Ποιοι έλαμψαν και ποιοι όχι στο GP Γαλλίας;

Το GP Γαλλίας μας χάρισε μοναδικές στιγμές μονομαχιών ανάμεσα σε όλους τους οδηγούς του grid, όμως κάποιοι ήταν στα πάνω τους και άλλοι στα κάτω τους.

Έναν από τους πιο συναρπαστικούς αγώνες των τελευταίων ετών παρακολουθήσαμε την περασμένη Κυριακή στο Paul Ricard. Σε μια πίστα που τις δύο τελευταίες φορές κατακρίθηκε έντονα για το ότι δεν προσφέρει θέαμα, Mercedes και Red Bull έδωσαν μια μεγάλη μάχη.

Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 23 Ιουνίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Λίγο πριν μεταφερθούμε στα βουνά της Στυρίας για τον 8ο αγώνα της σεζόν, ας δούμε ποιοι ξεχώρισαν και ποιοι απογοήτευσαν στο GP Γαλλίας:

Ποιοι εντυπωσίασαν στο GP Γαλλίας;

Max Verstappen: Ο Ολλανδός ήταν ο απόλυτος πρωταγωνιστής στη Γαλλία. Κυρίαρχος όλο το τριήμερο, πήρε μια εμφατική pole και κέρδισε πειστικά τον αγώνα εκτελώντας άψογα στρατηγική δύο pit-stop. Το προσπέρασμα στον Lewis Hamilton στον προτελευταίο γύρο ξεσήκωσε τους θεατές και πιστοποίησε πως ο οδηγός της Red Bull φέτος έχει ανέβει κατά πολύ επίπεδο. Απόλυτα συγκεντρωμένος και ψύχραιμος, σημείωσε την 13η νίκη του και αύξησε τη διαφορά του στους 12 βαθμούς στην κούρσα του τίτλου. Σημείωσε μάλιστα τον ταχύτερο γύρο για το πρώτο του hat trick. Θα μπορούσαμε να τον βαθμολογήσουμε με 10/10 αν δεν έκανε το λάθος στην πρώτη στροφή στην εκκίνηση που του κόστισε την πρωτοπορία. Ωστόσο με το καταπληκτικό out-lap στο πρώτο pit-stop και τον καταιγιστικό του ρυθμό μετά το δεύτερο, κατάφερε να το διορθώσει με το παραπάνω.

Ακούστε την εκπομπή “Slipstream” με την ανάλυση του GP Γαλλίας.

Red Bull και Honda: Φυσικά πίσω από τον Ολλανδό, βρίσκεται η ομάδα του που του έδωσε τα όπλα για να κερδίσει τον αγώνα. Οι Ταύροι θύμισαν μετά από καιρό την ομάδα που κατέκτησε 4 τίτλους από το 2010 έως το 2013. Τόσο η δουλειά με τις αναβαθμίσεις στην RB16B όσο (κυρίως) η στρατηγική που έπιασε στον ύπνο (και ίσως εξέθεσε) την Mercedes, αποτέλεσαν την ευχάριστη έκπληξη του τριημέρου. Παράλληλα η Honda, που στην τελευταία της χρόνια φαίνεται ότι τα δίνει όλα, με τον αναβαθμισμένο κινητήρα που παρουσίασε στη Γαλλία, κατάφερε να κάνει την Red Bull άπιαστη στις ευθείες και να αποδείξει ότι ποτέ δεν ξέχασε πως φτιάχνονται οι κινητήρες.

Lewis Hamilton: Ο Βρετανός μπορεί να μην κέρδισε τον αγώνα αλλά έδωσε τα πάνδεινα για να πάρει τη νίκη. Έχοντας εις διπλούν λάθος στρατηγική, κατάφερε παρά ενάμιση γύρο να κρατήσει τη πρωτοπορία έχοντας σε σχετικά καλή κατάσταση τα ελαστικά του. Την ώρα που ο teammate του έμεινε 15 δευτερόλεπτα πίσω, ο Hamilton έκανε προσωπικά ταχύτερα περάσματα στους τελευταίους 5 γύρους. Ο ρυθμός του και στο πρώτο stint έδειξε πως μπορούσε να κερδίσει τον Verstappen στα ίσα.

McLaren: Αν και δεν ξεκίνησε με τον καλύτερο τρόπο το σαββατοκύριακό της στο Le Castellet, η βρετανική ομάδα ήταν best of the rest. Με μια μέτρια εμφάνιση στις κατατακτήριες (8η και 10η θέση στο grid), τα πράγματα δεν φάνταζαν ιδανικά. Παρ’ ολ αυτά τα πορτοκαλί αυτοκίνητα μας διέψευσαν, κατακτώντας την 5η και 6η θέση και 18 πολύτιμους βαθμούς συνολικά. Διαχειριζόμενοι εξαιρετικά τα ελαστικά τους και με μια καλή στρατηγική που τους έφερε στα pits αργότερα από τους άμεσους αντιπάλους τους, οι δύο οδηγοί κατάφεραν να ανέβουν στην κατάταξη. Πραγματοποίησαν δε κάποια πολύ αποφασιστικά προσπεράσματα (ιδίως ο Norris ο οποίος συνεχίζει να τερματίζει στην πεντάδα) και έδειξαν πως η ομάδα ξαναβρήκε την φόρμα της. Έτσι φεύγουν πηγαίνουν στην Αυστρία ως τρίτοι, με 16 βαθμούς διαφορά από την Ferrari.

Διαβάστε επίσης: Η Mercedes χάνει το πρωτάθλημα μόνη της

Aston Martin: Ίσως η μεγαλύτερη έκπληξη του τριημέρου. Σε μια σεζόν που η βρετανική ομάδα δυσκολεύεται αρκετά, τα FP και οι κατατακτήριες στο Paul Ricard προμήνυαν έναν πολύ δύσκολο αγώνα. Με χρόνους σταθερά εκτός δεκάδας, ακόμα και οι βαθμοί φάνταζαν ακατόρθωτοι. Ωστόσο οι δοκιμές για ρυθμό αγώνα, ιδίως με τη σκληρή γόμα, σε όλες τις δοκιμές του τριημέρου φαίνεται πως απέδωσαν. Οι δύο AMR21 ήταν οι τελευταίες που επισκέφτηκαν τα pit, πραγματοποιώντας πάνω από το μισό αγώνα με το ίδιο σετ. Έτσι ο Sebastian Vettel κατέκτησε την 9η θέση (εκκινώντας 12ος), ενώ ο Lance Stroll τη 10η, εκκινώντας μάλιστα 19ος μετά την ατυχία στο Q1. Τρεις υπερπολίτιμοι βαθμοί στη μάχη για την 5η θέση.

George Russell: Μπορεί ο Βρετανός να τερμάτισε 12ος, ωστόσο αυτός ο αγώνας ήταν άλλη μια επίδειξη του τεράστιου ταλέντου του. Με την αδύναμη William’s κατάφερε να είναι ταχύτερος από ανώτερους συνδυασμούς όπως ο Ocon και ο Leclerc. Με άψογη διαχείριση ελαστικών και ρυθμό που κατά περιόδους ήταν ισάξιος με ομάδων του midfield που πάλευαν στη δεκάδα, ο Russell έδειξε για άλλη μια φορά ότι με ένα καλύτερο μονοθέσιο μπορεί να κάνει θαύματα. Ο ίδιος μάλιστα χαρακτήρισε τον αγώνα ως τον καλύτερο του με την Williams και πιστεύει ότι αν δεν έκανε ένα λάθος στην αρχή ίσως να μπορούσε να παλέψει και για την 10η θέση.

Ποιοι απογοήτευσαν στο GP Γαλλίας;

Ferrari: Εφιαλτικός αγώνας για τους tifosi. Αν και οι κόκκινοι στις κατατακτήριες πήγαν καλύτερα από όσο και οι ίδιοι περίμεναν (5η και 7η θέση στο grid), ο αγώνας ήταν μάλλον βασανιστικός και επίπονος. Τεράστια θέματα με graining στα ελαστικά και κακός ρυθμός ταλαιπώρησαν την Scuderia που έφυγε με μηδέν βαθμούς από την Γαλλία.Τα κόκκινα μονοθέσια δέχτηκαν σειρά από προσπεράσεις, κατρακυλώντας στην κατάταξη στη διάρκεια του αγώνα. Χωρίς εγκαταλείψεις και άλλα θέματα και καθαρά από αγωνιστικό ρυθμό, η 11 και 16η θέση αποτελούν σαφώς σφυροκόπημα. Πολλώ δε μάλλον όταν η ομάδα δηλώνει πως βρήκε τι προκάλεσε αυτήν την πτώση στην απόδοση και δεν μπορεί να το διορθώσει φέτος, προειδοποιώντας μάλιστα για επανάληψη του σκηνικού σε επόμενους αγώνες. Ωστόσο εάν θέλουν την 3η θέση φέτος, οφείλουν να βρουν κάποιον τρόπο να λύσουν το ζήτημα, πρώτου η McLaren αυξήσει πολύ την διαφορά.

Charles Leclerc: Σε συνέχεια της κακής απόδοσης της Ferrari έρχεται και η κακή απόδοση του Μονεγάσκου ειδικά αυτό το σαββατοκύριακο. Ο Leclerc μας έχει συνηθίσει σε κατατακτήριες και αγώνα να πετυχαίνει πολύ περισσότερα από όσα ίσως είναι ικανό το μονοθέσιο του. Ωστόσο αυτή τη φορά δεν μπόρεσε με τίποτα να βρει τα πατήματα του. Παράπονα όλο το τριήμερο με το στήσιμο του μονοθέσιου τον περιόρισαν στην 7η θέση το Σάββατο, πίσω από τον Sainz, ενώ και στον αγώνα ο ρυθμός του ήταν κατώτερος του Ισπανού. Ανήμπορος να αμυνθεί στις McLaren και με θέματα στα ελαστικά, περιορίστηκε μόλις στην 16η θέση, αναγκασμένος μάλιστα να κάνει και δεύτερο pit stop, αφού σύμφωνα με αυτόν μετά από λίγους γύρους τα ελαστικά παρέδιδαν πνεύμα. Σίγουρα ένα σαββατοκύριακο που θα θέλει να ξεχάσει άμεσα.

Διαβάστε επίσης: F1 – Η ιστορία ξαναγράφτηκε με άλλο νικητή

Valtteri Bottas: Ο Φινλανδός κατάφερε να τερματίσει 4ος και να πάρει βαθμούς μετά από 2 αγώνες “αφλογιστίας”. Δεν μπορούμε να πούμε πως ήταν κακός, ωστόσο περιμέναμε περισσότερα από τον ίδιο. Ξεκινώντας το σαββατοκύριακο πολύ θετικά και έχοντας καλύτερο ρυθμό τόσο στον έναν γύρο όσο και στα long-run stints από τον Lewis Hamilton, οι περισσότεροι θεώρησαν πως επιτέλους βρήκε και πάλι την φόρμα του μετά τον καταστροφικό αγώνα στο Μπακού. Ωστόσο και πάλι ο Βρετανός ήταν αυτός που βρέθηκε πιο κοντά στον Verstappen το Σάββατο και ήταν αυτός που μέχρι τον προτελευταίο γύρο πάλεψε για την νίκη.

Αντιθέτως, ο Valtteri στον αγώνα σε καμία περίπτωση δεν μπόρεσε να ανταγωνιστεί τους δύο πρώτους, ενώ δεν κατάφερε να βοηθήσει τον teammate του καθυστερώντας τον Ολλανδό όταν εκείνος τον έφτασε μετά το δεύτερο pit stop του. Μπαίνοντας βαθειά στο Chicane Nord, απλά έδωσε την ευκαιρία στον Max να τον περάσει εύκολα στην Signes που ακολουθούσε. Το “δράμα” ολοκληρώθηκε όταν έχασε την τρίτη θέση από τον Sergio Perez, που εκτέλεσε άψογα την στρατηγική του να επεκτείνει το stint με τη μέση γόμα. Στο Red Bull Ring μπορεί και πρέπει να πάει καλύτερα

Esteban Ocon: Στον εντός έδρας αγώνα γι αυτόν, ο οδηγός της Alpine σίγουρα περίμενε καλύτερο αποτέλεσμα. Προερχόμενος από εξαιρετικές εμφανίσεις και με νέο συμβόλαιο με την ομάδα, η 14η θέση ασφαλώς προβληματίζει. Σε όλο το τριήμερο ο συναθλητής του Fernando Alonso είχε το πάνω χέρι και κατάφερε μάλιστα να τερματίσει 8ος. Ο Γάλλος δεν κατάφερε ποτέ να βρει ρυθμό ενώ αντιμετώπισε και σοβαρό θέμα με τα ελαστικά. Ωστόσο αυτός ο αγώνας ίσως να είναι απλά μια παρένθεση στην πολύ καλή μέχρι τώρα σεζόν που διανύει.

Alfa Romeo: Η ελβετική ομάδα ντυμένη στα χρώματα της ιταλικής φίρμας απέδειξε για μια ακόμη φορά τη λάθος κατεύθυνση της στη σεζόν. Πιέζοντας για εξέλιξη, ξόδεψε μεγάλα ποσά τα οποία δεν μετουσιώθηκαν ούτε τώρα σε απόδοση. Η ταχύτητα της C41 δεν είναι αρκετή ώστε να παλεύει συστηματικά για βαθμούς, ενώ την ίδια ώρα το μέλλον της Alfa Romeo ως όνομα είναι άγνωστο.

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Το πρωτάθλημα συνεχίζεται χωρίς διακοπή το τριήμερο 25 με 27 Ιουνίου με το GP Στυρίας από την πίστα του Red Bull Ring, στον πρώτο από τους δύο αγώνες που θα διεξαχθούν εκεί.

Δείτε το GP Γαλλίας από το Automotonews eSports.
Θωμάς Μανώλης & Στάθης Κοκκορόγιαννης

Related Articles

Σαν σήμερα, 30 Ιουλίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Στον κόσμο της F1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.

Το νέο Honda HR-V έρχεται πλήρως εξηλεκτρισμένο

Η Honda ανακοίνωσε ότι το νέο ανερχόμενο HR-V θα διατίθεται αποκλειστικά με το προηγμένο υβριδικό κινητήριο σύνολο e:HEV.

Ο Cristiano Fiorio νέος υπεύθυνος της Alfa Romeo στην F1

Ο Cristiano Fiorio, ανέλαβε τη θέση του υπεύθυνου για την παρουσία της Alfa Romeo στην F1 και θα αναφέρεται στον CEO Jean-Philippe Imparato.

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -

Latest Articles

Σαν σήμερα, 30 Ιουλίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Στον κόσμο της F1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.

Το νέο Honda HR-V έρχεται πλήρως εξηλεκτρισμένο

Η Honda ανακοίνωσε ότι το νέο ανερχόμενο HR-V θα διατίθεται αποκλειστικά με το προηγμένο υβριδικό κινητήριο σύνολο e:HEV.

Ο Cristiano Fiorio νέος υπεύθυνος της Alfa Romeo στην F1

Ο Cristiano Fiorio, ανέλαβε τη θέση του υπεύθυνου για την παρουσία της Alfa Romeo στην F1 και θα αναφέρεται στον CEO Jean-Philippe Imparato.

Σαν σήμερα, 29 Ιουλίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Στον κόσμο της F1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.

Σαν σήμερα, 28 Ιουλίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Στον κόσμο της F1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.