερολέπτων για παραβίαση ορίων της πίστας σε μια έξοδό του και μη-ασφαλή επιστροφή στην αγωνιστική γραμμή. Έτσι, κατρακύλησε εκτός βαθμών στην 11η θέση με αποτέλεσμα ο Pierre Gasly να πάρει τον τελευταίο βαθμό της 10ης θέσης.

Σαν σήμερα

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles